Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Cyrus·

#2200
Vandeweek bij Cameraland langsgeweest en meegenomen:



Inclusief het bijbehorende Fuji-tasje in bruin leer. Ziet er echt supercool uit, het lijkt wel een camera uit 1972!

Ik wilde naast de Nikon D600 + toebehoren graag "voor erbij" een serieuze, handzame camera voor casual shooting, straatfotografie en vakantie.  Na lang wikken en wegen deze Fuji verkozen boven de Olympus XZ-2, Panasonic LX-7, Leica D-Lux 6 en Pentax MX-1. Niet alleen om de looks (die zijn geweldig) maar vooral vanwege de bouwkwaliteit, grotere sensor dan gemiddeld in deze klasse, de goede optische viewfinder en het mooi lichtsterke objectief (F/2.0 - f/2.8 ).
Groeten,
Edwin

Erik

Zo die is lichtsterk zowel in als  uitgezoomed  :worship:
Alleen geen kleine jongen als dat het toestel is wat ik van de week in m'n handen heb gehad.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Een paar extra camera's :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

W

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 28, 2013, 23:22:00
Een paar extra camera's :D

Volgens mij heb ik je bod nog op marktplaats gezien. Leuk speelgoed!

J.A.F._Doorhof

De folding camera's komen bij een verzamelaar weg en volledig schoongemaakt dus ja.
De Mamiya NC1000S heb ik net wat rollen meegeschoten en ontwikkeld dus die doet het ook nog.
De Lubitel zou het ook moeten doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Cyrus·

Citaat van: Erik op juni 28, 2013, 23:15:30
Zo die is lichtsterk zowel in als  uitgezoomed  :worship:
Alleen geen kleine jongen als dat het toestel is wat ik van de week in m'n handen heb gehad.

Ja, die lichtsterkte is erg mooi. En voor mij ook wel een eis.

Het is geen supercompact die je in je broekzak steekt. Maar wel weer een slag kleiner (en een stuk handzamer) dan een micro-4:3 of Sony NEX met vergelijkbaar lichtsterk objectief.
Groeten,
Edwin

Rob Eric Blank

Lightroom 5...een upgrade.Blijft voor mij een fantastisch programma. Vooral de verbeterde healing tools zijn voor mij handig en het draait ook net iets sneller op mijn MBP.

Starred


LeonArdusS

Eindelijk een nieuw speeltje, systeem camera nikon 1 J3 met 2 lenzen, 10-30 en 30-110.
Wat een functies en wat een lekker klein ding is dit zeg!!!
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

svmnb

#2210
   

Canon EOS M set met 22mm, EF/EF-S adapter en flitsertje.
Heeft een APS-C sensor uit de 650D. De adapter werkt met al mijn EF objectieven. Bediening kan met de knoppen of met touchscreen. Werkt intuïtief en snel. Prima kwaliteit foto's en full HD films.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Erik

Eos M nog even aan gedacht toen ik hem voor €300 kon aanschaffen met 22mm (tijdelijke aanbieding). Mooi ding voor het geld, best wel beetje jaloers op die sensor.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Mijn D700 is total loss......

Toch maar even een D800 halen morgen.

KILLorBE

Eindelijk een statief aangeschaft, een Luxon VTP-100 (~65cm tot ~170cm), niks bijzonders, maar alles is beter als helemaal geen statief.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Rob Eric Blank

Citaat van: eddy135 op juli 31, 2013, 16:48:56
balen! >:(
Gevalletje zwaartekracht?
Nopen regenbui.

Grip erbij besteld.

KILLorBE

Citaat van: Rob Eric Blank op juli 31, 2013, 18:28:48
Nopen regenbui.
Accu/batterijen er meteen uitgehaald en camera goed laten drogen?
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

J.A.F._Doorhof

Leg de camera even 2-3 dagen in een bak met rijst, helemaal overdekt. Kan soms wonderen doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob Eric Blank

Citaat van: KILLorBE op juli 31, 2013, 19:21:51
Accu/batterijen er meteen uitgehaald en camera goed laten drogen?
Yep

Rob Eric Blank

#2219
Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 31, 2013, 19:52:05
Leg de camera even 2-3 dagen in een bak met rijst, helemaal overdekt. Kan soms wonderen doen.
Was donderdag gebeurt en ik heb het laten drogen. Sluiting op een paar boardjes. 750,- schade op een camera van 4 jaar. Inmiddels al een nieuwe aangeschaft moet vrijdag immmers weer platen schieten.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob Eric Blank

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 31, 2013, 21:25:29
Jammer.
Ik heb ook wel eens chemische doorkorrels in een bak gedaan om zo een camera te drogen. Werkt vaak. De D700 is al een oud beestje (ook een trouw beestje overigens) dus die stond al op de nominatie vervangen te worden. Nu een megapixel kanon....soms wel iets teveel MPix denk ik. Morgen ontvang ik de camera. Nog even spelen en vanaf vrijdag....drie dagen Gamma Racing Day voor opdrachtgevers aan de slag.

Starred

Ach, een D800 lijkt me toch ook geen ramp  8)
Je went vast wel aan die paar extra megapixeltjes  :D

Cyrus·

Niet te licht denken over de toename van 12MP naar 36MP. Daardoor kan wat ouder glas, dat op de D700 "tack sharp" was, op een D800 (en ook D600) aardig door de mand vallen qua resolutie.
Groeten,
Edwin

Rob Eric Blank

#2224
Citaat van: CyrusOne op augustus  1, 2013, 09:42:28
Niet te licht denken over de toename van 12MP naar 36MP. Daardoor kan wat ouder glas, dat op de D700 "tack sharp" was, op een D800 (en ook D600) aardig door de mand vallen qua resolutie.
Zoveel ouder glas heb ik niet. Het valt wel mee, dat is bij een 100% inzoom. Dat zal in de praktijk niet zo vaak voorkomen en het effect beperkt blijven.

Misschien is alleen mijn 28-70 f2.8 wat ouder net als de 50mm f1.4