Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CZ79

Ik vond het overigens erg leuk om te pielen en wat te proberen met dempers en kabels, soms klinkt het dan ook even wat beter, het is alleen echt gerommel in de marge (wel leuk gerommel overigens), wat echt een goede aankoop is geweest is de TaCT, dat heeft echt alles naar een ander niveau getild
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Door een stommiteiten is de zekering van het stekkerblok eruit geklapt, je zal maar geen reserve hebben :nopompom: gisteren snel besteld bij Ronald van C&D en vandaag was het binnen, gelijk nog even een nieuwe netkabel van monocrystal kabel gemaakt (losse stekkers en kabels meebesteld samen met de zekeringen), ook direct alles zekeringen vervangen door keramische varianten....weet niet of het uitmaakt maar voor die prijs is het een leuk idee en heb ik wat reserves voor het geval dat ik nog eens wat stoms doe.....
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pinda13

Citaat van: cz79 op januari 12, 2016, 22:21:18
Door een stommiteiten is de zekering van het stekkerblok eruit geklapt, je zal maar geen reserve hebben :nopompom: gisteren snel besteld bij Ronald van C&D en vandaag was het binnen, gelijk nog even een nieuwe netkabel van monocrystal kabel gemaakt (losse stekkers en kabels meebesteld samen met de zekeringen), ook direct alles zekeringen vervangen door keramische varianten....weet niet of het uitmaakt maar voor die prijs is het een leuk idee en heb ik wat reserves voor het geval dat ik nog eens wat stoms doe.....

Geloof me ogen niet, je belde ronald en een dag later had je de spullen al?!
Moet niet gekker worden, ik moet soms 3-6 weken wachten nadat ik wel 6 x heb gebeld. Ok spul wat dan aankomt is prachtig, maar hoe zit dat?!:p
" no loss of fine detail "

CZ79

Hij hoefde weinig te maken, het was allemaal voorradig (klein materiaal, stekkertje, IEC connector, zekeringen) en dan gaat het vrijwel altijd snel bij hem (althans bij mij wel)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pinda13

Citaat van: cz79 op januari 13, 2016, 08:59:46
Hij hoefde weinig te maken, het was allemaal voorradig (klein materiaal, stekkertje, IEC connector, zekeringen) en dan gaat het vrijwel altijd snel bij hem (althans bij mij wel)

Mag ik vragen wat je precies besteld heb voor kabel en iec?
Want wacht ook op een kabel en iec, maar waarschijnlijk moet hij ze nog inkopen oid (afknippen of gewoon iets doen).

Toch maar weer x bellen:p
" no loss of fine detail "

CZ79

Neotech UP-OCC 0.8mm2, aantal meter
Zekeringen 1a, 400Ma, 10A
Bals Schuko en IEC Connector
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pinda13

Thanks, mooi kabel inderdaad!
Ik heb weer 3x1m Ronald's speciale kabel gekocht", ja weet de opbouw niet maar presteert echt fantastisch ghehe :coffee:; 4/5 kleine aders met elk een andere kleur mantel erom, zijn afzondelijk erg stug! Met daarbij monocrystal schuko en iec om eens te proberen. Frank2 gebruikt ze ook. Misschien dat het daarom lang moet duren, deze moet hij zelf fabriceren?!
" no loss of fine detail "

CZ79

Laat hij maken en komt volgens mij op bestelling
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Hij maakt ze zelf en is nogal arbeidsintensief.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Oh ja, dat zijn die gevlochten kabels, heeft hij verteld
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

advr

Wie is Ronald eigenlijk?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

lynch1979

De broer van Frank  :D

scrutinizer

#1987
Citaat van: lynch1979 op januari 13, 2016, 13:35:09
De broer van Frank  :D
....b(r)oertjes van buut'n ....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

CZ79

Citaat van: advr op januari 13, 2016, 13:12:55
Wie is Ronald eigenlijk?
Eigenaar van Concept en Design te Almelo, hele aardige man die jammer genoeg er wel eens erg lang over doet de beloofde spullen te leveren
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

BuSpu

Op zijn site wordt je niet veel wijzer  :-\

frank2

Daar doet hij al jaren niets aan, hetzelfde met mails, kijkt hij niet naar. Bellen is de enige optie
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

#1991
Citaat van: cz79 op januari 13, 2016, 14:22:23
Eigenaar van Concept en Design te Almelo, hele aardige man die jammer genoeg er wel eens erg lang over doet de beloofde spullen te leveren

Hij is zeker niet één van de snelste, maar ik denk zelf dat hij er ook werkelijk waar geen seconde wakker van ligt dat mensen dat denken of weten van hem  ;D
Herinner mij nu ineens weer dat ik nog steeds een HFT zekeringhouder van hem moet krijgen....is al weer zo,n 2,5 jaar geleden dat ik die besteld had  :wacko:
Maar inderdaad, gewoon een doodgoeie en sympathieke kerel waar je niet snel ruzie mee zou krijgen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Inderdaad een doodgoede kerel, alleen jammer dat het soms erg lang duurt. Geen kwaad in de zin maar als je iets snel wilt wat hij niet standaard heeft wordt je geduld op de proef gesteld
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Komende week ergens mijn nieuwe stekkerblok ophalen, deze wordt door Ronald gemaakt (op maat), van aluminium profielen en heeft een DC blocker en 6 outlets, geen verdere filtering en intern bekabeld met UPOCC bekabeling van hetzelfde soort als de luidsprekerkabels en de meeste netkabels die ik nu heb.
Het stekkerblok lijkt op het 6 voddige blok van Vibex of CP audio.

Ben benieuwd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Citaat van: cz79 op februari  1, 2016, 07:14:23
Komende week ergens mijn nieuwe stekkerblok ophalen, deze wordt door Ronald gemaakt (op maat), van aluminium profielen en heeft een DC blocker en 6 outlets, geen verdere filtering en intern bekabeld met UPOCC bekabeling van hetzelfde soort als de luidsprekerkabels en de meeste netkabels die ik nu heb.
Het stekkerblok lijkt op het 6 voddige blok van Vibex of CP audio.

Ben benieuwd

Ik hoop voor je dat hij zijn woord houd. We kennen hem dus.....   Maar ben benieuwd of dat blok verschil maakt tov je andere blok wat je van hem had.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Dat kan ik niet meer vergelijken en is ook niet zo belangrijk, ik heb nu geen blok meer dus alles is al een verbetering. Het nieuwe blok wordt ook voorzien van een DC blocker
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Donderdag ga ik het nieuwe stekkerblok ophalen. Ik denk overigens niet dat dit blok veel verschil gaat maken (zelfde interne bekabeling) met het blok wat ik had behalve dat dit gehele blok sterbedraad is....oh ja en er nog mooier uitziet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Iets wat er mooier uitziet klinkt over het algemeen ook beter.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Hahaha zeker waar....ik kan dan ook de PSU even testen voor je
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Roksan

Citaat van: chansig op februari  1, 2016, 18:26:57
Iets wat er mooier uitziet klinkt over het algemeen ook beter.

Gr Hans

Hoe zie jij dan uit? Je klinkt soms niet al te best 😉😁
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO