Harmony 885: IR werkt niet

Gestart door gerdinio, november 8, 2007, 13:31:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerdinio

hallo guys,

ik zit met volgend probleem: vorige week kocht ik een logitech harmony (via marktplaats) 885. Bij het afstellen/programmeren van de remote werkt alles normaal totdat ik echter een toestel wil bedienen. Geen enkel toestel reageert op de harmony. Het lijkt erop of het IR gedeelte niet werkt. Iemand toevallig ook al zoiets aan de hand gehad? Eventueel een oplossing, tip van iemand?
Kan ik hiermee bij Logitech terecht? De remote is volgens de verkoper slechts 2maand oud en op een beurs gekocht in Amsterdam. Bonnetje had ie niet (ook niet gekregen) en wist ook niet de naam van het bedrijf waar hij ze gekocht had (ging dit nog eens nakijken).
Wie kan me helpen?

mvg Geert

mrrepel

klinkt meer als een gevalletje helaas pindakaas.....Ik zou wel even bellen met de service desk om te kijken wat ze eventueel kunnen doen voor je.

WubboZ

Klink wel verdacht allemaal, maar geen nood, logitech is meestal erg coulant. En zeker op hun top range producten. Daarbij heeft de harmony reeks nog een eigen gratis helpdesk!
0800 0226903

Zelf ook een paar keer aan de lijn gehad, erg tevreden.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

gerdinio

hey,

bedankt voor de info. Heb gisteravond toch maar eens contact opgenomen met de helpdesk en deze waren erg vriendelijk. Heb enkele testen moeten doen en bleek dat de IR-oogjes defect waren. Men ging nu de garantiedienst raadplegen wat er verder moest gebeuren en mij op de hoogte stellen.

groeten Geert

PjotrrrNL

Meestal krijg je zonder problemen een nieuwe opgestuurd en mag je de oude gewoon houden...

gerdinio

dat is dan echt wel uitstekende service zou ik zeggen. Laat ons hopen dat alles goed komt.

bedankt.

mvg Geert

gogo

Citaat van: PjotrrrNL op november  9, 2007, 10:54:57
Meestal krijg je zonder problemen een nieuwe opgestuurd en mag je de oude gewoon houden...

de laatste keer dat ik een nieuwe opgestuurd kreeg hadden ze de oude geblokkeerd via de software die kan ik dus niet meer gebruiken als ik iets moet updaten.
jammer de verlichting van de knoppen was kapot maar ik kom hem best nog wel gebruiken voor de kinderkamer.

Er was toch ook software voor de hm die niet via de internet server gaat?

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

mrrepel

Citaat van: gogo op november 12, 2007, 21:01:39

Er was toch ook software voor de hm die niet via de internet server gaat?


Daar ben ik wel benieuwd naar dan :)

Kingpin

Citaat van: gerdinio op november  8, 2007, 13:31:32
hallo guys,

ik zit met volgend probleem: vorige week kocht ik een logitech harmony (via marktplaats) 885. Bij het afstellen/programmeren van de remote werkt alles normaal totdat ik echter een toestel wil bedienen. Geen enkel toestel reageert op de harmony. Het lijkt erop of het IR gedeelte niet werkt. Iemand toevallig ook al zoiets aan de hand gehad? Eventueel een oplossing, tip van iemand?
Kan ik hiermee bij Logitech terecht? De remote is volgens de verkoper slechts 2maand oud en op een beurs gekocht in Amsterdam. Bonnetje had ie niet (ook niet gekregen) en wist ook niet de naam van het bedrijf waar hij ze gekocht had (ging dit nog eens nakijken).
Wie kan me helpen?

mvg Geert

Er zit 2 jaar garantie op de remotes, dus geen probleem lijkt me als je even contact opneemt met Logitech.
Mijn 895 heeft hetzelfde gehad, IR werkte ook niet meer.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

gerdinio

Gisteren, mailtje gehad van logitech, moet je eens kijken wat ze schrijven:

"Geachte Geert,

Het reparaties centrum is gevestigd in Canada, Het is niet mogelijk om de afstandsbediening niet naar ons opsturen voor reparatie vanwege de hoge verzendkosten.
Wij hebben een herstel faciliteit in Canada. Maar aangezien u locatie, willen wij niet dat u de beschadigde afstandsbediening naar ons stuurt voor herstelling.
Indien u een vervangingsafstandsbediening wenst te kopen dan kunnen wij deze aanbieden voor de speciale prijs van € 125,00. Indien u wenst gebruikt te maken van dit voorstel gelieve dan te antwoorden met de volgende informatie:"

en dan nog wa blablabla voor invullen van een formulier.
Nou dit is toch alles behalve service hoor. Wat denken jullie hierover?
mvg Geert

rwijnhov

Gewoon even bellen met de helpdesk, die vragen je dan je bon te mailen. En dan maken ze een repair case vooor je aan, en sturen ze je de nieuwe remote toe.

grt,
Ruben

gerdinio

Hoi Ruben,

das net het probleem (zie hierboven), geen bon gekregen. Maar blijkbaar kan men de garantie nagaan via het serienr op de remote.
Toch vind ik het wel straf wat ze schrijven. Ik zou maar eens hun voorstel moeten aanvaarden voor een vervangingsafstandsbediening, deze toekomen bij mij en beschadigt geraakt bij transport, dan zou ik ze ook niet moeten terugzenden (volgens hen dan). Terug geld weg. Is toch geen service hoor.

mvg Geert

Kingpin

Citaat van: gerdinio op november 23, 2007, 09:51:01
Gisteren, mailtje gehad van logitech, moet je eens kijken wat ze schrijven:

"Geachte Geert,

Het reparaties centrum is gevestigd in Canada, Het is niet mogelijk om de afstandsbediening niet naar ons opsturen voor reparatie vanwege de hoge verzendkosten.
Wij hebben een herstel faciliteit in Canada. Maar aangezien u locatie, willen wij niet dat u de beschadigde afstandsbediening naar ons stuurt voor herstelling.
Indien u een vervangingsafstandsbediening wenst te kopen dan kunnen wij deze aanbieden voor de speciale prijs van € 125,00. Indien u wenst gebruikt te maken van dit voorstel gelieve dan te antwoorden met de volgende informatie:"

en dan nog wa blablabla voor invullen van een formulier.
Nou dit is toch alles behalve service hoor. Wat denken jullie hierover?
mvg Geert

Je moet dit ook niet rechtstreeks doen, staat trouwens ook op de Logitech site.
Gewoon contact opnemen met de firma waar je deze afstandsbediening hebt gekocht, en als dit binnen de garantie valt komt dit wel goed, zonder extra kosten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

gerdinio

#13
Zoals ik reeds zei in mijn eerst post: geen bonnetje, geen naam van een bedrijf. Ik heb deze via marktplaats gekocht van iemand. Deze persoon kon me niks meer vertellen, enkel dat ze aangekocht was op een pcbeurs in amsterdam een 2 tal maand geleden.
Toch vind ik het niet kunnen wat ze schrijven.

mvg Geert

gerdinio

Volgens de mensen van Logitech is het probleem te wijten aan defect IR emitters.
Weet iemand of deze dingen gemakkelijk te vervangen zijn, mochten we er toch niet uitkomen met logitech.


mvg Geert

PjotrrrNL

Er van uitgaande dat je als tweedehands koper geen recht hebt op garantie valt dit voorstel me nog alles mee.
Als eerste koper met garantie en bon had je inderdaad zonder kosten een vervangend exemplaar gekregen...

Niet klagen op Logitech dus maar op die marktplaats verkoper die jou een defect exemplaar heeft verkocht?

gerdinio

Logitech weet wel niet dat ik deze gekocht heb 2e hands, dus geen gelijk vind ik.

mvg Geert

PjotrrrNL

#17
Een bedrijf verleent alleen garantie na overlegging van de aankoopnota... ;)
Iemand heeft jou gewoon een defect exemplaar aangesmeerd.

Beetje krom dus om Logitech's serviceverlening te bekritiseren als je zelf niet aan de garantievoorwaarden voldoet...
Sterkte er mee!

gerdinio

beste,

logitech weet helemaal niet dat het om een 2de hands toestel gaat. De persoon die ik aan de lijn had heeft geen enkele keer een bon of iets dergelijks gevraagd. Heeft mij de testen laten doen en wist wat er defect was. De garantiedienst van Logitech ging nu verder bekijken over hoe en wat. Nog steeds geen bon of iets dergelijks gevraagd. Met de gegevens van de remote wist men voldoende (gegevens zoals serienr ... die je moet invullen of het formulier als je een probleem hebt).
Als (ik zeg wel als want dat weet ik niet zeker) het toestel zoals de verkoper zei, slechts 2 maand oud is vind ik wel dat logitech dit moet omwisselen. En dan heb ik dus wel degelijk recht om dit te bekritiseren. Indien ze mij een bon hadden gevraagd of gezegd dat er geen garantie op is of een degelijke reden gegeven, dan had ik inderdaad geen recht.
In ieder geval, ik wacht dus nog even af. Kan iemand mij zeggen of deze IR emitters moeilijk zijn te vervangen?

mvg Geert

PjotrrrNL

#19
Vreemde zaak dan dat ik al enige keren op dit forum gelezen heb dat men zonder morren een vervangend exemplaar opgestuurd kreeg.
Het zit jou dus niet mee...

Het kan natuurlijk ook zijn dat de garantieperiode is verstreken, Logitech kan namelijk in de database zien wanneer  de remote voor het eerst geaktiveerd is...

gerdinio

Dat vind ik dus ook. Pas op, nadat ik het defect gemeld heb, zeer snelle respons gehad, na een uur reeds telefoon gehad. Heel vriendelijke persoon. Hier zeer tevreden over de service. Toen hij wist wat er aan de hand was ging hij het naar de andere dienst doorsturen en ging ik één van de volgende dagen een mailtje krijgen. Na bijna 2 weken zelf een mail gestuurd maar geen antwoord. Na 3 dagen dan nogmaals een mail gestuurd en dan pas 2 dagen later toch het antwoordt gekregen. Aan de mail te zien denk ik dat het antwoordt van Canada kwam doch dat ben ik niet zeker. Maar het antwoordt vind ik echt niet kunnen. Ze proberen me zelfs een vervangtoestel te verkopen. Ik vraag me af wat er zou moeten gebeuren indien dit toestel dan defect zou toekomen.
Dus service eerst was super maar nu ... Misschien heb ik inderdaad geen geluk.
Mocht dit niets worden probeer ik ze alsnog zelf te herstellen indien mogelijk.

mvg Geert

Godtoh

Citaat van: gerdinio op november 26, 2007, 13:03:00
Dat vind ik dus ook. Pas op, nadat ik het defect gemeld heb, zeer snelle respons gehad, na een uur reeds telefoon gehad. Heel vriendelijke persoon. Hier zeer tevreden over de service. Toen hij wist wat er aan de hand was ging hij het naar de andere dienst doorsturen en ging ik één van de volgende dagen een mailtje krijgen. Na bijna 2 weken zelf een mail gestuurd maar geen antwoord. Na 3 dagen dan nogmaals een mail gestuurd en dan pas 2 dagen later toch het antwoordt gekregen. Aan de mail te zien denk ik dat het antwoordt van Canada kwam doch dat ben ik niet zeker. Maar het antwoordt vind ik echt niet kunnen. Ze proberen me zelfs een vervangtoestel te verkopen. Ik vraag me af wat er zou moeten gebeuren indien dit toestel dan defect zou toekomen.
Dus service eerst was super maar nu ... Misschien heb ik inderdaad geen geluk.
Mocht dit niets worden probeer ik ze alsnog zelf te herstellen indien mogelijk.

mvg Geert
In dat geval hoop ik dat je smd kan solderen.
Lijkt me dat het een erg gepriegel gaat worden.
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Kingpin

Citaat van: Godtoh op november 29, 2007, 21:08:01
In dat geval hoop ik dat je smd kan solderen.
Lijkt me dat het een erg gepriegel gaat worden.

Ligt ook aan het smd component, maar met een kleine soldeerbout moet het wel lukken.
Wat ik ook wel eens heb gedaan om smd te solderen is de punt van je soldeerbout even langs de schuurmachine houden om een mooi klein rond puntje te draaien, dan gaat het wel lukken (maar het blijft een gepriegel  ;D).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

PjotrrrNL

Stukje ijzerdraad een paar keer om de punt wikkelen en dan als soldeerpunt gebruiken werkt ook als tijdelijke oplossing...

gerdinio

ok, bedankt voor de tips guys. Heb ondertussen een andere 885 aangekocht via een forumlid hier. Zaterdag ga ik hem ophalen en mag deze uitgebreid testen ennnnn er is een factuur en dergelijke aanwezig.
Ik zal nog zien wat ik daarna doe, wacht nog even af op een antwoord van Logitech. Misschien stop ik ze wel terug in de verkoop maar dan wel MET de mededeling dat de IR emitters defect zijn. Mochten er dus mensen geinteresseerd zijn, beetje handige priegelaars :-) moeten het maar laten weten. Deze zal voor een zacht prijsje van de hand dan gaan.

mvg Geert