Het grote Lyngdorf topic

Gestart door garmtz, februari 18, 2006, 09:51:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Spijkie

Citaat van: DofN op juli 23, 2022, 11:54:35
Nauwelijks minder is al een flink statement in ultra hifi land :)

Ik stream al jaren  (en heb inmiddels heel wat streamers gehad) en vind de geluidskwaliteit minimaal gelijkwaardig aan CD's. Ik kan me voorstellen dat de ingebouwde streamer in de TDAI3400 gelijkwaardig is aan CD-kwaliteit?

Het lijkt me ook niet dat lyngdorf het zich kan veroorloven om een streamer in te bouwen die lager is dan cd kwaliteit, ik vindt het wat raar dat er inhoudelijk weinig over te vinden is.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Faxe

Ik ben in ieder geval dik tevreden over de klank van het streamer gedeelte van de TDAI 3400. Hiervoor had ik een Marantz NA-11S1 en hij klinkt in ieder geval niet slechter. Functioneel gebruik ik Roon om te streamen en af en toe rechtstreeks via Tidal en Spotify. Dat werkt probleemloos.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

A3-D

Ik hoor echt geen verschil of ik de streamingfunctie gebruik van mijn NVIDIA Shield of die van de Lyngdorf 1120, beiden klinken ze retestrak!

Wat ik wel ervaar is dat mindere opnames keihard worden afgestraft. Ik heb momenteel een proefabonnement op Tidal en op de Lyngdorf app kun je prima zien wat er aan audio format wordt doorgegeven op de input. Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de verschillen tussen Spotify, Tidal en lossless vanaf mijn NAS amper waarneem.

Faxe

Om eens te kijken wat Roomperfect nou doet een aantal metingen gedaan met REW. Heb zowel links als rechts een meeting gedaan met Roomperfect uit, Roomperfect in de focus positie en Roomperfect in de global setting. Hieronder de plaatjes van hoe het er voor links en rechts uit ziet.





Luister zelf eigenlijk altijd in de focus modus omdat dat naar mijn idee het beste klinkt.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

addesmo

#2329
Haha lekker ruime vraag, maar proberen is weten!
Persoonlijk denk ik dat je een hele goede kans maakt dat dit heel goed gaat lukken, maar ken je ruimte niet. Bij mij heeft de Lyngdorf de bas problemen voor 100% opgelost met behoud van de eigenschappen die ik zo waardeer in mijn speakers.
Op Avforums staat heel veel info van gebruikers.
Proberen dus en succes.

Faxe

Je zou het kunnen navragen bij een dealer die beide verkoopt. Audio Expert in Den Bosch heeft beide in het assortiment.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

A3-D

#2331
Kleine update; inmiddels is mijn recent aangekochte Lyngdorf 1120 voorzien van een nieuwe set speakers en staat er sinds gisteren een set Sonus Faber Sonetto V in te spelen.

Wat een fantastische combi! Op laag volume blijft het gedetailleerd en vol klinken en ik ben helemaal happy. Zelfs zonder ingespeeld te zijn klinken deze speakers precies zoals ik voor ogen had. En dan te bedenken dat ik zelfs nog een RoomPerfect meting moet doen (luister nu met de focus meting van mijn Missions).

Volgens mij kan mijn sub in principe de deur uit, maar ik wil nog wel wat langer testen en luisteren. Ook zonder crossover kan de 1120 de Sonetto's prima de baas en heb ik op geen enkel front het idee dat ik vermogen tekort kom. Hier was ik in eerste instantie wel wat huiverig voor. De PMC twenty5.23i heb ik uiteindelijk toch laten gaan. Deze waren voor mijn doen veel te clean en transparant/helder. Een in mijn optiek té steriele sound en het ontbreken van "beleving".

Kortom, de 1120 en de SF Sonetto V is voor mij een goede match!  :worship:

DofN

Wie weet gaat het nog beter klinken met een kleed en wat spulletjes op de achterwand? Maar mooi dat het al zo goed uitpakt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kerre

Citaat van: DofN op september  2, 2022, 08:17:10
Wie weet gaat het nog beter klinken met een kleed en wat spulletjes op de achterwand? Maar mooi dat het al zo goed uitpakt.

Wilde ik ook al zeggen, maar ken de rest van de ruimte niet. Dus hield me wijselijk stil.  :tounge2:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

DofN

Wat je niet ziet is belangrijk, maar wat je wel ziet zegt ook al veel. De eerste reflectiewand achter de LS, de eerste reflecties van de LS door de vloer..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

scoc

Citaat van: A3-D op september  2, 2022, 01:25:05
Kleine update; inmiddels is mijn recent aangekochte Lyngdorf 1120 voorzien van een nieuwe set speakers en staat er sinds gisteren een set Sonus Faber Sonetto V in te spelen.

Wat een fantastische combi! Op laag volume blijft het gedetailleerd en vol klinken en ik ben helemaal happy. Zelfs zonder ingespeeld te zijn klinken deze speakers precies zoals ik voor ogen had. En dan te bedenken dat ik zelfs nog een RoomPerfect meting moet doen (luister nu met de focus meting van mijn Missions).

Volgens mij kan mijn sub in principe de deur uit, maar ik wil nog wel wat langer testen en luisteren. Ook zonder crossover kan de 1120 de Sonetto's prima de baas en heb ik op geen enkel front het idee dat ik vermogen tekort kom. Hier was ik in eerste instantie wel wat huiverig voor. De PMC twenty5.23i heb ik uiteindelijk toch laten gaan. Deze waren voor mijn doen veel te clean en transparant/helder. Een in mijn optiek té steriele sound en het ontbreken van "beleving".

Kortom, de 1120 en de SF Sonetto V is voor mij een goede match!  :worship:

Je ken best niet spelen via een Roomperfect meting gemaakt met andere speakers want deze is specifiek voor een speaker/ruimte combinatie. Dan speel je beter in bypass voor nu zonder RP meting ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

En iets totaal anders ... maar wat is er aan de hand bij Lyngdorf ivm product lanceringen? De laatste 3 jaar hebben ze, buiten de 1120, niets nieuw gelanceerd. Hun 8-kanaals amp hoor je al jaren niets meer van. Terwijl NAD wel in staat is om Purify amps te lanceren en leveren dus de kaart van géén beschikbaarheid of Corona gaat niet helemaal op.

Het enige wat men nog doet is speakers lanceren onder de Lyngdorf naam zodat hun dealers all-in-one combo's kunnen leveren maar dat is het dan ook.

Ik ben nog steeds tevreden met mijn MP60 voor surround maar het valt op dat Lyngdorf de laatste jaren geen nieuwe apparaten meer lanceert.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Deleted User

En daarom ben ik voor mijn luisterruimte afgehaakt en over gestapt op geheel iets anders.... Volgens Peter Lyngdorf waren ze bezig met een opvolger voor mijn DPA-1, maar dat is ook al weer 4 a 5 jaar geleden geloof ik.

Faxe

Er is een firmware update beschikbaar voor de Lyngdorf TDAI 3400. Met de update komt Apple Airplay 2 beschikbaar. Meer info over de update: https://lyngdorf.steinwaylyngdorf.com/lyngdorf-tdai-3400-software-update/?fbclid=IwAR01fBRb7Xm855vQZQPIZOodH2OmNO3lLpCYxpJNsceK_MvMxSvqUGiEMUo

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Nxt0206

#2339
Hoi allen,

Ik ben nieuw op deze forum.

Ik woon in een apartement waar de kamer nogal onvergefelijk is. Laminaat, grote raam partij, flutter echo, geen treatments in de kamer. De woonkamer/keuken is ongeveer 35m2

Ik heb momenteel mijn 5.1 kef set in de verkoop staan omdat ik terug ga naar stereo ( 2.1/2)
Het gaat om de kef r500 en r200c als front stage. Eigelijk prima geluid maar ik verlang de laatste tijd meer naar wat warmere sound. Vandaar dat ik vandaag de wharfedale linton 85th heb gekocht.

Nu nog een bijpassende amp, en ik heb veel ingelezen en veel opties bekeken zoals naim, nad, rotel, rega en nog een paar andere opties, uiteindelijk toch geëindigd bij lyngdorf 1120.  Hoofdzakelijke reden is RP.

Deze versterker, zal die krachtig genoeg zijn? Tdai3400 valt helaas buiten budget.
Velen prijzen de bw2 als sub en raden die ook aan bij deze amp ivm integratie. Ik vind de subs ook super mooi alleen is helaas uit mijn budget. Ik neig te gaan naar 2x Bk P12-300SB-PR sub.

Zou deze subs goed kunnen integreren icm RP? Ik verlang vooral naar clean tight base, en dat je de subs niet kan localiseren. Het hoeft geen boem boem en super hard te gaan ivm buren onder boven en naast.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Citaat van: scoc op september  2, 2022, 12:40:38
En iets totaal anders ... maar wat is er aan de hand bij Lyngdorf ivm product lanceringen? De laatste 3 jaar hebben ze, buiten de 1120, niets nieuw gelanceerd. Hun 8-kanaals amp hoor je al jaren niets meer van. Terwijl NAD wel in staat is om Purify amps te lanceren en leveren dus de kaart van géén beschikbaarheid of Corona gaat niet helemaal op.

Het enige wat men nog doet is speakers lanceren onder de Lyngdorf naam zodat hun dealers all-in-one combo's kunnen leveren maar dat is het dan ook.

Ik ben nog steeds tevreden met mijn MP60 voor surround maar het valt op dat Lyngdorf de laatste jaren geen nieuwe apparaten meer lanceert.

Misschien gaat het nu te goed met ze?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

BuSpu


DofN

Dat kan uiteraard ook. Maar als je echt alleen je laagweergave wil verbeteren, dan is een minidsp ook een oplossing.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

A3-D

#2344
Citaat van: Nxt0206 op september 10, 2022, 16:45:26
Deze versterker, zal die krachtig genoeg zijn? Tdai3400 valt helaas buiten budget.

Met 35m2 gaat de 1120 ruim voldoende zijn. Ik luister in een veel grotere ruimte en was daar namelijk ook wat huiverig voor. Ik mis echter op geen enkel front de power die ik dacht nodig te hebben. Ook ik ben van 5.1 naar 2.1/2.0 gegaan, en na de recente aanschaf van nieuwe speakers kan mijn sub op zoek naar een nieuw baasje en is die min of meer overbodig geworden.

Ik zou de 1120 eens uitproberen bij je thuis, er is vast wel een dealer die je hiermee kan helpen, en anders weet ik er wel eentje als je in de buurt van Rotterdam woont.

scoc

Citaat van: Spijkie op september 10, 2022, 17:21:07
Misschien gaat het nu te goed met ze?

Gr Spijkie

Dat dacht Blackberry ook ... en kijk waar zij nu staan.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Staaled

#2346
Citaat van: scoc op september  2, 2022, 12:40:38
En iets totaal anders ... maar wat is er aan de hand bij Lyngdorf ivm product lanceringen? De laatste 3 jaar hebben ze, buiten de 1120, niets nieuw gelanceerd. Hun 8-kanaals amp hoor je al jaren niets meer van. Terwijl NAD wel in staat is om Purify amps te lanceren en leveren dus de kaart van géén beschikbaarheid of Corona gaat niet helemaal op.

Het enige wat men nog doet is speakers lanceren onder de Lyngdorf naam zodat hun dealers all-in-one combo's kunnen leveren maar dat is het dan ook.

Ik ben nog steeds tevreden met mijn MP60 voor surround maar het valt op dat Lyngdorf de laatste jaren geen nieuwe apparaten meer lanceert.
Dat is Lyngdorf eigen.
Begon al toen ze nog Tact heetten.
Het duurde lang voordat de TDAi2200, RP-1 ,SDA2150 etc. werden gebracht.
Vervolgens weer een lange tijd niets, tot de huidige reeks.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vj

dit komt omdat de m28 van NAD lyngdorf technologie/ versterking gebruikt . peter lyngdorf wilt enkel hun 8400 lanceren als hij enorm veel beter is als de m28. ongeveer hetzelfde of iets beter is hij niet tevreden mee . alsook heeft de m28 een jaar " exclusiviteit " gekregen van lyngdorf .
woonkamer : LG 65"b8 , Arcam avr390 , MA silver 300 , MA silver c350 , MA silver fx , MA radius 90 (Atmos) , rel ht1003 , ps5
Slaapkamer : LG 55c1 , PS4 , Panasonic 4k Blu ray speler

A3-D


scoc

#2349
Citaat van: vj op september 16, 2022, 12:53:20
dit komt omdat de m28 van NAD lyngdorf technologie/ versterking gebruikt . peter lyngdorf wilt enkel hun 8400 lanceren als hij enorm veel beter is als de m28. ongeveer hetzelfde of iets beter is hij niet tevreden mee . alsook heeft de m28 een jaar " exclusiviteit " gekregen van lyngdorf .

De NAD M28 bevat geen Lyngdorf technologie maar is gebasseerd op Purify versterking. Dit laatste staat los van Lyngdorf. En de Lyngdorf 8400 is er nog steeds niet en dit nu bijna 3 jaar na aankondiging van dat product. Dan heeft NAD een mooi product gemaakt denk ik dan maar met de M28.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050