iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Starred

Zijn er overigens nog adressen met scherpe prijzen voor ipad minis, of kan ik met een gerust hart de eerste de beste Dixons binnenstappen?

LittleNinja

Dat laatste volgens mij...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

New York?
Haha! Als je iemand kent die naar Amerika gaat..... hint hint ;)
Was bij mij het geval :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

#2103
Vandaag bij de Dixons, wel in een warenhuis van V&D, iets goedkoops gezien:

Een neoprene sleeve van het merk Icidu voor de iPad Mini voor een budgetprijs € 10.

Je kan hem binnenste buiten vouwen en transformeren van zwart naar oranje!

Let op: Ik gebruik al een Kensington Protective Back Cover (hard rubberen transparante hoes) om m'n iPad.
De neoprene sleeve zit gelukkig niet te strak om het geheel en geeft daarna extra bescherming tegen krassen als je de iPad verder in een rugtas wil stoppen ;)
De sleeve kan ook makkelijk eraf.

Het hele geheel is nog steeds plat en licht :)
10 EURO!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Kjelt

Allemaal wel even de SSL beveiligings Update installeren!
Ik heb de code gezien, man man een 15 jarige zou zich nog kapot schamen wat een prutsers, ik hoop dat de overige code wat beter is geschreven maar ben er bang voor  :(

VTEC_genieter

Zojuist de nieuwe IOS 7.1 op m'n iPad geïnstalleerd "op aanbeveling", maar tijdens de update moest m'n iPad hersteld worden via iTunes op mijn laptop. Weet niet waarom.
De accu was op 90% en er was ook genoeg ruimte.
Een herstelling bij een software update??? :crazy:
Ik moest een reserviekopie uit m'n iCloud halen van een week geleden.

Want bij de voorgaande software updates hoefde m'n iPad niet hersteld te worden!  :sneaky2:
Leek wel een crash.

Bij de volgende software update denk ik goed na, want ik wil niet weer mijn iPad herstellen  >:(

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

JürgenW

Ik heb 7.1 op een iPad, iPad Air en een iPhone 4S zonder problemen geïnstalleerd.

(Overigens begin ik een update altijd met een kopie.)

Jeroen V

Ik heb op meerdere iPads en iPhones ook geen problemen gehad. Overigens in het verleden ook eens een update gehad die niet lekker liep...

eriksk

Die updates komen mij neus uit; ik heb een 16gb Ipad air. Voor een update van 260mb heb ik 1,5gb vrije ruimte nodig. Dat heb ik niet terwijl ik er niet eens muziek ed op heb staan. Apps nemen echt veel ruimte in, naast het os zelf.
Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

danielo

Citaat van: eriksk op maart 22, 2014, 13:21:18
Die updates komen mij neus uit; ik heb een 16gb Ipad air. Voor een update van 260mb heb ik 1,5gb vrije ruimte nodig. Dat heb ik niet terwijl ik er niet eens muziek ed op heb staan. Apps nemen echt veel ruimte in, naast het os zelf.

Met een 16Gig he je ongeveer 13Gig over met iOS7. Met iOS is het verstandig +/- 3Gig vrij te houden dus dan zit je op 10Gig vrij dat zijn toch een aantal apps. Dit is voldoende voor mensen die weinig apps doen vooral email/browsen en muziek streamen. Voor meer gebruik ben je beter af met een 32Gig omdat je veel meer dan 2x zoveel geheugen krijgt nl 26Gig vs 10Gig.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

JürgenW

Misschien is het geheugen de reden dat het bij mij goed gaat. De iPads en de iPhone hebben elk 64Gb.

Van de pc's wetende dat je eigenlijk nooi voldoende geheugen kunt hebben, heb ik de iP...s zo geconfigureerd gekocht.

VTEC_genieter

Dus zo te lezen was m'n iPad gecrasht :(  Tijdens de update. Daarom vroeg m'n iPad meteen een verbinding met iTunes op m'n laptop en de recovery ging starten.
Er was genoeg ruimte en genoeg energie, omdat ik geheugen ging vrij maken en de accu was vol.

Dus kijk uit met updaten dus met een Apple :(
Mijn eerste domper met Apple terwijl ik meer dan 10 jaar Windows gebruiker ben.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Teejoo

Ik blijf het schandalig vinden dat apple nog steeds niet start met intern geheugen van 32GB ipv 16GB voor dezelfde prijs. Zakelijk wordt toch vaak vor de 8 of als je geluk hebt de 16 gb gekozen, en dan is het snel op!

Nahpets

Citaat van: Teejoo op april  9, 2014, 18:35:18
Ik blijf het schandalig vinden dat apple nog steeds niet start met intern geheugen van 32GB ipv 16GB voor dezelfde prijs. Zakelijk wordt toch vaak vor de 8 of als je geluk hebt de 16 gb gekozen, en dan is het snel op!

Ik heb die zinnen nu 4 keer gelezen.

Geen idee wat je bedoelt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jeroen V

Citaat van: Nahpets op april  9, 2014, 18:48:40
Ik heb die zinnen nu 4 keer gelezen.

Geen idee wat je bedoelt.

Volgens mij vindt Teejoo de iPad te duur ;)

VTEC_genieter

Maar pinnen is zo gebeurd.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Erik

#2116
Theo is een beetje naief en denkt dat Apple de klant voorop stelt. Theo zal nog vaak teleur worden gesteld in zijn leven.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Citaat van: Erik op april 10, 2014, 00:16:44
Theo is een beetje naief en denkt dat Apple de klant voorop stelt. Theo zal nog vaak teleur worden gesteld in zijn leven.

Nou laat ik dan maar een echt antwoord geven. Apple wil meerdere punten hebben in prijs voor elk product. Een start prijs die ze hopen niemand koopt want ach het is maar 100 euro meer voor de volgende en meer voor mensen die prijs geen probleem vinden of een duidelijke bedoeling waarom ze bv 128G in een ipad willen. Wat steekt is denk ik dat ze vooral deze prijs verschillen doorvoeren op geheugen wat 1 van de weinige dingen is waar de prijs zo bekend van is. Je weet gewoon dat zeg 16Gig meer ze iets van 10 euro kost en de rest dus extra winst is. Probleem is dat apple als het even kan geen features weghaalt om prijs verschillen te maken omdat dat gelijk aan de andere kant van een eco-systeem snijd en meer problemen voor developers maakt want ze kunnen er dan niet op aan dat een bepaalde feature aanwezig is.

Verder is het vind ik altijd bijzonder dat mensen vinden dat ze recht hebben op iets bij een product wat je zelf besluit wel of niet te kopen. En bij geheugen is dat extra tricky omdat 16G vs 32G slechts 2x zoveel lijkt maar in de praktijk veel meer is door dat er een verschil is tussen vrij en vrij te besteden.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Ik denk eerder dat het steekt dat Apple nog steeds geen open connector heeft om er even 32GB a raison van 40 euro bij te prikken en dat je vast zit aan wat je een jaar geleden hebt besloten.

Overigens zie ik momenteel het marktaandeel van Apple nu echt verdampen en zit de CEO en bestuur met een probleem: dit jaar zullen ze echt met iets schokkend nieuws of beters willen komen of het wordt een tranendal. Desnoods als de noviteit er niet is de prijs meer richting concurrent om terug te kunnen komen, marges zijn toch groot genoeg dus moet geen probleem zijn.

Hanky Panky

Citaat van: Kjelt op april 10, 2014, 09:45:49
dit jaar zullen ze echt met iets schokkend nieuws of beters willen komen

Een SD-slot  :happy:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Erik

Citaat van: Kjelt op april 10, 2014, 09:45:49
Overigens zie ik momenteel het marktaandeel van Apple nu echt verdampen en zit de CEO en bestuur met een probleem: dit jaar zullen ze echt met iets schokkend nieuws of beters willen komen of het wordt een tranendal. Desnoods als de noviteit er niet is de prijs meer richting concurrent om terug te kunnen komen, marges zijn toch groot genoeg dus moet geen probleem zijn.
Scheelt ook dat Apple vroeger rondjes om de concurrentie draaide zo slecht waren die maar de verschillen zijn tegenwoordig heel klein.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Citaat van: Kjelt op april 10, 2014, 09:45:49
Ik denk eerder dat het steekt dat Apple nog steeds geen open connector heeft om er even 32GB a raison van 40 euro bij te prikken en dat je vast zit aan wat je een jaar geleden hebt besloten.

Overigens zie ik momenteel het marktaandeel van Apple nu echt verdampen en zit de CEO en bestuur met een probleem: dit jaar zullen ze echt met iets schokkend nieuws of beters willen komen of het wordt een tranendal. Desnoods als de noviteit er niet is de prijs meer richting concurrent om terug te kunnen komen, marges zijn toch groot genoeg dus moet geen probleem zijn.

ja het gaat super slecht met apple... in werkelijkheid is het vooral samsung die problemen krijgt omdat ze vanaf de onderkant aangevallen gaan worden door nieuwe merken. En laten we niet vergeten de nu 6 telefoonmakers die de markt al verlaten hebben of nog maar een schil zijn wat ze waren. De verwachte winst over 2014 staat nog op tussen de 35B en 40B.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Citaat van: Erik op april 10, 2014, 22:18:48
Scheelt ook dat Apple vroeger rondjes om de concurrentie draaide zo slecht waren die maar de verschillen zijn tegenwoordig heel klein.

correct de vraag is nu of ze hun aandeel in hun segment kunnen vasthouden zo eenvoudig als in de eerste jaren is het niet meer dat is een feit. Maar goed dat was niet de discussie het is gewoon niet handig om zoveel extra te vragen voor vooral geheugen verschillen maar een echte oplossing zou ik ook niet zo 123 weten want dat ze een aantal prijspunten willen raken is niet verkeerd en werkt voor ze.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Citaat van: danielo op april 10, 2014, 22:32:20
ja het gaat super slecht met apple... in werkelijkheid is het vooral samsung die problemen krijgt omdat ze vanaf de onderkant aangevallen gaan worden door nieuwe merken.
We zullen zien
http://time.com/11384/android-tablets-eat-up-a-slice-of-apples-market-share/

danielo

#2124
Citaat van: Kjelt op april 10, 2014, 22:53:17
We zullen zien
http://time.com/11384/android-tablets-eat-up-a-slice-of-apples-market-share/

Dat vooral tablets ging dalen is niet zo vreemd, het is vooral onderste 50% van de markt en daar (wil) apple niet spelen. Bij elk voorbeeld van marketshare kan je ook weer tegenvoorbeelden geven hier bijvoorbeeld zo gaat bv iphone aandeel omhoog in de states (niet wereldwijd). Je hoeft geen voorspeller te zijn dat apple een redelijk deel van de tablet markt gaat verliezen immers de tablet markt neemt een deel van de pc markt over. Een leuke vraag is zakt apple tablet deel onder het mac vs pc deel over een paar jaar als dat niet zo is en bv 2x zo hoog blijft is dat super voor apple.

Nadeel is natuurlijk dat hun bizarre groei over de laatste paar jaar nu tegen ze gaat werken, ze hebben een aanzienlijke buffer maar het kan en zal niet zo doorgaan als hiervoor zelfs niet als ze een super nieuw product uitbrengen. Maar goed ik wil wel een kratje bier zetten op wie het slechter gaat doen de komende 3 jaar want de goeie tijd voor samsung lijkt mij ook voorbij en dat was toch de enigste andere die echt geld aan het verdienen was.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.