LS3/5a speakers ervaringen

Gestart door fasteddie, januari 14, 2024, 12:10:18

« vorige - volgende »

fasteddie

Hi allen,

Door het forum gezocht, maar het is al weer een tijdje geleden dat we het over de beroemde ls3/5a speakertjes hebben gehad....

Zijn er in de tussentijd leden die dit type speaker heeft aangeschaft en er nu mee speelt? Ben zelf nogal gecharmeerd van het concept en geluisterd naar de Falcon ls3/5a goldbadge en Stirling ls3/5a Version 3. De Stirling thuis kunnen beluisteren op de Cayin A88t MK2 buis en op NAD M12/C298 versterker.
Op het eerste gevoel gaat mijn voorkeur uit naar de Stirling....de Musical Fidelity ls3/5a uitvoering alleen nog nog kunnen beluisteren in Veldhoven, maar staat op het lijstje....

Hoor graag van julie de ervaringen!

Dank en groet
Edwin

Dura

Ik heb Harbeth P3ESR, een soort spin-off. Erg tevreden mee. Als ik geen bezoek heb en muziek luister (of tv kijk) zet ik mijn stoel anderhalve meter van de speakers af, het nearfield geluid is heerlijk, kan er de hele dag naar luisteren.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

fasteddie

Kan ik me voorstellen....voor de rest geen LS3/5a fanaten?

**Marco 76**

Nee, niet echt ervaring mee, dus zat ook al in de volgstand.
Zeker de onderlinge verschillen.

Op Hifi.nl nu de MF in de test.

Zelf net iets meer interesse in het maatje er boven zoals deze 2:  https://wallofsound.ca/audioreviews/speakers/spendor-classic-3-1-vs-graham-chartwell-ls6-a-british-battle-royale/

fasteddie

ok dank je...is ook wel een specifieke doelgroep die hier belangstelling voor hebben...heb zelf nu de harbeth 30.1 staan en wil graag een ls3/5a op mijn tweede buizenset laten spelen.
Zal eens even kijken naar je link.
De mensen weten eigenlijk niet wat ze missen als ze nooit een ls3/5a hebben horen spelen...ik ban erg onder de indruk zowel een Stirling, MF, Roger en Falcon....

fasteddie

Citaat van: Dura op januari 14, 2024, 13:59:09Ik heb Harbeth P3ESR, een soort spin-off. Erg tevreden mee. Als ik geen bezoek heb en muziek luister (of tv kijk) zet ik mijn stoel anderhalve meter van de speakers af, het nearfield geluid is heerlijk, kan er de hele dag naar luisteren.

Daar kan ik me dus alles bij voorstellen...je moet de ruimte en de mogelijkheid hebben inderdaad!

mmuetst

Ik heb al een tijd een set Rogers 15 Ohm versie LS3/5a's in mijn mancave staan die ik regelmatig een weekje beluister. Ik heb ze gekocht omdat ik er goede herinneringen aan had toen ik geluidstechnicus was bij de lokale omroep Zwolle. Waar Bert Fruitema (bekend van het merk Alfi audio, maar helaas niet meer leeft) de studio mee had ingericht. Deze stonden aangesloten op een Quad 405 versterker (die door Bert was gemodificeerd, maar weet niet wat hij er aan veranderd heeft). Ik wilde dat geluid in mijn cave wel weer eens herbeleven. Ik stuur ze ook aan met buizen spul (gaat zelfs prima met een single end 300B versterker).
Het zijn niet mijn best klinkende luidsprekers, dan kies ik toch voor mijn set OLS Lotus II.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

twani

Citaat van: mmuetst op januari 27, 2024, 16:00:48Ik heb al een tijd een set Rogers 15 Ohm versie LS3/5a's in mijn mancave staan die ik regelmatig een weekje beluister. Ik heb ze gekocht omdat ik er goede herinneringen aan had toen ik geluidstechnicus was bij de lokale omroep Zwolle. Waar Bert Fruitema (bekend van het merk Alfi audio, maar helaas niet meer leeft) de studio mee had ingericht. Deze stonden aangesloten op een Quad 405 versterker (die door Bert was gemodificeerd, maar weet niet wat hij er aan veranderd heeft). Ik wilde dat geluid in mijn cave wel weer eens herbeleven. Ik stuur ze ook aan met buizen spul (gaat zelfs prima met een single end 300B versterker).
Het zijn niet mijn best klinkende luidsprekers, dan kies ik toch voor mijn set OLS Lotus II.

Snap ik, waarbij opgemerkt dat de bést klinkende speakers níet perse de lekkerst klinkende speakers hoeven te zijn.

Ik weet dat het een lastige uitspraak is maar hopelijk herkennen sommigen dit fenomeen...

Lion of Judah

Citaat van: twani op januari 29, 2024, 11:56:27Snap ik, waarbij opgemerkt dat de bést klinkende speakers níet perse de lekkerst klinkende speakers hoeven te zijn.

Ik weet dat het een lastige uitspraak is maar hopelijk herkennen sommigen dit fenomeen...
Zekers. Laatst bij iemand wezen luisteren die een setje Kharma's had staan met een nieuwwaarde van 10k plus en een setje van de LS3 variant van KEF. Doe mij die Kefjes maar. Dat was pas naar muziek luisteren.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

fasteddie

inderdaad als je ze eenmaal hebt gehoord ben je wel onder de indruk...super speakertjes mits geplaatst in de goede ruimte....heb de ls3/5a variant gehoord in Veldhoven van Musical Fidelity en ik ik was zwaar onder de indruk...en velen met mij...