Qobuz-streamingservice: vanaf 2 december ook in België en Nederland (oa.)

Gestart door Jumping Jack, november 4, 2013, 11:54:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eddye

Citaat van: newday op januari  5, 2015, 10:37:29
Tidal is al een maandje beschikbaar in NL !

Citaat
Currently access in your country is limited to HiFi Partner voucher holders only. If you have a voucher, please sign-up here:
Ik heb geen voucher...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

newday

Citaat van: Eddye op januari  5, 2015, 10:40:11
Ik heb geen voucher...

Oké, ik dacht dat het enige verschil met voucher de 2 maanden gratis proeftijd was.

Joris1971

Citaat van: newday op januari  5, 2015, 10:42:35
Oké, ik dacht dat het enige verschil met voucher de 2 maanden gratis proeftijd was.

dat is ook zo, tidal geeft zoiezo 1 week free trial.

twani

Is er eigenlijk al een goede OSX remote App voor Qobuz?

Ik bedien de Qobuz Desktop player nu met de MacMini, middels Mocha VNC hetgeen ook best gaat overigens....


Charlemagne

Citaat van: twani op januari  5, 2015, 15:21:33
Is er eigenlijk al een goede OSX remote App voor Qobuz?

Ik bedien de Qobuz Desktop player nu met de MacMini, middels Mocha VNC hetgeen ook best gaat overigens....

Nee, die is er niet. Je bent dus aangewezen op een remote desktop app. Ik gebruik Splashtop voor mijn W8.1 HTPC. Dat is wel bruikbaar; maar een remote app, specifiek voor Qobuz zou veel handiger zijn. Ik hoop dat ze die nog eens gaan ontwikkelen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani

Citaat van: Charlemagne op januari  5, 2015, 22:20:21
Nee, die is er niet. Je bent dus aangewezen op een remote desktop app. Ik gebruik Splashtop voor mijn W8.1 HTPC. Dat is wel bruikbaar; maar een remote app, specifiek voor Qobuz zou veel handiger zijn. Ik hoop dat ze die nog eens gaan ontwikkelen.

THX, we wachten af :)

Merk wel dat ik langzamerhand wat meer Qobuz ga doen, klinkt prima.....

twani

Ik heb een probleempje met het afspelen van een gekocht HD album op Qobuz.

Het downloaden gaat prima, het album is zichtbaar in de Qobuz desktop én in iTunes player.

Afspelen gaat op zich ook prima, echter slechts in 320kbps MP3, dit terwijl er (in mijn aankoophistorie) toch echt staat dat ik een HD album heb aangeschaft...... :sneaky2:

Wat doe ik fout?

Charlemagne

Allereerst zou ik even checken of er ook echt highres bestanden zitten in het album dat je hebt gedownload. Dus even met de verkenner naar de map waar je het album hebt opgeslagen en checken maar (R-klik op een van de bestanden en -> 'eigenschappen'). Mogelijk heb je per ongeluk toch een mp3 album gedownload.

Mogelijk heb je ook iets niet goed staan in je settings. De app waarmee je afspeelt moet je instellen op lossless (CD-kwaliteit). Als je dat niet doet zit je aldoor naar mp3'tjes te luisteren, ook als je online streamt; en dat is een beetje zonde.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani

Citaat van: Charlemagne op januari 13, 2015, 13:24:16
Allereerst zou ik even checken of er ook echt highres bestanden zitten in het album dat je hebt gedownload. Dus even met de verkenner naar de map waar je het album hebt opgeslagen en checken maar (R-klik op een van de bestanden en -> 'eigenschappen'). Mogelijk heb je per ongeluk toch een mp3 album gedownload.

Mogelijk heb je ook iets niet goed staan in je settings. De app waarmee je afspeelt moet je instellen op lossless (CD-kwaliteit). Als je dat niet doet zit je aldoor naar mp3'tjes te luisteren, ook als je online streamt; en dat is een beetje zonde.

De instellingen staan wel degelijk op Lossless CD kwaliteit, staat ook altijd keurig onderin de player tijdens het online streamen.

Als ik in mijn aankoophistorie kijk staat daar toch echt dat ik de HD 96 versie heb gekocht.....

Charlemagne

Blijft de vraag: welke bestanden heb je in je downloadmap zitten? Mp3 of Highres?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani

Citaat van: Charlemagne op januari 13, 2015, 17:16:04
Blijft de vraag: welke bestanden heb je in je downloadmap zitten? Mp3 of Highres?
Vanavond even met de Rechtermuisklik kijken (had ik dacht ik toch ook al gedaan, ff checken dus) 

Qobuz klinkt overigens wel tadeloos mooi

twani

Mmmm, lijkt te werken nu. Echter nog wel op zoek naar de definitieve bevestiging van het uiteindelijke formaat waarin ik nu afspeel.

Volgens De Qobuz helpdesk moet ik het gekochte album op een MAC in iTunes afspelen.

De oplossing lijkt te hebben gezeten in het kiezen van een andere codec.

In 1e instantie had ik gedownload in ALAC. De Download folder in de Finder gaf dat formaat echter niet als extensie aan.

Nú gedownload in AIFF is deze codec wél zichtbaar in de download folder.

Laatste vraag: waar in iTunes kan ik nu daadwerkelijk zichtbaar krijgen in welk formaat ik afspeel?

Charlemagne

Citaat van: twani op januari 13, 2015, 22:08:01Volgens De Qobuz helpdesk moet ik het gekochte album op een MAC in iTunes afspelen.

Bij mijn Qobuz desktop app heb ik de mogelijkheid om 'Aankopen' af te spelen, als een aparte optie. Ik draai onder Windows 8.1 vanaf een HTPC (zie signature). Ik moet zeggen dat dat heel goed klinkt. Even goed als JRiver. Die laatste streaming app geeft altijd heel nauwkeurig weer in welk formaat je afspeelt met bitrate en al.

Ontbreekt die optie van 'Aankopen' in de desktop app van Qobuz voor Apple?

Hier is een screenshot zoals het er bij mij uit ziet. Als ik links op 'Aankopen' klik krijg ik een lijst met alle gekochte/gedownloade albums. Die zijn dan vanuit de Qobuz app in highres te beluisteren, ook offline. Ik koop/download alleen highres; de rest kun je online beluisteren. De afgebeelde 'Albums de test' zijn overigens gratis te downloaden. Ze bevatten highresbestanden met verschillende resolutie. Handig om een en ander uit te proberen.



■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

br@m

Citaat van: twani op januari 13, 2015, 22:08:01

Laatste vraag: waar in iTunes kan ik nu daadwerkelijk zichtbaar krijgen in welk formaat ik afspeel?

iTunes op de Mac speelt geen HD af. Althans, een HD bestand (ALAC) wordt wel afgespeeld maar iTunes transcodeert dan naar CD kwaliteit (16/44).

Kortom als je met iTunes voor de Mac werkt heeft aankoop van HD materiaal niet veel zin.

Je kan het oplossen door aanschaf van BitPerfect (App Store). Heb ik ook, ben er niet weg van.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

twani

Citaat van: br@m op januari 14, 2015, 00:46:33
iTunes op de Mac speelt geen HD af. Althans, een HD bestand (ALAC) wordt wel afgespeeld maar iTunes transcodeert dan naar CD kwaliteit (16/44).

Kortom als je met iTunes voor de Mac werkt heeft aankoop van HD materiaal niet veel zin.

Je kan het oplossen door aanschaf van BitPerfect (App Store). Heb ik ook, ben er niet weg van.

BitPerfect heb ik, volgens mij speel ik nu dan ook echt in HD resolutie....

br@m

OK en kan je dan niet in het BitPerfect menu ergens zien wat je afspeelt? Misschien door alt-click op het menu bar icon? Ik heb het nooit uitgezocht omdat ik op de display van mijn VV/DAC kan zien wat de actuele sample rate is.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

eric_audio

Ik heb nu ook Qobuz. Dat is wel even een andere kwaliteit dan Spotify. Nu heerlijk naar mijn eerste klassieke CD aan het luisteren op Qobuz  :inlove:
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

RobertVanWoerden

Hier sinds kort ook Qobuz, 30 dagen proef versie nog. Klinkt erg goed.

Martin!!!

mainly British stuff

RobertVanWoerden

Ik heb een media server met daarop vortexbox, dat is een squezebox server is. De Qobuz app staat daar op, is zichtbaar in de squezebox software en is ook te gebruiken via iPeng. Weet niet of je hier iets aan hebt, ben zelf nog een newbie met dit soort zaken.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

RobertVanWoerden

Bij het abonnementen vergelijk op de Qobuz website staat nu ook Sublime. Een jaar abo waarbij flinke kortingen horen op 24 bit albums. Klinkt goed. Deze abo kan alleen nog niet afgesloten worden. Nog even afwachten dus.

Martin!!!

mainly British stuff

DofN

Citaat van: Martin!!! op januari 17, 2015, 11:46:07
Thanks, ik ga is verder uitvogelen hoe dat dan werkt.....

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?97146-Qobuz-com-streaming-plugin

Werkt als een tierelier, de afspeellijst die je maakt wordt keurig alfabetisch geordend op je SQBT.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Martin!!!

mainly British stuff