Re: VAD Show 2007

Gestart door kippekop, augustus 20, 2007, 16:28:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gekoppelde gebeurtenissen

garmtz

Is mooi geworden Guido! Ben benieuwd hoe hij klinkt! Wens jou en Hans veel succes!

dmeerpa

Citaat van: Tube-freak op oktober 24, 2007, 13:20:15
Er zijn ook 2 categorien importeurs. 

1) ze kunnen wel een goede demo geven.
2) ze kunnen geen goede demo geven.

;D

Vaak gaat het zo van we knopen al onze grootste en duurste spullen aan elkaar dan zal het vast wel indrukwekkend klinken.  Vervolgens worden ze dan weer volledig weggespeelt door een set die 2 keer zo klein is en 5 keer zo goedkoop.   Ze leren het ook nooit.
Wel ik vermoed puntje 2 van toepassing was voor de iùmporteur van JK Ultimate luidspreker.
Ik ben de zondag geweest en heb de JK Ultimate horen spelen. Ik en mijn vriendin hebben binnen de minuut de zaal verlaten, het deed pijn aan de oren, en was zeker niet aangenaam naar luisteren op die manier .Nu lees ik op verschillende forums dat mensen dit wel de beste speakers van de show vonden. Nu blijkt wel dat de massa die dat zegt op zaterdag zijn geweest.
Ook de MBL set heeft ons niet kunnen overtuigen, klonk allemaal mooi, maar ik voelde mijn niet zo lekker in mijn maag, toch stond de muziek niet hard, en was er zeker geen overdonderend laag aanwezig, zoals ik thuis soms heb als ik Tiësto draai. Er was ook een luisteraar die misselijk werd en bijna moest overgevend de zaal ontvluchte. Ik denk niet dat je dan van een topset mag spreken, tenzij je het hebt over de prijs.
Op zondag was het voor mij vooral de set Eurogram international BV die een behoorlijke indruk heeft nagelaten. Nu dit was ook de allereerste set van de dag dat ik hoorde. Ik had graag de Marantz en deze set nog eens beluisterd bij het verlaten van de show, maar door de demo's achter gesloten deuren heb ik dit niet meer kunnen doen.

Het homecinema gedoe vond ik 2 keer niks, de sets die ik heb gehoord konden niet tippen aan deze die ik nu thuis heb, de set bij B&W samen met de classé componenten was serieus iets mis met de center speaker, de stemmen klonken allemaal veel te zwaar, of ze hadden de sub extra opengezet om wat dynamiek te creëren bij de actie scenes van Irobot. De yamaha set trok op niet veel bij de demo van een  HD dvd met trueHD surround, de spraak was te stil in vergelijking met de muziek in de Dukes of Hazard. bij gewone DVD was dit niet het geval, toch kon die sub niet op tegen mijn SVSke thuis.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

GPO

Citaat van: dmeerpa op oktober 25, 2007, 11:21:58
...
Er was ook een luisteraar die misselijk werd en bijna moest overgevend de zaal ontvluchte. Ik denk niet dat je dan van een topset mag spreken, tenzij je het hebt over de prijs.
...

:-X :-\

jemig, of diegene had gewoon een kater, was ziek of was absoluut niets gewend (aansteller dus?). Hoe zou zo'n figuur een live-optreden van een band ervaren vraag ik me dan af als de subs volluit staan, het hoog 20 dB harder gezet is en het gemiddelde volume rond de 110 dB(A) ligt ...

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Marc Heijligers

Citaat van: dmeerpa op oktober 25, 2007, 11:21:58
Wel ik vermoed puntje 2 van toepassing was voor de iùmporteur van JK Ultimate luidspreker.
Ik ben de zondag geweest en heb de JK Ultimate horen spelen. Ik en mijn vriendin hebben binnen de minuut de zaal verlaten, het deed pijn aan de oren, en was zeker niet aangenaam naar luisteren op die manier .Nu lees ik op verschillende forums dat mensen dit wel de beste speakers van de show vonden. Nu blijkt wel dat de massa die dat zegt op zaterdag zijn geweest.

Watbetreft de JK, het leek wel alsof ze met weerhaken aan mijn oren aan het trekken waren. Misschien indrukwekkend "snel" en "hard" in het mid-hoog, maar het had totaal niets met muziek of natuurgetrouw te maken.

Narc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

dmeerpa

Citaat van: GPO op oktober 25, 2007, 12:28:30
:-X :-\

jemig, of diegene had gewoon een kater, was ziek of was absoluut niets gewend (aansteller dus?). Hoe zou zo'n figuur een live-optreden van een band ervaren vraag ik me dan af als de subs volluit staan, het hoog 20 dB harder gezet is en het gemiddelde volume rond de 110 dB(A) ligt ...

GPO

Nu om eerlijk te zijn, zo hard stond de set op dat moment niet, kan zijn dat de persoon in kwestie iets verkeerd gegeten had of te veel gedronken. Maar ook mijn maag voelde na een paar minuten niet zo lekker aan, en minuten nadat we de zaal verlaten hadden, had de vriendin nog last aan de oren. Ofwel zijn we allemaal nogal teer gevoelig, ofwel was dit toch geen 150.000€ waard ???
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

Peerless Monster

Citaat van: dmeerpa op oktober 25, 2007, 14:03:40
Nu om eerlijk te zijn, zo hard stond de set op dat moment niet, kan zijn dat de persoon in kwestie iets verkeerd gegeten had of te veel gedronken. Maar ook mijn maag voelde na een paar minuten niet zo lekker aan, en minuten nadat we de zaal verlaten hadden, had de vriendin nog last aan de oren. Ofwel zijn we allemaal nogal teer gevoelig, ofwel was dit toch geen 150.000€ waard ???

Tsja het is en blijft jouw mening.
WIl niet zeggen dat het geen 1,5 ton waard is...
Waarom kijk je daar als een berg tegenop?
Dat geld is misschien misselijkmakend.
Als je daardoorhen kan kijken kan het misschien allemaal wel meevallen ;) ;D ;D

Ik vond de bas ook niet je van het.
Maar ik vond dat er wel een mooie set stond te spelen.
Ik heb er ook 2 nummers naar zitten luisteren...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

kippekop

Citaat van: Marc Heijligers op oktober 25, 2007, 13:16:51
Watbetreft de JK, het leek wel alsof ze met weerhaken aan mijn oren aan het trekken waren. Misschien indrukwekkend "snel" en "hard" in het mid-hoog, maar het had totaal niets met muziek of natuurgetrouw te maken.

Narc

Zou het dan toch echt aan de dag hebben gelegen. Ik bedoel ik kan me wel vinden in het te hifi-erig geluidje maar echt zo scherp was het bij mij (zaterdag!!) niet hoor, en ben daar echt gevoelig voor normaal.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Ejorne

Citaat van: kippekop op oktober 25, 2007, 20:38:12
Zou het dan toch echt aan de dag hebben gelegen. Ik bedoel ik kan me wel vinden in het te hifi-erig geluidje maar echt zo scherp was het bij mij (zaterdag!!) niet hoor, en ben daar echt gevoelig voor normaal.

Mogelijk hebben ze wat aan de setup veranderd? Ik was er ook zaterdag en vond het geweldig klinken. Vlakbij de deuropening waar ik eerst een klein poosje stond vond ik het juist wat te donker. Veel, overheersend, laag en boomerig. We wilde eigenlijk de zaal alweer verlaten toen er een mooi plaatsje op de stoelen vrij kwam. We hebben daar vervolgens enorm van de muziek zitten genieten. Ik ben helaas vergeten wat voor muziek ze tijdens mijn bezoek gedraaid hebben. (Ik heb die dag ook zoveel verschillende indrukken opgedaan, alleen de grove lijnen daaruit zijn me bijgebleven. Ze lieten in ieder geval een enorm lekkere jazz/klassiek combo horen, erg jammer dat ik vergeten ben wie/wat dat was. (en hij heeft het wel gezegd, ik dacht toen nog: "Dat moet ik ff onthouden... Mja, dat vergeet ik niet meer..."  >:( De volgende keer maar eens pen en papier als geheugensteuntje meenemen...  ::) )   

oud_account_1

Citaat van: Ejorne op oktober 25, 2007, 21:15:27
De volgende keer maar eens pen en papier als geheugensteuntje meenemen...  ::) )   
Of -als je een gsm met camera (of een losse camera) hebt- een foto maken van de hoes :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

garmtz

Citaat van: Marc Heijligers op oktober 25, 2007, 13:16:51
Watbetreft de JK, het leek wel alsof ze met weerhaken aan mijn oren aan het trekken waren. Misschien indrukwekkend "snel" en "hard" in het mid-hoog, maar het had totaal niets met muziek of natuurgetrouw te maken.

Narc

Mee eens! En kan me moeilijk voorstellen dat het zondag radicaal anders was dan zaterdag... Had inderdaad niets met muziek of natuurgetrouwe weergave te maken. Wederom, IMHO...

Marc Heijligers

Citaat van: Ejorne op oktober 25, 2007, 21:15:27
Mogelijk hebben ze wat aan de setup veranderd? Ik was er ook zaterdag en vond het geweldig klinken.

Kan ook zijn dat ze andere muziek hebben gedraaid. Sommige sets zijn nogal eens "getuned" op bepaalde CDs, waar ze dan extreem indrukwekkend klinken, maar met andere CDs vierkant door de mand vallen.

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

eddy135

Citaat van: Marc Heijligers op oktober 25, 2007, 22:28:52
Kan ook zijn dat ze andere muziek hebben gedraaid. Sommige sets zijn nogal eens "getuned" op bepaalde CDs, waar ze dan extreem indrukwekkend klinken, maar met andere CDs vierkant door de mand vallen.

Marc
Ja,
je zal maar op zo'n demo afgaan en die set kopen...
:(
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

advr

#237
Citaat van: garmtz op oktober 25, 2007, 22:23:22
Mee eens! En kan me moeilijk voorstellen dat het zondag radicaal anders was dan zaterdag... Had inderdaad niets met muziek of natuurgetrouwe weergave te maken. Wederom, IMHO...

Gino Vanelli (LP) klonk in ieder geval fantastisch ;D
maar mijn idee van muziek luisteren wijkt nu eenmaal af van die van anderen. Ik vergelijk live muziek met een stereosetje dan ook niet 8) Het zijn voor mij twee totaal verschillende werelden. :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rock Solid

Tja, wat kan ik hier nog aan toevoegen.
Het was voor mij het 4e jaar dat ik aanwezig was (op zondag). Omdat ik al een aantal jaren (zoals velen op het forum waarschijnlijk) in de audio zoekende ben naar het ultieme geluid, en tijdens de laatste jaren alternatieve routes heb genomen, probeer ik anders (zo unbiased mogelijk) naar sets te luisteren.
Ik bedoel hiermee, dat het makkelijk is om te zeggen wat 'slecht' aan het geluid maar lastiger is te ontdekken 'waarom een bepaalde set WEL iets met je doet'.
Met dit gevoel heeft veel te maken; is dit de eerste set die je luistert op die dag, of is dit muziek wat je leukt vindt, of vindt je de persoon van de importeur een 'onpleasant' persoonlijkheid.
Dus in het achterhoofd houdend, dat je dit niet kunt uitsluiten, vond ik de Eurogram set 'beter' dan de jaren ervoor (terwijl ik eigenlijk al een negatief vooroordeel had).
De set van zelfbouw luidsprekers met bandtweeters (aan het eind van een gang) met kleine versterkers, klonk ook verdraaid goed.
De JK Acoustics set deed me niet veel, maar klonk wel weer correct.
De WLM is bij mij altijd raak !
Ook vond ik de set van de AudioFabriek met BAT versterking altijd weer een rust uitstralen, maar pakte me niet echt.
De Klipsch set vond ik bedroevend; ik weet haast wel zeker dat de muziek keuze niet ideaal was (zou niet uit moeten maken natuurlijk). Want als er een speaker is, die pakkend zou moeten zijn met energie/drive, moet het wel een Klipsch zijn.
Kortom, als je als jonge audiofiel aan de hand van de VAD show een keuze moest maken, dan zijn er genoeg valkuilen en zullen er wellicht speakers afvallen die slecht gedemonstreerd werden of je raakt door de totaalprijs van de set onder de indruk.

Dus in welke categorie hoor? Ik denk net zo als Marc; ik kan in verschillende modes luisteren. Alleen ben ik het 'audiofiel' luisteren/beleven, beuh en ga zoveel mogelijk op mijn 'plezierfactor' af (en de MBL set scoorde niet hoog hierin).


garmtz

Citaat van: Rock Solid op oktober 25, 2007, 23:22:46
Dus in welke categorie hoor? Ik denk net zo als Marc; ik kan in verschillende modes luisteren. Alleen ben ik het 'audiofiel' luisteren/beleven, beuh en ga zoveel mogelijk op mijn 'plezierfactor' af (en de MBL set scoorde niet hoog hierin).

Grappig, ik luister ook niet als een audiofiel, maar kickte wel op de MBL set. LETTERLIJk een muzikale kick, ALS was het live. Het KLONK niet perse live, maar gaf me hetzelfde gevoel (Tool o.a., die CD [Aenima] kan ik dromen; op echt gigantisch veel sets al gehoord).

Rock Solid

Hoi Gamtz,

Dan moet het aan de CD hebben gelegen. Ik ben de kamer binnengestapt en er was wat slap gepingel (zeker geen Tool, jammer genoeg) en ben weer vertrokken. Helaas ben ik niet weer terug gegaan. Zal ik de volgende keer maar eens doen  :D
Wat je vond de WLM?

garmtz

Citaat van: Rock Solid op oktober 25, 2007, 23:32:23
Dan moet het aan de CD hebben gelegen. Ik ben de kamer binnengestapt en er was wat slap gepingel (zeker geen Tool, jammer genoeg) en ben weer vertrokken. Helaas ben ik niet weer terug gegaan. Zal ik de volgende keer maar eens doen  :D

Mijn indruk had gewoon te maken met het glazige midhoog en algehele felheid. Misschien had ik ook meerdere keren moeten komen, maarja, je kunt niet bezig blijven... ;)

CitaatWat je vond de WLM?

Erg mooi, zoals ook in eerdere jaren. Doet me zeer sterk denken aan Living Voice (qua geluid en uiterlijk, maar dat laatste zal meer toeval zijn... ;)), altijd een goed teken... ;)

Rock Solid

Garmtz,

Dankje.
Bij WLM, was zeker de combo met de EMT, SME 3009, Denon DL103 erg goed; de drive/energie die eruit kwam was geweldig.
Hadden ze ook eens moeten proberen op de Eurogram, Klipsch, JK Acoustics set. Maar ja, je kunt niet bezig blijven  ;D

garmtz

Citaat van: Rock Solid op oktober 25, 2007, 23:48:03
Bij WLM, was zeker de combo met de EMT, SME 3009, Denon DL103 erg goed; de drive/energie die eruit kwam was geweldig.

'Klassieke' combinatie! Prachtig! 8)

Rock Solid

Hoezo 'ouderwets' en 'geen dynamiek'  :o Ik ben ook erg blij met m'n Garrard 301  O0

garmtz

Citaat van: Rock Solid op oktober 25, 2007, 23:52:49
Hoezo 'ouderwets' en 'geen dynamiek'  :o Ik ben ook erg blij met m'n Garrard 301  O0

Terecht! Tweaken met een goede mat wil trouwens nog wel eens mooie resultaten opleveren met de Garrard...

Rock Solid

Ik heb ook perse een Loricraft plinth voor de Garrard gekocht (met squash ballen erin  ;D).
Om weer on topic te gaan; eenvoudigweg topproducten aan elkaar te knopen is geen garantie voor een topgeluid/beleving (MBL en Eurogram ?)
Ik heb derhalve ook veel respect voor de budget opstelling die goed klinkt, zoals bij Crafty

GPO

Citaat van: Rock Solid op oktober 25, 2007, 23:32:23
Hoi Gamtz,

Dan moet het aan de CD hebben gelegen. Ik ben de kamer binnengestapt en er was wat slap gepingel (zeker geen Tool, jammer genoeg) en ben weer vertrokken. Helaas ben ik niet weer terug gegaan. Zal ik de volgende keer maar eens doen  :D
Wat je vond de WLM?


Je had ook moeten wachten tot rond 16:00, toen ging mijn CD erin (Metallica) en daarna werd nog vanalles gedraaid (Tiesto oa). iig niet bepaald slap gepingel :)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Marc Heijligers

Citaat van: garmtz op oktober 25, 2007, 23:27:27
Grappig, ik luister ook niet als een audiofiel, maar kickte wel op de MBL set. LETTERLIJk een muzikale kick, ALS was het live. Het KLONK niet perse live, maar gaf me hetzelfde gevoel (Tool o.a., die CD [Aenima] kan ik dromen; op echt gigantisch veel sets al gehoord).

Was inderdaad een set met een enorme drive en energie. De muziek kwam over het hele spectrum als 1 front op je af (m.u.v. de diepe bas, dat rommelde). Het had wel een "metalig randje" op de klank, wat het weer hifi maakt ipv live. Maar ik ben het 100% met Garmtz eens, een (van de weinige) set(s) met muziekbeleving en potentie.

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Rock Solid

Je ziet maar weer; een 1e indruk kan helemaal verkeerd blijven hangen (in dit geval voor de MBL set).
Ik kan nu niet wachten op de volgende VAD show  ;D