iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maximus79

Citaat van: Erik op november 14, 2010, 14:52:09
Zou er niet 1 dezer dagen een update van het OS moeten plaatsvinden? Multitasking en zo, het is een beetje stil de laatste tijd.

Zou er vrijdag zijn maar is uitgesteld (een week) ivm Wifi problemen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 14, 2010, 15:25:13
Waarom zou het de iPad niet werken en met de mifi wel ?
Ik heb dus data uit staan en schakel dan de mifi in, kan dan gewoon bellen en gebeld worden en via de mifi gewoon internet gebruiken via 3G.

Ik weet t niet,maar wanneer ik de data op de iPhone uitschakelt en mijn iPhone probeer op te bellen,wanneer de iPad in 3G modus staat, dan gaat de verbinding naar de iPhone gelijk in de gesprek toon.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

clockwork

Wellicht een vraag naar de bekende weg  :blush::
dus als ik een Ipad zonder 3G koop icm met een Mifi (een huawei e585 oid) kan ik met met mijn Vodafone Blackberry abo gewoon internetten?

Dat opent wel perspectieven. Ik zat aan te hikken tegen weer een nieuw abo.

32G is voldoende voor standaard gebruik? (beetje films en muziek plus wat apps)



Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

peterrr

Citaat van: clockwork op november 14, 2010, 16:39:46
Wellicht een vraag naar de bekende weg  :blush::
dus als ik een Ipad zonder 3G koop icm met een Mifi (een huawei e585 oid) kan ik met met mijn Vodafone Blackberry abo gewoon internetten?

Dat opent wel perspectieven. Ik zat aan te hikken tegen weer een nieuw abo.

32G is voldoende voor standaard gebruik? (beetje films en muziek plus wat apps)

Ja hoor, ik heb ook een 32 en ik kom zelf nooit boven de 10gig aan spul

Grt peterr


Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

papaleo

#1479
Citaat van: clockwork op november 14, 2010, 16:39:46
Wellicht een vraag naar de bekende weg  :blush::
dus als ik een Ipad zonder 3G koop icm met een Mifi (een huawei e585 oid) kan ik met met mijn Vodafone Blackberry abo gewoon internetten?

Dat opent wel perspectieven. Ik zat aan te hikken tegen weer een nieuw abo.

32G is voldoende voor standaard gebruik? (beetje films en muziek plus wat apps)





Yep

Edit;
Peterr,je was me 19sec voor  ;)
En zo te zien met iPad verzonden,want je antw staat binnen de lijnen van de quote,even 2vingers gebruiken om te scrollen hé  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

clockwork

Dank voor deze hele snelle antwoorden. :clapping:

Ik zal het eens goed gaan onderzoeken en redenen verzinnen waarom ik deze echt héél erg nodig heb.  ;)






Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

peterrr

Citaat van: papaleo op november 14, 2010, 16:42:50
Yep

Edit;
Peterr,je was me 19sec voor  ;)
En zo te zien met iPad verzonden,want je antw staat binnen de lijnen van de quote,even 2vingers gebruiken om te scrollen hé  :D


Nee ik was vergeten hem onder het woordje quote te zetten.. ;D
Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Aurora13

Van het weekend iOS 4.2 GM versie b geinstalleerd op me iPad en het werkt fantastisch!

Multitasking is echt een verademing en maakt reeds eerder opgestarte applicaties in no time weer beschikbaar als je ze oproept! :headbanging:
Ik hoop voor een ieder dat Apple snel met een release komt.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Tinus_

Is er een applicatie dat ik mijn iPhone kan bedienen met mijn iPad?

Ik heb namelijk een Wadia dock waar mijn iPhone in kan die dan verbonden is via een plugin met mijn nas. Nu moet je dus iedere keer opstaan om een ander nummer op te zoeken.
Rebuilding my HT

Martinus

mensen ook last van het feit dat de ipad niet altijd meteen herkent word door itunes/windows? Mn iphone heeft dat niet. ff wat frutselen aan de kabel is de truc, maar niet sjiek. is de 2de al die zo doet? of is het meer driver gerelateerd?
............

Joozz

Citaat van: Aurora13 op november 15, 2010, 08:15:22
Van het weekend iOS 4.2 GM versie b geinstalleerd op me iPad en het werkt fantastisch!

Multitasking is echt een verademing en maakt reeds eerder opgestarte applicaties in no time weer beschikbaar als je ze oproept! :headbanging:
Ik hoop voor een ieder dat Apple snel met een release komt.

Ik heb hem gisteren geupdate, ik krijg alleen de 3.2.2 versie, hoe doe jij dat ?
Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

turtlespeed

Citaat van: Tinus_ op november 15, 2010, 09:13:27
Is er een applicatie dat ik mijn iPhone kan bedienen met mijn iPad?

Ik heb namelijk een Wadia dock waar mijn iPhone in kan die dan verbonden is via een plugin met mijn nas. Nu moet je dus iedere keer opstaan om een ander nummer op te zoeken.


Dat zou handig zijn!

Of een app. dat je met je Iphone je Ipod(touch) kan bedienen.............
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

Tinus_

Citaat van: Joozz op november 17, 2010, 12:55:29
Ik heb hem gisteren geupdate, ik krijg alleen de 3.2.2 versie, hoe doe jij dat ?
Hij heeft de GM versie en die is er niet voor normale gebruikers.
Rebuilding my HT

Tinus_

Citaat van: turtlespeed op november 17, 2010, 13:16:10
Dat zou handig zijn!

Of een app. dat je met je Iphone je Ipod(touch) kan bedienen.............
Inderdaad, ik hoop ook dat iemand dit weet.
Rebuilding my HT

VlisChris

Een vorm van Remote, maar dus dan van iPad naar iPhone?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tinus_

Citaat van: Christiaan S op november 17, 2010, 18:10:08
Een vorm van Remote, maar dus dan van iPad naar iPhone?
Inderdaad. Het is wel mogelijk om via een pc je Iphone over te nemen, of net andersom.
Rebuilding my HT

danielo

#1491
Hai,

Even weer een update van deze kant, Heb de laatste dagen weer wat zitten spelen met de developer release en vooral gekeken naar audio dingen gekeken. Ben nog niet in het bezit van een appletv2 dus ik ben uit gegaan van macbook pro, appletv gen 1 en een airport express.

Airplay : Het werkt opzich prima alleen snap ik niet goed waarom er een 2seconde delay is, Er hoeft geen compressie gedaan worden vind ik dus het zal vooral voor buffering zijn. Voor muziek is het geen probleem maar voor games is het wat jammer. Dingen als ninja HD zijn toch wel geinig met geluid over de versterker.

Airplay : Het geheel is wel bit safe, heb getest met DTS files voor surround dat werkt maar hij verliest soms wel de tracking en dat hoor je, Dit houd denk ik in dat ook voor muziek het nog niet perfect is. Kan zijn dat de ontvangende kant (appletv G1 en Airport express) het niet helemaal aan kunnen.

Airplay : Audio via airplay, video op de ipad. Das bijzonder alles dat via de ingebouwde video player lagen gaat (bijna alles) is lipsync. Met andere woorden ze vertragen de video ! zoveel dat de audio over de airplay in sync is. Dit zou ook kunnen voor games maar dan loop je vast met interactie wat je niet kan vertragen.

Multitasking / Airplay : De remote app en flink aantal andere apps ondersteunen ook weer airplay en het draaien op de achtergrond. Deze combinatie is erg krachtig. Je kan bijvoorbeeld even switchen naar 'soundhound' hem laten luisteren wat je aan het spelen bent en bekijken (mooie app). Of je kan een radio app aanzetten op de achtergrond en die via airplay over je versterker gooien.

Op het moment luister ik bijvoorbeeld naar 3voor12 (via TuneIn Radio app) die ik via airplay push naar airport express. Dit alles op de achtergrond van de ipad terwijl ik andere dingen aan het doen ben.

Ik ben misschien niet neutraal (was verantwoordelijk voor de bouw/techniek van 3voor12 de eerste paar jaar) maar 3voor12 luisteren op deze manier is toch wel lekker en geeft aan hoever we zijn gekomen sinds 1998 :).

Daniel.

PS: ook geinig is direct streams van mijn vu+ duo (opensource sat. tv ontvanger) mp4 streamen naar de ipad maar de audio wel over airplay.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Citaat van: Erik op november 14, 2010, 14:52:09
Zou er niet 1 dezer dagen een update van het OS moeten plaatsvinden? Multitasking en zo, het is een beetje stil de laatste tijd.
Na het circuleren van diverse bèta-versies van het Apple besturingssysteem iOS 4.2, is het vandaag officieel beschikbaar. iOS 4.2 kan worden gedownload voor iPad, iPhone en iPod touch.

Vooral voor iPad-bezitters is deze nieuwe versie van het Apple besturingssysteem voor mobiele apparaten bijzonder interessant. Met iOS 4.2 stelt Apple meer dan 100 nieuwe voorzieningen uit iOS 4.0, iOS 4.1 en iOS 4.2 nu ook beschikbaar voor iPad. Hieronder vallen: multitasken, mappen, uniforme postbussen, Game Center, AirPlay en AirPrint.

iPad-bezitters kunnen nu eenvoudig tussen hun favoriete apps schakelen, zonder dat dit te veel van de batterij vergt. Apps kunnen eenvoudig in mappen worden geordend, gewoon door te slepen. Mail bevat nu een uniforme postbus en een duidelijke weergave voor gegroepeerde berichten. Bovendien kunnen gebruikers snel schakelen tussen verschillende postbussen.

In het Game Center kunnen iPad-, iPhone- en iPod touch-bezitters vrienden uitdagen voor een game of juist willekeurige nieuwe tegenstanders toegewezen krijgen, hun scores wereldkundig maken en kennismaken met nieuwe games.

Tot nu toe zijn er al meer dan 7 miljard apps via de App Store gedownload. Er zijn meer dan 300.000 apps in 90 landen verkrijgbaar, waarvan er zo'n 40.000 apps specifiek voor de iPad zijn. Wereldwijd gebruiken meer dan 125 miljoen mensen iOS.
Het nieuwe iOS 4.2 kan worden gedownload via iTunes.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

angel1978

Citaat van: danielo op november 21, 2010, 13:01:19
Hai,

Even weer een update van deze kant, Heb de laatste dagen weer wat zitten spelen met de developer release en vooral gekeken naar audio dingen gekeken. Ben nog niet in het bezit van een appletv2 dus ik ben uit gegaan van macbook pro, appletv gen 1 en een airport express.

Airplay : Het werkt opzich prima alleen snap ik niet goed waarom er een 2seconde delay is, Er hoeft geen compressie gedaan worden vind ik dus het zal vooral voor buffering zijn. Voor muziek is het geen probleem maar voor games is het wat jammer. Dingen als ninja HD zijn toch wel geinig met geluid over de versterker.

Airplay : Het geheel is wel bit safe, heb getest met DTS files voor surround dat werkt maar hij verliest soms wel de tracking en dat hoor je, Dit houd denk ik in dat ook voor muziek het nog niet perfect is. Kan zijn dat de ontvangende kant (appletv G1 en Airport express) het niet helemaal aan kunnen.

Airplay : Audio via airplay, video op de ipad. Das bijzonder alles dat via de ingebouwde video player lagen gaat (bijna alles) is lipsync. Met andere woorden ze vertragen de video ! zoveel dat de audio over de airplay in sync is. Dit zou ook kunnen voor games maar dan loop je vast met interactie wat je niet kan vertragen.

Multitasking / Airplay : De remote app en flink aantal andere apps ondersteunen ook weer airplay en het draaien op de achtergrond. Deze combinatie is erg krachtig. Je kan bijvoorbeeld even switchen naar 'soundhound' hem laten luisteren wat je aan het spelen bent en bekijken (mooie app). Of je kan een radio app aanzetten op de achtergrond en die via airplay over je versterker gooien.

Op het moment luister ik bijvoorbeeld naar 3voor12 (via TuneIn Radio app) die ik via airplay push naar airport express. Dit alles op de achtergrond van de ipad terwijl ik andere dingen aan het doen ben.

Ik ben misschien niet neutraal (was verantwoordelijk voor de bouw/techniek van 3voor12 de eerste paar jaar) maar 3voor12 luisteren op deze manier is toch wel lekker en geeft aan hoever we zijn gekomen sinds 1998 :).

Daniel.

PS: ook geinig is direct streams van mijn vu+ duo (opensource sat. tv ontvanger) mp4 streamen naar de ipad maar de audio wel over airplay.

Jij hebt de airplay getest met een appletv1 ?
Begreep namelijk dat dit niet zou werken.. Moest je daarvoor de appletv1 nog updaten naar de laatste versie ?

BJF

Hier: http://www.appletips.nl/ staan een heleboel tips op dit gebied en wordt ook uitgelegd hoe e.e.a. werkt.
NAD M10 V2
Elac FS247

Kjelt

oei ff schrikken, na de update hadden mijn apps geen geluid meer  :(  Bleek dat de lock knop on stond tijdens de update en dat hij dat dan als mute ziet  :baaa:  in ieder geval is het weer opgelost door te unlocken  :yawnee:

danielo

Citaat van: angel op november 23, 2010, 14:21:39
Jij hebt de airplay getest met een appletv1 ?
Begreep namelijk dat dit niet zou werken.. Moest je daarvoor de appletv1 nog updaten naar de laatste versie ?

Jahoor ik weer niet hoe lang geleden je de appletv1 geupdate hebt maar het audio protocol is niet echt aangepast. Ik heb het zowel getest met de AppleTV (denk laatste update maand of 4 a 5 terug?) en de AppleExpress welke ik denk al meer dan een jaar niet geupdate heb. Let wel de video en photo features zijn alleen met de nieuwe appletv2 mogelijk. Ook moet je opletten dat ze op het zelfde netwerk beschikbaar zijn (wired vs wireless).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

MeonHTF

#1497
Ik heb gisteren de update erop gezet. Hoewel ik een hele boel punten een verbetering vind, loop ik tegen een enorm storend issue op. Het lijkt erop dat de snelheid van de wifi verbinden veel minder (en minder constant) is geworden. Ik merk het met name met het laden van grotere/langere pagina's en bijvoorbeeld met het opstarten van de nu hd app (duurt veel langer voor er wat staat terwijl bij 3.2.2. Dit niet het geval was). Ik ben benieuwd naar andere ervaringen.

Kjelt

Citaat van: rmjanzen op november 24, 2010, 19:17:29
Ik heb gisteren de update erop gezet. Hoewel ik een hele boel punten een verbetering vind, loop ik tegen een enorm storend issue op. Het lijkt erop dat de snelheid van de wifi verbinden veel minder (en minder constant) is geworden. Ik merk het met name met het laden van grotere/langere pagina's en bijvoorbeeld met het opstarten van de nu hd app (duurt veel langer voor er wat staat terwijl bij 3.2.2. Dit niet het geval was). Ik ben benieuwd naar andere ervaringen.
Geen last van op het eerste oog, het OS is nu multitasking dus als er meerdere apps aktief zijn met dynamische internet informatie betekent dit dan dat alle applicaties nu bandbreedte slurpen? Zou een verklaring kunnen zijn.

Job

Ik overweeg om een SIM-kaart in mijn iPad te steken, maar heb het liefst een oplossing die ik (met een USB-modem) ook voor mijn laptop zou kunnen gebruiken. Zie door al die abonnementenbomen het bos niet meer. Zijn er maandabonnementen of prepaidoplossingen (ik wil geen jaar of 2 jaar vastzitten) die ik zowel in macbookpro als in ipad zou kunnen gebruiken? Ik begrijp dat dat niet tegelijk kan, dat maakt me niet uit.