John Q.

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 7, 2002, 22:03:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cijfers van onze bezoekers

Flop
1 (10%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
1 (10%)
7
0 (0%)
8
5 (50%)
9
1 (10%)
10
2 (20%)

Totaal aantal stemmen: 10

J.A.F._Doorhof

Wat doe je als je zoon een harttransplatie nodig heeft en je denkt verzekert te zijn maar omdat je baas iets goedkopers zocht je toch niet gedekt bent, geen geld meer hebt en dan het antwoord krijgt "Wen er maar vast aan uw zoon gaat binnen een week of 2 dood" ?

Er knapt iets in je.
Ook bij John.
Na ALLES maar dan ook ALLES gedaan te hebben om het geld op te hoesten wordt hem duidelijk gemaakt op een harde kille manier dat er geen plek meer voor zijn zoontje is.

John neemt het recht in eigen hand en kidnapped de eerste hulp als laatste wanhoops daad.

John Q is een film die keihard de medische hulp voorziening in Amerika aan je laat zien (soms wat TE overdreven) en de manier waarop je behandeld wordt als je geen miljonair bent.

De film is in één woord adembenemend en boeit tot de laatste seconde, en is een echte MUST BUY.

De beeldkwaliteit is redelijk goed, met mooie sprekende kleuren goede detailiring, maar sommige scenes zijn wat modderig en EE is ook in deze transfer op sommige scenes te zien, maar nooit heel storend.

De geluidskwaliteit (DTS) verdient een extra vermelding, dit is een echt prachtige ruimtelijke soundtrack die je maar weinig ziet bij dit soort films, de muziek neemt je echt in zijn/haar armen en draagt je door het verhaal (echt prachtig). LET WEL op het doosje staat niets over DTS (Canadese R1) maar hij is er wel.

Extra's zijn er in overvloed, en zijn van het type infinifilm.

John Q krijgt een 10/10 voor het verhaal en geluid, beeld komt niet verder dan een 7,5 of 8.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dENDen

#1
Da's al eventjes geleden dat deze topic geplaatst is, maar ik MOET hier echt even op reageren.
Een van de mooiste films die ik gezien heb, van alle!
Waarschijnlijk als ik zelf kinderen gehad zou hebben, nóg overdonderender. Maar dat kan eigenlijk niet!
Knap staaltje actuurwerk wederom van Denzel Washington.

Heb hem net gekeken (het werd dus John Q, eerste kerstavond)

10/10

:'( traantje weggeblinkt...

dD.

Raymen

Dan moet ik het met deze twee forumfilmkijkers toch ook eens zijn.
van mij ook 10/10


mvrg,
raymen'
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Vincent

Ook hier absoluut ee n10 :)

Ice Qbe

Nou een 10/10...vind ik wel erg aan de hoge kant...
Het was weer een, met respect, "standaard" Denzel W. verhaal.....
(De onderdrukte man komt in opstand tegen het systeem...)
Ik geef toe dat het een goed verhaal was (zoals ook Hurricane en Training Day), maar een 10/10 vind ik persoonlijk te hoog.
Vandaar 9/10.
Wat het is en blijft een aanrader....en ook ik had last van het "fishermans friend" fenomeen..

(Frank. heb jij de regio 1 of regio 2 versie gekeken ? dit ivm DTS geluid)

_________________
It crazy to see, people be
What society wants them to be...BUT NOT ME !
http://up.to/iceqbe

FrankL

Het is een echte flop :P

Ik heb hem in de bios gezien. Gaaaaap. Een en al cliches. Ik geloof niet dat er ook maar 1 origineel idee in de hele film zit.

Flop flop
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

patrick_vdb

Ik moet FrankL en Ice Qbe toch een beetje gelijk geven, de film zit vol cliches en het is zo'n typische Denzel film...........maar voor deze film pakt dat goed uit (althans naar mijn mening). De film is behoorlijk intens en boeiend en weet de juiste snaar te raken bij de kijker, de cliches worden dus goed gebracht ;)

Het beeld, de kleuren waren wel mooi levendig, komt boven gemiddeld uit maar is helaas niet van het hoogste nivo, de geluidstrack (ik heb de R2 versie gezien met DD5.1) is voor een film welke het van de dialogen moet hebben van behoorlijk nivo (en de score is gewoonweg heerlijk).

Een 10 heb ik nog nooit gegeven, deze film komt voor mij op een dikke 8 (met dank aan de film zelf en het geluid).

Mvrgr

Patrick

Batman

Ik vind ook dat John Q vol met cliché's zit. Toch vind ik het
een goede film: dit door het acteerwerk en de "oplossing" die
hij verzint.

Cijfer: 7/10.

Gr.

Michel.

...ik zie elke dag een lege HT ruimte, ingepakte apparatuur in de werkkamer en de stapel DVDs groeien...