A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deleted Member 2

af en toe zijn er momenten om wat serieus te zijn, maar deze zeker niet. :smile:

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op mei 27, 2012, 13:18:55
af en toe zijn er momenten om wat serieus te zijn, maar deze zeker niet. :smile:
Precies! Een Koffie Corner met serieuze mensen, wordt toch al minder een Koffie Corner voor fijne mensen. Hoewel, hier gaat dat nog best goed.
Maar eh, ik zou dus al 1140 posts serieus moeten worden genomen? Mmph.  :sly:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op mei 27, 2012, 14:12:20
Precies! Een Koffie Corner met serieuze mensen, wordt toch al minder een Koffie Corner voor fijne mensen. Hoewel, hier gaat dat nog best goed.
Maar eh, ik zou dus al 1140 posts serieus moeten worden genomen? Mmph.  :sly:

Als de audioleveranciers je maar serieus (blijven) nemen is er niets aan de hand hoor Bas ;D

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op mei 27, 2012, 14:27:31
Als de audioleveranciers je maar serieus (blijven) nemen is er niets aan de hand hoor Bas ;D
Volgens mij doen ze dat wel. Ik merk in ieder geval nog geen andere reactie.  :sleepy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op mei 27, 2012, 10:51:09
Een aparte stroomgroep is ook zeker iets dat hier zal komen. Ik schaar het gemakshalve ook onder akoestiek, omdat het aanpassingen zijn aan het huis die in dienst staan van de set.

Als je serieus genomen wilt blijven dan moet je dit soort dingen niet schrijven Bas...  8)

Akoestiek is van wezenlijk belang voor een goede weergave, een dedicated stroomgroep/kabel is luxe en niet meer dan een grappige tweak.  ;)

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op mei 27, 2012, 19:10:48
Als je serieus genomen wilt blijven dan moet je dit soort dingen niet schrijven Bas...  8)

Akoestiek is van wezenlijk belang voor een goede weergave, een dedicated stroomgroep/kabel is luxe en niet meer dan een grappige tweak.  ;)
Laat ik het zo zeggen, als een aparte stroomgroep hoorbaar verschil maakt, zie ik niet in waarom ik dat niet zo aanleggen. Het probleem is dat je een stroomgroep niet even kan proberen. Maar ik sluit bij voorbaat niets uit noch zal ik iets aanschaffen, omdat het volgens anderen geen zin heeft dan wel juist van essentieel belang is. Ik wil ten alle tijden het resultaat eerst zelf beoordelen en zelf de overweging maken of ik het nuttig vind of niet. "Een aparte stroomgroep is ook zeker iets dat hier zal komen", was inderdaad wel wat stellig gezegd. Maar gezien mijn ervaringen met stroom (de gescheiden voeding van de Resolution Audio, mijn ervaring met stroomkabels) kan ik me zo voorstellen dat een aparte, weloverwogen stroomgroep een aanwinst kan zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Ging er niet om 'wel of geen' stroomgroep, maar over 'akoestiek en stroomgroep over één kam scheren'  ;)

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op mei 27, 2012, 19:10:48
Als je serieus genomen wilt blijven dan moet je dit soort dingen niet schrijven Bas...  8)

Akoestiek is van wezenlijk belang voor een goede weergave, een dedicated stroomgroep/kabel is luxe en niet meer dan een grappige tweak.  ;)
Daar reageerde ik toch echt op. ;) Uiteraard zijn akoestiek en stroomgroep niet hetzelfde en zal akoestiek meer met het geluid doen dan stroom, maar om dat laatste als een grappige tweak af te doen. Maar wat ik zeg, ik ga het zelf ondervinden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

De hoorbare verbeteringen van een aparte stroomgroep zou ik ook niet als "geinige tweak" willen bestempelen ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei 27, 2012, 20:06:43
De hoorbare verbeteringen van een aparte stroomgroep zou ik ook niet als "geinige tweak" willen bestempelen ;)

Amen.

Zou hij een aparte groep al eens met zijn eigen set ervaren hebben?

S@m

Citaat van: Onder013 op mei 27, 2012, 20:51:26
Zou hij een aparte groep al eens met zijn eigen set ervaren hebben?

;D

Grapjassen...

Deleted Member 2

Citaat van: S@m op mei 27, 2012, 21:12:20
;D

Grapjassen...
Hij is een flinke tijd weg geweest maar de echte grapjas is weer back in town ;D

twani

Hij is na lange tijd weer terug en welkom uiteraard, moeten we kennelijk nog op onze woorden gaan passen ook! Dat hadden we hier nog niet................

Bas Akkerman

Ah, Theo is terug. Je verlaat het klaslokaal even Theo en meteen...  ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: twani op mei 27, 2012, 22:44:06
Hij is na lange tijd weer terug en welkom uiteraard, moeten we kennelijk nog op onze woorden gaan passen ook! Dat hadden we hier nog niet................

:coffee: :coffee:

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 27, 2012, 22:44:06
Hij is na lange tijd weer terug en welkom uiteraard, moeten we kennelijk nog op onze woorden gaan passen ook! Dat hadden we hier nog niet................

Ik dacht het, en jij verwoordt het Theo....... ;)
Het is jouw topic dus jij mag er zeker een opmerking over plaatsen  :huh2:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op mei 27, 2012, 19:55:51
Uiteraard zijn akoestiek en stroomgroep niet hetzelfde en zal akoestiek meer met het geluid doen dan stroom, maar om dat laatste als een grappige tweak af te doen. Maar wat ik zeg, ik ga het zelf ondervinden.

Een goede set zal met simpele bekabeling in een goede akoestiek de sterren van de hemel spelen, fijntunen met kabels is dan geinig en zal best wat verandering kunnen brengen.

Een goede set in een slechte akoestiek zal nooit goed klinken en daar kan je met bekabeling geen fluit aan veranderen  ;)

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op mei 28, 2012, 07:42:03
Een goede set zal met simpele bekabeling in een goede akoestiek de sterren van de hemel spelen, fijntunen met kabels is dan geinig en zal best wat verandering kunnen brengen.

Een goede set in een slechte akoestiek zal nooit goed klinken en daar kan je met bekabeling geen fluit aan veranderen  ;)
Het laatste dat ik erover zeg. Akoestiek komt als eerste, daarna de "stroom". En dat alleen als de gehoorde meerwaarde opweegt tegen de kosten. Ik ga op mijn oren af, niet de aannames van mij of anderen. Zo heb ik het met elk onderdeel van de set gedaan en zo zal ik het blijven doen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Het laatste wat ik er dan over zal zeggen is dat wijsheid met de jaren komt en je imho pas écht kan meepraten als je eindelijk een goede set thuis hebt staan en daarmee ervaring hebt opgebouwd... ;)

T_I

Citaat van: Bas Akkerman op mei 28, 2012, 08:56:40Het laatste dat ik erover zeg. Akoestiek komt als eerste, daarna de "stroom". En dat alleen als de gehoorde meerwaarde opweegt tegen de kosten. Ik ga op mijn oren af, niet de aannames van mij of anderen. Zo heb ik het met elk onderdeel van de set gedaan en zo zal ik het blijven doen.

Da's ook de enige juiste manier. Elke set klinkt anders, elke ruimte klinkt anders, maar ook elk oor (ook rechts/links) hoort anders en elke set hersenen luistert anders. (en daarnaast is ook elke portemetniks meer of minder gevuld en moet je de afweging maken of je het er voor over hebt of niet)

Hier weet ik 100% zeker dat er (ooit) een aparte groep komt, al was het alleen maar omdat ik die hoek een eigen groep wil geven (en er verder niets anders is aangesloten daar) en de installatie hier is nog van het pre-aardlek tijdperk. Wordt wel uitzoeken waar waarheen loopt en hoe alles aan elkaar geknoopt is in de meterkast. (moet uit te vogelen zijn)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Deleted Member 2

Citaat van: S@m op mei 28, 2012, 09:51:02
Het laatste wat ik er dan over zal zeggen is dat wijsheid met de jaren komt en je imho pas écht kan meepraten als je eindelijk een goede set thuis hebt staan en daarmee ervaring hebt opgebouwd... ;)
Ik zou die opmerking niet al te serieus nemen Bas (doe ik ook niet) ;D

YamahaRXV

Zo, ''de toon'' is weer gezet !!  ;)
Ik voorspel nog spannende ''activiteiten'' hier op het forum  ;) ;D
Vrees dat de rust in Theo z,n koffie corner voorbij is...... O0
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

#1097
Citaat van: YamahaRXV op mei 28, 2012, 11:21:28
Zo, ''de toon'' is weer gezet !!  ;)
Ik voorspel nog spannende ''activiteiten'' hier op het forum  ;) ;D
Vrees dat de rust in Theo z,n koffie corner voorbij is...... O0
Dat zal wel meevallen hoor. Volgens mij ging jij nog wat DAC's luisteren, of was dat juist verplaatst?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op mei 28, 2012, 11:35:49
Dat zal wel meevallen hoor. Volgens mij ging jij nog wat DAC's luisteren, of was dat juist verplaatst?

Dat is nog wel de bedoeling ja  ;)  Heb er nog eentje toegevoegd; de Naim DAC  ;)

Mijn favorieten lijst is de volgende:

*NAD M 51

*Naim DAC

*Northstar Design Essensio

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op mei 28, 2012, 13:13:18
Dat is nog wel de bedoeling ja  ;)  Heb er nog eentje toegevoegd; de Naim DAC  ;)

Mijn favorieten lijst is de volgende:

*NAD M 51

*Naim DAC

*Northstar Design Essensio
Haha, verleidelijk he, om steeds wat hoger in prijsklasse te gaan? Zoals altijd ben ik benieuwd naar je ervaringen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten