Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Cyrus·

Mooi objectief. Idd zwaar onderschat.
Groeten,
Edwin

BernHardN

Van de week eindelijk DHL aan de deur geweest toen er ook iemand thuis was....
Een Sirui R-2004 met G-20KX balhoofd






Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Rob Eric Blank

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 30, 2014, 19:48:59
Als ik heel eerlijk ben zie ik de markt als volgt in 10 jaar :

Sony nummer 1
Nikon nummer 2
Panasonic nummer 3
Fuji nummer 4
Canon nummer 5

Zelf schiet ik Nikon en ben al jaren een tevreden gebruiker.
Canon zie ik zeker niet als nummer 5. In de professionele markt (vooral sport) is het nog steeds het nummer 1 merk. De 7D MkII is een sterk apparaat, de focus is snel en kraakhelder. Dan heb ik het nog niets eens over de prestaties van de 1DX. Die laatst een keer in de hand gehad, wat een beest van een machine is dat. De kleuren direct uit de camera vind ik soms net iets fijner bij Canon. Bij Nikon is het soms net iets meer bijwerken.

Canon heeft een mooi arsenaal aan lenzen. Iets diverser dan Nikon. Hiermee dekken ze een bredere markt.

De 'terugkomst' van Fuji heeft mij verbaasd. Voorheen een Fuji gebruiker geweest. Ik heb de S3 en S5 gehad (met Nikon F-mount).

Sony heeft geweldige sensoren. De nieuwe Pentax 645z is wel een erg fijn apparaat. Ook de Nikon heeft Sony sensoren en over dynamische bereik in de D800 niets te klagen. Sony zie ik hiermee sterk als toeleverancier en in de markt voor consumenten camera's. Voor mij zijn de nieuwe Sony camera's ergnomisch niet fijn. Hou ik niet lekker vast (kan ook een kwestie van wennen zijn en is persoonlijk). Ook zie ik ze niet in de professionele sportmarkt komen, vanwege gebrek aan lenzen. Zijn minder robuust als werkpaarden als de 1Dx en D4s.

Mirrorless hebben Nikon en Canon de boot gemist. Instap mirrorless is volgens mij de grootste markt. Standaard lens er op en mensen hebben een compact met toegenomen sensorgrootte en functionaliteit. Daarin zie ik Sony sterkt in zijn.

J.A.F._Doorhof

Lenzen komen wel bij Sony.
De nieuwe A99-II als die uitkomt zou een snelheid monster moeten zijn.
De A77-II schijnt op dit moment al de snelste AF performance op de markt te hebben.

Het is een interessante markt.
Aan de andere kant de oude garde zal niet overstappen, ik zie nog regelmatig cameras van 6-7 jaar geleden langs de sportvelden en waarom ook niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Cyrus·

Zeiss Sonnar T* 35/2.8 voor de Sony A7. Geweldige combi voor straatfotografie. Maar ook voor algemeen gebruik: ik doe bijna alles met 35mm (full frame), ook met mijn Nikon dSLR.
Groeten,
Edwin

Rob Eric Blank

Citaat van: CyrusOne op november  6, 2014, 19:52:21
Zeiss Sonnar T* 35/2.8 voor de Sony A7. Geweldige combi voor straatfotografie. Maar ook voor algemeen gebruik: ik doe bijna alles met 35mm (full frame), ook met mijn Nikon dSLR.
35mm is erg fijn. Gefeliciteerd

Heb tegenwoordig de 35mm f1.4 van Sigma veel op de Nikon zitten. Erg lekkere combo.

Rob Eric Blank

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  6, 2014, 12:54:20
Het is een interessante markt.
Aan de andere kant de oude garde zal niet overstappen, ik zie nog regelmatig cameras van 6-7 jaar geleden langs de sportvelden en waarom ook niet.
Ik werk nog steeds met een D300s voor sport, naast de D800. Nikon heeft die nooit vervangen. Misschien nu toch overstappen naar een D810. Op DX sneller dan de D300s en een betere focus.

Daarbij is voor mensen met veel lenzen overstappen bijna niet te doen. Toevallig ken ik iemand (ook een bekende van heer Doorhof) die zijn hele Nikon uitrusting heeft ingeruild voor Canon. Best prijzig. Voor mij economisch niet rendabel.

Heb je een standaard zoom en een 70-200 dan is die overstap niet zo erg.

Ik juich toe was Sony gaat doen. Hoop dat daarmee ook beter innovaties komen bij de andere merken.

Cyrus·

#2632
@Rob: dank je! Ik heb ook de Sigma 35 f/1.4 Art, zit vrijwel altijd op mijn Nikon. Pracht-objectief. Echter: die combinatie is nogal zwaar en lomp, dus "op straat" niet bepaald een onopvallend geheel...
Groeten,
Edwin

Rob Eric Blank


Gaeje

Kwam deze tegen op internet. Grappig

Rob Eric Blank


Gaeje

Citaat van: Rob Eric Blank op november 18, 2014, 08:25:53
Lekker handzaam ;)

totaal van de pot gerukt natuurlijk. cinemalenzen van 30.000 dollar op zo'n fototoestel. gewoon voor de lol gedaan waarschijnlijk

Hootie

Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vieze freddie

de 85 1.2 van Canon
zwaar en trage AF, ik hoop dat de plaatjes het goedmaken
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Nahpets

 :worship:

De plaatjes die ik er van gezien heb wel. Om met Kai van DigitalRev TV te spreken, bokehlicious.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

donaldk

Citaat van: Gaeje op november 18, 2014, 23:35:28
totaal van de pot gerukt natuurlijk. cinemalenzen van 30.000 dollar op zo'n fototoestel. gewoon voor de lol gedaan waarschijnlijk

Cinema lenzen liggen met kisten vol te verstoffen in Hollywood. Niet deze zo te zien nieuwe, natuurlijk. Je focuspuller moet natuurlijk wel ergens aan kunnen draaien;-). Geweldig voor de Philip Bloom's van deze wereld, die mogen meeschieten met Lucas.

Gaeje

Citaat van: donaldk op november 30, 2014, 22:32:33
Cinema lenzen liggen met kisten vol te verstoffen in Hollywood. Niet deze zo te zien nieuwe, natuurlijk. Je focuspuller moet natuurlijk wel ergens aan kunnen draaien;-). Geweldig voor de Philip Bloom's van deze wereld, die mogen meeschieten met Lucas.

is dat zo? dat lenzen liggen te verstoffen? ik wist trouwens niet dat lucas nog films maakte, laat staan dat bloom nog iets anders draaide dan dingen die op vimeo uitkomen

donaldk

Is al weer een tijdje terug, dat hij als experiment mocht meedraaien met een Canon. Even googlen, wow alweer 2010. Alweer meer dan vier en half jaar geleden. http://philipbloom.net/2010/05/12/redtails/

Rob Eric Blank

Citaat van: vieze freddie op november 30, 2014, 20:13:00
de 85 1.2 van Canon
zwaar en trage AF, ik hoop dat de plaatjes het goedmaken
Nice

Gaeje

Citaat van: donaldk op november 30, 2014, 23:04:35
Is al weer een tijdje terug, dat hij als experiment mocht meedraaien met een Canon. Even googlen, wow alweer 2010. Alweer meer dan vier en half jaar geleden. http://philipbloom.net/2010/05/12/redtails/
nog nooit van gehoord... maar ik heb het artikel gelezen... lijkt meer een verhaaltje van philip bloom die voor het eerst een echte camera ziet, en er tussen wat loopt te toeristen. Hij kraamt weer zijn gebruikelijke onzin uit, bvb dat iedereen geilt op de compact prime lenzen, terwijl dat echt lelijke, slechte lenzen zijn, waar echt niemand op wil draaien. opgewaardeerde fotolenzen met een PL mount.

Maar goed, het 5D film avontuur is gelukkig ondertussen een stille dood gestorven, en kunnen we weer allemaal verder met ons leven. en terug on topic

holco

Tamron SP 90mm f2.5 52BB plus extension tube, perfect voor macro op mijn GH3 :)

Foto van internet getrokken,
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

VlisChris

Citaat van: vieze freddie op november 30, 2014, 20:13:00
de 85 1.2 van Canon
zwaar en trage AF, ik hoop dat de plaatjes het goedmaken

He, wat een vervelende lens is dat toch :devil:
Ooit 1 keer op mijn 30D mogen schroeven. Speciale bestelling voor een klant in de fotowinkel waar ik altijd kwam en toen mocht ik drie of vier minuten dat ding op mijn camera zetten. Echt "ruim" was het niet op mijn camera indertijd ;)

Foto gewoon van Flickr afgehaald overigens ;)
85keh Goodness by SHUN [iamtekn], on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Met welk lens zijn deze foto's geschoten?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

#2649
85 1.8 @ 1.8

Althans, dat is wat de exif op flickr aangeeft ;)

Voor de duidelijkheid: de foto's uit mijn vorige post zijn dus niet door mij gemaakt he ;) Dat is gewoon om een fotootje van de lens te posten ;) Gewoon een pracht van een ding om te zien.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.