A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: bmateijsen op december 20, 2012, 16:27:35
Dat zal wel een buisje zijn, wissel ze gewoon om, zodat je weet of het dan op het rechterkanaal zit.
Buizen wisselen is geen enkel probleem, doe het alleen met beleid (en liefst met een handschoen aan ;) )
Ik ga de Truuk straks doen, we'll see  :huh2:

twani

Citaat van: Onder013 op december 20, 2012, 00:23:00
En een setje reserve!

Dit is the man's (worst) Nightmare!

Het zal inderdaad iets met een buis zijn. Heb je - als het inderdaad een buis blijkt te zijn - al nagedacht welke buizenset je er in wilt hebben. Ik neem aan dat de Leben fans daar uitgesproken ideeën over hebben.

Groet,


Henk
Daar wordt op de diverse fora zoveel over geroepen dat het beeld me compleet duister is geworden :wacko:


twani

#3103
Citaat van: tompj op december 20, 2012, 16:23:20
Dat is flink balen zeg! En dat tijdens de wittebroodsweken.
De reden waarom ik van buizen ben afgestapt was dat dit soort ergernissen helaas wat vaker voorkomt met buizen dan met solid state. Je moet het er voor over hebben. Ik neem aan dat de garantie dit afdekt. Niettemin gedoe en erg vervelend voor je.
Tot nu toe heb je helemaal gelijk Tom, je riep het allemaal al ;D

twani

Citaat van: Antoine op december 20, 2012, 19:36:50
Balen Theo!!!  :nopompom: Succes! (gelukkig geloof jij vast in reïncarnatie, er is leven, er is leben na de tot! ;))
Dus toch met een "T" , ik twijfelde nog. Het HAVO diploma is merkbaar al wat langer in mijn bezit :D

twani

Voor de kenners onder ons heb ik een foto van de 4 eindbuisjes gemaakt.

Één buisje ziet er toch iets anders uit als ik het goed heb, wellicht kunnen jullie het zien...

Het gaat hierbij om het bovenste liggende plaatje in de buis welke bij 3 van de 4 een soort van matte aluminium teint heeft, bij ééntje ziet dit plaatje er minder egaal van kleur uit, donkerder ook...

twani

Voor de duidelijkheid, ik denk aan de derde buis geteld vanaf links....

Deleted Member 2

Buis 2 en 3 even wisselen - met een tissue om de buis - en je weet het.

Groet,

Henk

YamahaRXV

Als je toch een buisje moet gaan vervangen, dan beter gelijk goed doen.... :pompom:
Ik weet nog wel een goed adresje Theo  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

@YamahaRXV: is dit de reissue van Mullard?

Anders deze eens proberen:

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op december 20, 2012, 23:29:59
@YamahaRXV: is dit de reissue van Mullard?

Anders deze eens proberen:


:wub:
ook bij TripleM audioshop

twani

Jongens, dank voor de mooie foto's en tips :clapping:  Wisseltruuk gedaan en raad eens....hij blijft nu gewoon spelen :wacko:  Komt dat omdat ik met de slechte buis toch wat heb lopen prutten?

Theo.

chansig

Wat iemand anders al schreef: vieze pinnen, slecht contact etc. Hou het wel in de gaten. Veel plezier overigens verders.

Overigens geen reden/excuus om geen mooiere buisjes te gaan kopen :D.

Mijn ervaring is dat er af fabriek niet altijd even fijne buizen ingezet worden. Maar dat kan bij Leben anders zijn.

By the way....verkoop je die cd's nog of niet ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

advr

Citaat van: twani op december 21, 2012, 07:43:26
Jongens, dank voor de mooie foto's en tips :clapping:  Wisseltruuk gedaan en raad eens....hij blijft nu gewoon spelen :wacko:  Komt dat omdat ik met de slechte buis toch wat heb lopen prutten?

Theo.

gewoon even in de gaten houden. 8)

ik zou voor de zekerheid toch een nieuwe quad gematchte EL84's kopen en erin stoppen.
Je weet ook niet wat er mee gebeurd is en bij transport, mochten de buizen nog heel licht warm zijn geweest is ook niet bevorderlijk. Het kost je de kop niet  ;D

 
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Citaat van: chansig op december 21, 2012, 08:02:45
Wat iemand anders al schreef: vieze pinnen, slecht contact etc. Hou het wel in de gaten. Veel plezier overigens verders.

Overigens geen reden/excuus om geen mooiere buisjes te gaan kopen :D.

Mijn ervaring is dat er af fabriek niet altijd even fijne buizen ingezet worden. Maar dat kan bij Leben anders zijn.

By the way....verkoop je die cd's nog of niet ?

Gr Hans
Zodra ik even wat tijd heb Hans stuur ik ze naar je op......beloofd.........

chansig

Zal je eerst een adres en geld moeten hebben neem ik aan ?

Maar dat hoor ik dan wel van je..of niet.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Citaat van: twani op december 20, 2012, 20:22:55
Dus toch met een "T" , ik twijfelde nog. Het HAVO diploma is merkbaar al wat langer in mijn bezit :D

Nou volgens mij had je 't met je oude HAVO diploma wel goed hoor, ik had eigenlijk niet gelet op m'n spelling maar volgens mij is 't idd. Tod! Ik heb Duits wel zo snel als ik kon laten vallen in mijn middelbare school tijd (atheneum).  ;D

Goed om te lezen dat de Leben 't weer doet in elk geval. Wellicht even preventief alle pinnetjes en sockets reinigen. Kan nooit kwaad!  :)

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op december 20, 2012, 23:29:59
@YamahaRXV: is dit de reissue van Mullard?

Anders deze eens proberen:


@Kingpin  Volgens mij wel ja. 
Ik heb dan wel een ''solid state'' versterker, maar ik vind de materie en de klankverschillen rondom de verschillende merken en typen buizen zeer interessant  :thumbs-up:
Wat ik zo lees over de huidige Mullard,s is dat ze een redelijke ''romige'' en minder enthousiaste (hoog)weergave geven.
De Genalex buizen daarentegen laten een meer gedefinieerde en gedetailleerde klank horen en zijn kwalitatief ook zeer goed te noemen.

In de tijd dat ik actief was met de Astin Trew componenten (Hybride) heb ik veel geëxperimenteerd met Philips NOS Jan, Electro Harmonix, Mullard, en Genalex buisjes.
Ondanks het feit dat er slechts buizen in het voorversterkergedeelte werden ingezet waren de verschillen tussen de genoemde buisjes vaak erg goed hoorbaar.
De Genalex heb ik altijd als fijnste ervaren, maar dat is natuurlijk geheel afhankelijk van een stuk persoonlijke smaak en voorkeur.


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

De Leben is gelukkig auto-bias...

Kingpin

Citaat van: YamahaRXV op december 21, 2012, 15:14:21
@Kingpin  Volgens mij wel ja. 
Ik heb dan wel een ''solid state'' versterker, maar ik vind de materie en de klankverschillen rondom de verschillende merken en typen buizen zeer interessant  :thumbs-up:
Wat ik zo lees over de huidige Mullard,s is dat ze een redelijke ''romige'' en minder enthousiaste (hoog)weergave geven.
De Genalex buizen daarentegen laten een meer gedefinieerde en gedetailleerde klank horen en zijn kwalitatief ook zeer goed te noemen.

In de tijd dat ik actief was met de Astin Trew componenten (Hybride) heb ik veel geëxperimenteerd met Philips NOS Jan, Electro Harmonix, Mullard, en Genalex buisjes.
Ondanks het feit dat er slechts buizen in het voorversterkergedeelte werden ingezet waren de verschillen tussen de genoemde buisjes vaak erg goed hoorbaar.
De Genalex heb ik altijd als fijnste ervaren, maar dat is natuurlijk geheel afhankelijk van een stuk persoonlijke smaak en voorkeur.
Ja, vind de 'klank'verschillen het meest in de pre-sectie doen, hier ook het een en ander getest, maar de nos die ik er nu in heb liggen (1954) deed wel het meest bijzondere (in de positieve zin).

Citaat van: garmtz op december 21, 2012, 15:17:34
De Leben is gelukkig auto-bias...
why?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martin!!!

Gelukkig lebt er wieder.............  :thumbs-up:
mainly British stuff

twani

Citaat van: garmtz op december 21, 2012, 15:17:34
De Leben is gelukkig auto-bias...
Speciaal voor "buizensukkels" zoals ik......

J.S.

Auto-bias of cathode bias? Be benieuwd of ze in zo'n mooie, klassieke versterker echt auto-bias hebben ingebouwd of dat het ook daadwerkelijk een écht klassiel ontwerp is.

twani