iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

danielo

#1975
Citaat van: Kjelt op november  4, 2013, 13:32:10
Zojuist bij de MM de iPad2 en iPad Air langs elkaar vergeleken en ja het verschilt enorm in gewicht MAAR wat een bagger gevoel geeft de air op het scherm tikken, lijkt wel alsof de beschermlaag is weggehaald. Bij de iPad2 voelt het alsof je tegen een ruit tikt , het gevoel van echt glas. Bij de air alsof je direct tegen het scherm aantikt, bijna eng dat als je te hard tikt je hem sloopt, nog meer mensen die dat gevoel hebben?

Moet zeggen het went snel hoor maar het voelt zoals ik al eerder aangaf wat anders, mijn gevoel is dit vooral omdat die anders klinkt. Denk dat ik over een week niets anders meer wil maar ik hou jullie op de hoogte. Vind het wel vreemd dat geen reviews dit aangeven. Het is niet dat die goedkoop aanvoelt alles is weer prima in orde maar het is de dunheid en inderdaad alsof je op een stuk glas staat te tikken.


Volgens apple kan die wel een stootje hebben : http://www.youtube.com/watch?v=g6PKUqJaB88

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Er zijn ook twee display leveranciers daar zou ook nog verschil in kunnen zitten.

danielo

Citaat van: Kjelt op november  4, 2013, 22:59:16
Er zijn ook twee display leveranciers daar zou ook nog verschil in kunnen zitten.

Ik heb er pas 1 in bezit kan niet zeggen :), denk dat het komt door de dunheid een beetje ik vind je vergelijking met een stuk glas niet vreemd. Met 7.9mm komen we in de buurt nu ik er over nadenk zijn mijn geluids ramen 13.9mm dik hehe.

Daniel.

PS: apple heeft net een update gedaan van de remote app heeft nu een iOS7 look en werkt weer in landscape mode.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nicklazzz

Heb sinds vrijdag ook een iPad air, buiten het feit dat deze minder robuust oogt is dit een prachtding zelfs tov de al goede iPad 2. Ik heb enkel nog steeds geen originele cover gevonden.
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

papaleo

#1979
Inderdaad,wanneer je 'krachtig' druk uitoefend op het scherm zie je dat deze wat inveert,(dit zou je als 'n minnetje kunnen zien),maar wanneer doe je dit?
Ik vind dan ook dat de 'Minnen' niet op wegen tegen de 'Plussen' die deze nieuwe iPad bied tov mijn oude iPad1..ik ben er content mee  ;)

Ik heb ook nog steeds geen cover/display beschermer voor mijn Air,deze heb ik nog steeds in de orginele plastic-cellofaan zitten voor the time beiing...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Citaat van: papaleo op november  5, 2013, 12:32:40
Ik vind dan ook dat de 'Minnen' niet op wegen tegen de 'Plussen' die deze nieuwe iPad bied tov mijn oude iPad1.
Ja hallo wat een vergelijking dan ook gen1 met gen5 moet je bij projectoren eens vergelijken met 4 generaties terug dan ga je schrikken :D

papaleo

Citaat van: Kjelt op november  5, 2013, 13:02:52
Ja hallo wat een vergelijking dan ook gen1 met gen5 moet je bij projectoren eens vergelijken met 4 generaties terug dan ga je schrikken :D

Ik had de  😉 knipoog dan ook niet voor niets neergezet,want ik kon op mijn vingers natellen dat deze reaktie er aan stond te komen....😜
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

danielo

Citaat van: Kjelt op november  5, 2013, 13:02:52
Ja hallo wat een vergelijking dan ook gen1 met gen5 moet je bij projectoren eens vergelijken met 4 generaties terug dan ga je schrikken :D

Beter ga 3 jaar terug en dan zie je dat projectoren nogsteeds een ramp zijn betaal nog steeds voor k*t lampen ipv leds die perfect zijn en 20 jaar mee gaan :).

Nee de ipad air is prima, maar het scherm is even wennen dat is alles als ze elke generatie 1/3 van gewicht weghalen blijf ik hem kopen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Mario D

Citaat van: papaleo op november  5, 2013, 12:32:40

Ik heb ook nog steeds geen cover/display beschermer voor mijn Air,deze heb ik nog steeds in de orginele plastic-cellofaan zitten voor the time beiing...

Hier hetzelfde hoor Leo, jammer dat deze nog niet beschikbaar zijn.

Ik heb zelf de zwart lederen case in bestelling staan, ik ben benieuwd wanneer deze binnen komt.

Kjelt

Citaat van: danielo op november  5, 2013, 16:58:43
Beter ga 3 jaar terug en dan zie je dat projectoren nogsteeds een ramp zijn betaal nog steeds voor k*t lampen ipv leds die perfect zijn en 20 jaar mee gaan :).
Dat gaat nog wel even duren en 20 jaar hahahaha als je powerleds hebt die degraderen ook over tijd. Mensen geloven altijd in sprookjes  ;)

CitaatNee de ipad air is prima, maar het scherm is even wennen dat is alles als ze elke generatie 1/3 van gewicht weghalen blijf ik hem kopen.
Is leuk maar ik sla weer een generatie over zie de directe meerwaarde niet zo voor mezelf. Als ik geld zat zou hebben dan zou ik wel weer upgraden maar nu besteed ik het deze week weer liever aan een paar GC-100's en een ultrasound reiniger.

raindog

Citaat van: kalimero op november  5, 2013, 17:00:49
Hier hetzelfde hoor Leo, jammer dat deze nog niet beschikbaar zijn.

Ik heb zelf de zwart lederen case in bestelling staan, ik ben benieuwd wanneer deze binnen komt.

De zwart lederen case heb ik afgelopen zaterdag besteld via de online apple store en gisteren bericht ontvangen dat deze donderdag wordt geleverd.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Mario D

Citaat van: raindog op november  5, 2013, 18:24:53
De zwart lederen case heb ik afgelopen zaterdag besteld via de online apple store en gisteren bericht ontvangen dat deze donderdag wordt geleverd.

De Apple store ging me bellen als deze binnen kwam, als ze tegen donderdag niet hebben gebeld ga ik zelf kijken.
Tnx voor de info.

papaleo

Citaat van: kalimero op november  5, 2013, 17:00:49
Hier hetzelfde hoor Leo, jammer dat deze nog niet beschikbaar zijn.

Ik heb zelf de zwart lederen case in bestelling staan, ik ben benieuwd wanneer deze binnen komt.

Ons bien zunieg...op onze spullekes,tòch..  ;)

Ik heb ook zitten dubbe of ik deze zou aanschaffen,maar zit daar nu géén screen-protector bij??
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

BJF

Citaat van: eriksk op november  4, 2013, 09:15:43
Iemand nog een aanrader voor een bepaalde cover voor de Air?
Ik heb momenteel de Kensington Hard Folio Case Apple iPad Air Textile Black. Lekker dun, geen smart cover (waardoor de iPad dus niet vanzelf uit standby gaat) en kent meer standen dan de originele Apple covers. Dat laatste vind ik belangrijk omdat ik de iPad veel in landscape op schoot gebruik. Punt bij deze cover is alleen dat de iPad (op schoot) toch gemakkelijk verschuift/plat gaat; op bijv. een tafel blijft hij wel goed staan. Eens kijken of ik een of ander stripje van stroever materiaal kan vinden.

Overigens vind ik het onnodig een schermfolie te gebruiken. Mijn ervaring met de schermen van iDevices is dat er ook zonder protector geen krassen op komen.
NAD M10 V2
Elac FS247

raindog

Citaat van: BJF op november  6, 2013, 06:48:48
Overigens vind ik het onnodig een schermfolie te gebruiken. Mijn ervaring met de schermen van iDevices is dat er ook zonder protector geen krassen op komen.

+1  Een beschermfolie is echt niet nodig. Ik heb nog nooit een kras op een iPad of iPhone gehad.

Vandaag al mijn iPad Air case binnengekregen. Die bevalt tot nu toe erg goed, licht van gewicht en het voelt heel prettig aan. Wel ben ik benieuwd naar de duurzaamheid van het scharnier, aangezien er geen metaal meer aan te pas komt.   
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Xstream

Citaat van: raindog op november  6, 2013, 15:09:02
+1  Een beschermfolie is echt niet nodig. Ik heb nog nooit een kras op een iPad of iPhone gehad.
+1 :)
Echt nog nooit 't nut van ingezien, ongeacht welk device. Geen enkele smartphone (zelfs m'n S1 en S2 die nog steeds in de familie zonder bescherming in gebruik zijn) hebben krassen op 't scherm.
En mocht er slijtage optreden dan is 't toch al aan vervanging toe en krijg je er geen stuiver meer voor.
Een laag folie over m'n scherm breekt eerder af aan de user experience, dan bij. Het laat weer los, je scherm wordt minder mooi, bubbeltjes, een kras op je folie bestaat wel etc ...
Dus heb 't ook nooit zo begrepen.

Nexus 4, iPhone, iPad, HTC, Galaxy S1, S2 etc, nooit probs gehad zonder folie ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

eriksk

Heb inmiddels de volgende case besteld; Kavay. Veel meer dan ik van plan was, maar ach, dan ligt die er goed bij  ;)
Er is een draadje op GoT over cases, zodoende kwam ik aan de link.
Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

papaleo

Citaat van: papaleo op november  5, 2013, 12:32:40

Ik heb ook nog steeds geen case/cover/display beschermer voor mijn Air,deze heb ik nog steeds in de orginele plastic-cellofaan zitten voor the time beiing...

Aangezien het cellofaan scheurde (is van een beroerde kwaliteit  :D ) was ik genoodzaakt om een case aan te schaffen...
Ben vandaag ff naar een Apple Store gegaan en daar de lederen "iPad Air Smart Case" gekocht,mooi ding.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Nicklazzz

Citaat van: papaleo op november  7, 2013, 20:16:39
Aangezien het cellofaan scheurde (is van een beroerde kwaliteit  :D ) was ik genoodzaakt om een case aan te schaffen...
Ben vandaag ff naar een Apple Store gegaan en daar de lederen "iPad Air Smart Case" gekocht,mooi ding.

Zeer mooi, ik ben er nog geen tegengekomen >:(
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

danielo

Citaat van: raindog op november  5, 2013, 18:24:53
De zwart lederen case heb ik afgelopen zaterdag besteld via de online apple store en gisteren bericht ontvangen dat deze donderdag wordt geleverd.

Let op je hebt best kans dat dingen sneller komen, had een 5s in bestelling staan en deze kwam ineens vandaag al (niet erg) de datum was al naar voren gehaald en volgens de tracker pas maandag of dinsdag. De bezorger was een beetje pissed want ze reden extra op zaterdag omdat ze er zoveel moesten doen maar vrijwel niemand was thuis (niet vreemd als je tracker niet klopt).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Ronin79

Citaat
Overigens vind ik het onnodig een schermfolie te gebruiken. Mijn ervaring met de schermen van iDevices is dat er ook zonder protector geen krassen op komen.


RonG

Alles is kapot te krijgen met het nodige geweld :)

Aurora13

Jammer dat ze niet getest hebben met een screen protector.  :P
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Kjelt

Gisteren weer een anti iPad experience: op mijn laptop een filmpje gevonden op youtube. s'avonds in bed wil ik die laten zien aan mijn vriendin op de iPad staat ie niet tussen de resultaten  ??? Daarna via google nogmaals een poging gedaan en ja hoor daar stond ie weer op de eerste hit. Deze aangeklikt krijg ik een melding dat dit filmpje niet kan worden getoond in mijn land? WTF? Hebben we nu ook al DRM via youtube, ik heb de laptop mee naar boven genomen en laten kijken.
Nog even en de hele iPad wordt vervangen door een kleine laptop, ze moeten vooral doorgaan de user experience aan hun laars te lappen  :-X

RonG

Ben je misschien op YouTube met een account ingelogd op je laptop en met de Ipad misschien niet?