Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Markus2

Citaat van: frank2 op mei 15, 2017, 18:27:13
Ik heb de arc ook, mooi systeem maar het heeft nadelen, hij corrigeert ook buiten het opgegeven gebied, weliswaar minimaal maar hoorbaar, je kunt het in het hoog waarnemen.

Op welke wijze kwam je daarachter, als ik vragen mag?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

#4976
Er bestaat zelfs zoiets als een optimale galmtijd, hoe kleiner je ruimte, hoe korter. Ik zit op 12m2 dan moet je voor audio weergave denken aan 0.3 seconde, in meer normaal huiskamer formaat is 0.5 seconde meer gebruikelijk. Er zijn hele fora over volgeschreven, met name door studio mensen.

chansig

Citaat van: frank2 op mei 15, 2017, 18:27:13
Ik heb de arc ook, mooi systeem maar het heeft nadelen, hij corrigeert ook buiten het opgegeven gebied, weliswaar minimaal maar hoorbaar, je kunt het in het hoog waarnemen.

Even kijken of ik je begrijp: Wanneer je in de Arc aangeeft dat je bv tot 300 Hz wilt corrigeren dan gaat de Arc lekker eigenwijs doen en door tot bv 1000 Khz ? Is dat zichtbaar of meen je dit te horen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op mei 15, 2017, 18:22:02
Ik heb zelf helaas geen plotjes beschikbaar, maar het verdict van Jeroen Dezaire van Daudio was: niks meer aan doen, genieten zo!

(Wat mij er niet van weerhoud om nog verder te tunen, het kan altijd beter namelijk)

Verder als je perse alle ruimte ellende wilt uitsluiten, schaf dan een goede hoofdtelefoon aan en laat deze behandelen volgens van der Heide.

Ik ben niet heel erg onder de indruk van wat Jeroen vind. Of wie dan ook.

Nogmaals, de grootste ellende akoestisch bezien zit niet boven de door jou genoemde 300Hz maar daar juist onder...

Grappig dat je begint over een hoofdtelefoon. Ik ben inderdaad van mening dat serieus een opname beluisteren daarmee erg goed gaat. Ook zonder vdHeide.


Contour

#4979
Waarschijnlijk is die Arc dan geprogrameerd door een kornuit van MAW, extreem eigenwijs!

(Geintje)

Markus2

Citaat van: Contour op mei 15, 2017, 18:31:05
Er bestaat zelfs zoiets als een optimale galmtijd, hoe kleiner je ruimte, hoe korter.

Dat weet ik, maar die ken ik alleen van zalen, studio's, etc (live aangelegenheden). Bestaat er een referentie van v.w.b. stereoweergave en bestaat daar consensus over?

Ik persoonlijk, heb bijvoorbeeld het liefst één groot absorptiehok (binnen alle haalbaar -en redelijkheid).

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Contour op mei 15, 2017, 18:36:15
Waarschijnlijk is die Arc dan geprogrameerd door een kornuit van MAW, extreem eigenwijs!

(Geintje)

Geintje terug; Dat zou men ook van jou kunnen zeggen.

Ohja, ik ben ook lekker van dattum.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

Dat zal denk ik ookpersoonlijke voorkeur zijn. Ik had nog wat last van flutter echo en had 1.8m2 extra aan Akotherm op de zijwand gehangen, echter naar mijn smaak ging er nu teveel 'levendigheid'. In het geluid verloren. Daarna dit vervangen door combinatie met diffusie dat is wel OK.

Of er een algemene consensus over is durf ik niet te zeggen, dan zou je eens flink moeten gaan lezen op het web.

Gr. Walter

frank2

#4983
Citaat van: Markus2 op mei 15, 2017, 18:29:41
Op welke wijze kwam je daarachter, als ik vragen mag?

Groet, Mark

Door de arc aan en uit zetten tezamen met 2 audiokenissen. Metingen laten dat niet zien.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

op eigen verzoek verwijderd.

Nou Hans! Dat moet je wel serieus nemen...

chansig

Ja de gedachte dat het laag zo aangepakt wordt en dat je daarmee vervolgens ook een beter mid/hoog hoort is absurd. Of dat je het meent te horen.

Dan het maar beter zoeken in dat het apparaat niet goed functioneert. Man, man, man...die audiologica is op momenten goed voor een one man show.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: frank2 op mei 15, 2017, 18:43:31
Door de arc aan en uit zetten tezamen met 2 audiokenissen. Metingen laten dat niet zien.

Oké. Nu ken ik ARC niet, maar het in en/of uitschakelen gaat gepaard met onderbrekingen? Iets anders; Wat namen jullie waar in het hoog?


Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

frank2

Klopt, gewoon peperdure speakers kopen met dsp die je niet gebruikt en een dekbed om het beter te laten klinken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

#4988
Citaat van: frank2 op mei 15, 2017, 18:59:25
Klopt, gewoon peperdure speakers kopen met dsp die je niet gebruikt en een dekbed om het beter te laten klinken.

En wat is daar dan raar aan ? Dat ik die dsp niet gebruik is redelijk simpel. Ik kan niet met REW overweg.

Het ageren tegen een dekbed snap ik niet zo goed...eigenlijk wel. Maar goed.

Gr. Hans



Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Citaat van: Markus2 op mei 15, 2017, 18:57:42
Oké. Nu ken ik ARC niet, maar het in en/of uitschakelen gaat gepaard met onderbrekingen? Iets anders; Wat namen jullie waar in het hoog?


Groet, Mark

Dynamiek vermindering een soort van vlakheid in het mid en hoog en minder sprankeling. Maar het is minimaal.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Citaat van: frank2 op mei 15, 2017, 19:05:13
Dynamiek vermindering een soort van vlakheid in het mid en hoog en minder sprankeling. Maar het is minimaal.

Maar hoe kom je er dan bij dat ARC dit wel corrigeert terwijl je aangeeft dat dit niet mag ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

#4991
Citaat van: frank2 op mei 15, 2017, 19:05:13
Dynamiek vermindering een soort van vlakheid in het mid en hoog en minder sprankeling. Maar het is minimaal.

Hadden jullie ook enig idee waar door het, binnen ARC, veroorzaakt werd? Of hebben jullie neergelegd bij de constatering ervan?

Nog even, daar je er mogelijk overheen gelezen hebt; Was er sprake van onderbrekingen bij omschakeling of kon dat direct?
Is het overigens ook niet zo, correct me if i'm wrong, dat juist gewijzigde zaken in het betreffende spectrum op zullen vallen?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

frank2

Geen idee waarom het veroorzaakt wordt en ja er is een korte onderbreking.

@hans: met je oren goed luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Citaat van: frank2 op mei 15, 2017, 19:31:01
Geen idee waarom het veroorzaakt wordt en ja er is een korte onderbreking.

@hans: met je oren goed luisteren.

Je schrijft dat de ARC doormeet terwijl je aangeeft dat dit niet mag. Wat is het nu ? Dat je een verandering hoort (ook bij mid/hoog) lijkt mij meer dan logisch. Het ging dus om de bewering die je deed dat het kwam doordat de ARC verder corrigeert dan etc.

In reactie op Markus schrijf je dat jet het niet weet, in reactie op dezelfde vraag gesteld door mij geef je aan door met je oren goed te luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Als je de arc opdracht geeft om tot 300 Hz te corrigeren moet het daarboven gelijk blijven en daar zit een minimaal verschil in tov arc uit of aan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

op eigen verzoek verwijderd.

Echt. Dit...

Frank, wanneer je in het laag iets veranderd heb je kans dat er in het hoog ook iets klankmatig veranderd.

HuubF

#4996
Citaat van: Baardmannetje op mei 15, 2017, 18:16:52
Ah!

Nu wil het geval dat ik dezelfde streamer als Hans heb. Net twee dagen langer... Pas nu ben ik tevreden over het geluid. Met room correction dus. Ik heb dat wat jij als lekker beschouwd altijd als behoorlijk hinderlijk ondervonden. Waarom niet eerder aan de DSP? Simpel, omdat ik geen oplossing vond die naar mijn zin was. Nu dan eindelijk wel. Kan het beter? Vast, maar ik ga niet investeren in akoestiek in deze hut aangezien we hier geen jaar meer wonen.

Ik vind het mijn plicht als muziekliefhebber om zoveel als mogelijk te proberen de weergave te laten zijn zoals de masteraar het bedoeld heeft. Heb je zijn of haar werkruimte wel eens gezien?

Weet je waar ik een beetje een probleem mee heb? Jij en Chansig zetten een toontje op alsof jullie niet worden begrepen. Maar ondertussen zijn jullie wel een beetje dom bezig door eerst het geluid te accepteren zoals het is (en wij moeten dan uitkijken dat we niets lulligs zeggen) en nu weer iedereen voor gek te verklaren dat we die Arc actie niet helemaal begrijpen. Ik had stellig de indruk dat jullie maandenlang zielsgelukkig met je eigen geluid zijn geweest. Ondertussen werd de rest van de wereld voor gek verklaard omdat ze wel gewoon bleven experimenteren.

Ik vraag me af of je dat wel begrijpt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Frank:En dan zie je in de meting dat de Arc gecorrigeerd heeft buiten het aangegeven gebied ?

Kleine minimale verschillen over hoeveel dB heb je het dan?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#4998
Citaat van: chansig op mei 15, 2017, 19:38:14
Je schrijft dat de ARC doormeet terwijl je aangeeft dat dit niet mag. Wat is het nu ? Dat je een verandering hoort (ook bij mid/hoog) lijkt mij meer dan logisch. Het ging dus om de bewering die je deed dat het kwam doordat de ARC verder corrigeert dan etc.

In reactie op Markus schrijf je dat jet het niet weet, in reactie op dezelfde vraag gesteld door mij geef je aan door met je oren goed te luisteren.

Gr. Hans

Normaal valt het op dat er richting het einde van de week iets minder normale reacties komen maar deze maandag spant toch echt de kroon.

Hij hoort een (minimaal) verschil en weet niet hoe het komt. Het is ook niet te meten dus eigenlijk een toevalstreffer dat hij er bij dit apparaatje achter is gekomen. Des te meer omdat je dit met z'n 2en moet testen :P

Citaat van: frank2 op mei 15, 2017, 19:05:13
Dynamiek vermindering een soort van vlakheid in het mid en hoog en minder sprankeling. Maar het is minimaal.

Is het nou vlakheid of niet? Als de correcte woorden ontbreken om het e.e.a. te omschrijven dan is het misschien handig om een post achterwege te laten ;)

Sprankeling? wat is sprankeling? Heb je het eerder over gehad icm speakers. Wellicht dat het e.e.a. meer neutraal wordt en dat niet jouw sound is. Sprankeling associeer ik met een magie in het hoog en dus enkel de (ribbon?) tweeter.

chansig

#4999
Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 19:53:14
Weet je waar ik een beetje een probleem mee heb? Jij en Chansig zetten een toontje op alsof jullie niet worden begrepen. Maar ondertussen zijn jullie wel een beetje dom bezig door eerst het geluid te accepteren zoals het is (en wij moeten dan uitkijken dat we niets lullig zeggen) en nu weer iedereen voor gek te verklaren dat we die Arc actie niet helemaal begrijpen. Ik had stellig de indruk dat jullie maandenlang zielsgelukkig met je eigen geluid zijn geweest. Ondertussen werd de rest van de wereld voor gek verklaard omdat ze wel gewoon bleven experimenteren.

Ik vraag me af of je dat wel begrijpt.

Ik geef al een tijdje aan dat het altijd beter kan. Dat is ook nu het geval en toch ben ik zielsgelukkig. Daarnaast experimenteer ik op een ander vlak dan jij dat doet. Ik begrijp inderdaad weinig van jouw wijze van zoeken en toeschrijven van veranderingsmogelijkheden aan apparaten en bv kabels. Dus je experimenteert mijn inziens met zaken die er weinig tot niets toe doen. Hier scheiden onze overtuigingen behoorlijk. Jij verklaart vervolgens mij voor gek en ik jouw...of visa versa.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.