Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

tompj

#2525
Citaat van: Kingpin op juni 22, 2013, 10:07:35
Mastersound Dueventi SE is een 4xEL34 in PP, geen Singel Ended, daarnaast geen hardwiring en staat volgens mij in Penthode schakeling.
Het betreft een zgn paralleled single ended schakeling met twee el34's per kant. Vandaar de 20 watt. Dezelfde versterker bestaat ook in KT88 variant. Niet gehoord, schijnt pittiger, maar wat minder romantisch te klinken.

Specificaties:

             Power: 2 X 20 Watt in Class "A"
             Parallel single ended

             Finals tubes: 4  X  EL34

             Drivers tubes: ECC802

             Inputs: 4 Line

             Load impedance: 4 – 8 Ohms

            Negative feedback: 0 dB

            Bias automatic

            Bandwidth: 15 Hz / 30 kHz

            Dimensions: (L. A. P.) 47 X 20 X 33 cm.  (18,5 x 7,9 x 13 in )

            Weight: 23 Kg   ( 50,7 lbs)

 
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Kingpin

Citaat van: tompj op juni 22, 2013, 10:31:02
Het betreft een zgn paralleled single ended schakeling met twee el34's per kant. Vandaar de 20 watt.
Ok, dat had ik over het hoofd gezien.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dr.Bedlo

Kan gebeuren maar waarom iemand überhaupt zo een buizen vervormbak wil hebben is mij dan ook weer raadselachtig.

maar enfin ( kwam er gisteren niet meer aan toe sorry) Het vergelijk tussen Naim en Quad. In dit geval tussen een Nait XS en een  voor en eind transistor bak van Quad ( 33/303). Ik wil dat met alle plezier doen maar of dit wel zinvol is? Ik bedoel de Quad staat in een andere ruimte met een andere akoestiek, is aangesloten op andere speakers en heeft geen digitale bronnen tot zijn beschikking. Dus een objectief vergelijk zal moeilijk worden, maar als jullie het toch graag willen weten ben ik de beroerdste niet en zal ik dat alsnog doen. Dus zeg het maar.
Quad vintage.

tompj

Citaat van: fred19633 op juni 22, 2013, 10:55:52
Ik wil dat met alle plezier doen maar of dit wel zinvol is? ............... Dus zeg het maar.
Lijkt mij weinig zinvol inderdaad.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Kingpin

Citaat van: fred19633 op juni 22, 2013, 10:55:52
Kan gebeuren maar waarom iemand überhaupt zo een buizen vervormbak wil hebben is mij dan ook weer raadselachtig.
Mij niet :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dr.Bedlo

Toegegeven het is wel een apart nachtlampje.
Quad vintage.

Kingpin

#2532
Citaat van: fred19633 op juni 22, 2013, 11:43:07
Toegegeven het is wel een apart nachtlampje.
En 's winters een extra kachel, en zomers een sauna ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mitch--

Citaat van: Kingpin op juni 22, 2013, 11:43:43
En 's winters een extra kachel, en zomers een sauna ;)

klassieke win win situatie toch ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

tonus

Citaat van: tompj op juni 22, 2013, 09:55:59
Ik ben nu een Mastersound Dueventi SE aan het uitproberen. Dat gaat super. Heeft afstandsbediening, autobias, is single ended en heeft wat meer vermogen dan een Leben. Gisteren de hele avond geluisterd. Voldoende power, laag is dik, maar behoorlijk strak.....en ik wordt veel meer in de muziek getrokken.

Hoewel ik de Leben erg mooi vind, heeft deze dus wel een aantal voordelen.

Ik heb een PrimaLuna Prologue Premium in combinatie met een setje P3ESRen. Helaas heb ik geen akoestische match met C7's want dat klonk fantastisch. Maar ik ben wel heel blij met deze combi, soepel en veel muziek! De PrimaLuna kan zowel met EL34 als met KT88's spelen, is ook makkelijk in gebruik door autobias en afstandbediening. Mij bevallen de KT88's het beste. Ook het luisteren waard denk ik....

tompj

#2536
Citaat van: tonus op juni 22, 2013, 12:40:58
Ik heb een PrimaLuna Prologue Premium in combinatie met een setje P3ESRen. Helaas heb ik geen akoestische match met C7's want dat klonk fantastisch. Maar ik ben wel heel blij met deze combi, soepel en veel muziek! De PrimaLuna kan zowel met EL34 als met KT88's spelen, is ook makkelijk in gebruik door autobias en afstandbediening. Mij bevallen de KT88's het beste. Ook het luisteren waard denk ik....
Fijne tip, bedankt. Ook Garmt kwam hier eerder mee. Ik ga eens even wat opzoeken erover.

.......hoewel ik gevoelsmatig meer in de door mij gezochte richting kom met een single ended versterker. Zeker nu ik merk dat dat ook qua vermogen/strakke laagweergave veel minder een compromis is dan ik vreesde.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

S@m

Citaat van: fred19633 op juni 22, 2013, 10:55:52
Kan gebeuren maar waarom iemand überhaupt zo een buizen vervormbak wil hebben is mij dan ook weer raadselachtig.

maar enfin ( kwam er gisteren niet meer aan toe sorry) Het vergelijk tussen Naim en Quad. In dit geval tussen een Nait XS en een  voor en eind transistor bak van Quad ( 33/303). Ik wil dat met alle plezier doen maar of dit wel zinvol is? Ik bedoel de Quad staat in een andere ruimte met een andere akoestiek, is aangesloten op andere speakers en heeft geen digitale bronnen tot zijn beschikking. Dus een objectief vergelijk zal moeilijk worden, maar als jullie het toch graag willen weten ben ik de beroerdste niet en zal ik dat alsnog doen. Dus zeg het maar.

Je kan beter gaan luisteren naar een mooie buizenbak om vervolgens schoorvoetend je mening te herzien...  ;)

bmateijsen

Citaat van: tompj op juni 22, 2013, 13:57:41
Fijne tip, bedankt. Ook Garmt kwam hier eerder mee. Ik ga eens even wat opzoeken erover.

.......hoewel ik gevoelsmatig meer in de door mij gezochte richting kom met een single ended versterker. Zeker nu ik merk dat dat ook qua vermogen/strakke laagweergave veel minder een compromis is dan ik vreesde.

Of misschien toch eens terug luisteren naar de Leben CS300??

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

#2539
Citaat van: S@m op juni 22, 2013, 14:28:54
Je kan beter gaan luisteren naar een mooie buizenbak om vervolgens schoorvoetend je mening te herzien...  ;)

Dat is iets dat niet gaat gebeuren. Heb vroeger wel met buizen gewerkt maar het is mij te warm en ongecontroleerd.

Maar wie weet . Een collega gaat binnenkort voor een klein jaartje doktertje spelen in Afrika zolang mag ik zijn gloeibak bij mij thuis hebben staan.
Quad vintage.

tompj

Citaat van: bmateijsen op juni 22, 2013, 14:50:38
Of misschien toch eens terug luisteren naar de Leben CS300??

Groet,

Bjorn
Blijft een prachtding natuurlijk. Ik zou ze naast elkaar moeten horen.
Maar is wel klasse a/b en geen afstandsbediening (voor mij echt een nadeel). Ook wat minder vermogen. Ik weet het niet...hoeft in de praktijk misschien niet veel te zeggen, maar op papier zit ik met de Mastersound wel in het goede kamp voor wat ik wil.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

tompj

Citaat van: fred19633 op juni 22, 2013, 15:37:08
Dat is iets dat niet gaat gebeuren. Heb vroeger wel met buizen gewerkt maar het is mij te warm en ongecontroleerd.
Ieder zijn ding hoor, maar deze 'veralgemenisering' van het buizengeluid vind ik niet opgaan.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dr.Bedlo

Citaat van: tompj op juni 22, 2013, 15:39:24
Ieder zijn ding hoor, maar deze 'veralgemenisering' van het buizengeluid vind ik niet opgaan.

Er is verder ook niemand die je daartoe verplicht .
Quad vintage.

tompj

Citaat van: fred19633 op juni 22, 2013, 15:41:31
Er is verder ook niemand die je daartoe verplicht .
Jeetje wat een opluchting...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

raindog

Citaat van: fred19633 op juni 22, 2013, 15:37:08Heb vroeger wel met buizen gewerkt maar het is mij te warm en ongecontroleerd.

Sinds de '50-er jaren is er veel veranderd Fred..  ;)

Mijn huidige buizenversterker klinkt minder warm maar wel gecontroleerder dan mijn laatste transistor versterker. Dus dat generaliseren gaat hier niet op. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Dr.Bedlo

#2545
Misschien ook wel niet. Ti's ook wel een tyd terug. De bak die ik te logeren krijg is een audio note en die schijnt wel aardig goed te zijn. We wachten af wat deze met de harbethjes gaat doen
Quad vintage.

Mitch--

#2546
Citaat van: fred19633 op juni 22, 2013, 15:54:41
Misschien ook wel niet. Ti's ook wel een tyd terug. De bak die ik te logeren krijg is een audio note en die schijnt wel aardig goed te zijn. We wachten af wat deze met de harbethjes gaat doen

Het lijkt net of je het ook echt leuk vind :p
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dr.Bedlo

Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juni 22, 2013, 15:37:08
Dat is iets dat niet gaat gebeuren. Heb vroeger wel met buizen gewerkt maar het is mij te warm en ongecontroleerd.


Ik heb een Nagra gehad, buizen en reken maar gecontroleerd en geen spoortje buitensporige warmte...  ;)

Dus toch echt je mening herzien Fred!

Dr.Bedlo

#2549
Ben altijd wel in voor suggesties. Heb mij er ook niet meer in verdiept . Schijnt dat elke schakeling en setup  van de buisjes weer een ander klankbeeld geeft. Die audio note die ik op bezoek krijgt kost meen ik een halve ton moet dus wel iets zijn. Aan de andere kant als een buizenbak wel goed en gecontroleerd kan klinken kan je net zo goed een transitore bak kopen.

Ze hebben bij quad onder leiding van dhr Walker wel eens de quad buizenbak  en de transistor van quad vergeleken en was dus niemand die een verschil hoorde.nee eerlijk gezegd kan ik tot nu toe aan wat ik heb gehoord aan buizen niet echt bekoren. Maar you never know.
Quad vintage.