Qobuz-streamingservice: vanaf 2 december ook in België en Nederland (oa.)

Gestart door Jumping Jack, november 4, 2013, 11:54:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobertVanWoerden

Bij het Sublime abonnement kun je alleen hi res afspelen van albums die je ook gekocht hebt als hi res. In mijnogen een beetje vreemde constructie, want die musiek heb je dan al op je NAS staan. En onderweg zul je niet zo snel hi res bestanden gaan streamen denk ik, gezien het data verbruik.

Aanvulling: bovenstaande is zoals ik het heb begrepen. Op dit moment heb ik geen Qobuz abo neer, dus kan niet checken. Wel staat bij het Sublime abonnement, Stream your purchases in 24 bit. Dat wekt wel de indruk dat je alle aankopen in 24 bit kunt streamen, ongeacht of je nu 16 bit gekocht hebt of niet.

http://www.qobuz.com/nl-nl/plans/music-streaming-subscription

B-art

http://blogsv2.qobuz.com/qobuz-blog-en/2015/10/14/to-summarize-with-which-products-is-qobuz-compatible/

Net een mailtje van de help desk gekregen. Hi res gaat niet lukken met een laptop, Explorer en de qobuz Desktop  :crazy: Gaat maar tot 16 bit. Hoe los ik dit op?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

RobertVanWoerden

Citaat van: B-art op augustus 17, 2016, 18:24:12
http://blogsv2.qobuz.com/qobuz-blog-en/2015/10/14/to-summarize-with-which-products-is-qobuz-compatible/

Net een mailtje van de help desk gekregen. Hi res gaat niet lukken met een laptop, Explorer en de qobuz Desktop  :crazy: Gaat maar tot 16 bit. Hoe los ik dit op?
wat geeft je de indruk dat je hi res kunt streamen zonder dat je die albums aangekocht hebt? Of probeer je hi res albums die je gekocht hebt te streamen?

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

RobertVanWoerden

Dat is wel jammer. Vreemd eigenlik, want Windows is toch het meest gebruikte OS. Je hebt er nu niets aan maar op met de Ipad app kon ik zo der problemen minn hires aankopen als hi res streamen. Ik dacht ook met Logitech Media Server en de Qobuz plugin, maar weet niet meer zeker. Ik heb LMS als onderdeeel van Vortexbox, maar daar heb ik ook de hir es files zelf opstaan, waardoor er eigenlijk geen noodzaak was om te streamen.

Misschien kun je proberen LMS op je pc te installeren en zien of dat werkt.

Stef

Citaat van: B-art op augustus 16, 2016, 11:05:01
Hoi Stef, ik ben benieuwd hoe het je bevalt. Ik ben nu al sinds oktober 2014 lid. Je komt zo met veel nieuwe muziek in aanraking.

Bedankt, B-art.  Zit momenteel even zonder set (up and running binnen 2 weken) maar wel interessant om via de ipad de app en catalog te verkennen ;)
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Charlemagne

Citaat van: B-art op augustus 17, 2016, 10:08:05
Je kunt alleen hi res downloaden als je een sublime abo hebt. Met een hi fi abo kun je streamen in cd kwaliteit.

Je kunt wel highres downloaden met elk Qobuz abonnement. Alleen betaal je daarvoor een hogere prijs. Met het Sublime abo krijg je voor highres downloads een korting die je bij de andere abo's niet krijgt, dat is het enige verschil. Maar highres downloads kopen kan dus altijd als je een Qobuz abo hebt.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

B-art

Je hebt gelijk, het ligt gewoon aan mij set up. ik heb met sublime nu voor een jaar vooruit betaald. Niet erg, want ik blijf het een goede mogelijkheid vinden om muziek te ontdekken.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Stef

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

B-art

Is een bluesound node 2 een oplossing? Deze heeft een qobuz app geïntegreerd. Ik wil dan wel gebruik blijven maken van mijn eigen dac. Moet via coax kunnen volgens mij. Ik ga ook nog even testen of je hi res bestanden van qobuz via foobar kunt streamen.

Bart
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

DVDmartinDVD

Hoi

heb nu 1 week de gratis maand abo via hifi.nl van Qobuz.
Ik heb al een lange tijd een abo op Apple Music, dus kan een goede vergelijking maken tussen beide.

Qobuz luister ik via de APP die in de Auralic Aries zit en Apple Music via Airplay. De bediening gaat via IPad Air 2.

Overzichtelijkheid op de IPad:

Overzichtelijkheid en bedieningsgemak is met Apple Music veel makkelijker, artiestnamen worden na een paar letters al zichtbaar en suggesties voor andere artiesten in de zelfde muziekstijl wordt snel getoond. Bij Qobuz wordt niets getoond als je niet precies weet hoe een artiest heet of je het verkeerd schrijft.

Via windows op de computer is het wel wat overzichtelijker met Qobuz!

Vaak krijg ik de melding met Qobuz dat hij een CD of track niet kan afspelen.
Vooral met losse tracks is dit vervelend als je een CD aan  het beluisteren bent dat er dan een stilte valt en je een melding krijgt op je scherm.

Geluidskwaliteit:

Hier had ik met Qobuz wel meer van verwacht.
Het klinkt wel iets ruimtelijker en voller maar zeker niet de kwaliteit met de Flac bestanden die ik op mijn harde schijf hebt staan van de zelfde CD's.
Dus het geluid wordt in mijn oren/ogen iets gecomprimeerd aangeleverd door Qobuz.

De kwaliteit die door Apple Muisc wordt aangeleverd vind ik voor die €9,99 nog steeds behoorlijk goed te noemen.
Ik denk als Apple ook met High Res geluid komt wel hoge ogen gaat gooien qua geluidskwaliteit zelfs via Airplay.

Conclusie:

Is €19,99 die je moet betalen bij Qobuz nu echt een meerwaarde?
Voor mensen die een dikke stereo set hebben staan ga je natuurlijk voor de Sublime versie.
Heb je een IPhone of IPad zou ik zeker voor die 9,99 de Apple music dienst nemen.

Vaak heb je kortingen met ITunes kaarten (Hema 20%) waarmee 1 of 2 maanden gratis kan luisteren.

Op mijn mening kan geen rechten worden verbonden, dit is puur hoe ik het beleefde.

Gr Martin.

PS stopt het gratis abonnement na 1 maand of moet het toch nog ergens stop zetten???




Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Charlemagne

Ik weet niet of er automatisch verlengd wordt. Dat kan alleen als je ze gemachtigd hebt voor een abo denk ik. Wat ik wel weet dat je alles kunt regelen door in te loggen op www.qobuz.com

Als je bent ingelogd kun je door te klikken op je inlognaam (rechtsboven op de pagina) alles regelen. Ook het opzeggen van abonnementen en zo. Succes! ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

YamahaRXV

Vandaag Tidal (d.m.v. een trial) weer eens geprobeerd met de integratie in Roon, maar wederom stelde het mij klankmatig erg teleur; erg gecomprimeerd klinkend, mist glans, sprankeling, openheid en bij lange na niet vergelijkbaar met het afspelen van mijn muziekcollectie in FLAC op de NAS via Roon  :(

Daarna maar weer eens Qobuz desktop (Hifi trial) gedownload en op mijn CAT renderer geïnstalleerd. Bij de eerste track die ik beluisterde via Qobuz is meteen het (grote) klankmatige verschil met Tidal te horen zoals ik dat in het verleden ook al opmerkte.
De eerste keer dat ik Qobuz desktop had geïnstalleerd kon ik div. audio settings veranderen, maar dat lijkt met de huidige desktopversie voor Windows verdwenen te zijn ??  Ook vind ik de Franse menutaal een regelrechte ''pain in the #ss'' en zou ik dat graag willen veranderen, maar kan tot dusver daar geen optie toe vinden...
Verder lees ik op de website van Qobuz de volgende tekst: * For now, streaming in Hi-Res is not available on the Qobuz Desktop for Windows and Mac.

Wie kan mij wat meer vertellen omtrent bovenstaande issues ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Rudi64

Citaat van: YamahaRXV op december 26, 2016, 14:46:11
Vandaag Tidal (d.m.v. een trial) weer eens geprobeerd met de integratie in Roon, maar wederom stelde het mij klankmatig erg teleur; erg gecomprimeerd klinkend, mist glans, sprankeling, openheid en bij lange na niet vergelijkbaar met het afspelen van mijn muziekcollectie in FLAC op de NAS via Roon  :(

Daarna maar weer eens Qobuz desktop (Hifi trial) gedownload en op mijn CAT renderer geïnstalleerd. Bij de eerste track die ik beluisterde via Qobuz is meteen het (grote) klankmatige verschil met Tidal te horen zoals ik dat in het verleden ook al opmerkte.
De eerste keer dat ik Qobuz desktop had geïnstalleerd kon ik div. audio settings veranderen, maar dat lijkt met de huidige desktopversie voor Windows verdwenen te zijn ??  Ook vind ik de Franse menutaal een regelrechte ''pain in the #ss'' en zou ik dat graag willen veranderen, maar kan tot dusver daar geen optie toe vinden...
Verder lees ik op de website van Qobuz de volgende tekst: * For now, streaming in Hi-Res is not available on the Qobuz Desktop for Windows and Mac.

Wie kan mij wat meer vertellen omtrent bovenstaande issues ?

Naast je log in links boven staat er een pijltje die naar beneden wijst en normaal komt er dan een menu open als je er op klikt met o.a  "preferences" (voorkeuren) waar je het een en ander kan aanpassen.
High rez streamen is nooit mogelijk tenzij je een sublime abo hebt en dan alleen maar de albums die je hebt aangekocht.
Taal aanpassen is ook niet mogelijk, heb daar ooit al eens een mail voor gestuurd.

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

YamahaRXV

Citaat van: Rudi64 op december 26, 2016, 15:15:57
Naast je log in links boven staat er een pijltje die naar beneden wijst en normaal komt er dan een menu open als je er op klikt met o.a  "preferences" (voorkeuren) waar je het een en ander kan aanpassen.
High rez streamen is nooit mogelijk tenzij je een sublime abo hebt en dan alleen maar de albums die je hebt aangekocht.
Taal aanpassen is ook niet mogelijk, heb daar ooit al eens een mail voor gestuurd.

Dank !  :thumbs-up:

Inmiddels opnieuw ingelogd op de Qobuz desktop versie voor Windows en alles speelt perfect; taalmenu in Nederlands, weergave in FLAC kwaliteit, usb audio output selecteerbaar, etc.
Klankmatig komt het nu na de nodige setting aanpassingen wel akelig dicht in de buurt van de weergave van Roon i.c.m. de FLAC bestanden op mijn NAS, dus prima zo  :music:

Maar wat een klankmatig verschil met Tidal toch zeg... bizar !!  :crazy:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Rudi64

Citaat van: YamahaRXV op december 26, 2016, 16:33:51
Dank !  :thumbs-up:

Inmiddels opnieuw ingelogd op de Qobuz desktop versie voor Windows en alles speelt perfect; taalmenu in Nederlands, weergave in FLAC kwaliteit, usb audio output selecteerbaar, etc.
Klankmatig komt het nu na de nodige setting aanpassingen wel akelig dicht in de buurt van de weergave van Roon i.c.m. de FLAC bestanden op mijn NAS, dus prima zo  :music:

Maar wat een klankmatig verschil met Tidal toch zeg... bizar !!  :crazy:

He..hoe heb je de taal aangepast?
Na een mailtje naar Qobuz kwam het antwoord dat dit niet aan te passen is?
usb audio output selecteerbaar..niets van te vinden. Bizar.
B.t.w, heb een gelijkaardige ervaring met tidal.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

YamahaRXV

Citaat van: Rudi64 op december 26, 2016, 16:43:53
He..hoe heb je de taal aangepast?
Na een mailtje naar Qobuz kwam het antwoord dat dit niet aan te passen is?
usb audio output selecteerbaar..niets van te vinden. Bizar.
B.t.w, heb een gelijkaardige ervaring met tidal.

Heb eerst even via de laptop mijn Qobuz settings bekeken en daar stond als abonnement land NL vermeld.
Na het opnieuw inloggen op de desktop versie was deze meteen Nederlandstalig.
De betreffende usb audio outputs zijn bij mij zichtbaar in ''Audio-uitvoerapparaat'' (zie onderstaande screendump) onder ''voorkeuren''  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Rudi64

Citaat van: YamahaRXV op december 26, 2016, 18:50:24
Heb eerst even via de laptop mijn Qobuz settings bekeken en daar stond als abonnement land NL vermeld.
Na het opnieuw inloggen op de desktop versie was deze meteen Nederlandstalig.
De betreffende usb audio outputs zijn bij mij zichtbaar in ''Audio-uitvoerapparaat'' (zie onderstaande screendump) onder ''voorkeuren''  ;)



Ok, gevonden, thanks!
Bij mijn settings staat Brussel-France..en is niet aan te passen.
Maar goed, Frans lukt nog net wel..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

DofN

Hier ook nog steeds een groot fan van Qobuz. Werkt perfect, ook op LMS/SQBT.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HJ

Eerst gebruikte ik qobuz icm met een normale CC via hdmi. Dat ging vaak mis en ik gaf qobuz de schuld. Nu gebruik ik quobuz icm een CC audio en dat werkt perfect en altijd.
Ik denk dat een CC video problemen had met de VV cec aansturing oid.
Ik heb een jaar abbo van €160 via hifi.nl en dat is prima vind ik. Hires streaming werkt idd niet, alles is flac of mp3. Wel als je het gekocht hebt kun je voor hires kiezen.
De kwaliteit van qobuz vind ik persoonlijk erg goed ondanks dat ik met een simpele CCA speel. (Wel digitaal aangesloten natuurlijk)
De (android)app van qobuz werkt ook prima, met de CCV was dat dus drama want hij liep steeds vast.
Enige echte nadeel vind ik de zoek functie en aanbevelingen, dit werkt voor mij persoonlijk gewoon erg slecht.

fietser

Een jaar geleden Tidal aangeschaft. Uit nieuwschierigheid een proef abbo op Qobuz genomen. Wat een verschil. Het zijn bij allebei nullen enen die binnenkomen maar klankmatig een wereld van verschil. Was na een paar dagen 1 op 1 vergelijken om en heb ik Tidal opgezegd. Qobuz past qua muziekkeuze ook beter bij mij.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

jaaptina

Citaat van: YamahaRXV op december 26, 2016, 16:33:51
Dank !  :thumbs-up:

Inmiddels opnieuw ingelogd op de Qobuz desktop versie voor Windows en alles speelt perfect; taalmenu in Nederlands, weergave in FLAC kwaliteit, usb audio output selecteerbaar, etc.
Klankmatig komt het nu na de nodige setting aanpassingen wel akelig dicht in de buurt van de weergave van Roon i.c.m. de FLAC bestanden op mijn NAS, dus prima zo  :music:

Maar wat een klankmatig verschil met Tidal toch zeg... bizar !!  :crazy:

Sinds ik een microRendu met LPS-1 heb aangeschaft (voorheen Pioneer N-30) klinken de streams van Qobuz én Tidal hier (via de zelfde dac) beter dan de flacs van mijn NAS.

eric_audio

Qobuz lijkt uit de lucht te zijn. In ieder geval kan ik geen toegang krijgen tot de website op dit moment. Hebben meer van jullie dit probleem?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini