Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joris1971

#1725
Citaat van: cz79 op maart  8, 2015, 08:33:12
Afgelopen vrijdag mede forumlid Xander happy gemaakt met twee bekabelde aansluitingen in de woonkamer, alles getest en het werkt ook nog. Ging vrij gemakkelijk en de meterkast ziet er iets netter uit dan daarvoor.

:clapping:

DofN

Mooi dat de TACT je zo goed bevalt! Ik snap dat wel :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

CZ79

de TaCT gaat voorlopig ook niet meer weg, helemaal goed zo. Het enige dat lastig is dat de breedte van de TaCT RCS breder is dan 'normale' component breedte (44cm), maar ik kan ermee omgaan :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

DofN

Waarom heb je voor Tact gekozen en niet voor een mini DSP? Met beide kan je alles instellen zoals je wilt? Of biedt de Tact nog voordelen t.o.v. de mini DSP?


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

CZ79

heel erg simpel omdat de TaCT te koop stond en ik deze voor een schappelijke prijs kon kopen, voordelen weet ik niet ik weet alleen dat deze TaCT het wonderlijk goed doet in mijn set, met de software is het ook erg leuk om te stoeien (curves etc.)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

John Wx

Citaat van: cz79 op maart  8, 2015, 10:17:20
heel erg simpel omdat de TaCT te koop stond en ik deze voor een schappelijke prijs kon kopen, voordelen weet ik niet ik weet alleen dat deze TaCT het wonderlijk goed doet in mijn set, met de software is het ook erg leuk om te stoeien (curves etc.)

Dan moet je een stap hoger gaan  ;D om te stoeien met curves
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bas Akkerman

Citaat van: John Wx op maart  8, 2015, 12:07:17
Dan moet je een stap hoger gaan  ;D om te stoeien met curves
Of lager...
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: Bas Akkerman op maart  8, 2015, 15:32:15
Of lager...
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Ik zeg ook doen  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

#1736
Ik gebruik sinds ik de Moon in huis heb enkel de Moon MiND app, nu heb ik laatst ergens iets gelezen over MConnect en ben aan de slag geweest met deze app...en met meerdere apps.
Hieronder mijn bevindingen over de geteste apps, allen getest op een IPad2 met de Moon streamer:

MiND app: stabiel, voor en achteruit spoelen in een nummer, afbeeldingen worden goed geladen, mooie en duidelijke layout, niet al te snel, groot nadeel vind ik dat als ik mijn ipad dichtdoe en daarna weer open dan duurt het er even voordat de app de MiND weer vind en ik weer een ander album kan opzetten (muziek speelt wel gewoon door)

MConnect: snel, heel erg snel. Ook als ik de app aflsuit of de ipad dichtdoe dan is er binnen een fractie van een seconde weer connectie zodra ik de app start. Kan niet voor- en achteruit spoelen in een nummer, ook moet ik iedere keer weer aangeven dat hij muziek moet zoeken vanaf de NAS en vervolgens af moet spelen via de MiND. Dus als ik de app opstart dan ben ik eerst weer bezig de instellingen te veranderen voordat ik muziek heb. Bij het pauzeren en het opnieuw afspelen van een nummer begint het nummer weer vanaf het begin

Denon Remote app: ook al weer zo snel, instellingen van de server en het afspelen via de MiND worden netjes onthouden. Qua layout niet erg mooi en de afbeeldingen worden pas getoond op het moment van afspelen, dus nog niet bij het kiezen van de artiest/album

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#1737
Kinsky: snel maar ook snel weer eraf, verschrikkelijk. Pauzeren werkt wel maar het nummer begint dan weer van voren af aan, als je een album wilt afspelen dan moet je alle nummers eerste handmatig selecteren, een nummer vooruit of achteruit werkt niet. Slechte layout

Hermes (klinkt als een veredelde geslachtsziekte): snel en aardige layout maar pauzeren en vooruit en achteruit spoelen werkt hetzelfde als kinsky. Snel weer van mijn Ipad af :D

Bovenstaande bevindingen zijn in combi met de Moon streamer en ook persoonlijke smaak.
Als iemand nog goede tips heeft dan test ik dat graag op de Moon.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik heb ook vnomen dat niet alle apps gapless spelen, maar gapless is toch een functionaliteit in de streamer en heeft toch weinig te maken met de app?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op april 17, 2015, 20:44:39
Ik gebruik sinds ik de Moon in huis heb enkel de Moon MiND app, nu heb ik laatst ergens iets gelezen over MConnect en ben aan de slag geweest met deze app...en met meerdere apps.
Hieronder mijn bevindingen over de geteste apps, allen getest op een IPad2 met de Moon streamer:

MiND app: stabiel, voor en achteruit spoelen in een nummer, afbeeldingen worden goed geladen, mooie en duidelijke layout, niet al te snel, groot nadeel vind ik dat als ik mijn ipad dichtdoe en daarna weer open dan duurt het er even voordat de app de MiND weer vind en ik weer een ander album kan opzetten (muziek speelt wel gewoon door)

MConnect: snel, heel erg snel. Ook als ik de app aflsuit of de ipad dichtdoe dan is er binnen een fractie van een seconde weer connectie zodra ik de app start. Kan niet voor- en achteruit spoelen in een nummer, ook moet ik iedere keer weer aangeven dat hij muziek moet zoeken vanaf de NAS en vervolgens af moet spelen via de MiND. Dus als ik de app opstart dan ben ik eerst weer bezig de instellingen te veranderen voordat ik muziek heb. Bij het pauzeren en het opnieuw afspelen van een nummer begint het nummer weer vanaf het begin

Denon Remote app: ook al weer zo snel, instellingen van de server en het afspelen via de MiND worden netjes onthouden. Qua layout niet erg mooi en de afbeeldingen worden pas getoond op het moment van afspelen, dus nog niet bij het kiezen van de artiest/album

Leuke test Chris. Met welke server op de NAS heb je getest? Ik heb bijvoorbeeld vastgesteld dat met de Moon renderer, de Mind control point op de ipad (jaja...) het beduidend sneller werkt met Minim server dan met Asset.
Wat blijft is dat het enige positieve verschil van de Mind software t.o.v. BubbleUpnp op Android is dat pauzeren en snel voor en achteruit spoelen mogelijk is.

Andere control points voor de ipad die interessant kunnen zijn:
PlugPlayer
Audionet Music Manager for iOS


CZ79

Ik draai Asset UPnP op de QNAP NAS.

Dus in jouw ervaring is de minim server sneller dan de asset en dan werkt het dus prima met de Moon app op de ipad.
Ik kan eens proberen een andere muziekserver op de NAS te zetten om te kijken wat dat doet.
Die audionet ga ik nog proberen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Audionet app is aardig, maar pauzeren zet hem weer terug op 00:00. Gaat hem niet worden
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

#1742
Citaat van: cz79 op april 17, 2015, 22:51:23
Audionet app is aardig, maar pauzeren zet hem weer terug op 00:00. Gaat hem niet worden

Ik heb audionet net ook getest: is het niet

plugplayer hoef je ook niet te proberen. kost €4,99 en kan niet snel spoelen

Tot nu is bubbleUpnp op Android mijn favoriet qua snelheid en mogelijkheden. Het nadeel is dat snel spoelen en pauze niet werkt.

CZ79

Hier geen android dus blijf nog vpeven bij de Moon app...of toch de Denon remote app ant die werkt ook erg goed en zeer snel net als de Mconnect.

Ik heb ondertussen Minimserver draaiend gehad maar daar merk ik geen enkel verwchil in snelheid in behalve dat de weergave en het zoeken van albums en/ of artiesten niet naar mijn zin is, veel omslachtiger en ik moet 4 keer klikken wil ik hetzelfde album gevonden hebben van een bepaalde artiest...niet voor mij dus ik blijf nog even bij Asset UPnP.

Als er tips zijn voor andere apps dan hoor ik dat heel erg graag
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

thepioneer

Core control app , incl benodigde hardware  :withstupid:
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Bas Akkerman

Dit houd ik even in de gaten. Ik heb Logitech Media Server op de NAS en bedien die met iPeng op de iPad. Dat kan volgens mij ook wel beter en overzichtelijker.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Citaat van: Bas Akkerman op april 18, 2015, 07:48:03
Dit houd ik even in de gaten. Ik heb Logitech Media Server op de NAS en bedien die met iPeng op de iPad. Dat kan volgens mij ook wel beter en overzichtelijker.

Dat gaat je nog tegen vallen. Zeker als je met een UPnP player blijft spelen.  ;)

Zoals aangegeven is Sooloos eigenlijk onovertroffen al heeft die ook zijn "dingetjes" Ik ben erg benieuwd hoe dat andere gesloten systeem (NAD/Bluesound) zich laat bedienen.  ::)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op april 18, 2015, 07:53:53
Dat gaat je nog tegen vallen. Zeker als je met een UPnP player blijft spelen.  ;)
Die mag je even uitleggen. Zijn er betere alternatieven dan met UPnP spelen? Ipeng doet dus zo slecht nog niet?

CitaatZoals aangegeven is Sooloos eigenlijk onovertroffen al heeft die ook zijn "dingetjes" Ik ben erg benieuwd hoe dat andere gesloten systeem (NAD/Bluesound) zich laat bedienen.  ::)
Sooloos wil ik zeker ook nog eens proberen. Ik begreep dat je daar inmiddels ook vanaf NAS mee kunt spelen. En hoe meer keuzes, hoe beter!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Citaat van: Bas Akkerman op april 18, 2015, 08:04:36
Die mag je even uitleggen. Zijn er betere alternatieven dan met UPnP spelen? Ipeng doet dus zo slecht nog niet?
Sooloos wil ik zeker ook nog eens proberen. Ik begreep dat je daar inmiddels ook vanaf NAS mee kunt spelen. En hoe meer keuzes, hoe beter!

Ipeng icm met LMS is gewoon heel stabiel en werkt mooi vlot (bij een niet al te grote muziekbibliotheek). Ik heb al veel streamers hier over de vloer gehad maar op het moment dat je afhankelijk van een server op je Nas wordt beginnen de plussen en minnen. In het gunstigste geval werkt hij op een gegeven moment net zo vlot als de SBT/Ipeng/LMS combi. Tja.... Misschien doe ik iets niet goed want de meeste mensen werken op die manier of ben ik misschien op dat gebied wat veel eisend. Persoonlijk vind ik bij streamers de bediening, stabieliteit en UI belangrijker (combinatie van server en app) dan welke renderer er tussen zit. Niks ten nadele van bv de Moon MiND die ik er nu tussen heb maar de SBT digitaal uit klinkt in mijn oren niks minder dan de Moon. Voor de Moon moet ik €900,- neer tellen. Ik heb het er niet voor over.

Sooloos kan icm Nas maar dan moet je wel een Qnap hebben.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Citaat van: thepioneer op april 18, 2015, 06:48:16
Core control app , incl benodigde hardware  :withstupid:

Goede tip voor een app, oh nee toch niet :tounge2: ik zal dan eerst alles moeten verkopen en mijn TaCT wordt dan erg lastig om aan te sluiten tenzij Meridian zowel digitale ingangen als uitgangen heeft
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika