panorama's

Gestart door gvy, april 19, 2008, 02:01:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

gvy

Heel mooie ruimte Christof,

t'was me een waar genoegen deze in te kaderen :)
Hij staat er vooraan bij

groet
Geert

stoffels

cool gedaan geert,

Het blauwe frame is assorti met m'n tapisplein.

mercikes

gvy

#127
Zo,

Ik heb de foto van nieuwe binnenkomer Janno er vooraan bij gezet.


Geert

gvy

#128
Bedankt voor de foto Garmir.

Garmir's HT staat er vooraan bij.
Eigenwijs als ik ben heb ik je (nogthans mooie ) kadertje eraf geknipt, en opnieuw gemaakt. O0
Ik wil de foto's incl kadertjes vooraan uniform houden qua stijl (breedte, tekst enz...)



Geert

gvy

#129
Hoy allemaal

Het begint vooraan een mooie en ook bonte verzameling te worden van de HT's van de forumleden.
Ik ben blij dat ik hiermee gestart ben.

Laat maar komen die pano's.

Nog een hoop foto's erbij en misschien kan dit een sticky worden ???

geert

Garmir

Citaat van: gvy op juli 23, 2008, 00:24:50
Bedankt voor de foto Garmir.

Garmir's HT staat er vooraan bij.
Eigenwijs als ik ben heb ik je (nogthans mooie ) kadertje eraf geknipt, en opnieuw gemaakt. O0
Ik wil de foto's incl kadertjes vooraan uniform houden qua stijl (breedte, tekst enz...)

Geert
tsk tsk tsk ^^, tegen uw kadertjes zelf ben ik niet, maar het is de overlay die bij vele foto's iets of wat minder mooi naar boven komt :)

But hej, "Les goûtes et les couleurs on ne discut pas"


Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

sj0er-D

Citaat van: gvy op juli 23, 2008, 00:24:50
Bedankt voor de foto Garmir.

Garmir's HT staat er vooraan bij.
Eigenwijs als ik ben heb ik je (nogthans mooie ) kadertje eraf geknipt, en opnieuw gemaakt. O0
Ik wil de foto's incl kadertjes vooraan uniform houden qua stijl (breedte, tekst enz...)



Geert

whehe ik wist dat je het kadertje ging veranderen! ;D is wel mooi om het uniform te houden idd :)

Umberto.

Citaat van: Garmir op juli 23, 2008, 19:31:30


But hej, "Les goûtes et les couleurs on ne discut pas"



oui et ques'qe sju ma plu, papa fumes une pipe  ;D
Disturbing the peace sinds 1975

HTip

Ik heb ook een poging gedaan. Het is nog lang niet af, maar je krijgt al een redelijke indruk ;)

Weet iemand trouwens hoe je de opties in autostitch moet instellen voor het beste resultaat?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

Mooie ruimte zeg!! :o
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

gvy

Ik ben vereerd.
Prachtig geworden, erg sfeervol.

Hij staat er vooraan bij
Als je later nog een pano wil bijvoegen, laat maar komen, ik zet die er gewoon bij.
d'ondergrondse heb ik destijds ook vanuit drie hoeken gefotografeerd.

bedankt
Geert

HTip

Bedankt reza en Geert :D Als ik een stadium verder ben, maak ik er nog een.

Geert, ook nog bedankt voor het mooier maken (kader enzo). Ziet er erg mooi uit zo 8). Heb je trouwens nog tips om de belichting te verbeteren. De voorkant is erg moeilijk vanwege al het zwart ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gvy

Het Ht van Jiri is er vooraan bijgevoegd.

het is een echt pareltje geworden, proficiat
Ik wordt zowaar jaloers.
Veel plezier ermee Jiri en vuur maar detailfoto's af.

vriendelijke groet
Geert

PS:
Het topic wordt ondertussen een verzameling van heel erg sfeervolle HT ruimtes, ons forum waardig.
Wie er nog niet bijstaat,moet nu toch echt eens  in z'n fototoestel kruipen.
Ik vind het bv erg jammer dat er hier nog geen pano te vinden is van een Gé HT, maar ook andere blijven echt welkom.


gvy

Jiri's HT staat er vooraan ondertussen 3xbij.

Telkens andere invalshoek, ander soort pano.
leuk

Geert

tijse400

ik heb even een vraag over die programmas waarmee je de fotos weer aan elkaar plakt. moet je er ook rekening mee houden hoe dat programma de fotos weer samenvoegt?
bijvoorbeeld ik maak 360 graden rondom fotos vanuit het midden van een kamer hoe weet dat programma dan welke foto links is en welke rechts?

stel dat je elke keer veel overlap hebt, dan kan je dus bijvoorbeeld krijgen dat de toegangsdeur zowel rechts als links in het geheel op de foto komt, en er dus zo zeg maar volledig "rond" is geknipt en geplakt.

als je dit dan ook hebt gedaan in verschillende lagen, met zelfs overlap in de plafonds en vloeren, dan weet het programma ook niet meer wat boven en onder is?
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

HTip

Het programma (bijv. autostitch) kijkt naar kenmerken die overeenkomen. Daarom moet er ook voldoende overlap zijn. Als er foto's tussenzitten die bijv. van je tuin zijn, dan geeft het programma een error. Erg knap algoritme trouwens. Want de belichting van de verschillende foto's wordt ook nog gemiddeld tussen onder- en overbelichte foto's...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gvy

#141
Hoy

Belangrijk is ook dat je de foto's allemaal vannuit hetzelfde punt neemt.
Daarom is het handig een statief te gebruiken,(het is echter helemaal geen must)
Voor de rest doet ie inderdaad alles zelf (belichting, overeenkomsten zoeken....)

360° rond is wel leuk, je ziet immers alles, maar het geeft geen realistisch beeld van de kamer, je dieptebeeld is weg.
90° ,genomen vanuit een hoek , is doorgaans realistischer en met veel diepte.

Geert

Gizz

Misschien eens een wedstrijd houden kwa ht ruimtes.
En dan onder verdelen in verschillende takken ala de oscar's
Bijv


- originiaal
- uitvoering
ect ect

sj0er-D

Citaat van: Gizz op augustus 23, 2008, 11:55:47
Misschien eens een wedstrijd houden kwa ht ruimtes.
En dan onder verdelen in verschillende takken ala de oscar's
Bijv


- originiaal
- uitvoering
ect ect
leuk plan :D een beetje competitie kan geen kwaad :)

Rielplayer

#144
Citaat van: sj0er-D op september 22, 2008, 22:11:25
leuk plan :D een beetje competitie kan geen kwaad :)

pffff....... kom hier niet voor een of andere pissing contest. Achterlijk idee als je het mij vraagt.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

tijse400

idd. dan zou je je HT alleen maar maken om hem beter,m mooier etc. te hebben dan een ander.. en wordt het idd een "wie heeft de grootste" (behoefte om te compenseren voor iets anders) :p
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

sj0er-D

Citaat van: Rielplayer op september 23, 2008, 10:50:14
pffff....... kom hier niet voor een of andere pissing contest. Achterlijk idee als je het mij vraagt.
hoezo.. denk je dat je geen competitie bent? :P

neej het moet natuurlijk wel allemaal leuk blijven :D + dat we de theaters in kunnen delen in wat verschillende onderdelen :) klassiek, modern, huiskamer, dedicated, zolders etc :)

Sicco

gewoon lekker showen aan elkaar en ideeen opdoen en tips geven. geen wedstrijd van maken joh...  :o
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

Rielplayer

Citaat van: sj0er-D op september 23, 2008, 11:22:23
hoezo.. denk je dat je geen competitie bent? :P

neej het moet natuurlijk wel allemaal leuk blijven :D + dat we de theaters in kunnen delen in wat verschillende onderdelen :) klassiek, modern, huiskamer, dedicated, zolders etc :)

;D

op het moment sowieso niet, alles in dozen en nog geen ruimte.....

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

sj0er-D

Citaat van: Rielplayer op september 23, 2008, 14:24:55

;D

op het moment sowieso niet, alles in dozen en nog geen ruimte.....



de categorie creatief ;)