Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: Mitch-- op mei 24, 2015, 23:04:11
De custom designs vind ik tot nu toe meer interessante optie, heb je een exacte prijs van een set Bjorn?
Zit er dan een lange levertijd op de Custom Design stands doordat ze echt 'custom' zijn?

Custom Design met 2 x inert filler is 595 euro.
Wij hebben sommige modellen op voorraad...

Als het niet op voorraad is, kan het soms  wel even duren.

Mitch--

Citaat van: bmateijsen op mei 25, 2015, 12:35:17
Custom Design met 2 x inert filler is 595 euro.
Wij hebben sommige modellen op voorraad...

Als het niet op voorraad is, kan het soms  wel even duren.

PM!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz


twani

Citaat van: garmtz op mei 29, 2015, 11:07:58
Twee nieuwe reviews van de Super HL5 Plus... In de eerste een uitgebreide vergelijking met de 'oude' SHL5:

http://www.fairaudio.de/test/lautsprecher/2015/harbeth-super-hl-5-plus-lautsprecher-test-1.html
http://www.stereophile.com/content/harbeth-super-hl5plus-loudspeaker

Mooie uitgebreide test met (voor mij) de conclusie dat de nieuwe "iets" meer mainstream klinkt.

Ook wel beter aangepast aan wat de nu alom heersende concensus is over hoe speakers moeten klinken? Je ziet het alle fabrikanten doen en zelfs Harbeth ontkomt er kennelijk niet aan.

Niks mis mee, de boel een beetje verder "naar het midden getrokken" zeg maar . 

Voor velen een goede move, voor hén die juist de oude SHL5 zo waardeerden om z'n "Flexie Lexie" klank misschien jammer.

Blijft een mooi merk dat Herbeth.

garmtz

Citaat van: twani op mei 30, 2015, 23:13:24
Mooie uitgebreide test met (voor mij) de conclusie dat de nieuwe "iets" meer mainstream klinkt.

Ook wel beter aangepast aan wat de nu alom heersende concensus is over hoe speakers moeten klinken? Je ziet het alle fabrikanten doen en zelfs Harbeth ontkomt er kennelijk niet aan.

Niks mis mee, de boel een beetje verder "naar het midden getrokken" zeg maar . 

Voor velen een goede move, voor hén die juist de oude SHL5 zo waardeerden om z'n "Flexie Lexie" klank misschien jammer.

Blijft een mooi merk dat Herbeth.

Nee, je zit er echt compleet naast... Naar mijn idee week de oude SHL5 sterk af van de rest van de serie. Dat hebben ze nu meer rechtgetrokken. De SHL5+ klinkt VERRE van populair of 'mainstream', dus wees voorzichtig met dit soort absolute oordelen voordat je ze zelf hebt beluisterd. De midrange dip van de oude SHL5 kan voor velen lekker zijn (en wordt dus een buizenversterker met hoge uitgangsimpedantie gedeeltelijk opgeheven), maar het was niet neutraal.

twani

Citaat van: garmtz op mei 31, 2015, 11:09:35
Nee, je zit er echt compleet naast... Naar mijn idee week de oude SHL5 sterk af van de rest van de serie. Dat hebben ze nu meer rechtgetrokken. De SHL5+ klinkt VERRE van populair of 'mainstream', dus wees voorzichtig met dit soort absolute oordelen voordat je ze zelf hebt beluisterd. De midrange dip van de oude SHL5 kan voor velen lekker zijn (en wordt dus een buizenversterker met hoge uitgangsimpedantie gedeeltelijk opgeheven), maar het was niet neutraal.

Was ook zeker niet negatief bedoeld, en inderdaad is de oude SHL behoorlijk afwijkend van hetgeen je algemeen pleegt te horen.  Ik moet altijd vreselijk wennen zodra ik andere dan mijn eigen luidsprekers hoor.
Té direct, té helder, té precies voor mijn smaak.  Het zullen derhalve ook precies die zaken zijn die de meesten nu juist níet kunnen waarderen aan de oude SHL.


Robiwan

Citaat van: twani op mei 31, 2015, 11:23:01
Was ook zeker niet negatief bedoeld, en inderdaad is de oude SHL behoorlijk afwijkend van hetgeen je algemeen pleegt te horen.  Ik moet altijd vreselijk wennen zodra ik andere dan mijn eigen luidsprekers hoor.
Té direct, té helder, té precies voor mijn smaak.  Het zullen derhalve ook precies die zaken zijn die de meesten nu juist níet kunnen waarderen aan de oude SHL.

Ik vond de SHL5+ erg afwijkend van de overige Harbeth range tijdens de Harbeth show op 24 april bij BBEG.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Cyreg

Toen heb je vast geen C7es3's gehoord?  :D
Die blijken overigens niet erg populair hier in NL, maar ik ben erg blij met mijn 35th Anniversary versie op de Ikea Oddvar's.

Maar af en toe gaat het hifibloed (veranderen MOET) sterker stromen, dan zoek ik bijv naar andere versterker ipv LFD.
Maar inmiddels Exposure 3010S2, Sonneteer Alabaster en Croft Int uitgebreid hier beluisterd.
Die Sonneteer beviel me het beste all-in-all.

Soms ook uitstapje naar netspanningsvoorziening maar alles is nu gewoon weer zoals in beschrijving hieronder  ;)
Alleen even nieuw naaldje op Nag MP110 zetten; heb 'm al tijdje in huis, maar durf niet zo goed  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Robiwan

#4408
Citaat van: Cyreg op mei 31, 2015, 11:56:23
Toen heb je vast geen C7es3's gehoord?  :D


Jazeker, die klonken samen met Harbeth's kleinste telg en monitor 40.1 toch echt heel anders, met name veel directer en frisser in vooral mid en hoog.

Nu doet vooral de ruimte waarin ze staan veel en de C7 en de kleinste stonden in de "kleine" luisterruimte en de SHL5+ en 40.1 in de "grote" ruimte, dus helemaal eerlijk is de vergelijking niet. 
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Cyreg

O ja,......nog even bij "SPONSORS" en Harbeth show gelezen.
Ik had toen ook al eea gevraagd en jij had toen ook al  je mening geschreven  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Robiwan

Citaat van: Cyreg op mei 31, 2015, 13:00:12
O ja,......nog even bij "SPONSORS" en Harbeth show gelezen.
Ik had toen ook al eea gevraagd en jij had toen ook al  je mening geschreven  ;)

Mijn mening he, moet verder niemand wat van aantrekken!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: LPlover op mei 31, 2015, 12:03:47
met name veel directer en frisser in vooral mid en hoog.



Pfff, Hoef ik iig niet te upgraden :)

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2


twani

Citaat van: Cyreg op mei 31, 2015, 11:56:23
Toen heb je vast geen C7es3's gehoord?  :D
Die blijken overigens niet erg populair hier in NL, maar ik ben erg blij met mijn 35th Anniversary versie op de Ikea Oddvar's.

Maar af en toe gaat het hifibloed (veranderen MOET) sterker stromen, dan zoek ik bijv naar andere versterker ipv LFD.
Maar inmiddels Exposure 3010S2, Sonneteer Alabaster en Croft Int uitgebreid hier beluisterd.
Die Sonneteer beviel me het beste all-in-all.

Soms ook uitstapje naar netspanningsvoorziening maar alles is nu gewoon weer zoals in beschrijving hieronder  ;)
Alleen even nieuw naaldje op Nag MP110 zetten; heb 'm al tijdje in huis, maar durf niet zo goed  :D

De C7 wordt wat minder gehyped lijkt wel. Toch heb ik al vaker mogen lezen dat juist dít type "the pick of the range" is...  Ik snap je dus wel hoor "CY" ;)

J.S.

Ben ook al een flinke tijd enorm tevreden met mijn C7's, hele fijne luidspreker. Als enige onderdeel van mijn set vrijgebleven van upgrade-kriebels. Tenzij we eindelijk een nieuw huis vinden met een grote woonkamer, dan waag ik wellicht de overstap naar de SHL5 Plus ;D

Cyreg

Hallo J.S., welke versterker en ls-kabels gebruik je met de C7?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Robiwan

Citaat van: J.S. op juni  1, 2015, 09:05:26
Ben ook al een flinke tijd enorm tevreden met mijn C7's, hele fijne luidspreker. Als enige onderdeel van mijn set vrijgebleven van upgrade-kriebels. Tenzij we eindelijk een nieuw huis vinden met een grote woonkamer, dan waag ik wellicht de overstap naar de SHL5 Plus ;D

ik zou dan de 40.1 nemen ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: LPlover op juni  1, 2015, 10:03:45
ik zou dan de 40.1 nemen ;)

Dan "mot" de beste man wel ÉCHT de ruimte hebben anders wordt het helemaal niks :nowink:

Robiwan

Citaat van: twani op juni  1, 2015, 11:20:06
Dan "mot" de beste man wel ÉCHT de ruimte hebben anders wordt het helemaal niks :nowink:

in iedergeval wel voldoende "druk" met de 40.1 in een grote woonkamer ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

J.S.

Die 40.1 is toch net wat meer geld dan ik uit wil geven aan luidsprekers, maar goed, je weet nooit hoe het kan lopen ;)

Citaat van: Cyreg op juni  1, 2015, 09:26:28
Hallo J.S., welke versterker en ls-kabels gebruik je met de C7?

Ik gebruik een parallel SE 300b versterker (2 x 18w). Deze is zijn leven begonnen als Consonance Reference 5.5 MKI, maar alleen de behuizing en voedingstrafo zijn nu nog origineel (o.a. Hashimoto OT's, volledige OCC bekabeld, TKD potmeter, Eichmann en Azuma sockets, schakeling iets aangepast). Kortom: volledig onverkoopbaar, maar klinkt heerlijk  ;D

Qua bekabeling wissel ik tussen zelfgemaakte OCC kabels, Van den Hul The Air en Supra Ply 3.4; ligt een beetje aan hoe de wind staat.

Cyreg

Citaat van: J.S. op juni  1, 2015, 12:36:19
Ik gebruik een parallel SE 300b versterker (2 x 18w). Deze is zijn leven begonnen als Consonance Reference 5.5 MKI, maar alleen de behuizing en voedingstrafo zijn nu nog origineel (o.a. Hashimoto OT's, volledige OCC bekabeld, TKD potmeter, Eichmann en Azuma sockets, schakeling iets aangepast). Kortom: volledig onverkoopbaar, maar klinkt heerlijk  ;D

Wauw, dat is 'n project geweest  :worship:

Citaat van: J.S. op juni  1, 2015, 12:36:19
Qua bekabeling wissel ik tussen zelfgemaakte OCC kabels, Van den Hul The Air en Supra Ply 3.4; ligt een beetje aan hoe de wind staat.

Aha, snap 'm, dat heb ik 'n beetje met netspul  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Citaat van: J.S. op juni  1, 2015, 12:36:19
Die 40.1 is toch net wat meer geld dan ik uit wil geven aan luidsprekers, maar goed, je weet nooit hoe het kan lopen ;)

Ik gebruik een parallel SE 300b versterker (2 x 18w). Deze is zijn leven begonnen als Consonance Reference 5.5 MKI, maar alleen de behuizing en voedingstrafo zijn nu nog origineel (o.a. Hashimoto OT's, volledige OCC bekabeld, TKD potmeter, Eichmann en Azuma sockets, schakeling iets aangepast). Kortom: volledig onverkoopbaar, maar klinkt heerlijk  ;D

Qua bekabeling wissel ik tussen zelfgemaakte OCC kabels, Van den Hul The Air en Supra Ply 3.4; ligt een beetje aan hoe de wind staat.

Aha, nog iemand met 300B SE op Harbeth.  Gaat bij mij nooit meer weg.

J.S.

Bij mij kan 'ie niet meer weg ;) Zeker erg mooi, dus een straf is het zeker niet.

twani

Citaat van: J.S. op juni  1, 2015, 17:21:03
Bij mij kan 'ie niet meer weg ;) Zeker erg mooi, dus een straf is het zeker niet.

Maakt niet uit, bij 300B begint tóch het échte leven :D