Epson TW100.

Gestart door JAR74, september 8, 2002, 15:42:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JAR74

Hallo allemaal,

Ik ben de kersverse eigenaar (sinds gisteren) van het volgende setje.

Epson tw100            Projector
2 Tannoy P40           Frontspeakers
1 Tannoy P-Center   Centerspeaker
2 Tannoy P20           Surround zijspeakers.
2 Tannoy P10           Surround achterspeakers
Denon AVC A11SR    Versterker
Denon DVD-3800      DVD-speler
QED Universe           Speakerkabel
REL Strata III           Subwoofer

Nu vind ik dat de projector erg heet wordt en ik zie de fan niet draaien. Heeft iemand enig idee of dit normaal is?  Gaat de fan pas later coolen of zie je er niks van? Er komt wel warme lucht uit het gedeelte waar volgens mij de fan zit.

Verder zal ik nog wel even bezig zijn met het inregelen, maar ik ben nu al zo blij als een kind. Ik moet alleen nog een goede component kabel van mijn versterker naar mijn projector hebben en een goede interlink (?) tussen mijn DVD-speler en de versterker. Iemad suggesties en/of ervaringen zowel positief als negatief. Tweedehands is eventueel ook goed.

Ik hoop snel iets te horen met name over de projector.

JAR74

J.A.F._Doorhof

Hi,

Hoor je de fan wel ?
De fan behoort gewoon te draaien, de projector wordt inderdaad lauw tot warm, maar niet echt heet.

Interlinks ?  ;D
Eichmann ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Waarom niet rechtstreeks een component kabel van je DVD speler naar je projector?

Component kabels kun je prima zelf maken, dat heb ik ook gedaan. Er is wel een thread hierover in het forum.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

JAR74

Ik hoor wel een soort zoemend geluid, maar weet niet of dat de fan is. Moet je die door de 'ruimte' naast de lens kunnen zien? Beetje lastig uit te leggen op deze manier.

De reden van de componentkabel naar de projector vauit de versterker ben ik even vergeten, maar zal ik nog even navragen.

Digitale interlink (?) Eichman (?) Quanto questo ?

Heeft er verder iemand ervaring met stands van Attacama. Dit ivm met mijn centerspeaker.

J.A.F._Doorhof

Dat zoomen is waarschijnlijk de fan, je voelt ook als het goed is een licht airflow.

De prijzen van Eichmann vindt je in onze webshop.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Je hebt een heel mooi setje aangeschaft Jar ! Zo te zien heb je een of hele kundige verkoper getroffen en/of heb je veel gelezen van te voren...

Rob

jar1974

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, maar daar ben ik weer.

Ondertussen is de boel een beetje ingespeeld en klinkt als een klok.
Ook is mijn projectiescherm gearriveerd. Ik heb gekozen voor een scherm van Avance van 2.34, met een zwarte zone van 20 cm bovenin. Ook is de rand verder uiteraard zwart en de kast waar het scherm in rolt is ook zwart.

Voor de componentkabels heb ik drie keer een kabel van QED (20 euro de meter)getrokken en je wilt niet weten hoe daar het beeld van opknapt is.

Dinsdag wordt er een koof gemaakt waar het scherm in komt te hangen en wordt het verlaagde spanplafond ingemeten. Dan kan ik ook de lengte van de beugel bepalen waar de projector aan komt te hangen.

Ik zal blij zijn als die hangt, want nu staat hij op een speakerbox en ik hou iedere keer mijn hart vast als die kleine van me er langs loopt.

Groeten,

JAR74

jar1974

Oh ja, dat vergeet ik bijna. Ik heb met degene gesproken waar ik de projector heb gekocht en hij verzekerde dat er niks aan de hand was wat betreft de hitte afgifte. Het lijkt ook minder te zijn geworden en ook de geur die er af kwam is weg, zal wel nieuwigheid zijn geweest.