Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

eddy135

Citaat van: spotmatic op augustus 19, 2013, 15:38:34
:P

Maar in ieder geval heb ik geen enkele projector meer. Alles uit mijn sig was leuk, maar een CRT zou ik niet snel meer ophangen.

(Ik zeg geen "nooit" omdat ik een zwak heb voor de 7 serie Barco's. Ik zal dus geen nee zeggen tegen een nagelnieuwe Barco Cine 7 ;))

...er staat er 1 in het verkoophoekje... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

J.A.F._Doorhof

Jammer spot, volgende keer gewoon doen :D
Altijd leuk om mensen te ontmoeten :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

skyfox

Ik erger me al langer aan het line of sight  en het zonlicht probleem van het standaard Nikon CLS middels popup flash systeem. Nu de knoop doorgehakt om er iets aan te doen. De kanshebbers waren de Yongnuo 622N triggers en het Phottix Odin systeem. Vandaag een bestelling gedaan voor twee setjes Yongnuo 622N radiotriggers.

De reden dat ik voor de Yongnuo triggers ben gegaan is tweeledig. Allereerst, ze zijn stukken goedkoper. Daarnaast, ze zijn compatible met de Yongnuo 568EX flitsers die ik heb. Ik heb Phottix gevraagd naar compatibiliteit, deze kunnen ze niet garanderen. Om nu te gaan kiezen voor Phottix flitsers of Nikon huismerk vind ik even te heftig qua investering. Daarnaast ben ik tevreden met de 568EX flitsers.
Het enige gemis, een controlunit voor bovenop de camera, kan vanaf oktober opgelost worden met de nieuwe Yongnuo 622TX unit of nu meteen met de SU800 commander van Nikon. Genoeg opties voor toekomstige investeringen dus, maar ik vind ze verder niet noodzakelijk, slechts erg handig.

Binnenkort weer mooie foto's maken met gelukkig een ergernis minder!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Rob Eric Blank

Citaat van: skyfox op augustus 19, 2013, 20:36:30
Ik erger me al langer aan het line of sight  en het zonlicht probleem van het standaard Nikon CLS middels popup flash systeem. Nu de knoop doorgehakt om er iets aan te doen. De kanshebbers waren de Yongnuo 622N triggers en het Phottix Odin systeem. Vandaag een bestelling gedaan voor twee setjes Yongnuo 622N radiotriggers.

Binnenkort weer mooie foto's maken met gelukkig een ergernis minder!
Keep me posted over hoe deze bevallen. Zelf herken ik het CLS systeem, hoewel het voor mij vaak wel werkt. Ben opzoek naar een set betaalbare triggers. PW zijn dat niet, omdat ik minimaal twee receivers nodig heb en 1 transmitter (of Tranciever).

Yoda2005

Heb net een Sigma 150mm f/2.8 EX DG APO HSM Macrolens aangeschaft, er gaat nu letterlijk een nieuwe wereld voor me open!!

skyfox

Citaat van: Rob Eric Blank op augustus 19, 2013, 20:45:35
Keep me posted over hoe deze bevallen. Zelf herken ik het CLS systeem, hoewel het voor mij vaak wel werkt. Ben opzoek naar een set betaalbare triggers. PW zijn dat niet, omdat ik minimaal twee receivers nodig heb en 1 transmitter (of Tranciever).

Ik hou je op de hoogte over de werking. Frank D vond het systeem een kerstboom (los van de werking ervan, overigens)  :P

Als de TNT z'n werk goed doet zou ik vandaag nog bezorging moeten krijgen, maar ze zijn al bijna 1 1/2 uur over hun bezorgwindow heen. Zal mij benieuwen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

J.A.F._Doorhof

Kwam inderdaad wel enorm veel licht vanaf ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob Eric Blank

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 22, 2013, 16:45:49
Kwam inderdaad wel enorm veel licht vanaf ;)
Het is dus een continu licht in plaats van flits aansturing ;)

Ik ben benieuwd. PW's zijn natuurlijk erg fijn, alleen voor de keren dat ik off-shoe gebuikt en niet met CLS uit de voeten kan is het te prijzig.

J.A.F._Doorhof

HT leek er bijna wel op lol maar vooral het geknipper zou ik helemaal gek van worden, gelukkig heeft elke fotograaf ducktape ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

skyfox

Daarom. Maar ik zou er eerder schilderstape overheen doen. Dimt de leds zonder dat ze compleet uit het zicht verdwijnen.

Postbode was er trouwens pas om 18.36u. Toen was ik inmiddels niet meer thuis. Communicatie bij TNT... En het maar gek vinden dat mensen wegrennen naar andere bedrijven voor hun pakjespost.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

VlisChris

Als het echt de postbode/bezorger is kan ik je vertellen dat die dan niet meer MOGEN bezorgen.
Wij moeten vijf uur klaar zijn met uitloop naar zes uur als het echt niet anders kan. Dat moeten we overigens voor 5en al melden.
Als het de pakketbezorger is: geen idee hoe dat zit.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

GoPro Hero 3 Black Edition.

Ga deze als remote camera inzetten. Voor de autosport en op de timelaps. Het worden veel foto´s voor maar 1 of twee foto´s per sessie. Een DSLR ophangen is niet altijd wenselijk vanwege het gewicht en de kwetsbaarheid. Een GoPro is dan handiger en de fotokwaliteit viel mij niet tegen. Misschien later nog eens mee gaan filmen.

Gaeje

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober 17, 2013, 11:06:02
GoPro Hero 3 Black Edition.

Ga deze als remote camera inzetten. Voor de autosport en op de timelaps. Het worden veel foto´s voor maar 1 of twee foto´s per sessie. Een DSLR ophangen is niet altijd wenselijk vanwege het gewicht en de kwetsbaarheid. Een GoPro is dan handiger en de fotokwaliteit viel mij niet tegen. Misschien later nog eens mee gaan filmen.


leuke slowmo's ook... ik gebruik de mijne vaak om mijn golfswing te bekijken. alleen jammer van het fisheye effect altijd...

Rob Eric Blank

Citaat van: Gaeje op oktober 19, 2013, 12:23:50
leuke slowmo's ook... ik gebruik de mijne vaak om mijn golfswing te bekijken. alleen jammer van het fisheye effect altijd...
Van het weekend wel aan het spelen geweest als foto camera en viel niet erg tegen. Is niet de kwaliteit van een DSLR, maar de camera kunnen je plaatsen waar je zelf niet kan komen. Nog geen filmpjes mee gemaakt....komt nog wel een keer.

Cyrus·



Analoge Nikon F100 + MB-15 grip. Film blijft lonken; de F100 kan overweg met het nieuwste G-glas (in alle standen van het rijtje PASM) en zelfs VR werkt. 
Groeten,
Edwin

svmnb



Canon 35mm f/2 IS.
Zowel op mijn 6D als op EOS M te gebruiken.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Cyrus·

Vandaag is de F100 dan echt binnengekomen - eigenlijk nog snel: is de 22e uit de VS vertrokken en een week later in huis. Gelukkig geen gezeur met douane (bedrag valt onder de vrijstelling).

Één woord wow! De camera ziet er echt smetteloos uit, voelt als nieuw! De achterwand voelt wat "sticky" aan - dat gebeurt wel vaker bij Nikons op leeftijd. Ik verwacht echter dat deze "nieuwigheid" wel te weg te poetsen is, of weer verdwijnt bij wat intensiever gebruik.

De Nikkors AF-S 50 1.4, AF-S 70-300VRII en recente Tamron 24-70 F/2.8 doen het uitstekend, inclusief werkende VR. De AF-D primes die ik heb, werken ongetwijfeld ook prima. Super-blij mee, en dat voor zo'n bescheiden bedrag. Wel een potentiële sneeuwbal: mooi Ai / Ai-S glas lonkt.....

Nu nog even achter een batterijdeurtje aan - de grip onder de camera (overigens heel netjes met 6 nieuwe penlites!) maar het oorspronkelijke deurtje van de camera zelf is er niet bij. Geen halszaak, maar voor straatfoto verwacht ik dat ik liever zonder grip zal gaan schieten - ziet er minder intimiderend uit.
Groeten,
Edwin

Madhouse

Een Tamron 17-50mm f2.8, een Nikon SB700, wat Eneloop batterijen en een schone camera sensor.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skyfox

Citaat van: Rob Eric Blank op augustus 19, 2013, 20:45:35
Keep me posted over hoe deze bevallen. Zelf herken ik het CLS systeem, hoewel het voor mij vaak wel werkt. Ben opzoek naar een set betaalbare triggers. PW zijn dat niet, omdat ik minimaal twee receivers nodig heb en 1 transmitter (of Tranciever).

Even een update hierover. Heb de triggers inmiddels regelmatig gebruikt. De tranceivers werken fantastisch met het CLS systeem. Goed bereik, triggers zijn duidelijk afleesbaar en relatief makkelijk in te stellen. Wat ik een nadeel vind is dat je als je de manuele stand wilt gebruiken je de triggers niet via de cameramenu's kan bedienen (zoals je voor CLS wel kan). Hiervoor is dan het binnenkort verkrijgbare 622TX controllersysteem nodig. Dit is eigenlijk hetzelfde als de Phottix Odin controller, maar dan los verkrijgbaar. Ik vind zoiets toch wel handig, omdat ik een flitser bijvoorbeeld hoog zet en dan niet meer bij de knoppen kan... Enfin, de TX koop ik dus zodra deze uitkomt ;-)

Voor wat betreft aankopen (want daar gaat het topic tenslotte over), heb net het boek "Pieter Henket - The way I see it" binnen. Binnenkort eens lekker doornemen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Rob Eric Blank

Citaat van: skyfox op november 11, 2013, 20:12:06
Even een update hierover. Heb de triggers inmiddels regelmatig gebruikt. De tranceivers werken fantastisch met het CLS systeem. Goed bereik, triggers zijn duidelijk afleesbaar en relatief makkelijk in te stellen. Wat ik een nadeel vind is dat je als je de manuele stand wilt gebruiken je de triggers niet via de cameramenu's kan bedienen (zoals je voor CLS wel kan). Hiervoor is dan het binnenkort verkrijgbare 622TX controllersysteem nodig. Dit is eigenlijk hetzelfde als de Phottix Odin controller, maar dan los verkrijgbaar. Ik vind zoiets toch wel handig, omdat ik een flitser bijvoorbeeld hoog zet en dan niet meer bij de knoppen kan... Enfin, de TX koop ik dus zodra deze uitkomt ;-)

Voor wat betreft aankopen (want daar gaat het topic tenslotte over), heb net het boek "Pieter Henket - The way I see it" binnen. Binnenkort eens lekker doornemen.
Dank voor je reactie

Rob Eric Blank

Inmiddels Adobe CC, voor Photoshop en Lightroom.
Voor 12,- in de maand een prima deal

+ een 12TB Nas

Cyrus·

Citaat van: Rob Eric Blank op november 20, 2013, 19:48:25
Inmiddels Adobe CC, voor Photoshop en Lightroom. Voor 12,- in de maand een prima deal

Ik twijfel sterk. De software is prima, maar ik voel mij niet senang bij het CC-licentiemodel. Ik vrees dat het een onvermijdelijk lifetime abonnement wordt; zodra je het opzegt kun je na 30 dagen de software niet meer gebruiken.
Groeten,
Edwin

Rob Eric Blank

Citaat van: CyrusOne op november 21, 2013, 14:00:39
Ik twijfel sterk. De software is prima, maar ik voel mij niet senang bij het CC-licentiemodel. Ik vrees dat het een onvermijdelijk lifetime abonnement wordt; zodra je het opzegt kun je na 30 dagen de software niet meer gebruiken.
650,- licentie Photoshop + 120,- Licentie Lightroom.....dus is de komende jaren toch echt goedkoper dan via CC dan de handel aanschaffen.

Cyrus·

Die rekensom heb ik ook gemaakt en het is inderdaad een waanzinnig voordeel. En dan reken je nog niet mee dat je in het aanschafmodel ook nog minstens ééns per twee jaar een upgrade aangeschaft zou hebben.   

Qua kosten ben ik wel "om"; ik stond op het punt om LR5 aan te schaffen, waarbij ik hetzelfde kwijt zou zijn als 12 maanden CC. Maar dan krijg ik er nu ook nog eens PS CC bij, wat natuurlijk super is.

Waar ik over twijfel, is het keurslijf waarin je jezelf voor de lange termijn dient vast te leggen, nu alle pakketten van Adobe in CC worden opgenomen. Wil je je niet vastleggen in dat abonnement, dan zul je op iets anders moeten overstappen. Zou in mijn geval Aperture + GIMP betekenen. Met Aperture geen moeite, met GIMP wel.
Groeten,
Edwin

Rob Eric Blank

Citaat van: CyrusOne op november 21, 2013, 16:17:36
Waar ik over twijfel, is het keurslijf waarin je jezelf voor de lange termijn dient vast te leggen, nu alle pakketten van Adobe in CC worden opgenomen. Wil je je niet vastleggen in dat abonnement, dan zul je op iets anders moeten overstappen. Zou in mijn geval Aperture + GIMP betekenen. Met Aperture geen moeite, met GIMP wel.
De lange termijn is voor mij ook Adobe. Daar draai ik immers al jaren mee.....Aperture zou kunnen, want ik draai op Mac. Alleen werk ik al jaren met Adobe. Alleen wel balen is dat ik eerder al Lightroom had afgerekend.....maarja, is nu even niet anders.