Het grote DALI Topic

Gestart door Maneblusser, februari 20, 2015, 10:00:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Siddartha

Heb de Ikons aangestuurd met een UnitiQute met 30 watt... geen probleem.
Op de UnitiLite klinken ze wel beter, moet ik zeggen, maar is ook weer een andere versterker.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

SHFT

De Opticons zijn eindelijk aangesloten! Wat een geluid, klinken bij me thuis nog beter dan in de winkel  :wub:

Nu enkel nog even sukkelen om m'n spikes even hoog te krijgen  ;D
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

DofN

Opticons op de lyngdorf TDAI 2170!! Top :) Heb je nog wat dempende maatregelen getroffen, of is dat niet nodig?


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

SHFT

Citaat van: doorofnight op april 10, 2017, 20:11:23
Opticons op de lyngdorf TDAI 2170!! Top :) Heb je nog wat dempende maatregelen getroffen, of is dat niet nodig?

Absoluut niet, alles staat zelf nog niet permanent, linker speaker wordt nog beetje geblokkeerd door zetel en de rechter staat iets te nauw tussen twee kastjes maar dat wordt volgende dagen allemaal wat geoptimaliseerd.

Die Lyngdorf ziet er fantastisch uit maar helaas zwaar over mijn budget, ik schrik er eigenlijk van met welk gemak mijn Cambridge Audio AM10, wat toch een budget integrated is, de Opticons aangedreven worden.
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

DofN

Excuus, haal twee posters door elkaar :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

SHFT

Citaat van: doorofnight op april 10, 2017, 21:01:40
Excuus, haal twee posters door elkaar :)

Geeft me weeral perspectief om te upgraden  ^^  :-X
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

DofN

De eerste stap zou toch kunnen zijn het vinden van de juiste plek voor je opticons en je luisterplek :) Maar goed dat was je plan al!

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

RicooCardoo

Mooi man dat je he opticons binnen hebt, mijne zijn afgelopen vrijdag geleverd, helaas had 1 vloerstaander een scheur en zat het complete voorfront waar de speakers in zaten los. Donderdag komen 2 nieuwe binnen en kan ik ze omruilen voor hopelijk wel 2 goede!

Siddartha

Sow, dat hoor je niet vaak zeg... nog even wachten dus!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

SHFT

Citaat van: RicooCardoo op april 11, 2017, 14:17:49
Mooi man dat je he opticons binnen hebt, mijne zijn afgelopen vrijdag geleverd, helaas had 1 vloerstaander een scheur en zat het complete voorfront waar de speakers in zaten los. Donderdag komen 2 nieuwe binnen en kan ik ze omruilen voor hopelijk wel 2 goede!

Auwch pijnlijk!  :mad:

Welke heb jij?
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

RicooCardoo

Ja behoorlijk pijnlijk.. Was ook enigzins redelijk chagrijnig, je betaalt een godsvermogen en dan krijg je zo een speaker waar ook nog een sticker op zit dat deze gecontroleerd is.......

Maargoed, nu inderdaad wachten tot de nieuwe binnen zijn.
Ik heb de opticon 8, opticon 2, opticon vokal en de kf 14 sub. :)

SHFT

Citaat van: RicooCardoo op april 13, 2017, 07:57:35
Ja behoorlijk pijnlijk.. Was ook enigzins redelijk chagrijnig, je betaalt een godsvermogen en dan krijg je zo een speaker waar ook nog een sticker op zit dat deze gecontroleerd is.......

Maargoed, nu inderdaad wachten tot de nieuwe binnen zijn.
Ik heb de opticon 8, opticon 2, opticon vokal en de kf 14 sub. :)

Waarschijnlijk iets misgegaan bij het inpakken of bij het vervoer zeker? Altijd jammer maar een deftige winkel zal daar nooit moeilijk over doen.

De Opticon 8 lijkt me echt gigantisch, het is bij mij al wennen om vloerstaanders in huis te hebben en dat zijn dan nog "kleintjes".  ;D
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

RicooCardoo

Dit worden me eerste vloerstaander haha! Gigantisch zijn ze zeker, maar ze komen wel over een breedte van 6 meter te staan, dus dan valt het weee mee.

Richard70…

Citaat van: RicooCardoo op april 13, 2017, 09:49:45
Dit worden me eerste vloerstaander haha! Gigantisch zijn ze zeker, maar ze komen wel over een breedte van 6 meter te staan, dus dan valt het weee mee.

Went snel hoor :D Staan hier al weer twee weken.
Je zegt 6 meter uit elkaar, zit je er dan 6 meter vanaf? :butbut:
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

RicooCardoo

6 meter vanaf de televisie of 6 meter vanaf de vloerstaanders?

Siddartha

denk 6 meter van elkaar, maar das ook erg veel...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

RicooCardoo

De lengte van de woonkamer is 5.70,dus er zal tussen de vloerstaanders +- 5.5m tussenruimtw komen met daartussen een tv kast van 1.80 en de 65 inch tv.

De boekenplankspeakers komen +- 5 meter uit elkaar met daartussen een bank van 3 meter.

Siddartha

#517
ik zou ze echt dichter naar de TV kast halen, 1; voor de zweetspot en 2; voor de reflectie van de wanden.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

RicooCardoo

Sweetspot.. Ja hoe creeer je die het beste dan?

Qua afstand van de muur zullen de speakers, al naar hoe het beter klink +- 40cm van de muur afkomen..

Siddartha

een vuistregel is dat er een gelijkbenige driehoek moet ontstaan tussen de sweetspot (luisterpositie) en de luisprekers. Dus de afstand tussen de luidsprekers en de afstand tussen de luisterplek en de beide luidsprekers moet gelijk zijn.
Als de luisterpositie 3 meter van de TV is bijvoorbeeld dan moeten de speakers iets meer dan 3 meter uit elkaar staan.
Je kunt uiteraard experimenteren met wat schuiven en indraaien, dat is altijd goed natuurlijk. Het hoeft ook niet op de cm te kloppen, maar als je 3 meter van de TV af zit is 6 meter tussen de speakers echt te veel.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

RicooCardoo

Bedankt voor je korte uitleg, ik zit op +- net geen 5 meter van de tv.

Ik had trouwens nog een kleine vraag over de opticon 8, klopt het dat deze op echt een heel kleine voetje staat (een puntje van 1mm)? A 4x...

Siddartha

Ok, dan is 6m uit elkaar niet zo gek [emoji4]
Maar gewoon proberen!

Doel je op een Spike?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

RicooCardoo

Ga ik zeker doen, zal wel wat tijd in beslag nemen :)

En ja volgens mij wel... Ze lijken op dit:
https://www.google.nl/search?q=dali+opticon+8+spike&client=ms-android-samsung&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi1veCjjKLTAhVqDMAKHW11BSwQ_AUIPygB&biw=360&bih=560#imgrc=5WiPa85-5UdAOM%3A

En dan staan ze op dat puntje.. Is dat handig, of goed?

Ik vrees op moment alleen voor me laminaat dan, die punten zijn echt scherp.... Met 40 kilo gewocht staan die puntjes met de tijd dieper in het laminaat haha..

DofN

#523
Schoteltjes eronder!

Puntjes naar beneden is idd de juiste manier :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Siddartha

Precies! Forumsponsor hificorner heeft ze wel en morgen in huis
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2