Philips "The One" 43PUS1704/12 dood (strepen in beeld)

Gestart door wh-vanderpost, juli 17, 2023, 16:28:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wh-vanderpost

Hi allen,
Een beetje een lang verhaal, maar het leek me handig om het toch even hier te plaatsen in de hoop dat iemand zegt "oooww, maar dat is ........ en dat los je zo op".

Ik heb nu een jaar of 3 een 43" Philips 'The One' LCD tv onder het projectiescherm staan die ik, zeker in de zomerperiode, eigenlijk 100% van de tijd gebruik (projectie 0%). Maar vorige week is deze overleden. Het begon met een paar keer wat strepen door het beeld die flitsten en na een paar dagen dat was het beeld compleet weg en waren de lijnen het enige beeld. De ambilight doet het nog en reageert ook op input (knop menu en home indrukken bijvoorbeeld).
Na amper 3 jaar gebruik is dit echt bijzonder slecht te noemen uiteraard. De TV was destijds overigens 480 euro, geen Medion prijzen in ieder geval. De winkel (HelloTV in Utrecht) geeft aan dat ze met een, door Philips aangewezen, servicepartner werken voor reparaties na de garantieperiode. Er zou wel een vorm van coulance van toepassing kunnen zijn, maar ze zeggen gelukkig eerlijk dat dit meestal een wassen neus is en dat de reparatie gewoon duur is. Je betaalt overigens altijd 40 euro voor het opstellen van een offerte, of je nou wel of niet de reparatie doorzet. Dit 'onderzoek' gaat op afstand, de TV hoeft niet ergens afgeleverd te worden.
Aangezien ik dit belachelijk vond ben ik op internet gaan zoeken, in Lelystad zit een reparatiedienst die op basis van een filmpje aangaf dat dit mogelijk het LCD paneel zelf was en dat reparatie aan huis rond de 200 euro kost.
Na verder zoeken vond ik ook soortgelijke symptomen bij een defect T-con bord, een simpel printje van een paar tientjes. Omdat ik de goede hoop had dat dit het probleem wel eens zou kunnen zijn, heb ik voor 2 tientjes online een ander T-con bordje gekocht. Helaas is het probleem niet opgelost na het vervangen hiervan.
In een YouTube video laat een buitenlandse reparateur zien hoe je de condensatoren op de aansturing van het LCD paneel kan controleren op sluiting. Dit heb ik ook gecontroleerd en er zijn geen (overduidelijk) defecte condensatoren te vinden.

Omdat ik eigenlijk op termijn de TV en projector eruit wil doen en wil vervangen voor een 85 of 98 inch TV, wil ik eigenlijk de Philips TV nog even oplappen zodat ik die nog wat maanden kan gebruiken. Aan het einde van dit jaar zou een nieuw model mini-LED TV uitkomen waar ik mijn zinnen op heb gezet.

Maar voor de Philips zijn mijn ideeën een beetje op. Is er iemand hier dit ervaring heeft hiermee, of die misschien heel toevallig mensen kent die hier vaker mee te maken hebben gehad? Alle ideeën zijn welkom uiteraard!  :worship:
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Rowdy

Je kunt ook kijken naar een tweedehands televisie voor weinig geld als het toch voor een paar maanden is.

wh-vanderpost

Na wat wikken en wegen de knoop toch maar doorgehakt en een Samsung 85 inch QN95B aangeschaft. Model van vorig jaar was voor een aardige prijs mee te nemen.
Dus voor mij het einde van een lang projectie tijdperk (voorlopig in ieder geval).
Zal binnenkort wel een verkoop topic komen voor de RS15  :coffee:
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest