Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

tomvbugg

Ah spijtig dat ik dat niet vroeger zie... Anders had ik dat wel kunnen inplannen.

raindog

Citaat van: garmtz op mei 24, 2014, 13:58:08
Vandaag en morgen Harbeth show bij onze nieuwe Vlaamse dealer Gydotron! Ik zal daar ook aanwezig zijn.

Garmt, ben benieuwd wat je van die combi vind met Pathos Logos. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz


Citaat van: raindog op mei 24, 2014, 21:59:04
Garmt, ben benieuwd wat je van die combi vind met Pathos Logos.

Prettig warm en muzikaal!

Mitch--

Hoe zou een SHL-5 reageren op potentieel bi-ampen met een Linn Majik 4100?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op mei 30, 2014, 14:02:46
Hoe zou een SHL-5 reageren op potentieel bi-ampen met een Linn Majik 4100?
Volgens AS niks. Volgens mij hoor je zoiets altijd wel terug......  Of het dan een verbetering is Mitch, zal een ieder voor zich moeten uitmaken.......

garmtz

Citaat van: Mitch-- op mei 30, 2014, 14:02:46
Hoe zou een SHL-5 reageren op potentieel bi-ampen met een Linn Majik 4100?

Volgens Alan Shaw maakt het niets uit... :)

Mitch--

Citaat van: twani op mei 30, 2014, 14:15:09
Volgens AS niks. Volgens mij hoor je zoiets altijd wel terug......  Of het dan een verbetering is Mitch, zal een ieder voor zich moeten uitmaken.......

Citaat van: garmtz op mei 30, 2014, 14:15:21
Volgens Alan Shaw maakt het niets uit... :)

Rare vogel is het ook ;) hehe de Majik 2100 doet ook al veel goed, dat zou zeker een upgrade pad voor de toekomst kunnen zijn namelijk, dacht misschien doet bi-amp nog meer :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Interessante observatie (voor mij niet nieuw) dat je met Harbeth speakers extreem dichtbij kunt luisteren zonder enig probleem en dat de meeste speakers (lees de gehele thread) gewoonweg slecht klinken als je te dichtbij komt.

http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?2265-Up-close-and-personal-with-loudspeakers-the-best-way-to-really-get-to-know-them&p=28574#post28574

Bas Akkerman

Citaat van: Mitch-- op juni 15, 2014, 10:38:36
met de obervatie van Garmt ben ik gister gewoon op de grond tussen de speakers gaan zitten, heel dichtbij dus, en inderdaad het stereobeeld blijft gewoon overeind en het klinkt gewoon 'lekker' :)
Ik vind het een heerlijke manier om te luisteren. Op weg naar de keuken wil ik nog wel eens worden gestremd, omdat ik bijna letterlijk gevangen wordt tussen de luidsprekers.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op juni 15, 2014, 10:42:43
Ik vind het een heerlijke manier om te luisteren. Op weg naar de keuken wil ik nog wel eens worden gestremd, omdat ik bijna letterlijk gevangen wordt tussen de luidsprekers.

:angel:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

raindog

Citaat van: garmtz op juni 11, 2014, 11:13:20
Interessante observatie (voor mij niet nieuw) dat je met Harbeth speakers extreem dichtbij kunt luisteren zonder enig probleem en dat de meeste speakers (lees de gehele thread) gewoonweg slecht klinken als je te dichtbij komt.

Dit ervaar ik ook zo. Laatst had ik een weekje een set Dynaudio X14 naast de Harbeths staan en toen viel mij dat verschil ook al op. De Dynaudio's hebben het liefst een luisterafstand van minimaal de afstand tussen de twee speakers. De Harbeths echter klinken zelfs op een meter afstand nog prima.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Mitch--

Citaat van: raindog op juni 15, 2014, 16:24:08
Dit ervaar ik ook zo. Laatst had ik een weekje een set Dynaudio X14 naast de Harbeths staan en toen viel mij dat verschil ook al op. De Dynaudio's hebben het liefst een luisterafstand van minimaal de afstand tussen de twee speakers. De Harbeths echter klinken zelfs op een meter afstand nog prima.

zomaar aan het 'vreemdgaan'  :devil:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

raindog

Citaat van: Mitch-- op juni 15, 2014, 18:41:23
zomaar aan het 'vreemdgaan'  :devil:

Ja, uit nieuwsgierigheid  ;D. Heb een derde paartje X14 gekocht, om in mijn HT van 5.1 naar 7.1 te gaan, en had opeens zin om ze eens op de plek van de Harbeths neer te zetten voordat ze richting HT verdwenen. Nu ben ik al langer liefhebber van het geluid van Dynaudio monitors, ik heb tenslotte al jaren een setje X12's in mijn woonkamer staan, maar ik had niet verwacht dat de X14's zo goed waren dat ze op punt van ruimtelijkheid, detail en verfijning mijn Harbeth's voorbij zouden steken  :-X 

Natuurlijk is de Compact 7 een completere speaker dan de X14, die dan toch wat aan fundament en body mist om ook een (middel-)grote ruimte te vullen, maar deze vergelijking heeft me wel weer geleerd dat ik het niet erg zou vinden om iets van het ingetogen karakter van de Compact 7 in te ruilen voor meer detaillering en levendigheid. Daarom misschien het komende jaar toch maar eens de M30.1 of SHL5+ beluisteren  ::) Of een grotere Dynaudio...  ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Luister naar de MUZIEK... Welke speaker kan je aandacht langer bij de muziek houden...? Dat is niet altijd evident bij snelle A/B vergelijkingen.

Mitch--

Citaat van: garmtz op juni 15, 2014, 21:06:51
Luister naar de MUZIEK... Welke speaker kan je aandacht langer bij de muziek houden...? Dat is niet altijd evident bij snelle A/B vergelijkingen.
\

Ik ben er in ieder geval achter  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

raindog

Citaat van: garmtz op juni 15, 2014, 21:06:51
Luister naar de MUZIEK... Welke speaker kan je aandacht langer bij de muziek houden...? Dat is niet altijd evident bij snelle A/B vergelijkingen.

Waar denk je dan dat ik naar luister? Ik weet inmiddels hoe te luisteren Garmt. Er spreekt wat ongeloof uit je reactie.

Snelle A/B vergelijkingen doe ik zelden, het gaat om de beleving. Die is duidelijk anders met de Dynaudio's dan met de Harbeths maar zeker niet minder en dat maakt de ervaring des te leuker. Ik vond vooral mooi dat er met de Dynaudio's, door de winst aan detaillering en verfijning, meer spanning ontstond in de muziek en dus ook meer aandacht. Dat vond ik erg verrassend en daardoor heb ik ze uiteindelijk ook een week laten staan ipv slechts een paar uurtjes. Ik ben erg verknocht aan mijn Harbeths en sinds ze terug op hun plek staan geniet ik ook weer van het afgewogen en omarmende geluid dat deze bieden. Maar het feit dat de Dynaudio's mij zo bij de muziek wisten te betrekken heeft me verrast en dat smaakt tegelijkertijd naar meer.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Nee, helemaal geen ongeloof! Ik weet heel goed wat de voordelige Dynaudio's kunnen! Was gewoon een reminder, meer niet... ;)

Bama

Hebben jullie in Zevenbergen ook Harbeth staan? Ik heb mijn kameraad gek gemaakt en die heeft nu interesse.

garmtz

Citaat van: Bama op juni 15, 2014, 23:20:36
Hebben jullie in Zevenbergen ook Harbeth staan? Ik heb mijn kameraad gek gemaakt en die heeft nu interesse.

Ja, hebben we... De M30.1 is echter nog even uitgeleend. Maar we hebben de P3ESR, M40.1, SHL5 en C7ES3 staan daar.

Martijn M

Mijn ervaring is dat de meeste luidsprekers dichtbijluisteren wel toelaten, mits je je op de juiste verticale as bevindt (de oren niet te hoog of te laag). In het algemeen kun je stellen dat een luidspreker met een smallere kast beter werkt als je van dichtbij wilt luisteren dan een luidspreker met een brede kast.
Dutch & Dutch

garmtz


Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op juni 16, 2014, 14:26:13
Mijn ervaring is dat de meeste luidsprekers dichtbijluisteren wel toelaten, mits je je op de juiste verticale as bevindt (de oren niet te hoog of te laag). In het algemeen kun je stellen dat een luidspreker met een smallere kast beter werkt als je van dichtbij wilt luisteren dan een luidspreker met een brede kast.

Hmmm... Wat is daar de theorie achter? Ik kan die zelf niet echt bedenken.

Bama

Citaat van: garmtz op juni 16, 2014, 11:37:37
Ja, hebben we... De M30.1 is echter nog even uitgeleend. Maar we hebben de P3ESR, M40.1, SHL5 en C7ES3 staan daar.

Ok, gaan we afspraak maken.

garmtz