Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

VTEC_genieter

Ja, het is een bijzondere Tamron met een goede AF en een goede VC.
Ik vind de beeldstabilisator specifiek in deze lens en in de allround zoomlenzen 18-270mm en de 16-300mm echt een zeer goeie stabilisator!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Cyrus·

Mooie aanwinst, P! Is werkelijk een uitstekend objectief. Ga je veel plezier aan beleven!
Groeten,
Edwin

Rob Eric Blank

Citaat van: Bama op december 23, 2014, 15:06:35
Vergeten hier te posten maar ik heb deze gekocht en die moeten straks ook op mijn D750
Hoe doet de Tokina het?
Zelf heb ik de Nikkor 14-24, maar een vriend van mij wil ook groothoek. De Tokina is wat aangenamer in de prijsstelling, maar is het ook goed?

Bama

#2728
ik heb hem nog niet gebruikt.
Morgen komt mijn 750 terug van Nikon, vage opmerking in het service rapport dus weet niet wat ze nu eigenlijk gedaan hebben.

Ik weet niet waar je woont maar je mag de lens gerust proberen.

VTEC_genieter

Wat was volgens jou het probleem met je D750?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Bama

#2730
Er kan een probleem zijn met bepaalde tegenlicht situaties, hij geeft dan een soort flare (valse spiegeling).
Sommige mensen hadden dit probleem en een groot deel van de camera's is dus terug geroepen en deze zouden gecontroleerd of afgesteld worden.
Ik heb zo weinig foto's gemaakt en ik had het zelf niet gezien maar mijn serienummer gaf aan dat ik misschien dit probleem kon hebben en daarom werd hij teruggeroepen.

Vandaag is trouwens ook mijn bescherming binnen gekomen voor de displays, heb gekozen voor hard glas.

Rob Eric Blank

Balen van die fout in de D750. Hopelijk is het opgelost en komt het niet terug.

Bama

Citaat van: Perfectionist op januari 11, 2015, 13:08:43
Tamron 24-70 f2.8 SP Di Vc USD voor mijn D610. Ben benieuwd, ben normaal nooit zo voor third party, maar vond de Nikon 24-70 iets te duur en te zwaar. Dit objectief krijgt echt zeer goede reviews.

Kan je al wat zeggen over deze lens, hij is nu namelijk in de aanbieding bij ke

Perfectionist

#2733
Nog omvoldoende. Zit al in mijn fototas, maar nog niet echt veel foto's mee kunnen maken. Cyrus heeft hem ook en is erg enthousiast erover. Hij kan wel wat meer vertellen en je wellicht per pB een link sturen met zijn foto's.

Verder de reviews met samples zijn erg lovend over deze lens. Wordt eigenlijk bestempeld als net zo goed als de 24-70 van Nikon en Canon, maar dan wat lichter en goedkoper.
Een beter forum begint bij jezelf.

Sjaak_Banaan

Gisteren heb ik een Sony A58K gekocht en een Tamron 18-200 lens van mijn collega overgenomen. We hebben nog helemaal geen ervaring dus gaan het hier eens mee proberen. Hopelijk dit weekend de eerste mooie plaatsje maken :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

ajbeefde

#2735
Citaat van: Perfectionist op januari 31, 2015, 13:02:24


Verder de reviews met samples zijn erg lovend over deze lens. Wordt eigenlijk bestempeld als net zo goed als de 24-70 van Nikon en Canon, maar dan wat lichter en goedkoper.

Niet allemaal "net zo goed als" , wel goedkoper dan de Canon en de Nikon, daar zijn de meesten het wel over eens  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Perfectionist

Net zo goed als of bijna net zo goed. Ook een review waar de Tamron weer beter is. Ik sprak over een gemiddelde opinie, zie ook gebruikerreviews op dpreview.
Een beter forum begint bij jezelf.

Bama


Perfectionist

Zul je geen spijt van krijgen, zeker voor de huidige prijs.
Een beter forum begint bij jezelf.

MechanicalAnimal

#2739
zo, heb zelf geen snars verstand van fotografie maar ik heb mijn vrouw een 70D-body kado gedaan.

kadotje ter vervanging van haar 350D met weetikveelhoeveel clicks inmiddels.



Ze heeft al een aardig setje lenzen op de 350D, er moet alleen nog een mooie telelens komen maar die kan ze beter zelf uitzoeken  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Bama

#2740
Ik heb sinds kort een leren schouderriem van sun sniper, kan ik echt iedereen aan raden, draagt vele malen fijner dan een standaard band om je nek.

Rob Eric Blank

Nikon 20mm f3.5 aangeschaft. Lekker compacte groothoek. Is voor wat experimentjes nodig, waar ik het gewicht zo laag mogelijk wil hebben en toch groothoek.

J.A.F._Doorhof

Als je voor straps gaat probeer dan ook zeker de blackrappid.
Voor de vrouwen is er zelfs een speciale uitvoering die ZEER comfortable draagt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bama

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  7, 2015, 12:03:01
Als je voor straps gaat probeer dan ook zeker de blackrappid.
Voor de vrouwen is er zelfs een speciale uitvoering die ZEER comfortable draagt.

Ziet er op het oog identiek uit aan de sunsniper, sunsniper heeft ook een elastisch deel er in wat een soort schokdemper is en een staaldraad tegen het doorsnijden.
Maar merk lijkt me niet belangrijk, de manier van dragen zo is gewoon veel comfortabeler en ik had niet verwacht dat het verschil zo groot was.
Als ik hem eerder had gehad had ik mijn 70-200 2.8 misschien zelfs niet weg gedaan.

J.A.F._Doorhof

Het verschil is inderdaad enorm. Gebruik ze zelf al een paar jaar en wil nooit meer anders.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Perfectionist

#2745
Dank voor de tip. De Black Rapid RS Sport gekocht.

Een beter forum begint bij jezelf.

Starred


RZeemering

Citaat van: Bama op februari  3, 2015, 11:07:49
Ik heb sinds kort een leren schouderriem van sun sniper, kan ik echt iedereen aan raden, draagt vele malen fijner dan een standaard band om je nek.

Ik heb ook al een aantal jaar de sunsniper. Ik heb er al 1 versleten zelfs... Dat was nog de oude versie met een slechtere aansluitstuk op de camera. De nieuwe is helemaal prima.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

VTEC_genieter

De BlackRapid voor de vrouw is een variant met een boog voor de vrouwelijke vormen[emoji68]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Geert

#2749
Zelf ben ik ook op zoek naar een goede draagriem die in ieder geval zo'n 2.5 kg moet kunnen dragen. Nu lees ik bij de sun sniper dat deze nog wel eens los wil schieten. Lijkt me bijzonder vervelend als je camera op die manier op de straat terecht komt.

Is het aan te raden om een extra beveiligingsriem te monteren?
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF