Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: Sol op februari 14, 2008, 20:08:26
Hey, ik 'moet' je natuurlijk wel een klein duwtje in de rug geven. ;) :P

Hele goede tip!
Goede bekabeling is iets waar je ook zeker niet op zou moeten besparen.

Voorbeeld:

Omdat ik nu de upscaling van mijn PS3 en STB aan de Denon overlaat ( geeft het beeld nog eens een goede 'boost' ), werd ik eerst gedwongen mijn STB d.m.v. een dropveter componentkabel aan te sluiten ( ik heb immers nog maar 2 HDMI kabels ). Hier kwam ik toch nog hard op terug, want het beeld werd er veel onrustiger van. Digitale ruis, fletse kleuren. Nee, dat moet ik niet hebben. Dus nu maar een tijdelijke oplossing en telkens het HDMI kabeltje verwisselen tussen STB en PS3 ( gelukkig zitten er wieltjes onder de Aledenkamp ;D ). Binnenkort maar weer eens gauw naar de winkel rennen om een HDMI kabeltje te halen dus.


Als je de CM7's in goede staat tweedehands kunt aanschaffen, zal ik dit zeker doen:

1) Je bespaart een flinke smak geld
2) Zelf hoef je de speakers niet meer in te spelen, gewoon meteen voluit genieten
3) Je houd geld over voor goede bekabeling ( wat eigenlijk een direct gevolg is van 1) :P )
4) Zelf zul je uiteindelijk 100% tevreden zijn met je besluit

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. ;) ;D
haha! ja een duwtje is nog wel goed. je 4 punten ben ik het helemaal mee eens maar probeer de CM7 2e hands maar eens te vinden..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: DJ-Foxx op februari 14, 2008, 23:31:20
hoi Robbert,

ik heb van de week nog lekker het Futuresex/Loveshow concert van Justin Timberlake op dvd lekker groot zitten bekijken :D, zeer goed concert moet ik zeggen, zingen kan ie wel.  ;) JT Live From London 2003 dvd is ook een aanrader hoor!! :)
ja ik heb de dvd en de blu-ray van the Futuresex/loveshow en dat concert is idd echt geweldig! en op blu-ray nog mooier met al die lichtshows!

ik ben ook naar zijn concert geweest, maar dan in amsterdam en het geluid mocht dan bagger zijn, ik ging wel echt met een heerlijk gevoel weg bij dat concert! vond het echt een geweldig mooi concert. zou ook zo weer gaan. vond de pauze met timbaland ook super vet! jammer dat dat niet op de blu-ray staat.

wat dansen betreft. vind ik hem beter dan Michael Jackson. MJ heeft de basis gelegd en dat is duidelijk zichtbaar, maar de moves van JT zijn zo gigantisch ingewikkeld, dat doe je echt niet zo maar even na.
mooiste stuk vind ik trouwens het one-man dansstuk in "my love" dat stuk heb ik al wel 100 x gezien, maar na doen..

mooiste van Justin Timberlake vind ik dat hij ver boven boybandlid is uitgestegen en echt een entertainer is geworden. net als MJ was/is. en hij kan alles: gitaar, piano, dansen, zingen, beatboxen. en als je naar zijn concert kijkt dan zie je echt dat het ZIJN concert is. en hij lijkt ook totaal niet nerveus of zenuwachtig of wat dan ook, vind ik knap hoor, in de Garden.. :-X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Citaat van: Robbert54 op februari 15, 2008, 01:00:25
haha! ja een duwtje is nog wel goed. je 4 punten ben ik het helemaal mee eens maar probeer de CM7 2e hands maar eens te vinden..

Citaat van: Robbert54 op februari 15, 2008, 00:58:11
die jongen had daar zijn cm7's ook mee aangesloten gehad.

Had je zijn CM7's niet over kunnen kopen dan? :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Fico

Citaat van: Robbert54 op februari 15, 2008, 01:15:01
ja ik heb de dvd en de blu-ray van the Futuresex/loveshow en dat concert is idd echt geweldig! en op blu-ray nog mooier met al die lichtshows!

O0 O0 O0 O0

Ik wist niet dat daar ook een Blu-ray versie van bestond ???

Waar heb jij die gekocht en voor hoeveel als ik vragen mag?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Robbert54

Citaat van: Sol op februari 15, 2008, 01:32:17
Had je zijn CM7's niet over kunnen kopen dan? :P
ja dat had wel gekund. maar ik was te laat :'( hij had ze al verkocht. heb nog wel de reden gevraagd. en de reden is immigratie, anders wou hij ze nooit weg doen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: Fico op februari 15, 2008, 01:37:02
O0 O0 O0 O0

Ik wist niet dat daar ook een Blu-ray versie van bestond ???

Waar heb jij die gekocht en voor hoeveel als ik vragen mag?
ja zeker! is wel 1080i maar ziet er wel heel vet uit. vooral met de strakke lasers. en dat doek wat word gebruikt.

ik heb m bij bol.com gekocht voor 22.99 maar hij is ook wel bij de wehkamp te koop. en ro-disc heeft m ook dacht ik.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Fico

Thanks Robbert, 1080i is inderdaad helemaal niet mis hoor ;)

Planet Earth over de satelliet is ook in 1080i50 en is zelfs vloeiender dan 24p Blu-ray's  8)
Tja, dat is natuurlijk wel te verwachten als je met zo een hoge bitrate uitzendt als BBC HD. Bovendien gbruiken zij MPEG-4/AVC i.c.m. MBAFF :o  8)



BBC HD is hier bij mij dan ook wel echt dé referentie wat betreft de beeldkwaliteit van HD uitzendingen via de satelliet ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Robbert54

Citaat van: Fico op februari 15, 2008, 02:07:34
Thanks Robbert, 1080i is inderdaad helemaal niet mis hoor ;)

Planet Earth over de satelliet is ook in 1080i50 en is zelfs vloeiender dan 24p Blu-ray's  8)
Tja, dat is natuurlijk wel te verwachten als je met zo een hoge bitrate uitzendt als BBC HD. Bovendien gbruiken zij MPEG-4/AVC i.c.m. MBAFF :o  8)



BBC HD is hier bij mij dan ook wel echt dé referentie wat betreft de beeldkwaliteit van HD uitzendingen via de satelliet ;)
wou dat ik BBC HD kon ontvangen :-\ wij hebben hier maar 3HD zenders volgens mij.. via de kabel dan

Planet earth blijft echt geweldig! vooral op FULL hd en dan luchtshots van een kudde dieren ofzo. ziet er zo prachtig uit!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Fico

Citaat van: Robbert54 op februari 15, 2008, 02:12:16
wou dat ik BBC HD kon ontvangen :-\ wij hebben hier maar 3HD zenders volgens mij.. via de kabel dan

Bwa, op de satelliet is het ook nog niet veel zaaks hoor.

Ik kan momenteel naar de volgende HDTV kanalen kijken:

- BBC HD (de beste zender van allemaal, maar wel dikwijls herhalingen, Dolby Digital 5.1)
- Euro1080 HD1 (constant herhalingen van programma's van 3 jaar geleden  :(, PCM Stereo)
- EXQI (ook herhalingen en af en toe een leuk concert, PCM Stereo)
- Luxe TV (ook herhalingen, soms wel interessante reportages over luxe artikelen, Dolby Digital 5.1)
- Prosieben HD (alles gedubbed in het duits  >:()
- Sat 1 HD (alles gedubbed in het duits  >:()
- Anixe HD (alles gedubbed in het duits  >:(, veel oude films)
- Astra HD (demokanaal met knappe natuurbeelden)

Mijn vader heeft HD via de kabel bij Telenet met een abonnement op "Prime HD".
Dat betekent 24x7 films in 1080i50, Dolby Digital 5.1 en NL subs voor slechts €24,95  :o :o 8) 8) 8)

Voor de settop box, een HD Digicorder met 2 HD tuners en een HDD van 320GB, betaalt hij slechts €8 huur/maand.

Véééél interessanter eigenlijk, en als de HDD stuk gaat vraag je gewoon een nieuwe Digicorder ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Robbert54

zo even een update: sparen voor speakers gaat bij mij wat minder hard dan de bedoeling was. zal misschien toch in een wat lager budget moeten zoeken. ik ben inmiddels heel erg benieuwd geworden naar de Monitor Audio RS6 of RS8. ik hoor eigenlijk heel veel positieve verhalen over de MA's terwijl ik over de CM7s bijna niks hoor :-\ en door mijn maagklachten ben ik helaas nog een beetje afhankelijk van reviews en meningen van anderen omdat ik zelf nog nergens heen kan om te luisteren :'( :'(

dus iemand van jullie de RS serie beluisterd?? SOL misschien? ;D

LX update:

tv zit nu inmiddels op 250uur en het beeld is nu echt geweldig! de verschillen met de XD worden nu steeds groter. er is nu veel meer rust in het beeld. geen springende pixels, geen blokvorming, gewoon een helder en scherp beeld.

In SD valt mij nu op dat er veel meer diepte is. en het beeld is wat natuurlijker. en dat terwijl ik er nog niet eens zulke goede kabels aan heb zitten. (decoder is nog via scart)

het zwart is nu ook helemaal terug, maar niet op de manier van de XD. durf nu wel hard op te zeggen dat de XD wat zwarter is, maar daardoor wel meer blackcrushed. en dat is nou het sterke punt van de LX. hoe donker het beeld ook word. alle details blijven behouden. en de kleuren zijn daardoor ook veel natuurlijker en genuanceerder. de LX is gewoon een veel stabielere tv en voor mij het prijsverschil meer dan waard.

De mira doet natuurlijk ook zeer goed zijn werk. en geeft de LX net wat extra.
het beeld krijgt nog iets meer kleur en diepte. en in SD vooral nog wat meer rust.

al met al ben ik nu echt helemaal tevreden met mijn LX. de tv heeft mij een rib uit mijn lijf gekost maar hij is het geld meer dan waard.

toch heeft de LX 1 heel groot minpunt:
als je eenmaal lx hebt gezien wil je niks anders meer!! in de bios mis ik zelfs mijn LX! (hoe wel het geluid er nog wel 10x beter is ;D) en elke andere tv.. is gewoon net niet zo goed ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: Robbert54 op maart 14, 2008, 02:04:48
als je eenmaal lx hebt gezien wil je niks anders meer!! in de bios mis ik zelfs mijn LX! (hoe wel het geluid er nog wel 10x beter is ;D) en elke andere tv.. is gewoon net niet zo goed ;D

Eenmaal LX.....altijd LX.....I known, I known :D.

Maar even over het 10x betere bioscoop geluid....
Jij bent bezig met een speurtocht voor een upgrade en ik wil je daarbij een paar dingen meegeven om over na te denken. (heb ik ook gedaan 1 jaar geleden) 
Cinestar in Enschede heeft voor een bioscoop een goed geluid, maar ik vind een bioscoop vooral veel donder en geweld. Details, spanning en ruimtelijkheid vallen bij bioscoopgeluid behoorlijk weg. Daar komt een veel vlakker geluid voor terug met veel heftig mid en heftig LFE/laag. Dit overdonderende geweld zorgt voor de spanning en de verrassing, maar klinkt in mijn ogen absoluut niet natuurlijk.

Met een grote sub en een meer overheersende center is dit vrij eenvoudig na te bootsen. Maar is dat wat je wilt? 
Want voor muziek is je set dan waarschijnlijk minder geschikt.
Mijn set is nu muziekgericht opgebouwd. Doordat een Denon gewoonweg beter is in HT presteert hij daarin bijzonder goed met erg veel ruimtelijkheid en een natuurlijke weergave van geluiden. 
Als ik brachiaal geweld wil (en mijn buren blijvend op vakantie gaan  ;D), zou ik dit eenvoudig kunnen bereiken door een grotere sub erbij te kopen. 

Omdat ik proef dat jij er nog niet helemaal uit bent, zou ik toch proberen links en rechts wat te luisteren.  Wat is voor jou het dichtsbijzijnde om dit te kunnen?




   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Stekkerke

Ik zit er ook aan te denken om de CM7 te kopen.
Echter wil ik ze eerst nog vergelijken met Monitor Audio RS serie en de Focal 800 reeks (zelfde prijsklasse)

Wat zijn de grootste redenen waarom je voor de CM7 gekozen hebt ?
Heb je al een vergelijkende luistersessie gedaan met andere speakers ?

Greetz
Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

Robbert54

Citaat van: snowmaster op maart 14, 2008, 11:19:47
Eenmaal LX.....altijd LX.....I known, I known :D.

Maar even over het 10x betere bioscoop geluid....
Jij bent bezig met een speurtocht voor een upgrade en ik wil je daarbij een paar dingen meegeven om over na te denken. (heb ik ook gedaan 1 jaar geleden) 
Cinestar in Enschede heeft voor een bioscoop een goed geluid, maar ik vind een bioscoop vooral veel donder en geweld. Details, spanning en ruimtelijkheid vallen bij bioscoopgeluid behoorlijk weg. Daar komt een veel vlakker geluid voor terug met veel heftig mid en heftig LFE/laag. Dit overdonderende geweld zorgt voor de spanning en de verrassing, maar klinkt in mijn ogen absoluut niet natuurlijk.

Met een grote sub en een meer overheersende center is dit vrij eenvoudig na te bootsen. Maar is dat wat je wilt? 
Want voor muziek is je set dan waarschijnlijk minder geschikt.
Mijn set is nu muziekgericht opgebouwd. Doordat een Denon gewoonweg beter is in HT presteert hij daarin bijzonder goed met erg veel ruimtelijkheid en een natuurlijke weergave van geluiden. 
Als ik brachiaal geweld wil (en mijn buren blijvend op vakantie gaan  ;D), zou ik dit eenvoudig kunnen bereiken door een grotere sub erbij te kopen. 

Omdat ik proef dat jij er nog niet helemaal uit bent, zou ik toch proberen links en rechts wat te luisteren.  Wat is voor jou het dichtsbijzijnde om dit te kunnen?




   
hey frank!

bedankt voor de info! en je hebt helemaal gelijk. bij cinestar klinkt alles geweldig overdonderend, maar bij rustige scenes is het geluid dan wel weer aardig vlak en dof. ik heb liever wat minder gedonder en een wat helderder geluid. ik heb nu een klein subwoofertje van philips. en die dreunt er al aardig op los maar omdat ik de CM center nu heb, heb ik die meestal uit staan of echt op zijn zachtst, want ik krijg er alleen maar koppijn van. meestal doe ik de sub met muziek uit en bij een film zit ik m aan en dan op de laagste stand.

ik zoek een goede all round speaker en receiver die zowel qua film als muziek goed zijn. met het beluisteren van het concert van Justin Timberlake in 5.1 surround merk ik wel dat de CM in mijn oren aardig muzikaal overkomt, maar dit komt er pas echt goed uit als ik de receiver echt hard zet (stand 24 vd 50) nou komt alles sowieso al snel hard over omdat ik zo'n kleine kamer heb. dus of het echt objectief is weet ik niet. verder hoor ik veel geruchten dat mijn receiver onderdelen van marantz heeft, zou kunnen verklaren waarom de speaker zo goed over komt.

nadeel voor mij is het beluisteren. hier in de buurt zitten geen luisterzaken en ik zit nogal met mijn buik dus zo even naar arnhem rijden is ook geen optie. ik woon in nijverdal dus misschien dat jij nog wat weet??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: Stekkerke op maart 14, 2008, 14:00:33
Ik zit er ook aan te denken om de CM7 te kopen.
Echter wil ik ze eerst nog vergelijken met Monitor Audio RS serie en de Focal 800 reeks (zelfde prijsklasse)

Wat zijn de grootste redenen waarom je voor de CM7 gekozen hebt ?
Heb je al een vergelijkende luistersessie gedaan met andere speakers ?

Greetz

nou, ik kon de CM centre voor heel weinig kopen en was eigenlijk een no brainer. en het geluid klinkt super! vandaar dat ik er van uit ga dat de rest van de CM serie ook zo goed is. ik heb ze helaas nog niet kunnen beluisteren. dus ben een beetje afhankelijk van reviews en meningen van anderen. van de RS6 hoor ik nog veel meer positieve verhalen, maar die is dan ook een stuk bekender dan de CM. ik (en jij ook ) zal toch echt gewoon moeten gaan luisteren om te kunnen kiezen. mijn advies aan jou is dan ook om gewoon een x naar SMits te gaan, daar kun je naar hartelust luisteren wat je wilt ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Citaat van: Robbert54 op maart 14, 2008, 02:04:48
zo even een update: sparen voor speakers gaat bij mij wat minder hard dan de bedoeling was. zal misschien toch in een wat lager budget moeten zoeken. ik ben inmiddels heel erg benieuwd geworden naar de Monitor Audio RS6 of RS8. ik hoor eigenlijk heel veel positieve verhalen over de MA's terwijl ik over de CM7s bijna niks hoor :-\ en door mijn maagklachten ben ik helaas nog een beetje afhankelijk van reviews en meningen van anderen omdat ik zelf nog nergens heen kan om te luisteren :'( :'(

dus iemand van jullie de RS serie beluisterd?? SOL misschien? ;D

LX update:

tv zit nu inmiddels op 250uur en het beeld is nu echt geweldig! de verschillen met de XD worden nu steeds groter. er is nu veel meer rust in het beeld. geen springende pixels, geen blokvorming, gewoon een helder en scherp beeld.

In SD valt mij nu op dat er veel meer diepte is. en het beeld is wat natuurlijker. en dat terwijl ik er nog niet eens zulke goede kabels aan heb zitten. (decoder is nog via scart)

het zwart is nu ook helemaal terug, maar niet op de manier van de XD. durf nu wel hard op te zeggen dat de XD wat zwarter is, maar daardoor wel meer blackcrushed. en dat is nou het sterke punt van de LX. hoe donker het beeld ook word. alle details blijven behouden. en de kleuren zijn daardoor ook veel natuurlijker en genuanceerder. de LX is gewoon een veel stabielere tv en voor mij het prijsverschil meer dan waard.

De mira doet natuurlijk ook zeer goed zijn werk. en geeft de LX net wat extra.
het beeld krijgt nog iets meer kleur en diepte. en in SD vooral nog wat meer rust.

al met al ben ik nu echt helemaal tevreden met mijn LX. de tv heeft mij een rib uit mijn lijf gekost maar hij is het geld meer dan waard.

toch heeft de LX 1 heel groot minpunt:
als je eenmaal lx hebt gezien wil je niks anders meer!! in de bios mis ik zelfs mijn LX! (hoe wel het geluid er nog wel 10x beter is ;D) en elke andere tv.. is gewoon net niet zo goed ;D

Helaas moet ik je teleurstellen, de MA RS-serie heb ik niet beluisterd.
Maar zoals ik je al zo vaak op het hart heb geprobeerd te drukken: Globaal gezien is het geluid van de B&W CM7's goed te vergelijken met dat van de MA GS'en - aangesloten op de 3808. Kortom, gewoon een mooi en detailrijk geluid en hoog, midden en laag worden ieder gewoon prima weergegeven. Niets is te overdadig, gewoon een mooi neutraal geluidje. Enige reden waarom ik tóch voor de MA's ben gegaan, is omdat ze in een goede hard-rock-sessie toch beter weten te presteren dan de B&W's - en ik vond de MA's veel mooier 8).

De CM7's zitten voor hun geld echt tegen de no-brainer aan. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Snowmaster

Robbert,  de center is de meest kritische luidspreker in een HT.
Als hij je nu al zo goed bevalt, betekent het eigenlijk dat hij alleen maar beter kan worden als de fronts er naast komen. De homogeniteit neemt hierdoor toe en het geluid van de center zal dan beter gedragen worden.  Je hebt dan nog niet eens geexperimenteerd met interlink of luidsprekerkabels voor de fijnafstemming. 

Wel moet je de center voor jezelf nu kritisch beoordelen : Is het geluid ingehouden? Heeft het een "schoenendoos" geluid of komt het detailrijk en fris naar buiten?
Is het midden voldoende aanwezig t.o.v. de rest ?  (Een center klinkt meestal ietsje vlakker dan de fronts)
Als je de rest van de serie ook mooi vindt, dan lukt het vast wel om ze voor een mooi prijsje te krijgen. Ik heb ook bijna alles als demo gekocht en wil eigenlijk nooit meer anders. De prijs is lager en ze zijn al ingespeeld  :D.
 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

bedankt voor de reacties!

bottomline blijft: zelf gaan luisteren. voor mij klinkt de center geweldig, maar dan heb ik weer geen fatsoenlijk vergelijkingsmateriaal.. alles is beter dan de sattelietspeakertjes die er nu staan. en de center komt pas echt tot zijn recht als ik hem hard zet.. als ie zacht staat heb ik wel het gevoel dat ik een beetje helderheid mis, maar dan kan dan natuurlijk ook door mijn receiver komen..ik heb al een andere kabel aan mijn center gelusd en zo werd het geluid wel iets helderder en scherper. en ik heb hier nog een monsterkabel liggen van 100euro maar die kan ik weer niet aansluiten op mijn receiver... :-\

beste manier zou zijn om mijn center te beluisteren op een potentiele receiver. maar in mijn omgeving is hooguit een onkyo te vinden en de denons gaan niet verder dan de 2808..

hoop dat ik toch gewoon een x bij smits langs kan gaan.. ik zal toch echt gewoon zelf moeten luisteren...

maar om de Cm voor een mooie prijs te krijgen is nogal lastig... ik krijg ze in principe al voor een mooie prijs bij Smits. en 2e hands zijn ze er gewoon niet.. (zijn ook nog maar een jaar oud) en ik heb heel internet al afgezocht maar demomodellen heb ik al helemaal nog nooit gezien..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Beetje rondspeuren leerde mij het volgende :

3 sets CM7 : Nieuw wenge €999,  1 jr oud €900 ahorn, 1 jr 5 mnd wenge €950,-
1 center wenge €499,-  1 set CM1 wenge €699,-

Echt heel veel moeite heb ik hier niet voor gedaan dus B&W is wel vollop verkrijgbaar.  Ik weet niet wat de bruto adviesprijzen zijn.
Mijn speakers kwamen ook uit : Hamburg, Nurnberg, Eindhoven en Dordrecht ;).

Maar je moet wel eerst 100% gaan voor B&W en dan is er best wel aanbod.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Lang niks meer gehoord van deze gozer, terwijl hij zo intensief bezig was met het samenstellen van zijn HT.
Ben benieuwd of er al wat vorderingen zijn geboekt.
Of misschien is hij zó druk bezig geweest met zijn HT, dat ie er gewoon niet meer uit komt! :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

Citaat van: Sol op november 22, 2008, 15:53:20
Lang niks meer gehoord van deze gozer, terwijl hij zo intensief bezig was met het samenstellen van zijn HT.
Ben benieuwd of er al wat vorderingen zijn geboekt.
Of misschien is hij zó druk bezig geweest met zijn HT, dat ie er gewoon niet meer uit komt! :P

haha! dag SOL!!

was ik weer. en was t maar waar. nee, er zijn geen upgrades meer geweest. heb een tijdje wat andere dingen aan mijn hoofd gehad. en financieel liep het allemaal niet naar behoren. dus nog totaal geen nieuws. voorlopig komt dat ook niet meer denk ik. maar ik kijk nog wel rustig verder. wel blij dat ik weer op dit forum ben. kan de laptop eindelijk weer gebruiken

hoe is het met jou set? nog steeds net zo geweldig neem ik aan!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Citaat van: Robbert54 op maart  9, 2009, 15:06:20
haha! dag SOL!!

was ik weer. en was t maar waar. nee, er zijn geen upgrades meer geweest. heb een tijdje wat andere dingen aan mijn hoofd gehad. en financieel liep het allemaal niet naar behoren. dus nog totaal geen nieuws. voorlopig komt dat ook niet meer denk ik. maar ik kijk nog wel rustig verder. wel blij dat ik weer op dit forum ben. kan de laptop eindelijk weer gebruiken

hoe is het met jou set? nog steeds net zo geweldig neem ik aan!

Hey Robbert,

Dat is wel balen man, dat het allemaal niet zo gaat als gepland. Je hebt wel eens van die tijden... :(
Maarja, er waren al verschillende doemscenario's de revue gepasseerd in mijn hoofd. Maar gelukkig ben je er nog...haha ;D ;)

Mijn set is ook nog niks aan veranderd, ik heb al wel allerlei mooie ideeën in mijn hoofd. Maar de daadwerkelijke uitvoering van de plannen zal nog wel even op zich laten wachten. ;D

En, oja... welcome back! 8)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

chulin

Robbert  :o :o :o     welcome back!

Hoe gaat het?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Robbert54

Citaat van: chulin op maart  9, 2009, 19:17:10
Robbert  :o :o :o     welcome back!

Hoe gaat het?

hey!

ja goed hoor. ik had je al een pm gestuurd over het hoe en wat. hoe gaat het verder met jou? heb je al een nieuwe receiver en speakers gekocht? of een nieuwe pioneer :devil:

@sol: haha doemscenario's ja? zo erg was het allemaal gelukkig niet. moest gewoon even flink wat prioriteiten stellen voor mezelf.

jou set hoef je ook helemaal niks aan te veranderen eigenlijk. je hebt gewoon een super set! misschien alleen een x een pioneer aanschaffen :tongue2:

wat voor ideeen heb je nog dan? ga je nog weer naar school trouwens? dat wou je toch? ik heb besloten om er nu maar gewoon eens werk van te maken. ik ben nu aant kijken naar de opleiding ipo (industrieel product ontwerper) even kijken wat dat is. je bent nooit te oud om te leren zeggen ze dus. 8)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Welkom terug :thumbs-up: Ik vroeg me al af of je een nieuwe alias had ;D

Mooie set heb je staan. Je hoeft trouwens niets te upgraden als je tevreden bent ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive