Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

KILLorBE

Ik vind het systeem dat je poste wel een mooie oplossing.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

W.Otter

ja ik ook wel eigenlijk, maar daar wordt het meubel weer 6 cm hoger van.. maar dit kan natuurlijk ook aan de zijkant.. hoe heet dit scharnier eigenlijk? kan ik even de exacte maten invoeren, heb het plaatje ergens van internet maar geen idee hoe het heet :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

KILLorBE

Ik heb ook geen idee hoe het heet, maar ik heb volgens mij wel zoiets gezien/in m'n handen gehad en snapte toen niet hoe of wat, alles ging nogal stroef/moeilijk, achteraf gezien is dat logisch want je wilt niet dat het deurtje meteen wegschuift als je 'm alleen open wilt doen, en het gewicht van het deurtje helpt ook.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

KILLorBE

Wil wel rondvragen/kijken voor je als niemand het weet, denk dat het niet zo moeilijk is om te achterhalen. (Zul je zien dat wanneer je denkt dat het niet zo moeilijk is, het juist ontzettend moeilijk is).
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

fokke-gerrit

Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Sony 46hx850 of panasonic 50vt50?

jongens ik kan niet echt een keuze maken: Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwere, grotere tv maar kan niet echt een knoop doorhakken.
de pana 50vt50 hoor/lees ik veel over en schijnt een erg goede tv te zijn, een aantal minpuntjes die ik lees zijn inbranden etc. Ik heb niet zoveel zin om als ik tv ga kijken moet gaan letten op het contrast e.d. daarnaast blijft de tv op z'n voet staan en dan is het nou niet bepaald de mooiste tv.

de sony 46hx850 is een prachtige tv om te zien en ook de beeldkwaliteit spreekt me erg aan, sony heeft echt mooie warme kleuren en ik heb nooit het idee dat er gerotzooid wordt met het kleurenpalet zoals bij philips en samsung. de voet van de tv vind ik ook erg mooi alleen het feit dat de tv iets naar achterover 'leunt' weet ik niet of dit gunstig is voor de kijkhoek.

dit zijn wel een beetje de tv's die ik op het oog heb, met merken als samsung, philips (alleen 21:9 is leuk), lg, sharp hoef je niet aan te komen  :D dit vind ik niet echt mooie tv's qua beeldkwaliteit
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kanariepiet

Sony W905, die krijg ik hier deze week ook, dunnere rabd dan de HX850 en volgens alle reviews en forums die ik heb kunnen vinden nog beter beeld en zwartweergave!

Citaat van: W.Otter op juni 16, 2013, 13:03:35
Sony 46hx850 of panasonic 50vt50?

jongens ik kan niet echt een keuze maken: Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwere, grotere tv maar kan niet echt een knoop doorhakken.
de pana 50vt50 hoor/lees ik veel over en schijnt een erg goede tv te zijn, een aantal minpuntjes die ik lees zijn inbranden etc. Ik heb niet zoveel zin om als ik tv ga kijken moet gaan letten op het contrast e.d. daarnaast blijft de tv op z'n voet staan en dan is het nou niet bepaald de mooiste tv.

de sony 46hx850 is een prachtige tv om te zien en ook de beeldkwaliteit spreekt me erg aan, sony heeft echt mooie warme kleuren en ik heb nooit het idee dat er gerotzooid wordt met het kleurenpalet zoals bij philips en samsung. de voet van de tv vind ik ook erg mooi alleen het feit dat de tv iets naar achterover 'leunt' weet ik niet of dit gunstig is voor de kijkhoek.

dit zijn wel een beetje de tv's die ik op het oog heb, met merken als samsung, philips (alleen 21:9 is leuk), lg, sharp hoef je niet aan te komen  :D dit vind ik niet echt mooie tv's qua beeldkwaliteit

W.Otter

vind het echt een super lelijke tv.. rare voet eronder. Dat is tegenwoordig het enige waar tv fabrikanten zich in onderscheiden tegenwoordig, elk tv heeft wel een aparte voet eronder..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Ik zou gaan voor de plasma. Betere kleurweergave en zwartwaarden kom je niet tegen. Als er iets inbrand (wat niet snel gebeurd) dan kun je gewoon e-care laten komen en krijg je een nieuwe tv. Ik kijk regelmatig gewoon tv en heb wel soms wat retentie maar inbranden gebeurd niet. Retentie zie je alleen als je een volledig wit scherm op de tv zet (of de zwart/wit balk laat draaien).

http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p55vt50b-201209282172.htm

Kanariepiet

Als je de tv niet op gaat hangen is hij idd niet super mooi, daarom komt hijj hier gewoon aan de muur ;)

Ik heb 2 dagen een plasma gehad en dat was het voor ons gewoon niet, we zagen allebei de plasmaflikkering, moet zeggen dat de kleuren en zwartwaarde wel top waren hoor!

Dus idd gewoon een keuze maken. Ik moet wel zeggen dat Sony sinds vorig jaar wel weer meedoet om top producten te maken ipv de kwalen waar ze de afgelopen jaren mee te maken hadden, dus denk dat je met de 853 helemaal geen verkeerde keuze maakt!

Rha007

Als 55st50 bezitter, moet ik je natuurlijk de pana aanraden  :D
Alhoewel ik het verschil tussen de lcd en plasma tv's steeds kleiner vindt worden, blijven de kleuren van een plasma toch mooier/ natuurlijker.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

tja de pana is wel 4'' groter maar ook 300 euro duurder..
het design van de sony spreekt me erg aan en de beeldkwaliteit vond ik echt subliem.
de pana heb ik volgens mij niet echt gezien, bij mijn zwager de vt30 en de vt60 gezien en dat was toch ook echt wel heel erg mooi! maar de sony is wel bijzonder..

iemand in de buurt met een pana vt50?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kanariepiet

Gewoon je gevoel volgen en dan voor de Sony gaan! Ik heb ook al weleens de fout gemaakt om ergens van overtuigd te zijn en dan toch iets anders te zien en dat dan halen, om er vervolgens achter te komen dat je beter bij je eerste keus had kunnen blijven.

En natuurlijk de Sony van vorig jaar en dit jaar blinkt uit in hun geweldige beeldkwaliteit!

Citaat van: W.Otter op juni 16, 2013, 23:05:12
tja de pana is wel 4'' groter maar ook 300 euro duurder..
het design van de sony spreekt me erg aan en de beeldkwaliteit vond ik echt subliem.
de pana heb ik volgens mij niet echt gezien, bij mijn zwager de vt30 en de vt60 gezien en dat was toch ook echt wel heel erg mooi! maar de sony is wel bijzonder..

iemand in de buurt met een pana vt50?

W.Otter

daar heb je ook weer helemaal gelijk in! er is gewoon zoveel keuze en ik ben wel iemand die er goed over nadenkt voordat ie iets koopt. heb namelijk een hekel aan cognitieve dissonantie  :coffee:

Het tv meubel gaat zonder deurtjes al 1250 euro kosten.. :crazy: met deurtjes komt zo rond de €1650. ik vind dit erg veel geld!! Dit geld steek ik liever in een nieuwe tv etc. Wie weet ga ik zelf met MDF bezig of koop ik een standaard meubel.
ik weet het allemaal nog niet  :(
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Wat lees ik nu... :butbut:

Om je even te helpen, of juist niet, nog een mening erbij: ik vind dat ook erg veel geld! Mooi hout kost geld, mooie spullen kosten geld, maar... Zoals je zelf al zegt zou ook ik dat geld liever naar een mooie tv brengen! Ik zou dan persoonlijk voor een pana st50 gaan, een maat heeft de vt, en ik vind, maar dat is smaak want ik wil niemand tegen z'n benen schoppen, die zilveren lijst om de vt uiteindelijk niet zo mooi als op het eerste gezicht wel zo lijkt. Of je koopt de Sony ook erg mooi.

Persoonlijk zou ik de tv lekker aan de muur hangen, zelf met met mdf aan de slag, zeker met jouw spuitkunsten, kan je mooi de center op t meubel zetten  ;) :D

LuPo

Dat is dan echt smaak MVG want ik lees juist overal dat ze de ST50 niet mooi vinden (die heb ik :P ). En de VT50 vinden ze juist heel erg mooi door de 'sheet-of-glass' ofzo. :)

Het handige aan de VT50 is ook dat de THX stand al bijna zo goed is als een kalibratie. Dus dat scheelt je weer een paar honderd euro.

MVG

Dat is zeker smaak, en oke die thx stand... Je hebt gelijk, maar ik vind een ST mooier,  :D die zou ik zelf dus kopen, maar ik heb niet zoveel met dat one sheet of glass gedoe, sterker, ik vind die tv's van Samsung echt niet om aan te zien. Ook ik zou tussen een Sony en een pana kiezen, en aangezien ik zelf plasma fan bent, is het automatisch pana. Maar de sony's geven ook zeker mooi beeld, en als je e tv, ook voor de looks, op het meubel wil hebben zou dat een heel mooie keus zijn.

W.Otter

wij willen eigenlijk niet meer 'onnodig' in de muur boren in dit huis. een zwevend meubel lijkt ons prachtig maar dat zijn ook de enige gaten die er geboord gaan worden. Misschien willen we in de toekomst wel weer eens schuiven en dan zijn de gaten op meubel hoogte toch wat makkelijker te verdoezelen dan op ooghoogte. een beetje plamuur in 9010 en een spons voor de structuur doet wonderen hoor.

Dat terzijde is het hele meubel verhaal erg lastig, wij willen graag een eikenhoutenmeubel van vingerlas eiken. Helaas is de keuze hierin zo beperkt dat het maatwerk zou moeten worden. 'Niet zeuren' zou je zeggen, 'je wilt maatwerk dus dan kun je ook verwachten dat het in de kosten loopt'. Echter vind ik 1650 voor een meubel echt te gek worden. Dan zoek ik liever een andere oplossing, nog geen idee welke dat wordt  :sleepy:
hebben jullie nog leuke ideeën over het plaatsen van de center en andere apparatuur?

die tv.. tja, ik ben niet alleen en de vrouw vind de Sony ook erg mooi. Mijn verstand zegt dat de Pana de betere keus is en MVG ook ik vind die grote glasplaat erg fraai  :D dat de een nou iets betere zwartwaardes heeft, tja, zoveel verschilt het allemaal niet om het op alleen die punten te laten beslissen. Mijn hart zegt Sony en ik denk ook dat deze t gaat worden  :D

betreft zelfbouw is dat zeker een mogelijkheid! het wordt dan wel MDF en eigenlijk willen we gewoon mooie warme houten meubelen ipv dat witte/kille spul, mijn apparatuur zou er wel mooi in staan :D

keuzes keuzes keuzes, erg irritant die first-world-problems  :sigh:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Lijkt mij persoonlijk juist mooi om en een zwevend meubel te hebben en de tv hangend aan de muur.

Wbt de tv keuze is het eigenlijk niet zo moeilijk: gewoon beide eens in levende lijve (bij iemand thuis) bekijken en dan je eigen gevoel laten spreken.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

maar die sony is gewoon al erg mooi op z'n voet :popcorn: ik hoef ook geen beugel te kopen én geen nieuwe gaten te boren  :D
in de toekomst ga ik vast nog wel eens schuiven dus dat is gewoon makkelijker :D maar ik ben het met je eens hoor!

niemand een baanbrekende oplossing voor mijn meubel/apparatuur/center-probleem? :eh:
misschien gewoon stereo blijven spelen? :P en mijn geld steken in een leuke upgrade  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

nieuw ontwerpje gemaakt aangezien de prijs zo enorm is, deze is gebaseerd op een bestaand meubel maar eventueel aangepast kan worden.
maar weet niet of ik het nou mooier vind..

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF