Apple iPad, net te klein?

Gestart door Raphie, oktober 23, 2011, 09:34:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanky Panky

Citaat van: Oracle op oktober 25, 2011, 07:55:28
Als je de pricewatch van tweakers.net bedoeld, moet je eerst maar eens informeren bij de betreffende aanbieders. Vaak gaat het erom dat ze nog 1 of 2 hebben, en die mogen dan weg. Áls ze nog hebben, heet dat... Ik had zelf al gezien dat dat met name op gaat voor MyCom: volgende de PW zouden ze nog moeten hebben, maar volgens de eigen site is het toch echt op...

Gr,
Mark

Beide aanbieders geven aan er 11-20 in stock te hebben. Meemaken, erbij zijn, komt dat zien !  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

AbZ

#76
Citaat van: Hopjesvla op oktober 24, 2011, 21:24:33eerste zin is te lang / ook geen interpunctie / niet met een hoofdletter (irony is a bitch)
Zal toeval wezen  ::)  of er is je nog iets ontgaan.  On topic maar weer...

Is er afgezien van de gebruikersinterface (gestures en Siri) nu praktisch veel verschil tussen oude iPads en de nieuwste?  Is er ook een soort elementair Office-programma dat je op zo'n ding kan draaien voor als je geen laptop mee hebt?

Nosoforos

Er is zijn Pages, Excel en Numbers van Apple zelf. Deze synchroniseren met iCloud. Mooie apps, natuurlijk nog lang niet zo uitgebreid als de desktop, maar sommige kleine dingen werken dan weer erg goed (een plaatje tussen tekst voegen bijvoorbeeld). Maar er zijn talloze office-apps (die bijvoorbeeld wel met Dropbox werken, wat wel handig is als je dat gebruikt natuurlijk).

AbZ

#78
Citaat van: Nosoforos op oktober 25, 2011, 10:20:05
Er is zijn Pages, Excel en Numbers van Apple zelf. Deze synchroniseren met iCloud. Mooie apps, natuurlijk nog lang niet zo uitgebreid als de desktop, maar sommige kleine dingen werken dan weer erg goed (een plaatje tussen tekst voegen bijvoorbeeld). Maar er zijn talloze office-apps (die bijvoorbeeld wel met Dropbox werken, wat wel handig is als je dat gebruikt natuurlijk).
Ok merci.  (Voor wie zich afvraagt wat ik wil:  dat weet ik nog niet, maar de iPad begint weer in zicht te komen voor mij, omdat ik Android tablets ook nog niet zo geweldig vind en de verwachtingen dus enigzins heb bijgesteld.)

Nu qua muziek afspelen:  tablet (of netbook) zou voor mij vaak als veredelde iPod fungeren.  Kan dit uitsluitend met iTunes of ook met andere apps?  Kan domme vraag wezen maar heb de indruk dat Apple dit soort keuzes niet vrijlaat.

Nosoforos

Hoe bedoel je het dan precies? Wil je muziek op de iPad bewaren en dat afspelen, of muziek op je computer afspelen- bestuurd door je iPad?
Het handigst is idd iTunes, dan bedien je het met de mooie Remote app. Dit doe ik zelf. (Maar begrijp dan ook nooit het gezeur over iTunes -tuurlijk, het doet nogal veel, maar waarom wordt het daar een mindere muziekspeler van? Bij mij werkt het prima met 14.000 nummers. Misschien is het waar dat de Windows-versie minder is, anderzijds heb ik altijd het gevoel dat mensen nu eenmaal 'love to hate'). Maar mbt tot je vraag, ik weet dus niet zo goed hoe het zit met andere spelers. Voor mac en windows zijn natuurlijk genoeg andere spelers te vinden, maar of die dan ook zo mooi bediend kunnen worden op de iPad, hangt er maar van af of de makers ook zo'n app hebben.

Raphie

Kan de ipad al als remote voor de DUNEs gebruikt worden? dus DUNE aan zónder TV en tracks selecteren op de iPad?
JBL PRX Power!

AbZ

#81
Citaat van: Raphie op oktober 25, 2011, 11:54:15
Kan de ipad al als remote voor de DUNEs gebruikt worden? dus DUNE aan zónder TV en tracks selecteren op de iPad?
Voor dat soort toepassingen is die Sony Tablet wel weer ideaal denk ik.
Je kunt ieder bestand met één gesture naar een DLNA renderer vegen
en het is een volledig programmeerbare IR afstandsbediening.

Kjelt

Citaat van: Erik op oktober 25, 2011, 00:43:34
Tjonge en dan zeggen ze dan een apple zo waardevast is. heb 600 betaald voor mijn 32gb iPad 1 wat kan ik er nu voor vragen €250?  :o 60% verlies in anderhalf jaar  :sadlike:
Is toch bekend van foto en computer apparatuur, als je anderhalf jaar geleden een state of the art PC had gekocht vooral met zo'n hele dure videokaart er in dan mag je blij zijn als je er vandaag de dag nog 40% voor terug krijgt.

AbZ

#83
Citaat van: Nosoforos op oktober 25, 2011, 11:42:55
Hoe bedoel je het dan precies? Wil je muziek op de iPad bewaren en dat afspelen, of muziek op je computer afspelen- bestuurd door je iPad?
Muziek meenemen op iPad.
Als afstandsbediening (via Wifi, geen IR) is de iPad idd schitterend maar daar heb ik totaal geen behoefte aan.

Citaat van: Nosoforos op oktober 25, 2011, 11:42:55Het handigst is idd iTunes, dan bedien je het met de mooie Remote app. Dit doe ik zelf. (Maar begrijp dan ook nooit het gezeur over iTunes -tuurlijk, het doet nogal veel, maar waarom wordt het daar een mindere muziekspeler van? Bij mij werkt het prima met 14.000 nummers. Misschien is het waar dat de Windows-versie minder is, anderzijds heb ik altijd het gevoel dat mensen nu eenmaal 'love to hate'). Maar mbt tot je vraag, ik weet dus niet zo goed hoe het zit met andere spelers. Voor mac en windows zijn natuurlijk genoeg andere spelers te vinden, maar of die dan ook zo mooi bediend kunnen worden op de iPad, hangt er maar van af of de makers ook zo'n app hebben.
iTunes doet enerzijds teveel en is anderzijds te beperkt, althans dat is mijn inschatting tav mijn voorkeuren  en behoeften (dus nee, geen 'love to hate').  Bovendien leg ik me niet graag bij voorbaat vast op één software oplossing die ik niet zelf kan kiezen/veranderen.  Het gaat me dus om de mogelijkheid om mediaspelers naar keuze te gebruiken op de iPad (vooral voor muziek).

Nosoforos

Er zijn talloze andere mediaspelers op de iPad natuurlijk, maar hoe je de muziek er dan op krijgt (met iTunes of ander programma dus) daar heb ik geen ervaring mee. Er zijn leuke alternatieven te vinden voor de standaard muziek-app op de iPad.

Raphie

mediaspeler op de pad is niet interssant voor mij, als remote voor een dune mediaplayer misschien wel
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Citaat van: Raphie op oktober 25, 2011, 11:54:15
Kan de ipad al als remote voor de DUNEs gebruikt worden? dus DUNE aan zónder TV en tracks selecteren op de iPad?

Werkt op alle Dunes behalve op de Smart B1  >:D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

AbZ

#87
Citaat van: Raphie op oktober 25, 2011, 12:19:51
mediaspeler op de pad is niet interssant voor mij, als remote voor een dune mediaplayer misschien wel
Ja snap ik (we hebben een ander gebruik voor ogen) en vandaar dat ik die Sony noemde.  De integratie met DLNA èn daarbij nog universele IR remote lijkt me voor thuisgebruik juist bijzonder aantrekkelijk.  Knappe productdifferentiatie tegenover iPad vind ik.  Bestanden hoeven voor DLNA niet op de controller (tablet) te staan natuurlijk.

AbZ

Citaat van: Nosoforos op oktober 25, 2011, 12:13:15
Er zijn talloze andere mediaspelers op de iPad natuurlijk, maar hoe je de muziek er dan op krijgt (met iTunes of ander programma dus) daar heb ik geen ervaring mee. Er zijn leuke alternatieven te vinden voor de standaard muziek-app op de iPad.
Ok daar moet ik dan maar eens naar gaan kijken.

Raphie

Citaat van: Hanky Panky op oktober 25, 2011, 12:20:16
Werkt op alle Dunes behalve op de Smart B1  >:D
mooi, dan werkt het op m'n 53D dus wel  :devil:
JBL PRX Power!

modde239

Citaat van: Raphie op oktober 25, 2011, 11:54:15
Kan de ipad al als remote voor de DUNEs gebruikt worden? dus DUNE aan zónder TV en tracks selecteren op de iPad?

Met de app kan je wel de ab van de speler vervangen maar je ziet er geen traks op.....dus doet niet wat je zou willen....

Raphie

Citaat van: modde239 op oktober 25, 2011, 13:45:46
Met de app kan je wel de ab van de speler vervangen maar je ziet er geen traks op.....dus doet niet wat je zou willen....
ok, ligt aan de dune dus, maar helaas dan........
JBL PRX Power!

jantje112

Mij net zo. Volgend jaar wil ik mijn 11" vervangen door een SandyBridge i7 met upgrades.



Citaat van: J-B op oktober 24, 2011, 13:46:53
Ik kan hopjesvla wel begrijpen.
Sinds ik een 11' macbook air heb, gebruik ik de ipad ook een STUK minder.

De ipad kan overigens leuk zijn om te gebruiken als controller in de studio, maar alle andere audioapps (synths, drumcomputers,sequencers,...) vind ik allemaal waardeloze troep. Speelgoed voor op dode momenten in een trein/vliegtuig ofzo.
Zo kocht ik vorige week 2 moog apps. Het klinkt aardig, maar wat ben je er uiteindelijk mee? Als je het echt in producties wil gebruiken moet je allerlei omslachtige methodes gaan volgen. No thanks.
Maargoed, dat is enkel mijn visie erop :)

Gaeje

Citaat van: Raphie op oktober 23, 2011, 16:06:14
Nou, ik ga het maar eens proberen dan, het in m'n Transparent speakerkabel advertentie al aangegeven dat iPad inruil bespreekbaar is. Ik vind zelf €500 voor mij nog te veel voor een pure gadget voor de heb, maar ben wel nieuwsgierig genoeg om verder te verkennen

eerst weken en maanden alles van apple lopen in de grond boren, en voor het eerst dat je 1 apparaat in handen krijgt, en je wilt er al eentje? Dan moet het toch allemaal zo slecht nog niet zijn?

Erik

Hij boort alles de grond in niet alleen Apple daar leeft die zo'n beetje op. Ben je nou echt verbaasd?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gaeje

positief verbaasd, dat hij dan toch verder dan z'n eigen betweterigheid durft gaan om toch zo'n ding te kopen

Erik

Als iemand loopt af te geven op dloaden van muziek maar zelf zonder schaamte films dload dan is dit peanuts natuurlijk
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MovieMax

Killer appz voor mijn Ipad 2:

- NOS journaal kijken in bed wanneer ik wil.
- Airplay video's streamen naar mijn Ipad. Werkelijk een perfecte app.
- PDF's lezen op de bank.
- Squeezebox bedienen met iPengHD of Squeezepad


En dan de grote nadelen:

- Geen directe flac support. Geldt voor alle Apple apparaten omdat dit concurreert met Apple lossless.
- iTunes. Bagger bloatsoft.
- PDF's moet je met iTunes op de iPad laden. Dit kun je niet op je PC laten zitten en remote laden bij behoefte.
- iCloud heb ik niet aan de gang. Ben nogal afgeschrikt doordat Apple je overal voor wil laten betalen. Dan maar geen iCloud.
- Incompatibiliteiten van Safari. Bijzonder irritant is dat ik niet kan telebankieren via ING. Het webform wordt verbrast. Laat staan de incommunicado met Flash.
- Voor Apple is multitasking dat je een MP3 kunt afspelen terwijl je een ebook leest. Meer niet.

Je moet de iPad gebruiken voor wat het is: een digitale metgezel voor wat casual computing. Voor het echte werk pak een windows laptop of PC. Apple weet alles beter en je betaald overal de hoofdprijs voor. Ik heb daarom geen iPhone, maar wel een Android Samsung Galaxy S2  :inlove: De S2 is werkelijk fantastisch doordat je er meer controle over hebt.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Nosoforos

Wat werkt er niet met ING? Ik maak vaak geld over op de iPad/iPhone. Wat doet t dan niet? PDF's etc lees ik altijd via dropbox, ik maak nooit gebruik van het overzetten van files via iTunes. Verder lijkt het me logisch dat je voor meer opslag in iCloud moet betalen, dat vraagt Dropbox toch ook? Je krijgt 5GB gratis in iCloud.

J.A.F._Doorhof

Ik verbaas me er Soms over dat mensen serieus denken dat de ipad een laptop is.
Waarom wil je in vredesnaam multitasking op een iPad ?
De enige reden is inderdaad een stukje muziek luisteren als je een boek leest. Verder heb je dat toch niet nodig ?

Flac word niet in itunes geladen, dus niet op de iPad, en waarom ? Neemt meer ruimte in en via de gemiddelde hoofdtelefoon rekening houdend met het omgevingsgeluid zul je geen verschil horen, omzetten is een pièce of cake, en er past simpelweg meer muziek op de iPad of iPhone.

Aan de andere kant betekend het wel dat de iPad gewoon alle verwachtingen overstijgt zodat mensen dingen gaan verwachten die bij een laptop horen ;)

Je hebt misschien meer controle over de s2 maar je kan er weer minder mee qua favoriete apps, en ik heb liever al mijn apps dan dat ik een PDF er zo op kan gooien dan via iTunes, of dat ik flash ondersteuning heb dat mijn accu leeg trekt en niet te besturen is omdat er beengesteund voor zijn ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"