Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bama

Kijken of ik dit leuk vindt.
Heb 2 jaar geleden een Nikon tc17 gekocht, 1 x gebruikt dus die gooi ik maar in de verkoop.

Perfectionist

#1876
Ik had een tijdje terug de hele Canon set verkocht, te weinig gebruik etc.

Maar ook voor familiefotografie kan ik niet goed uit de voeten met alleen een compact, dus vandaag gekocht:

Nikon D7000



Met deze lens, stuk beter dan de kitlens, de 16-85:

Een beter forum begint bij jezelf.

R


Perfectionist

Dank, vooral de 16-85 is een toplensje.

Maar eens kijken hoe Nikon nu bevalt...
Een beter forum begint bij jezelf.

VlisChris

Citaat van: Perfectionist op augustus 11, 2012, 00:04:24
Dank, vooral de 16-85 is een toplensje.

Maar eens kijken hoe Nikon nu bevalt...

Heb indertijd de Canon 17-85 gehad. Geniaal bereik in mijn ogen. Mooie combinatie lijkt het me. Have fun ermee!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

Citaat van: Christiaan S op augustus 11, 2012, 00:38:15
Heb indertijd de Canon 17-85 gehad. Geniaal bereik in mijn ogen. Mooie combinatie lijkt het me. Have fun ermee!
Mooi bereik, maar ik vind 'm optisch niet geweldig...
Hopelijk is de Nikon beter.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

Zolang die maar wat minder tonnetjes weet te maken van rechte lijnen zal dat wel goed zitten voor normaal gebruik :)
In mijn ogen kun je beter technisch minder spul hebben waar je met veel plezier en gemak mee werkt, dan het beste van het beste waar je niet prettig mee werkt. Dat laatste geeft toch echt minder mooie foto's. En slecht heb ik de 17-85 nooit willen noemen. De 16-85 (van zowel Canon als Nikon) kan ik niks over zeggen. Geen ervaring mee.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tube-freak

De Nikkor 16-85mm is best een mooie lens met goede bouwkaliteit met metalen lens mount en rubber weather seal en dat soort dingen.
Optisch ook heel aardig maar natuurlijk niet de top kwaliteit van een prime lens of een nikor 24-70mm F2.8.

Zelf heb ik wel de nikkor AF-S 70-300mm F4.5-F5.6G ED IF (ben nog een paar letters vergeten misschien...)  en de 70-300mm schijnt ongeveer dezelfde optische kwaliteit te zijn als de 16-85mm en ik ben echt zwaar impressed met mijn nikor 70-300mm lens.
Dus met  die nikkor 16-85mm zit het vast wel snor. 

Ik heb altijd Automatische lens correctie aanstaan in mijn D7000 en ik heb echt werkelijk nog nooit van me leven tonvorming gehad of CA of wat dan ook met geen van mijn lensen ook al lees je dat soms wel een terug in reviews ik kan het met de beste wil van de wereld niet vinden wat hun allemaal vinden in die reviews.

D7000 is gewoon een mooie camera.  2tips die ik je kan geven.
Gebruik niet de automatische film stand dat werk gewoon niet, filmen moet je handmatig doen maar heb er nog te weinig mee gespeeld.

tweede belangrijkste tip ga eens rustig op de bank zitten met de camera op schoot en de handleiding in de hand en lees hem even een of twee keer door (300 paginas geloof ik).  De handleiding vind ik goed geschreven en heel duidelijk.  Ik heb hem altijd in me tas zitten voor het geval ik een keer weer moet flitsen of filmen want daar begrijp ik nooit een drol van.




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Audiofiel

Citaat van: Perfectionist op augustus 10, 2012, 21:34:05
Ik had een tijdje terug de hele Canon set verkocht, te weinig gebruik etc.
Maar ook voor familiefotografie kan ik niet goed uit de voeten met alleen een compact, dus vandaag gekocht:

Nikon D7000
Met deze lens, stuk beter dan de kitlens, de 16-85:

Dat is de combinatie die ik zelf het meest gebruik. Ik ben zeer tevreden met de 16-85. Eén van de mooiste kitlenzen voor Nikon (die nog betaalbaar is). Deze lens levert overigens zeer weinig vervorming op. Erg makkelijk als je wel eens foto's van apparatuur maakt en die wilt uitsnijden. Bijna nooit kromme lijnen!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

eddy135

Canon 17-85 heeft wel wat last van CA (de mijne althans...).
16-85 schijnt beter te zijn, maar zelf geen ervaring mee
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

LocoJ

Gebruik al een tijdje een Canon 60D met een 17-55 EFs lens. Heerlijke combi!
Maar de afgelopen vakantie mis je toch wel een beetje wat tele bereik.

Daarom maar een mega zoom aangeschaft voor vakanties en dergelijk:

Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM

Kwam best goed uit de testen en de huidige mega zooms zijn nog best oke ook qua resolutie en vignettering e.d. Alleen de lichtsterkte is even wennen  ;)
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Perfectionist

Ik vind de 16-85 qua optische kwaliteit overeenkomen met de 17-55 IS 2.8 van Canon. Deze laatste is alleen weer lichtsterker...
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Waarom eigenlijk de switch in merken (niet dat nikon vervelend is)

Perfectionist

Vond nu qua body dat Nikon meer value biedt. Ook qua optische kwaliteit biedt Nikon qua prijs hier meer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Tube-freak

Hij heeeft als nickname perfectionist dus daarom een nikon....  :D
geintje....
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Starred

Naast Nikon nog een M43 camera overwogen?

Gaeje

een canon 800mm f5.6

R


VlisChris

Citaat van: Gaeje op augustus 11, 2012, 17:57:10
een canon 800mm f5.6

Jij schiet toch met Nikon? Of met een converter ofzo?
Maar alleraardigst lensje :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vieze freddie

pfff, ik steek gewoon 2 tc 2x achter elkaar op mijn 200 ;D
tja wow idd, waarvoor moet het dienen?
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Bama

Ik heb er zelf bijna altijd de 17-55 2.8 van nikon op zitten, wat zwaarder maar echt een heerlijke lens.
Verder nog een 18-200 vr maar die zit op de d3000 en een 50 1.4, 12-24 f4, 105 2.8 vr en een 70-200 2.8 vr die ik ook bijna nooit gebruik.

Perfectionist

Citaat van: Starred op augustus 11, 2012, 15:57:29
Naast Nikon nog een M43 camera overwogen?

Nee, zie de voordelen eigenlijk niet tov spiegelreflex, compactheid is met wat grotere lenzen ook niet beter.
Een beter forum begint bij jezelf.

Starred

#1897
vergeleken met FF is een M43 een dwergje..




En met vergelijkbare lens, bijv. D7000 met 24-70 vs EM5 met 12-35, is het toch ook wel een fors verschil: http://camerasize.com/compact/#7.327,289.336,ha,t

VlisChris

Beetje flauw, de 5DII heeft een grip eronder. Maar inderdaad, groot is de M43 niet :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Perfectionist

Citaat van: Starred op augustus 11, 2012, 21:56:05
vergeleken met FF is een M43 een dwergje..




En met vergelijkbare lens, bijv. D7000 met 24-70 vs EM5 met 12-35, is het toch ook wel een fors verschil: http://camerasize.com/compact/#7.327,289.336,ha,t

De ergonomie is ook veel minder met een m43 camera...... Dan neem ik liever een echte compact mee..... Ook het retro design van de Olympus vind ik niet mooi........en voor mij zijn er toch maar twee merken Nikon of Canon qua fotografie.
Een beter forum begint bij jezelf.