Zappiti out of business…🤬

Gestart door Teejoo, oktober 2, 2023, 22:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PascalP

Maar dit is dan een complete 'nieuwe' speler of is het ook voor 'huidige' Zappiti's?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Marco66

#26
App komt beschikbaar voor de Zappiti tegen betaling begreep ik en ze hebben dus ook een eigen mediaplayer zo te zien.
R_Volution lijkt mij een doorstart van Zappiti maar kan het mis hebben.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

jaco

Kan iemand me uitleggen waarom er analoge outputs op die spelers zitten ?
Die worden toch alleen maar door mensen gekocht die rip downloaden, en die zijn meestal geen kabel believers. Kan zo paar honderd euro goedkoper zonder die antiek analoge audio uitgangen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo

Citaat van: PascalP op oktober 18, 2023, 19:42:00Maar dit is dan een complete 'nieuwe' speler of is het ook voor 'huidige' Zappiti's?
Ook voor de huidige Zappiti's, maar ook bijvoorbeeld Zidoo. Het is gewoon een android app. Ik lees prijzen van €50 per jaar, en dat vind ik wel stevig voor de mensen die de ontwikkeling in feite hebben betaal via de Zappiti speler.

Ik vind het van de andere kant belangrijk dat ik een native 21:9 videowall heb met de mogelijkheid om zichtbare labels/banners aan de poster koppelen zodat duidelijk is of het UHD, blu-ray, maar ook iTunes of Netflix etc is.

Deze app is de enige dit dit volgens mij heeft.

Marc

Sinds de "video"  app van mijn Zappiti Reference offline is kan ik uiteraard nog bij de films op de HDD's in de Zappiti via de Explorer app. Helaas merk ik dat de AB minder functioneel is als je een film via Explorer gestart hebt.
Hopelijk komen er snel alternatieven die even goed (of beter) werken als de Video app en tegen een acceptabele prijs, met de gegevens zowel in de Cloud als lokaal!

Teejoo

Citaat van: Marc op december 17, 2023, 11:30:49Sinds de "video"  app van mijn Zappiti Reference offline is kan ik uiteraard nog bij de films op de HDD's in de Zappiti via de Explorer app. Helaas merk ik dat de AB minder functioneel is als je een film via Explorer gestart hebt.
Hopelijk komen er snel alternatieven die even goed (of beter) werken als de Video app en tegen een acceptabele prijs, met de gegevens zowel in de Cloud als lokaal!
Die is er nu toch in de vorm van R_video? Alleen is het prijspunt nog niet in verhouding met de mogelijkheden van de app. Dat moet echt nog verbeteren en minimaal terugkomen op het niveau van de oude app. Maar ik gebruik hem nu gewoon voor het film kijken.

J.A.F._Doorhof

Ik ga hem maar afschrijven of via de HDD gebruiken.

Het meeste streamen we of komt van disc.
Om dan te betalen voor iets wat op andere spelers gratis is of kan vind ik net wat te gortig voor die paar keer per jaar dat we een oude film kijken.

Heb hem nu in offline modes staan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marco66

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 22, 2023, 09:15:40Ik ga hem maar afschrijven of via de HDD gebruiken.

Het meeste streamen we of komt van disc.
Om dan te betalen voor iets wat op andere spelers gratis is of kan vind ik net wat te gortig voor die paar keer per jaar dat we een oude film kijken.

Heb hem nu in offline modes staan.

Idem, gebruik hem nu maar als dure nas en stream via de Apple TV.
Vind 9,99 per maand voor een videowall echt te veel.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

J.A.F._Doorhof

Ze hadden beter eenmalig 50.00 kunnen doen dan had ik het wel gedaan.

Zelfde met bv Logic en fcp op de iPad
Allebei "maar 4.99" maar ik gebruik het alleen als ik gemak wil.
Prijs het op 100.00 en had beide gekocht.

Heb geen moeite met abonnementskosten voor iets wat je dagelijks gebruikt maar met dit soort dingen ben ik toch bang dat ze hun doel voorbij schieten met dat soort prijzen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RvD

2 films per jaar kopen op 4K kosten hetzelfde als dit abonnement op jaarbasis. Voor die 50 euro haal ik op dit moment geen nieuwe speler in huis van dezelfde kwaliteit. Natuurlijk had ik het ook liever anders gezien en zelf gebruik ik het ook zeker niet dagelijks hooguit 2 keer per week want doe ook veel streamingdiensten en schijfjes afspelen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Marco66

Citaat van: RvD op december 22, 2023, 10:40:442 films per jaar kopen op 4K kosten hetzelfde als dit abonnement op jaarbasis. Voor die 50 euro haal ik op dit moment geen nieuwe speler in huis van dezelfde kwaliteit. Natuurlijk had ik het ook liever anders gezien en zelf gebruik ik het ook zeker niet dagelijks hooguit 2 keer per week want doe ook veel streamingdiensten en schijfjes afspelen.

Dat is geen vergelijk!
Gaat om kosten voor videowall functie, die al op een speler zaten van 799,00!
Ter vergelijking, infuse voor Apple tv kost 0,99 per maand!
Maar iedereen staat vrij dit wel of niet te doen, vele zullen blij zijn met deze mogelijkheid om de "oude" zappiti te kunnen blijven gebruiken zoals voorheen.
Ik vind het gewoon niet ok.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

RvD

Citaat van: Marco66 op december 22, 2023, 11:35:52Dat is geen vergelijk!
Gaat om kosten voor videowall functie, die al op een speler zaten van 799,00!
Ter vergelijking, infuse voor Apple tv kost 0,99 per maand!
Maar iedereen staat vrij dit wel of niet te doen, vele zullen blij zijn met deze mogelijkheid om de "oude" zappiti te kunnen blijven gebruiken zoals voorheen.
Ik vind het gewoon niet ok.

Hoogstwaarschijnlijk zijn het niet allemaal zelf gemaakte rips van eigen schijfjes die je in bezit hebt die je bekijkt op de Zappiti, dus er zit wel enige kern van waarheid in.

Infuse is geen vergelijk want ondersteund geen Atmos (native) was het maar zo'n feest, dan was de Apple TV de ultieme mediaspeler voor zowel streamingdiensten en rips.

De keus is ieder voor zich maar ik ben blij dat ik de Reference (1299 euro) nog niet af hoef te schrijven na 2 jaar, mijn variant is nog iets duurder want heeft ook nog een modificatie erop zitten. Het is persoonlijk maar de nieuwe videowall bevalt mij uitstekend maar ik gebruik wel een TV dus geen 21:9 nodig bijvoorbeeld.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

jeepee

Als je nu een maand abonnement neemt op R volution, kun je dan je bestaande films indexeren en dan daarna be de video wall blijven gebruiken voor deze films als je abonnement beëindigd? Of houdt die video wall meteen op na eind abonnement?

Nielsje

Net als de Zappiti liggen jouw gegevens in de cloud. Dus als je stopt kan je ook niet bij de videowall lijkt me. Dan kan je alleen maar gebruikmaken van de explorer om films te kijken.
Misschiendat je Plex/kodi er nog op kan zetten.
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

jeepee

Citaat van: Nielsje op februari  4, 2024, 21:28:36Net als de Zappiti liggen jouw gegevens in de cloud. Dus als je stopt kan je ook niet bij de videowall lijkt me. Dan kan je alleen maar gebruikmaken van de explorer om films te kijken.
Misschiendat je Plex/kodi er nog op kan zetten.

Ik wist niet dat het in de cloud zat. Ik was de video wall van Dune gewend en heb de zappiti net een paar dagen niet wetend dat ze failliet waren. Ben altijd dune gewend en vind de explorer van Zappiti heel erg armoedig, alsof je 15 jaar teug in de tijd gaat. Heel jammer.

Nielsje

Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

williams

Weet niet of dit aan mij ligt maar de link werkt niet .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

PascalP

Gisteren wel nog, nu niet meer idd...
Zal wel een beetje vroegtijdig online gekomen zijn ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

williams

Zag de link op het avs ook voorbij komen maar ook daar deed deze het gisterenavond niet meer .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

#44

Raymen

#45
Ook vreemd
er is niks meer van te vinden ook

Lijkt wel dat ze hem per ongeluk online hadden gezet ,en snel weg hebben gehaald
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Marc

Het lijkt erop dat er opties zijn buiten de R_Video/Volution app. Vermoedelijk is die app beter/mooier dan alle andere opties, maar 50€ per jaar voelt niet okay (wel 1 malig) en alles in de cloud voelt ook niet prettig.
Voor de mensen met alles op server is JELLYFIN een mooie optie en voor de mensen met alles op HDD's in de Zappiti is KODI+IBMC-WRAPPER een goed alternatief.

Teejoo

Citaat van: Marc op februari 22, 2024, 12:22:41Het lijkt erop dat er opties zijn buiten de R_Video/Volution app. Vermoedelijk is die app beter/mooier dan alle andere opties, maar 50€ per jaar voelt niet okay (wel 1 malig) en alles in de cloud voelt ook niet prettig.
Voor de mensen met alles op server is JELLYFIN een mooie optie en voor de mensen met alles op HDD's in de Zappiti is KODI+IBMC-WRAPPER een goed alternatief.
Werkt Jellyfin goed op de Zappiti? Ik dacht dat er iets was met iso's of iets anders. Je gebruikt dan ook de player van de speler zelf neem ik aan, net zoals de oude video app en R-Video?

PascalP

Als je Jellyfin (en Kodi) kunt draaien zou je dan ook Plex kunnen draaien?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#49
Citaat van: PascalP op februari 22, 2024, 14:20:29Als je Jellyfin (en Kodi) kunt draaien zou je dan ook Plex kunnen draaien?
Ik zou het wel verwachten, maar op FB lees ik toch wel over beperkingen van de alternatieven wat ik niet goed begrijp omdat de player van de spelers gebruikt worden. Terwijl het eigenlijk alleen maar een videowall is.

En ik zoek natuurlijk een 21:9 videowall.