Goedkoopste HTPC om probleemloos HD op 1920*1080 weer te geven.

Gestart door BarcoCRT, mei 23, 2005, 19:17:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erikz

Citaat van: Aleko op augustus  9, 2007, 19:58:03
Op dit moment heb ik het volgende systeem:
Asus A8n-SLI deluxe
Geforce 6800 GT 256mb
2x 512mb DDR PC3200 400 Mhz
AMD 64 3500+ Venice

'Uiteraard' trekt dit geen H264 en VC1, mede doordat de videokaart geen PureVideo ondersteunt. Hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen? Is het aanschaffen van alleen een Geforce 8500/8600 voldoende?  Of kan ik beter een nieuwe processor kopen met eventueel een ander moederbord? Het gaat vooral om het afspelen van HDDVD/Blu-ray en HD materiaal uit nieuwsgroepen.

Het geheugen is zowiezo te weinig, daar komt hoe dan ook 2x 512 bij of zelfs 2x 1024 bij.  ;)

Je processor is meer dan voldoende.
Koop bv. een 8500/8600 kaart dan zie je dat je processor helemaal ontlast wordt door de videokaart.
zie ook:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=62932.0

Aleko

Citaat van: erikz op augustus  9, 2007, 20:09:20
Je processor is meer dan voldoende.
Koop bv. een 8500/8600 kaart dan zie je dat je processor helemaal ontlast wordt door de videokaart.
zie ook:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=62932.0

Bedankt voor je antwoord! :D

Maar als ik het andere topic de eerste post doorlees, heb je perse Vista nodig? Dat zou niet leuk zijn aangezien ik XP MCE heb... >:(

Op de Nvidia site bij requirements staat het volgende:
Citaat
NVIDIA® ForceWare® featuring NVIDIA® PureVideo™ HD technology (greater than or equal to Microsoft® Windows® XP driver version 158.22 for the GeForce 8800 and GeForce 7 series GPUs or greater than or equal to Microsoft Windows Vista™ driver version 158.18 for all GeForce 7 or 8 series GPUs)
Dan zou je zeggen dat het om de driver gaat en niet perse om Vista/XP?
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

jOzh

Ik denk voor mijn toekomstige HTPC setup aan onderstaand systeem:

Case: Antec Fusion
Mobo: Gigabyte GA-MA69VM-S2
Processor: AMD Athlon 64 X@ 4200+
Cooler: Zalman CNPS7500-AlCu LED
Memory: 1GB PC4200 Kingston
GFU: XFX 8500GT 256MB HDCP
HD: Samsung Spinpoint 400GB

Dit systeem is uiteraard met het budget in het achterhoofd opgesteld maar volgens mij is dit voldoende om alle gangbare formaten af te spelen. Waar ik nog over twijfel is het moederbord. De eisen zijn dat ie in de Antec Fusion past (mATX dus), en dat er LAN en sound met SPDIF opzit. Eigenlijk heb ik dus maar een simpel bordje nodig, de Gigabyte lijkt me daarom voldoende. Iemand anders hier misschien ideeën over?

Andere opmerkingen hoor ik uiteraard ook graag! Wil geen kat in de zak kopen natuurlijk ;)
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

bvhnl

Citaat van: jOzh op augustus 10, 2007, 08:20:09
Ik denk voor mijn toekomstige HTPC setup aan onderstaand systeem:

Case: Antec Fusion
Mobo: Gigabyte GA-MA69VM-S2
Processor: AMD Athlon 64 X@ 4200+
Cooler: Zalman CNPS7500-AlCu LED
Memory: 1GB PC4200 Kingston
GFU: XFX 8500GT 256MB HDCP
HD: Samsung Spinpoint 400GB

Dit systeem is uiteraard met het budget in het achterhoofd opgesteld maar volgens mij is dit voldoende om alle gangbare formaten af te spelen. Waar ik nog over twijfel is het moederbord. De eisen zijn dat ie in de Antec Fusion past (mATX dus), en dat er LAN en sound met SPDIF opzit. Eigenlijk heb ik dus maar een simpel bordje nodig, de Gigabyte lijkt me daarom voldoende. Iemand anders hier misschien ideeën over?

Andere opmerkingen hoor ik uiteraard ook graag! Wil geen kat in de zak kopen natuurlijk ;)

Ziet er goed uit. Ik heb geen Antec Fusion, dus weet ook niet of dat past.
Sony KDL-40W2000, Onkyo AV TX-DS787, Onkyo DVD S535
Quadral Ascent 850, 450, Base
Silverstone GD01-MXR + ASUS EN8600GT SILENT/HDCP
Wii / PS2

PjotrrrNL

Zou echter wel een 8600GT nemen, de 8500 doet het toch minder in HD versnelling...

'On the low end, both AMD and NVIDIA hardware begin to stumble in terms of quality. The HD 2400 XT posts quite a lack luster performance, failing in noise reduction and HD deinterlacing (jaggies). But at least it poorly deinterlaces video at full resolution. We excluded tests of NVIDIA's 8500 series, as their video drivers have not yet been optimized for their low end hardware. Even so, we have been given indications not to expect the level of performance we see from the 8600 series. We would guess that the 8500 series will perform on par with the AMD HD 2400 series, though we will really have to wait and see when NVIDIA releases a driver for this. '

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3047&p=3

jOzh

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 10, 2007, 10:01:24
Zou echter wel een 8600GT nemen, de 8500 doet het toch minder in HD versnelling...

Ok, maar ik moet er misschien bij zeggen dat ik, gezien m'n huidige plasma tv, vooralsnog niet echt heel veel waarde hecht aan 1080p. Kijk, 't is natuurlijk mooi als ook dat prima loopt maar ik zal waarschijnlijk toch met name 720p gaan afspelen. De XFX 8500GT is nu te krijgen voor +/- 75 euro, dat is toch wel een erg goeie prijs. Maar misschien toch het overwegen waard, ik hou het in m'n achterhoofd! Thanks voor de input :)
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

Martijn76

ik zit een beetje met hetzelfde probleem...

zit nog beetje te twijfelen waar voor te gaan... de dilemma's liggen op het vlak van processor (en dus dan ook moederbord): Core2Duo (met een mobo'tje en aparte PCI-e videokaart) of AMD x2 (met dan een moederbordje met HDMI-on-board).

De laatste is flink wat goedkoper en waarschijnlijk voldoende voor wat ik de komende 1,5-2 jaar nodig heb.

jOzh

Citaat van: Martijn76 op augustus 10, 2007, 10:55:46
ik zit een beetje met hetzelfde probleem...

zit nog beetje te twijfelen waar voor te gaan... de dilemma's liggen op het vlak van processor (en dus dan ook moederbord): Core2Duo (met een mobo'tje en aparte PCI-e videokaart) of AMD x2 (met dan een moederbordje met HDMI-on-board).

De laatste is flink wat goedkoper en waarschijnlijk voldoende voor wat ik de komende 1,5-2 jaar nodig heb.

Dat is voor mij ook nog het overwegen waard, gaan voor een iets uitgebreider moederbord met onboard geforce 6150 en dan voorlopig geen losse GFU en dan misschien een iets snellere CPU of gaan voor een losse GFU en iets minder uitgebreid mobo en minder snelle CPU.

De keuze voor AMD is voor mij wel al bepaald, Intel mobo's en cpus zijn gewoon nog een stuk duurder dan AMD.
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

DickVD

Hallo HT-fans :D

Ik gebruik nu een ATI X1600pro en de meeste 1080p films kan ik net draaien (met Athlon2700/2Gb), maar ik heb 2 1080p films in WMV9 die lopen net niet lekker genoeg (beeld loopt achter op het geluid)

Wie weet of een 2600XT of 8600GT ook wmv9 beter versnellen zal, dan de X1600pro? dan kan ik tenminste die 2 films ook normaal bekijken ::)

alvast bedankt voor antwoordt ;)
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

PjotrrrNL

Helaas.... Die hardwareversnelling werkt alleen met de codecs van Blu-Ray en HD-DVD.
Draai hier met een mobo van 75 euro en Athlon Dual Core van 120 euro wel alles met gemak in 1080p.
Ook x264/mkv en HD.wmv
Heb om die reden dus ook goedkoop nieuw gebouwd.

Mijn HTPC, wellicht de goedkoopste 1080p HTPC voor alle codecs, even uit een ander draadje gekopieerd:


Mijn budget HTPC, draait ALLES in 1080p via HDMI met HDCP op zijn sloffen voor nog geen 450 euro:



Goedkope kast met niet zo stille 600W voeding van Eynstein.nl (slechts 45 euro)


Andere onderdelen komen bij Sallandautomatisering.nl vandaan:

Gigabyte GA-MA69G-S3H Socket AM-2moederboard met onboard X1250 graphics met hardwareversnelling voor Harddisk: HD-videocodecs, onboard LAN en audio met SPDIF optical out: 73 euro (!)
http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2554&ModelName=GA-MA69G-S3H

Processor: AMD CPU Athlon 64 X2 5600+ (2,8Ghz) 89 Watt boxed incl. koeler :112 euro
Voor een stille HTPC die ALLE 1080p codecs op zijn sloffen speelt is een 4800+65W (minder Watts=minder warmte) van 101 euro al ruim voldoende, mijn  PC staat echter in de meterkast en wordt ook gebruikt voor andere toepassingen...)

Harddisk: Samsung Spinpoint S-ATA 500Gb: 103 euro (Een van de stilste schijven)

Geheugen: Kingston ValueRam Dual Channel   2048 MB (2x 1024 'reepje') PC5300 667Mhz: 65 euro

DVD drive voor een kleine twee tientjes (Ik had er nog een)

Samen nog geen 450 (!) euro incl. 2x verzendkosten....

En al helemaal geschikt (snel genoeg, HDCP ondersteuning) voor een Blu-Ray of HD-DVD drive, draait dan ook de schijfjes prima ...


Software:

Vista Ultimate
PowerDVD Ultra
Vista codec pack
CCCP codec pack

Ik draai hiermee alle Blu-Ray en HD-DVD releases van de nieuwsgroepen, en ook alle rips in HD.wmv en x.264/mkv zonder enige hapering in goede beeldkwaliteit, goedkoper kan het denk ik niet....

Wil je een stille/mooie HTPC behuizing voor in de HT ruimte dan kun je bij Salland een mooie Silverstone LC17 (ook in zilver) vinden voor een kleine 100 euro en is een stille 400W voeding van 75-100 euro aan te raden, dan komt het geheel op een kleine 600 euro.




DickVD

Hier staat wel vermeld dat bv de Sapphire 2600xt/agp ook wmv9 versneld, maar de vraag is of hij dat beter doet dan de X1600pro ::)
http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/matrix-vga-1.xls
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

PjotrrrNL

Dat heb ik in reviews nog niet gelezen, maar dan zit je nog met films van de nieuwsgroepen in x264...
Erg duidelijk zijn de beide fabrikanten ook niet altijd geweest wat betreft de hardwareversnelling van HD codecs.
Mijn mobo met X1250 onboard zou ook hardwareversnelling bieden volgens de fabrikant (AMD 690G chipset).
Nu blijkt dit echter pas na een nog te verschijnen BIOS update te werken...

Ik vertrouw voor nu dus in voldoende CPU power en zie dat hele versnellingsgebeuren maar als een extraatje.  ::)

Koei

Als je een nieuwe PC gaat samenstellen zou ik persoonlijk geen moeite doen met GPU acceleratie. Het is gewoon niet de moeite. Als je dat geld in een snellere cpu steekt speel je ook ALLES af (ipv sommige dingen niet...) en is je systeem gewoon sneller.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Mike Philippens

Citaat van: Koei op oktober 15, 2007, 17:21:13
Het is gewoon niet de moeite. Als je dat geld in een snellere cpu steekt speel je ook ALLES af (ipv sommige dingen niet...) en is je systeem gewoon sneller.
Nou...dat weet ik nog zo net niet. In principe heb je gelijk, een snellere CPU kan die dingen makkelijk aan. Maar denk ook aan energieconsumptie. Meer energie=meer warmte, dus meer koeling, dus meer geluid. En een PC in de huiskamer, moet niet betekenen dat je een F16 erbij krijgt.

Daarom: neem Samsung Spinpoint schijven. Heerlijk stil en koel. En zo zuinig mogelijke CPU's. Let ook op de voeding. Liever een te zware dan een te lichte. Ik twijfel bij een 400W voeding in een moderne PC. Die CPU's en GPU's hebben een behoorlijke honger naar W's. Een 600W voeding hoeft minder hard te werken en zal dus minder hitte produceren.
Ook moet je kijken naar ventilatoren. Liever 2 grote jongens (die dus langzamer kunnen draaien met dezelfde luchtverplaatsing) dan een paar van die piepkleine dingen. Die moeten harder werken en maken dus meer lawaai (of gaan dat na een paar maanden doen).

Ik zit nog te twijfelen of ik een HTPC in elkaar moet knutselen of dat ik toch voor zo'n Popcornhour NMT-100 ga. Die speelt ook van alles af en die maakt geen lawaai.

Fico

Citaat van: Mike Philippens op december  2, 2007, 17:44:07
Ik zit nog te twijfelen of ik een HTPC in elkaar moet knutselen of dat ik toch voor zo'n Popcornhour NMT-100 ga. Die speelt ook van alles af en die maakt geen lawaai.

Ik heb daar ook al over zitten te twijfelen, maar volgens mij is een stille HTPC the only way to go ;)

Bekijk deze oplossing van htforum member "Aurora13" maar eens  O0
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505.msg1075467#msg1075467

En daarmee kan je dus écht ALLES mee afspelen hé ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Mike Philippens

Citaat van: Fico op december  2, 2007, 22:38:35
Ik heb daar ook al over zitten te twijfelen, maar volgens mij is een stille HTPC the only way to go ;)
Kost mij iets teveel geld momenteel. En of het allemaal goed gaat werken is nog een tweede. Aurora heeft alles wel aan de praat, maar ik geloof nooit dat het zonder slag of stoot gegaan is. Mediaportal is heel mooi (oud collega van me is dat ooit begonnen) maar het kost erg veel tijd om allemaal aan de praat te krijgen. Ik ben dan wel IT'er en kom er best wel uit, maar ik heb geen zin meer in nachtenlang prutsen om het aan de praat te krijgen. Nee, zo'n doosje dat alles gewoon afspeelt spreekt me veel meer aan. En laten er een paar fillempies zijn die niet werken...prima...ik hou voorlopig wel €1500 in mijn zak... ;)

btw: een core2duo en 2Gb in een HTPC is natuurlijk belachelijk...kijk eens wat er in zo'n NMT100 zit. En dat werkt óók. Al die power is zeker nodig om Vista aan te slingeren?

Fico

Citaat van: Mike Philippens op december  2, 2007, 23:35:12
kijk eens wat er in zo'n NMT100 zit. En dat werkt óók. Al die power is zeker nodig om Vista aan te slingeren?

Bedoel je dit?
http://popcornmediatank.com/



Wat kost die? En waar kan ik die kopen?
Kan die ook WMV-HD bestanden spelen in 720p en 1080p, die zijn gecodeerd met de WVC1 video codec en WMA10 Professional 5.1 audio codec?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Mike Philippens

Citaat van: Fico op december  2, 2007, 23:48:00
Wat kost die? En waar kan ik die kopen?
In de US&A $170. Inmiddels ook te bestellen bij Rhisc voor €250.
CitaatKan die ook WMV-HD bestanden spelen in 720p en 1080p, die zijn gecodeerd met de WVC1 video codec en WMA10 Professional 5.1 audio codec?
Dat moet je even uitvogelen. Ik ken niet alle varianten van die bestanden. Op de site is een forum. Ik zou zeggen: check het daar even. Er zullen best codecs zijn waar ie niet mee uit de voeten kan. Maar dat is te verwachten met zo'n oplossing. Een PC is veel flexibeler, maar daar zitten ook weer nadelen aan: booten duurt langer, lawaai, prijs of een combi van die dingen. Ik heb nu een Xbox met XBMC. Werkt als een speer, maar kan niets met HD.

jowi

Citaat van: Mike Philippens op december  2, 2007, 23:35:12
btw: een core2duo en 2Gb in een HTPC is natuurlijk belachelijk...
Is niet zo gek hoor als je MPEG2 en Bluray/HD-DVD met H264 en VC1 op full 1080p wilt afspelen.  Even verder kijken dan je waardeloze washed out x264 re-encode neus op 400x300 pixels lang is... ;D

Mijn P4 op 3Ghz met een NVidia 7950GT trok 1080p vc-1 en h264 namelijk niet. De p4 vervangen door een Core2duo op 2.4Ghz en de boel loopt als een trein.

Mike Philippens

Citaat van: jowi op december  3, 2007, 08:54:03
Mijn P4 op 3Ghz met een NVidia 7950GT trok 1080p vc-1 en h264 namelijk niet. De p4 vervangen door een Core2duo op 2.4Ghz en de boel loopt als een trein.
Weird...mijn P4 op 3Ghz trekt het met gemak. Videokaart een Radeon 9800Pro. Maar goed...die mediaplayers werken natuurlijk iets anders. Die hebben dedicated hardware aan boord die de codecs hardwarematig decodeert. Dat gaat altijd beter. Of je moet een videokaart met hardware ondersteuning erin stoppen.

jowi

Citaat van: Mike Philippens op december  3, 2007, 16:47:50
Weird...mijn P4 op 3Ghz trekt het met gemak.
ja ik hoor die verhalen wel vaker... en ik geloof het nog steeds niet ;) let wel, ik heb het over FULL HD he? Dus de ECHTE volledige 1920x1080p pixels uit een ECHTE H264 of VC-1 container (dus een bluray of hd-dvd of een transport stream, GEEN X264, GEEN re-encode) en dan ook nog eens ECHT uitsturen op een display met ECHT 1920x1080 pixels... en niet op 640x480 ofzo ;D en dan ook nog eens ZONDER één enkele hapering of hick-up whatsover. Heb wel vaker gezien bij mensen die claimden dat hun pII pc het ook wel kon, en dan was het 1 grote stotterboel op 800x600... 'oh ja ik dacht dat het zo hoorde vond het al zo raar'... jaja... niet dus >:D

Mike Philippens

Citaat van: jowi op december  3, 2007, 17:22:34
ja ik hoor die verhalen wel vaker... en ik geloof het nog steeds niet ;) let wel, ik heb het over FULL HD he? Dus de ECHTE volledige 1920x1080p pixels uit een ECHTE H264 of VC-1 container (dus een bluray of hd-dvd of een transport stream, GEEN X264, GEEN re-encode) en dan ook nog eens ECHT uitsturen op een display met ECHT 1920x1080 pixels... en niet op 640x480 ofzo ;D en dan ook nog eens ZONDER één enkele hapering of hick-up whatsover. Heb wel vaker gezien bij mensen die claimden dat hun pII pc het ook wel kon, en dan was het 1 grote stotterboel op 800x600... 'oh ja ik dacht dat het zo hoorde vond het al zo raar'... jaja... niet dus >:D
Pfff...whatever...je hebt het niet tegen een puistige puber hoor... Mij best als je me niet gelooft. Who bloody cares anyway?

Fico

Citaat van: Mike Philippens op december  3, 2007, 16:47:50
Weird...mijn P4 op 3Ghz trekt het met gemak.

Mike, dat lijkt me inderdaad toch ook nogal sterk  ::)
Gebruik je wel zoals jowi aangeeft een Full HD scherm, m.a.w. stuur je uit in 1920x1080p@60Hz?
Dat is echt haast onmogelijk hoor, tenzij je misschien met Linux ofzo werkt, en dan nog  :-\

Mijn "oude" Pentium 4 (2,4 GHz) met GeForce 4200 AGP 8x kan in 1024x768 (32-bit kleuren) geen 1080p VC-1 bestanden meer afspelen. 720p bestanden lukt nog maar net, maar ook af en toe met een hapering.

nVidia zelf raadt eigenlijk een GeForce 7600 GT aan om vloeiend Blu-ray of HD DVD af te spelen i.c.m. met een Dual Core processor  :o
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Mike Philippens

Citaat van: Fico op december  3, 2007, 21:28:49
Gebruik je wel zoals jowi aangeeft een Full HD scherm, m.a.w. stuur je uit in 1920x1080p@60Hz?
Leg mij eens uit waarom dat iets zou uitmaken? Eigenlijk maak je het alleen maar erger. Het bestand bestaat nl uit een film op 1080p formaat en als je dat niet hebt, moet ie het eerst nog eens gaan omzetten naar iets dat ie wél kan afspelen. Net als een HD ready scherm de boel moet gaan downscalen naar 1024x768. Maw: hij heeft nog meer werk dan dat ie het 1:1 kan doorpoepen naar de uitgang. Je hebt dus een nóg krachtiger systeem nodig.

What can I say? Ik heb misschien gewoon een goed in elkaar gezet systeem met hand-picked onderdelen. Geen Aldi-meuk, wat op zich niet slecht is, maar zeker niet optimaal. Het werkt hier gewoon, of jullie het nou geloven of niet. Niet dat het heel erg spannend is, want ik speel het op een mediaplayer bij de TV af. Maar om zo af en toe eens te checken of het klopt wat ik download, zet ik het ook op de PC wel eens aan. En dat speelt gewoon smooth af. Ik kan er ook niet meer van maken.

Fico

Citaat van: Mike Philippens op december  6, 2007, 01:17:13
Leg mij eens uit waarom dat iets zou uitmaken? Eigenlijk maak je het alleen maar erger. Het bestand bestaat nl uit een film op 1080p formaat en als je dat niet hebt, moet ie het eerst nog eens gaan omzetten naar iets dat ie wél kan afspelen. Net als een HD ready scherm de boel moet gaan downscalen naar 1024x768. Maw: hij heeft nog meer werk dan dat ie het 1:1 kan doorpoepen naar de uitgang. Je hebt dus een nóg krachtiger systeem nodig.

De redenering klopt niet helemaal volgens mij. De moelijkheid bestaat er nou net in om een 1920x1080 beeld weer te geven aan 60 beelden per seconde. Dat vraagt blijkbaar enorm veel processing power van je GPU.

Een 1080p film speelt op mijn oude P4 2,4GHz nog net als de video size in Media Player verklein naar 50%, maar begint echt te stotteren bij Full Screen. Als ik dan de resolutie van mijn videokaart verhoog naar 1920x1080 lukt al helemaal niet meer  :-\
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500