Nederlandse introductie geekoto

Gestart door J.A.F._Doorhof, juni 3, 2023, 20:06:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Vandaag de introductie van het Geekoto systeem
Een compact flits systeem wat breed inzetbaar is voor een zeer vriendelijke prijs.

In het Nederlands zowaar ;)

Een uitleg over het systeem, accessoires en gebruik.
Ze staan nu ook bij ons in de webshop via geekoto.nl




www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sschot

In het filmpje benoem je redelijk neutraal en alsof het de gewoonte zaak van de wereld is diafragma f22.

Echter volgens mij ga je dan helemaal voorbij aan het fenomeen diffractie inclusief de gevolgen hiervan.

De kans dat je met f22 niet de scherpste foto maakt, is mijns inziens redelijk groot.

Ben benieuwd hoe jij dit hebt overwogen voor/in dit filmpje.
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

J.A.F._Doorhof

#2
Je zal geen keuze hebben als je met 1/125 moet werken en je wil de zon weg drukken. Of je moet met ND filters werken. Wat op zich goed werkt maar ook verslechtering geeft natuurlijk ;)

Daarnaast valt met 30+ mp diffractie wel mee. Heb er zat commercieel werk mee geschoten. Wij zien het. De klant niet ;) en op de MF cameras en bv de gmaster Lensen moet ik eerlijk zeggen dat ze het heel goed doen.

Het mooie aan hss is dat je die beperking niet meer hebt. Je kan nu wel op f8 schieten als je wil of f2.8 en toch de zon wegdrukken.

We hadden de gt200 met een reflector erop op de laagste stand staan in die video ;)

En ik moet een keuze maken in wat ik uitleg. Dit was al redelijk lang. En had eigenlijk ook ettl nog willen uitleggen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Vandaag de dag na de fotofair waar we met Geekoto hebben geschoten.

Maakte me toch een beetje zorgen gezien de enorme hitte en omdat er natuurlijk wel modifiers op de flitsers zaten dus ze niet altijd hun koeling perfect hadden.

Eindresultaat :
12 man per groep x 2
Geen accus tussendoor hoeven op te laden en regelmatig met de gels op 100% geschoten.

Ook ons rogue magnetic system is volledig door de test gekomen, geen gesmolten accessoires, flitsers worden bloedheet op de buis dus dit was echt een vuurdoop aangezien er met 250w werd geschoten en dat niet echt meer onder speedlights valt. Maar 0.0 problemen ;)

Recycling was eind van de dag nog net zo snel als aan het begin dus die 500 fotos op vol vermogen geloof ik nu wel. Hou zelf wel bij verkoop nog 400 aan. Je kan beter een klant verassen als klachten krijgen dat ze er maar 499 doen (ja je hebt ze)

Jammer genoeg hadden we niet onze nieuwe softboxen binnen (UPS verknalt de boel weer eens lekker) maar dat word een gamechanger ;)

Een van de problemen is altijd de speeding en het opzetten op locatie. De oudere types waren al snel maar hadden nog een compleet speedring systeem. De nieuwe worden de eerste die ik zelf gezien heb met een speedring die je kan breken. Dus echt mega snel opzetten op locatie en nog sneller afbreken (lees seconden werk)

Zodra ze binnen zijn gaan we een video maken maar die zie ik als ideaal voor de fotograaf die in de studio geen concessie wil doen, ze zijn groot en klein, hebben front en midden diffusie panelen en grids.

Op de geekoto.com website kun je de nieuwe softboxen al zien.

Voor mensen die interesse hebben de 400 is ook binnen en kan op zowel accu als 230 draaien en heeft ook een sterke model lamp die ook proportioneel ingesteld kan worden.

Prijs kwaliteit is gewoon subliem.
3 fliters, flashbender, 2 magnetische systemen, camera, lichtmeter en laptop/ipad allemaal in 1 tas.

Daar heb ik normaal een karretje en 2 rolkoffers voor nodig en dan hebben we 2 flitsers.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"