Windtalkers (r1)

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 30, 2002, 09:29:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cijfers van onze bezoekers

flop
3 (30%)
4
0 (0%)
5
1 (10%)
6
2 (20%)
7
3 (30%)
8
1 (10%)
9
0 (0%)
10
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

J.A.F._Doorhof

Verhaal
Joe (Cage) heeft nadat hij onder zijn eerste commando zijn hele platoon heeft verloren moeite met het gewond zijn en wil zo snel mogelijk weer aan het werk op de frontlinies.
Als hij zich weer teruggewerkt heeft krijgt hij de opdracht om een zgn codetalker/windtalker te beschermen.
Deze codetalkers zorgen voor een onkraakbare code gebaseerd op de navajo taal.

Mening
Na het voor mij doorslaande succes van oorlogs-films als We were soldiers, Black hawk down en Enemy at the gates viel windtalkers me heel vies tegen. Wat de andere films verweten wordt is hier feit, een simpele schiet film met bijna geen uitgewerkte karakters en verhaal lijn.

Tja, echt slecht is de film niet, maar over het algemeen heb je echt zoiets van "Daar gaan we weer". Het geheel is wat rommelig en niet doordacht neergezet.

Beeld en geluid
Op beeld gebied valt er niets te klagen, de kleuren zijn bij vlagen fantastisch en er zit genoeg diepte in de film voor dat echte 3D gevoel, hoewel sommige scenes wat soft overkomen. Het geluid is een zware tegenvaller, vooral na het zien van voorgenoemde films verbleekt windtalkers met een matige soundtrack, de explosies zijn amper te voelen en liet ons dan ook meerdere malen twijfelen of we wel de sub aangezet hadden, natuurlijk is er wel LFE aanwezig maar veel te weinig.
Verder was de soundtrack in orde.

Extra's
Tja, geen van noemenswaardige intresse.
Een trailer van de nieuwe bond film en nog wat andere bond trailers.

Overall
De slechtste oorlogsfilm van de serie die het laatste jaar is uitgekomen, op zich heeft het verhaal potentie maar had makkelijk in 90 minuten verteld kunnen worden (ipv 134 minuten). Als het geluid en de aktie scenes wat beter gekozen waren was het zeer intressant geweest, er zitten namelijk wel degelijk goede aktie scenes in de film, maar die zijn slecht geplaatst of niet goed uitgewerkt.

Ook zet Cage bij vlagen een net iets TE gestoorde sergeant neer, dit doet afbreuk aan de film.

Positieve scenes zijn oa de aanval op het dorp, het opblazen van verschillende zwaar geschuts koepels. Echte afknappers waren de beelden van de vliegdek schepen die hun kanonnen afvuurde die overduidelijk archief beelden waren of uit een Discovery docu zijn geknipt.

Overall een 6/10.

Koop We were soldiers of Black hawk down voor de echte aktie en spanning.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

absoluut niet koopwaardig... ik vond het 10 in een dozijn film, uitmelken van oorlogsfilms..

Laat ik er niet teveel woorden aan vuil maken.  ;)

Groet Bjorn

Johan Van Gompel

Citaat van: bmateijsen op oktober 30, 2002, 10:15:46
absoluut niet koopwaardig... ik vond het 10 in een dozijn film, uitmelken van oorlogsfilms..

Laat ik er niet teveel woorden aan vuil maken.  ;)

Mensen die de film gezien hebben zullen allemaal beamen dat ze zich heel wat pijn en ellende bespaard zouden hebben door zelf eens met de wind te praten. Dat ik me door een kameraad heb laten overreden om deze in de bios te zien... een van de grootste vergissingen in mijn leven. ;D
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

B. Kuiper

Ach zo slecht vond ik hem niet, qua oorlogs film gemiddeld. Maar in alle opzichten een goede John Woo film.

Maar ja, als je favoriete film genre oorlog/actie/sci-fi is en een van je favoriete acteur Nick Cage is raak je wat bevooroordeeld.

Bas
"Always a little further"

GiZM0

Hmm

Stond je sub wel aan dan ?
Zelf heb ik deze film ook gekeken, maar de buren kwamen vragen of de russen waren binnen gevallen.......
Met name de scene met de kannon op de het battleship.
De uitdrukking : 'firing for effect' zit nog diep in mijn geheugen :)

Gr,

GiZM0

J.A.F._Doorhof

 ;D
Jawel hoor de sub stond aan.....
Maar vergelijk het eens met Saving Privat Ryan of We were soldiers.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mathieu

Niet echt een topper. Idee is leuk maar niet echt goed uitgewerkt. Geluidseffecten redelijk maar We Were Soldiers is b.v. veel beter!

Jo Kumpen

Ik heb 'm zelfs halverwegen afgezet. Misschien lag het ook wel een beetje aan het "niet-echt-zin-in-een-film"gevoel, maar dat verdwijnt onmiddelijk eens je meegesleurt wordt in het verhaal. Maar dat was bij deze film dus niet 't geval.

Voor mij een flop dus... (zie "te koop")
Keep your eyes on the stars and your feet on the ground.

Batman

Citaat van: Jo Kumpen op februari 14, 2003, 17:37:35
Ik heb 'm zelfs halverwegen afgezet. Misschien lag het ook wel een beetje aan het "niet-echt-zin-in-een-film"gevoel, maar dat verdwijnt onmiddelijk eens je meegesleurt wordt in het verhaal. Maar dat was bij deze film dus niet 't geval.

Voor mij een flop dus... (zie "te koop")

Toevallig vandaag iemand hierover gesproken: de bedoeling van de film
is naar mijn mening goed, maar ik heb met erg veel moeite de film
uitgekeken. Dit laatste omdat ik uit principe films volledig kijk.
Staat in mijn top-tien van slechtste films van 2002.

Cijfer: 2/10. Één punt voor de bedoeling en één punt voor sommige opnames.

Gr.

Michel.
...ik zie elke dag een lege HT ruimte, ingepakte apparatuur in de werkkamer en de stapel DVDs groeien...

Jiri

Ik ben een erge liefhebber van oorlogsfilms.
Maar dit vond ik echt heel slecht.
Ik heb me behoorlijk zitten vervelen.

Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

jeroenski

Ik heb met afgschuw zitten kijken dat Dhr Cage zich heeft geleend voor deze film.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook vondt van Mel Gibson "When we where soldiers" dus daar wijk ik dan in af van de rest van jullie.
In mijn top 3 staat toch zeker BLACK HAWK DOWN.
Misschien wel op nummer 1.
Ik vondt de film beelden en muziek zo goed dat ik dacht ik ga nog meer geld steken in mijn hobby want dit is pas genieten!

Batman

Oeps...het gaat verder. Net gelezen op www.thedigitalbits.com:

"Also announced for May is a 3-disc Windtalkers: Director's Edition (5/20 - $39.98), which will feature a 20-minutes-longer version of the film, 3 audio commentary tracks and extensive historical and behind-the-scenes documentary material among other extras."

Dit terwijl er nog zoveel films zijn die een betere DVD-versie verdienen :-(

Wellicht dat deze versie van de film beter is?

Gr.

Michel.
...ik zie elke dag een lege HT ruimte, ingepakte apparatuur in de werkkamer en de stapel DVDs groeien...