Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

chansig

#4250
Deezer een maand geleden opgezegd. Tuurlijk krijg je dan aanbiedingen dus ook nu: 0,99 voor drie maanden premium+.

De speakers worden nog spannend. Een probleem wat opgelost moet worden en de vraag is of dit vandaag gaat lukken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#4251
Zo dat was een druk dagje. Om 12 uur richting Maassluis gereden. Mogelijk voor niets, maar dat is mijn eigen keuze. Om 12.38 appte Martijn nog dat men nog niet klaar was. Om 13.00 uur was ik er, om 13.30 waren de speakers klaar. Ze zien er prachtig uit, het matte front is een prima keuze geweest. De kleur ziet er in het echt nog mooier uit dan op de foto.

Ze zien er prachtig uit. Ook een 8c gezien in een werkelijk prachtige Eikenhouten (?) kast. Enorm strak en een erg mooie kleur. Ik wil een 8c!!!!!!  :D

Vanuit Maassluis naar YamahaXRV gereden. Mezelf vorige week uitgenodigd omdat ik zag dat Doorofnight en Lynch ook gingen. Gelukkig wilde Yamaha me ontvangen. De bedoeling was ook nog om de Dutch & Dutch speakers te beluisteren, maar daar zijn we niet aan toegekomen.

Bij binnenkomst waren de heren er al. Van Yamaha had ik een wat ander beeld, maar irl prima. Yamaha draait met Kharma speakers en een Devialet 200. Streamer weet ik even niet. Siltech speaker kabels en nog wat andere snoeren en een losse aparte voeding voor ??.

Eigenlijk was het voor mij al na een kleine 10 seconden duidelijk... :D Doorofnight heeft eerst een paar nummers geluisterd op de sweetspot. Vervolgens heb ik een paar nummers geluisterd. Onder andere Bram Vermeulen met rode wijn. Vervolgens Lynch nog wat nummers en zo hebben we wat gerouleerd. Tsja..het woord live beleving is zeer regelmatig gevallen. Kharma schijnt daarvoor te kiezen als het om de weergave gaat. Geen idee. Ik ga ook niet heel veel naar concerten dus ik kan ook niet beamen of Kharma dat lukt.

Mijn geluid is het in ieder geval niet. Op hogere volumes vind ik het vermoeiend. Daarnaast vind ik met name het midden en hoge gebied fel en geeft mij een gevoel van: zet maar zachter. Qua plaatsing, diepte, ruimtelijkheid miste ik niets. Het laag vind ik niet zoals ik gewend ben. Mijn idee is dat de ruimte hier roet in het eten gooit. Yamaha heeft nog een andere software laten horen, maar daarmee veranderde voor mijn gevoel het karakter van de set niet. Ook de SAM aan, uit..deed wel wat positiefs (als het uit stond) voor het geluid. Ik blijf het een knappe vinding vinden die SAM, maar maakt Kharma dan beroerde speakers waarbij het nodig is dat de laag unit aangepakt moet worden ? Vind ik wel een bijzonder gegeven.

Nu is het de eerste keer dat ik Kharma uitgebreid beluisterd heb. Maar als dit de filosofie van Kharma is, dan is dit, nogmaals, niet mijn geluid.

Als ik Yamaha was zou ik eens bij Doorofnight gaan luisteren. Ik ben erg benieuwd wat hij daarvan vindt. Twee sets die erg verschillend klinken.

In ieder geval een leuke dag gehad, Iets meer dan 200 km gereden, op de terugweg lekkere mist. Net de Dutch & Dutch aangesloten en neergezet. Muziek zal er morgen gaan uitkomen.

Iedereen bedankt voor een gezellige dag en we zien elkaar weer in het nieuwe jaar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#4252
Lekker dat de speakers mee zijn. :)

Kharma ken ik van 2 verschilende sessies/bezoeken.
Mijn smaak was het niet en ik kreeg ze wat te vlot over de rooie. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Mooi dagje gehad zo, kan je eerlijke "review" wel waarderen. Veel plezier morgen. Of ga je toch stiekem nog wat op laag volume luisteren?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

#4254
Gisteren al geluisterd. Gelukkig heeft Martijn me gewaarschuwd. Er zit een andere unit in en die is nog niet met speaker en al in de dode kamer geweest. Dus de filteropstellingen zijn niet optimaal. Dus het is een beetje mwahhhh...mmmmmm...dat kan beter. Beetje "donker" ? Beetje suf. Weet niet precies hoe ik het moet noemen.



Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kermy

Ze zijn in ieder geval erg mooi. Veel plezier er mee Hans.
Moeten ze nu nog terug of worden de ideale filterinstellingen er later ingezet?


Met vriendelijke groet,

Kermy

Staaled

En hoe volgt de update ? Netwerk , USB ,SD ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Later...komt ook een software update bij...gaat vrij simpel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martin!!!

Wat ingewikkeld allemaal zeg. Veel plezier er mee in ieder geval, ik hoop voor je dat ze snel op het niveau spelen waar ze op horen te spelen......

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

chansig

#4259
Citaat van: Staaled op december 30, 2016, 10:47:08
En hoe volgt de update ? Netwerk , USB ,SD ?

Kan bv via de mail waarin ze een bestand toesturen. Wws binnenkort ook met streamer functie. Dus dan kan de SONOS ook de deur uit. Aanpluggen op het internet en klaar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Martin!!! op december 30, 2016, 10:49:37
Wat ingewikkeld allemaal zeg. Veel plezier er mee in ieder geval, ik hoop voor je dat ze snel op het niveau spelen waar ze op horen te spelen......

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Mwahh....valt wel mee. Niveau is nu zeker niet slecht.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martien

Citaat van: chansig op december 30, 2016, 10:57:51
Kan bv via de mail waarin ze een bestand toesturen. Wws binnenkort ook met streamer functie. Dus dan kan de SONOS ook de deur uit. Aanpluggen op het internet en klaar.

Gr. Hans

Zo krijg je wel een heel eenvoudige set!
Veel plezier ermee.
(Is alleen niet zo goed voor de audio-industrie die 'eenvoudige set's :D )

chansig

Netkabels, stekkerblok, stands, kabels...blijft genoeg over om raar mee te gaan doen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

Maar, moeten ze dan nog eens terug om getuned te worden?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

chansig

Nope....Martin!!! noemt het ingewikkeld...maar dit gaat de toekomst worden. Rommelen met kabels, stekkerblokken, klankschalen etc...het gaat verdwijnen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

Ok, dus je krijgt nog een update van de software toegestuurd om de optimale filterinstellingen te krijgen?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

chansig

In de toekomst (software update) zal dat zo gaan. Nu komt Martijn langs.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: chansig op december 30, 2016, 10:57:51
Kan bv via de mail waarin ze een bestand toesturen. Wws binnenkort ook met streamer functie. Dus dan kan de SONOS ook de deur uit. Aanpluggen op het internet en klaar.

Gr. Hans
Dat valt te doen. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

YamahaRXV

Citaat van: chansig op december 30, 2016, 10:39:09
Gisteren al geluisterd. Gelukkig heeft Martijn me gewaarschuwd. Er zit een andere unit in en die is nog niet met speaker en al in de dode kamer geweest. Dus de filteropstellingen zijn niet optimaal. Dus het is een beetje mwahhhh...mmmmmm...dat kan beter. Beetje "donker" ? Beetje suf. Weet niet precies hoe ik het moet noemen.



Gr. Hans

Beetje ''donker'', beetje suf....dat is dus heel anders als jouw Kharma ervaringen inmiddels  :D

Maar mooie speakers hoor, kon gisteren al wel zien dat het afwerking technisch ook goed voor mekaar is.
Klankmatig hoop ik zeker nog een keertje te mogen ervaren als ze volledig naar je zin spelen.

Was gisteren wel leuk en gezellig om Frank en Abel weer eens te zien en te spreken en de persoon achter Chansig te leren kennen.
Ook ik had een compleet andere voorstelling vooraf, maar i.r.l. prima om jouw woorden ook te gebruiken  ;D

Intrigerend om te constateren dat iedereen toch weer een andere voorkeur voor weergave van muziek heeft en dat de ''hardware'' in kwestie hier toch wel een grote rol in speelt...
Ik ben het overigens wel met je eens dat de ruimte hier bij hoge volumes wel een rol gaat spelen; het viel mij gisteren even zittende achter de laptop op dat jullie onderlinge gesprekken weinig gedempt klonken. Zo,n zelfde soort ervaring had ik onlangs ook toen mijn vriendin en ik onze verjaardag vierden en er flink wat visite in huis zat en de kakofonie aan geluidenvermenging mij zelfs een beetje begon te irriteren en te vermoeien.
Ik wijt dit zelf aan het harde oppervlakte van het plafond waar ik voorheen een vrij groot dempingspaneel/diffuser had hangen die toch wel veel goeds deed, maar onder aanhoudend gezeur van de vrouw des huize verwijderd is  >:(

Op termijn ga ik eens kijken wat er voor goed werkende mogelijkheden zijn die voor zowel mij als de vrouw des huize esthetisch ''verantwoord'' zijn.
Voor de rest ben ik zeker tevreden met de sound zoals die nu is en kan ik wel zeggen dat dit de sound is overeenkomstig mijn voorkeuren.

Toevallig al geluisterd of je de blaffende honden hoor op ca. 51 sec. in de track ''Karmosin'' van Tord Gustavsen Trio ?  :angel:


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Siddartha

#4269
Zo ver komt Hans nooit met luisteren [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

chansig

 :D 10 seconden.

@Yamaha: Ik heb 2 honden...maar ik ga gelijk even luisteren. Pff...kan het nummer niet vinden. Ik heb 2 albums van hem. Een van de albums is een lange flac. Ws staat die hierbij....geen idee waar ik het dan moet zoeken. Op Deezer is het niet te vinden.

Als het allemaal prima en optimaal is ben je welkom. Succes met de ruimte. De hardware is meer dan prima in orde...tenzij de Kharma speakers horen te klinken zoals ze gisteren deden. Dan zal je het er mogelijk mee moeten doen. Boeiend is het ook niet wat ik ervan vindt. Jij moet tevreden zijn. En volgens mij ben je dat. Dus laat je niet verleiden tot allerlei ingrepen die voor jou eigenlijk niet nodig zijn.

Het geluid bij Abel spreekt mij meer aan. Ik ben dan ook meer nieuwsgierig naar hoe je dat gaat vinden. Maar je moet zelf ook nieuwsgierig zijn... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

#4271
Die honden van jou bedoel ik dus niet, kan je helaas niet vertellen wat voor soort honden het zijn die blaffen in de track ''Karmosin'' aangezien ik geen hondenfluisteraar ben...  :D

Het album heet ''Being there'' (Tord Gustavsen Trio)

Als het allemaal naar je zin speelt kom ik graag langs om te luisteren, en zo ook bij Abel.
Nieuwsgierig naar de weergave van sets en akoestische situaties ben ik altijd  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Staaled

Citaat van: YamahaRXV op december 30, 2016, 12:17:54
Die honden van jou bedoel ik dus niet, kan je helaas niet vertellen wat voor soort honden het zijn die blaffen in de track ''Karmosin'' aangezien ik geen hondenfluisteraar ben...  :D

Het album heet ''Being there'' (Tord Gustavsen Trio)

Als het allemaal naar je zin speelt kom ik graag langs om te luisteren, en zo ook bij Abel.
Nieuwsgierig naar de weergave van sets en akoestische situaties ben ik altijd  ;)
Heb je (ooit) eens in de ruimte gemeten?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

YamahaRXV

Citaat van: Staaled op december 30, 2016, 12:28:26
Heb je (ooit) eens in de ruimte gemeten?

Nee, nog niet.

Heb een aantal maanden geleden wel met Tony Gee gesproken over de mogelijkheden etc.,maar het is er dus nog niet van gekomen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: chansig op december 30, 2016, 11:56:56
:D 10 seconden.

@Yamaha: Ik heb 2 honden...maar ik ga gelijk even luisteren. Pff...kan het nummer niet vinden. Ik heb 2 albums van hem. Een van de albums is een lange flac. Ws staat die hierbij....geen idee waar ik het dan moet zoeken. Op Deezer is het niet te vinden.

Als het allemaal prima en optimaal is ben je welkom. Succes met de ruimte. De hardware is meer dan prima in orde...tenzij de Kharma speakers horen te klinken zoals ze gisteren deden. Dan zal je het er mogelijk mee moeten doen. Boeiend is het ook niet wat ik ervan vindt. Jij moet tevreden zijn. En volgens mij ben je dat. Dus laat je niet verleiden tot allerlei ingrepen die voor jou eigenlijk niet nodig zijn.

Het geluid bij Abel spreekt mij meer aan. Ik ben dan ook meer nieuwsgierig naar hoe je dat gaat vinden. Maar je moet zelf ook nieuwsgierig zijn... :D

Gr. Hans
Het lijkt op een 'woef' maar honden doen dat volgens mij zelden één woef, maar daar kan Hans als hondenbezitter vast meer over vertellen. Door de hele track heen hoor je dit geluid meerdere malen. Misschien een mooie voor raadt Het Geluid van Qmusic [emoji3] [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff