DVD/CD?

Gestart door MrPink, augustus 2, 2002, 11:02:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrPink

Mijn cd-speler is het langzamerhand aan het begeven en ik vroeg mij af, wat in mijn situatie een verstandige keus zou zijn. Een nieuwe cd-speler kopen (Arcam DiVA cd72t of Exposure 2010 of ...?) of een betere dvd-speler (nu een Onkyo 535, misschien een Arcam DV88?)? Hoe ligt de verhouding cd-speler/dvd-speler qua (stereo)geluidskwaliteit tegenwoordig?

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Er zijn verschillende ZEER goede DVD spelers op de markt die losse transporten overbodig maken.

Denk bv aan de Arcam, Marantz, Toshiba (top modellen), Meridian, TagMclaren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dick

Zal tegenwoordig inderdaad weinig uitmaken, ik maak graag gebruik van CD-wisselaars. Dit was voor mij de rede om toch een DVD en CD speler los te gebruiken.. Er zijn wel DVD wisselaars, maar die zijn (waren toen) zeer duur. Waarom weet ik niet, tenslotte is het mechanisme gelijk. Lijkte me...

bmateijsen

dvd en cd zit toch wel een hoop verschil in.. de cd speler maakt o.a. gebruik van een andere laser en heeft niet klankmatig verstorende elementen als mpeg-decoders etc, die kunnen een hoop jitter veroorzaken.

CD wisselaars is puur voor het gemak, maar zullen ook de klank qua stabiliteit niet echt tegoed komen.

Tja.. je kan er op vele verschillende manieren naar kijken... luister je naar een cd om maar gewoon een cd-tje te draaien, of wil je je ook echt inleven in de muziek.

Wat frank zegt, klopt absoluut er zijn zeer goede dvd-spelers op de markt... echter deze zitten ook in een hogere prijscategorie... startend bij ongeveer 1500 eur

Groet Bjorn

MrPink

Ik luister wel graag een beetje behoorlijk naar een cd-tje, maar als ik met een goede dvd-speler ook een goed cd-geluid kan krijgen is dat natuurlijk wel extra prettig. Een cd-wisselaar hoeft voor mij niet. Vroeger was het zo dat een dvd-speler maximaal vergelijkbaar was met een middelmatige cd-speler, vandaar mijn vraag. Enige suggesties qua merk en type?

Zover alvast bedankt!

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Goed CD Transport + matige DVD speler = Dure DVD speler.

Waarom je geld verspreiden over 2 apparaten  ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Ik vind de Arcam DV88 vrijwel geen compromis meer. Vond ik zeer overtuigend als CD-speler. Ook als DVD-speler trouwens. Ook de Meridian 596 is mooier dan menig CD-speler, maar ook wel flink aan de prijs.

Hoeveel ben je bereid uit te geven? Als dat niet teveel is, zou ik een DVD-speler kopen met goed beeld en goed genoeg geluid en een goede CD-speler voor CDs.

MrPink

Dank voor de reacties! T+A ken ik niet, zal ik eens naar kijken. Als ik het goed begrijp is de Arcam DV88 een goede vervanger voor zowel mijn oude cd-speler als mijn Onkyo 535?

Groetjes,
Oscar

Spacebass

En als je hem koopt en je bent in de buurt van Duitsland  ;D kan je voor het extra geld dat je overhoud nog een hoop nieuwe CD's/DVD's kopen (Mission to Mars in het Duits!  ;D  ;D  Kids don't try this at home  ;D )


Nee onzin, moet je natuurlijk zelf weten!

MrPink

SB, je hebt alweer ingespeeld op mijn volgende vraag, namelijk: Waar kan ik het beste die Arcam kopen dan? :)

Groetjes,
Oscar