Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

VlisChris

LOL. Beide camera's zijn zwart, dus beide zijn the dark side ;)
Nee, ik heb een model geregeld voor een shoot morgen, en om dat nu met mijn kapotte camera te gaan doen vind ik ook zo wat.
En een maatje van me heeft een 1000D, en een ander maatje een D7000. Dan gebruik ik liever de D7000 :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

VlisChris

Kapot is een groot woord. De sensor is gewoon erg vies geworden op reis, dus die moet gereinigd worden.
Daarnaast vind ik het hele zaakje niet lekker opstarten en focussen, dus het hele zaakje gaat naar Canon.
Eens goed laten schoonmaken, afstellen, en repareren. Kan geen kwaad. Gelukkig tijdens vakantie gebeurd, dus ik hoop een boel terug te krijgen van mijn reisverzekering.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jaffa

BlackRapid Sport Slim, had ik veel eerder moeten doen.  :worship:
Quad 99 CDP-2
Quad 99 Pre Amp
Quad 99 stereo
Dali Ikon 6  Kimber Cable 4TC met WBT-0645 Bananas / Quadlinks   DIY Netkabels (Furutech en Lapp)

R

Iemand ervaring met de 50mm 1.4? Zit er over te denken om mijn eerste prime te kopen.

A90

Citaat van: R op oktober 14, 2012, 21:37:41
Iemand ervaring met de 50mm 1.4? Zit er over te denken om mijn eerste prime te kopen.

Nikon, Canon ?
Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

Tube-freak

#1981
Ik weet van de Nikon F1.4G dat het een goede lens is alleen de nieuwere F1.8G is net wat beter en hoef je minder af te stoppen totdat je optimaal resultaat hebt.  Zowel 1.4 als de 1.8 zijn beide toplensen begrijp me niet verkeerd maar de 1.8 is iets goedkoper en een fractie beter dus zou iki die nemen (als je een nikon hebt). Maar als je F1.4 echt nodig hebt moet je gewoon F1.4 kopen.

Van de meeste nikon primes zijn de F1.8 lensen overigens meer waar voor je geld dan de F1.4 lensen (bijvoorbeeld 85m F1.8 vs 85mm F1.4).

Hier is een review van de Nikkor50mm F1.8G lens.
http://www.cameralabs.com/reviews/Nikon_Nikkor_AF-S_50mm_f1-8G/

Hier een review van de Nikkor 50mm F1.4G lens
http://www.cameralabs.com/reviews/Nikkor_AF-S_50mm/

Van Canon en Pentax etc heb ik geen verstand daar kan iemand anders vast wel iets moois over vertellen.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

VlisChris

Citaat van: R op oktober 14, 2012, 21:37:41
Iemand ervaring met de 50mm 1.4? Zit er over te denken om mijn eerste prime te kopen.

Fijne lens.
Wel vrij soft @ 1.4 en je moet erg uitkijken dat je hem niet op het frontelement wegzet als je hem even niet gebruikt. Dat is een bekende zwakke plek van de lens.
Maar zeker op FF is het een geweldige lens. Gebruikte hem te weinig en heb hem daarom verkocht :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vieze freddie

ik heb de canon en de sigma samen gehad en getest op FF, sigma verkocht ook al had die bokeh van de 1.2L kwalititeit
heb uit de canon haarscherpe foto's gekregen op 1.4, AF iets minder betrouwbaar, maar toch een van mijn favorieten
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

R

Leuk om te lezen, word ik enthousiast van! Betreft canon inderdaad.

LordoftheLints

Citaat van: R op oktober 15, 2012, 20:21:56
Leuk om te lezen, word ik enthousiast van! Betreft canon inderdaad.

De Canon 1.4 50mm is een erg leuke lens met een snelle autofocus. Net als zijn Nikon broerje is hij een tikje zacht bij volle opening. Maar dit heeft bijna elke 1.4 lens.
Als je de extra stop licht nodig bent, zou ik zeker de 1.4 boven de 1.8 verkiezen. Verder zijn de kleuren en de scherpte bij f 2.0 en hoger gewoon erg goed.

Wil je gewoon eens met primes spelen? Koop dan de Canon 1.8 50mm plastic fantastic en verkoop hem weer door met weinig verlies als je hem ontgroeit bent.
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

VlisChris

Nog wel een leuke om te vermelden: ik ben vandaag benaderd door het MAS museum voor een opdrachtje.
Toch leuk om te kunnen zeggen dat je beeldmateriaal aan ze mag leveren :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vieze freddie

... ik ben benaderd door het MAS (Museum Aan de Stroom) voor... (in B is het al wat ingeburgerd)
ferm! hoe komen die bij u terecht? in vogelvlucht niet zo ver zeker, maar toch over de grens
:clapping:
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

VlisChris

Er is volgend jaar een tentoonstelling waarbij er voorwerpen vanuit andere musea daar tentoon gesteld worden. Zo ook voorwerpen vanuit het muZEEum in Vlissingen.
En daar ben ik weer huisfotograaf voor. Dus als er voorwerpen zijn die nog niet op de foto staan krijg ik een seintje van de opdrachtgever (in dit geval dus het MAS) dat, en wat, er gefotografeerd moet worden. Op dezelfde manier heb ik ook meerdere mooie zaken uit het Stedelijk op de foto mogen zetten 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

R

En net gekocht! Gaan we een grondig aan de tand voelen.

Citaat van: R op oktober 15, 2012, 20:21:56
Leuk om te lezen, word ik enthousiast van! Betreft canon inderdaad.

VlisChris

Als het goed is kan ik morgen of overmorgen mijn 5DII en 16-35 al weer ophalen. De 70-200 gaat beduidend langer duren. Rofa repair kan hem niet repareren jammer genoeg, dus die moet toch naar Canon toe. En dat kan wel eens weken gaan duren. Erg praktisch. . . Zou fijn zijn als Canon een leen-exemplaar meegeeft, maar dat zal wel niet. Moet nu zo af en toe de camera en lenzen van een vriend van me lenen. Ook niet optimaal. Maargoed. Morgen kan ik weer fotograferen hoop ik.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hootie

Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Cyrus·

@Christiaan: hoe vaak ga je de 70-200 missen, de komende weken? Eventueel kan je zoiets ook huren.
Groeten,
Edwin

VlisChris

Niet vaak genoeg om hem te moeten huren. Zijn wat vrijwilligersklussen die ik nogal eens doe, en morgen heb ik hem eigenlijk nodig, en vrijdag bijvoorbeeld. Probleem met huren voor mij is dat ik dan anderhalf uur enkele reis in de auto zit, en ik hem vaak 's avonds nodig heb. Dus dan moet je hem al 2 dagen huren. Dus dan maar even wat lenen bij een ander. Werkt ook :) Gelukkig ben ik niet merkengeil genoeg om me daar al te druk om te maken ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cyrus·

I see... Ja, dan is lenen wellicht handiger (en voordeliger).

Citaat van: Christiaan S op oktober 29, 2012, 23:05:05
Gelukkig ben ik niet merkengeil genoeg om me daar al te druk om te maken ;)

Ik gelukkig ook niet  ;)
Groeten,
Edwin

Cyrus·

Mijn laatste aanwinst:



Joby Gorillapod Focus met BH-X ballhead.

En 3x een Nikon ML-L3 remote kloon voor nog geen EUR 10 (in totaal, inclusief shipping!) via dx.com.



Het origineel van Nikon kost ruim over de EUR 20.  :blink:  Waarom dan meteen maar 3 stuks? Nou... voor dat geld dat deze kloontjes kosten, is een klein voorraadje niet weg, natuurlijk. Want die remotes zijn klein genoeg om ze makkelijk te verliezen, zeker als je ergens in het donker staat te fotograferen (weet ik inmiddels uit ervaring).
Groeten,
Edwin

VlisChris

CitaatUw camera en objectief  zijn hersteld.
Camera gedemonteerd.
Elektronisch gedeelte gecontroleerd.
Beeld sensor gereinigd.
Zoeker gereinigd. 
De kosten komen op   € xxxxxx incl. BTW.

Objectief gedemonteerd.
Zoom mechanisme vastgezet.
Lensdelen gereinigd.
Scherpte gecontroleerd.
De kosten komen op   € xxxxxxincl. BTW.

Totale kosten           € xxxxxx incl. BTW.

Mooizo :) Had alleen niet verwacht dat en de camera, en de groothoek helemaal uit elkaar zouden moeten :) Maar nu kan ik er weer even tegen aan. Nu alleen nog even wachten op de schok van de 70-200 . . .
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje


VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

grendel

Eindelijk kunnen kopen vandaag een Nikon 70-200mm 2.8 vr1
Een mooie aanbieding 2 de hands
Van iemand gekocht die er heeeel erg zuinig op was, lijkt wel nieuw uit de doos te komen

Ben er super blij mee, nu nog een camera upgrade
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel