4 aderig aansluiten op 2 aderig?

Gestart door KlusenCo, januari 9, 2024, 12:57:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KlusenCo

Hi,

We willen graag de speakers van een oude home cinema set van Philips aansluiten. Er zitten al kabels in de muur (van de vorige bewoners) en we vragen ons af of we die kunnen gebruiken? De meegeleverde kabels van de luidsprekers hebben namelijk 4 pinnetjes aan de verschillende stekkertjes voor beide kanten van de kabel en de kabel die al in de muur zit is 2 aderig.

In de chatfunctie van een online kabelhandel vertelden ze dat ik die draden gewoon dmv kroonsteentjes of lasklemmen kan verbinden, maar ik ben er niet helemaal gerust op. Is het echt zo gemakkelijk?
Kun je van 4 naar 2 en weer terug naar 4?

Sorry, ben best handig met verlichting en andere stekkers, maar weet gewoon te weinig van audio...

Alvast enorm bedankt!

dre73

heb je misschien een merk/type luidspreker of een link naar de manual?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.


jazzy

Nee, dat gaat niet. Die vier aders zijn voor signaal naar twee luidsprekers per behuizing. Je kunt dat niet zo maar overbengen via twee aders.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

KlusenCo

Nee precies, het klonk ook niet logisch dat dit wel zou kunnen, maar ze zeiden het zo stellig dat ik erover ging twijfelen. Bedankt voor je reactie!