LET OP !!! aub meedoen, tijden van traagheid

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 1, 2011, 12:11:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mills

nu net ging het een paar minuten enorm traag.

Nahpets

De laatste tijd duurt het ontzettend lang voordat het scherm met 'My messages' geopend wordt. Hebben meer mensen daar last van?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Net zal wel gepland onderhoud zijn geweest, maar de laatste tijd is het forum weer niet vooruit te branden op sommige momenten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kingpin

Citaat van: Christiaan S op augustus  9, 2012, 03:51:10
Net zal wel gepland onderhoud zijn geweest, maar de laatste tijd is het forum weer niet vooruit te branden op sommige momenten.
Schering en inslag, volgens mij redelijk vaak rond een uur of 01:00 ligt het hele forum plat.
Zelfs met een update etc zou dit niet mogen, weet niet wat ze eigenlijk achter de schermen aan het doen zijn maar lijkt erop dat het aan de server ligt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

VlisChris

Leek net alleen langer te duren dan anders.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kingpin

#532
Citaat van: Christiaan S op augustus  9, 2012, 03:56:03
Leek net alleen langer te duren dan anders.
Ja bijna een uur.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Former member 78

#533
Gaf net een reactie in een ander topic, en zag daar dat de tijd niet klopt.

[edit]

Het is nu 06.25, en de forumtijd 08.23

Kingpin

Citaat van: ArjanR1 op augustus  9, 2012, 08:23:29
Gaf net een reactie in een ander topic, en zag daar dat de tijd niet klopt.

[edit]

Het is nu 06.25, en de forumtijd 08.23
Dacht dat het aan mij lag vandaar mijn aanpassing aan bovenstaande feedback.
Ik heb de tijd weer aangepast in het profielmenu (staat nu op -2 ... wat dus niet klopt) !

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Former member 78


Zer0K3wL

Soms vooral s'nachts dat forum ff uit ligt, Heeft dit te maken met maintaince, Off traagheid van forum ?

Erik

vannacht om 2.57 ook ene freeze voor 1 a 2 minuten daarna liep het weer. Dacht even dat er gebackupped ging worden
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Vannacht zijn we meerdere uren offline geweest door een groot onderhoud bij IPS dus alles was offline.
Ligt niet aan ons.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  9, 2012, 15:55:45
Vannacht zijn we meerdere uren offline geweest door een groot onderhoud bij IPS dus alles was offline.
Ligt niet aan ons.
Erg slecht voor een isp, en dat meen ik, want dit was ook 1 van de voorwaarden waarom jullie naar een andere isp hebben gekeken, daarnaast is het niet incidenteel meer.
Hebben zij geen redundant systeem dan want dit kan je toch niet waarmaken tov je klanten?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Hoe bedoel je, omdat er 1x een totale upgrade word gedaan is het een slechte provider ???
Sorry hoor maar dat snap ik dus niet.

Verder zijn we elke nacht exact 2-3 minuten onbereikbaar omdat er dan een zogenaamde FREEZE backup word gemaakt voor extra veiligheid.

Voor de rest zijn we zover ik weet altijd bereikbaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Alex Groningen

#541
Een nieuw record wat betreft aantal toeschouwers op dit forum 994.
Maar ga er van uit dat het een foutje is net zoals de tijd vanochtend.

Kingpin

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  9, 2012, 16:08:36
Hoe bedoel je, omdat er 1x een totale upgrade word gedaan is het een slechte provider ???
Sorry hoor maar dat snap ik dus niet.
Zoals ik al eerder zei, het is niet incidenteel meer, ik surf best vaak de laatste tijd na 12'en.
Daarnaast wat backup je dan als je het forum op een freeze moet zetten, alles kan realtime tegenwoordig, daar hoef je een forum als smf echt niet voor onhold te zetten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Er word een snapshot gemaakt van de server en daardoor liggen we er maximaal 5 minuten uit (meestal 1-2 minuten).
Dit kunnen ze uit zetten en het terug zetten naar een standaard backup, nadeel is dan dat als er iets fout gaat er een probleem KAN zijn met terug zetten, vandaar dat ik toch de snapshot wil houden, de opoffering van 5 minuten per nacht lijkt me geen probleem.

Erger je je daar aan dan weet ik niet wat ik moet doen om dat op te lossen.....

Nogmaals de laatste week is de hele serie van IPS offline geweest in de nacht voor een grote uitbreiding, dat is onderhoud en niet gebruikelijk. Hiermee zouden ook de delays op andere tijden voorgoed tot het verleden moeten behoren, echter realiseer je goed dat er ALTIJD een vertraging kan optreden, maar dat hoeft niet perse aan een server te liggen, ook de backbone van XS4All kan natuurlijk een keer een probleem hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

5 minuten per nacht is nog te doen, maar ... jullie hebben alle originele files incl de db backup welke jezelf ook kunt backuppen, mocht er dan toch iets totaal verkeerd gaan dan kun jezelf alles redelijk snel weer terugzetten, dat stelt haast niets voor.

Vond het alleen vreemd dat 'klanten' daar last van hebben als de isp backups/snapshots moeten maken, zelf beweren ze anders op hun site omdat ze redundant sytemen gebruiken, dan hoeft een klant daar absoluut geen last van te hebben.

Ik erger me er niet aan, maar het kan wel anders zodat klanten daar geen last van hoeven te ondervinden.

My 2 cents
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

We kunnen wel de freeze weglaten maar dat kost dan rond de 50.00 per maand en daar heb ik niet echt veel zin in.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Wat doet zo'n freeze dan? Een pure moment opname van het forum, en als er dan een crash plaats vind dat je die dan 1 op 1 kan terugzetten zodat er zo min mogelijk data kwijt is? En zonder zo'n freeze dat je wel wat gegevens kwijt raakt? Ik kan me niet voorstellen dat er levensbelangrijke data op het forum staat hier, dat bewaard MOET blijven?

Het forum bestaat nu wat? 10 jaar? Het is 1 keer voorgekomen dat jullie bij een crash data kwijt geraakt zijn meen ik? Hou die 50 euro lekker in je zak per maand. Die kun je wel beter, of in ieder geval leuker besteden denk ik. Toch weer 600 euro per jaar.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

EJ

Conclusie: het draait op een virtual machine. 's Nachts wordt er een snapshot gemaakt (vandaar de freeze) en de snapshot wordt daarna weggekopieerd. Niets mis mee, niets aan veranderen.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

snopper

Forum was net (17:51) helemaal niet te bereiken. De server heeft gereageerd op ping met 6ms antwoord en de andere Doorhof sites waren normaal te bereiken ....

Snopper