Zoomplayer melding file connection error

Gestart door FredBeamer, augustus 21, 2004, 02:04:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FredBeamer

Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Ik krijg bij het opstarten steeds de volgende melding:

File Connection Error:

[InterVideo Video Decoder].Video Output --->
[FFDShow Video Processor].In

Not all filters can connect properly

Wat heb ik verkeerd gedaan.

JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

tipex

The first step to do when using FFDShow with DVD's is to go to the Start menu->ffdshow->Configuration. Then click on the Codecs selection on the left. Now on the right scroll down until you see Raw Video. Set this to All supported. Now click Ok to close the dialog.

Heb je dat gedaan?

FredBeamer

Citaat van: tipex op augustus 21, 2004, 07:26:24
The first step to do when using FFDShow with DVD's is to go to the Start menu->ffdshow->Configuration. Then click on the Codecs selection on the left. Now on the right scroll down until you see Raw Video. Set this to All supported. Now click Ok to close the dialog.

Heb je dat gedaan?


Dank je, dit schijnt het probleem opgelost te hebben, echter ontstaat gelijk een nieuw probleem. Nu krijg ik de melding dat een fout in WMPLAYER is opgetreden en deze moet worden afgesloten.

Ik ben al 2 dgn met dat verschrikkelijk Zoomplayer bezig en het wil maar niet werken.
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

FredBeamer

Citaat van: tipex op augustus 21, 2004, 07:26:24
The first step to do when using FFDShow with DVD's is to go to the Start menu->ffdshow->Configuration. Then click on the Codecs selection on the left. Now on the right scroll down until you see Raw Video. Set this to All supported. Now click Ok to close the dialog.

Heb je dat gedaan?

Na het installeren van PowerDVD werkt alles prima.

Toch vindt ik het beeld niet echt fantastisch met de FFDShow filter. Zijn er misschien nog andere filters die een beter resultaat geven.

JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

FredBeamer

Citaat van: tipex op augustus 21, 2004, 07:26:24
The first step to do when using FFDShow with DVD's is to go to the Start menu->ffdshow->Configuration. Then click on the Codecs selection on the left. Now on the right scroll down until you see Raw Video. Set this to All supported. Now click Ok to close the dialog.

Heb je dat gedaan?


Hi misschien kun je me nog verder helpen. Ik heb wat gestoeid met FFDShow filter. Als ik teveel settings doe dan krijg ik weer de foutmelding van Mediaplayer.


Wat zijn jou settings biivoorbeeld voor resize en aspect settings.

Zou de decoder van cineplayer betere resultaten geven dan van PowerDVD. 
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

tipex

Het is me nog niet duidelijk wel programma je gebruikt, de ene keer heb je het over zoomplayer de volgende keer op wmplayer of ben je gewoon met beide aan het proberen? Ik gebruik voor beeld de sonic codec en voor het geluid die van intervideo. Gebruik je wel een recente versie van ffdshow? De versie die je bij sourceforge vind is namelijk vreselijk achterhaald en crashte bij mij ook vaak.

http://www.afterdawn.com/software/video_software/codecs_and_filters/ffdshow.cfm daar kun je de laatste versie ophalen

Qua instellingen heb ik deze guide gevolgt: http://htpcnews.com/main.php?id=ffdshowdvd_1

Wellicht dat die je wat verder helpt.

FredBeamer

Citaat van: tipex op augustus 22, 2004, 06:54:55
Het is me nog niet duidelijk wel programma je gebruikt, de ene keer heb je het over zoomplayer de volgende keer op wmplayer of ben je gewoon met beide aan het proberen? Ik gebruik voor beeld de sonic codec en voor het geluid die van intervideo. Gebruik je wel een recente versie van ffdshow? De versie die je bij sourceforge vind is namelijk vreselijk achterhaald en crashte bij mij ook vaak.

http://www.afterdawn.com/software/video_software/codecs_and_filters/ffdshow.cfm daar kun je de laatste versie ophalen

Qua instellingen heb ik deze guide gevolgt: http://htpcnews.com/main.php?id=ffdshowdvd_1

Wellicht dat die je wat verder helpt.


Ik gebruik gewoon Zoomplayer met FFDShow. Maar gek genoeg krijg ik de melding van dat er een fout is opgetreden in Wmplayer. Waarschijnlijk moet ik toch eens de settings nalopen. Ik zal de laatste eens downen, kijken of dat de oplossing is voor mijn probleem. Maar welke resolutie geef jij bij Resize en aspect in FFDShow in ?
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

FredBeamer

Citaat van: tipex op augustus 22, 2004, 06:54:55
Het is me nog niet duidelijk wel programma je gebruikt, de ene keer heb je het over zoomplayer de volgende keer op wmplayer of ben je gewoon met beide aan het proberen? Ik gebruik voor beeld de sonic codec en voor het geluid die van intervideo. Gebruik je wel een recente versie van ffdshow? De versie die je bij sourceforge vind is namelijk vreselijk achterhaald en crashte bij mij ook vaak.

http://www.afterdawn.com/software/video_software/codecs_and_filters/ffdshow.cfm daar kun je de laatste versie ophalen

Qua instellingen heb ik deze guide gevolgt: http://htpcnews.com/main.php?id=ffdshowdvd_1

Wellicht dat die je wat verder helpt.

Waar heb jij je HTPC op aangesloten, op een TV of Beamer. Ik moet zeggen na 3 dagen stoeien en een nieuwe PC gekocht met een P4 3, GHz HT, 512Mb, 200 GB Hd, NVIDIA Geforce 6800 LE 128Mb kom ik tot de conclusie dat een fatsoenlijke DVD-speler als de Marantz DV-4300 toch een beter plaatje geeft zelfs gebruik makend van de S-Video uitgang van de DVD-speler.

Het blijft allemaal in mijn ogen prutsen met Zoomplayer en FFDShow. Of gebruik ik nu gewoon de verkeerde codecs.

Ach ik kan voortaan met zo'n P4 HT geval DVD branden terwijl ik lekker kan verder surfen.
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

tipex

Ik gebruik hem icm een crt projector, op een tv heeft het niet echt toegevoegde waarde lijkt me, zeker niet als je s-video gaat gebruiken.

Wees gerust ik heb ook dagen lang lopen kloten met vreemde foutmeldingen en crashes en opeens vallen alle puzzel stukjes in elkaar en werkt het allemaal gewoon goed. Ik ga ook me htpc waarschijnlijk niet voor dvd gebruiken maar enkelt hd materiaal en daar hoef je niet mee te gaan scalen of knoeien in principe. Voor dvd gebruik ik me oude vertrouwde speler met psm-1.