Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vieze freddie

een sigma 50mm 1.4 ter vervanging van de canon 1.4
én de 70/200 2.8 IS USM MkII ter vervanging van de MkI
en hopelijk deze week nog de 17-40
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

eddy135

Citaat van: vieze freddie op maart 27, 2012, 08:46:21
een sigma 50mm 1.4 ter vervanging van de canon 1.4


Is de Sigma beter dan?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

vieze freddie

volgens de meeste reviews scherper in center, maar risico op inconsistente AF

bummer, de mijne stelt goed en heel consistent scherp, maar is niet scherper dan mijn canon variant (veel minder eigenlijk), miljaar
wel veel meer lens voor het geld dan de canon, dubbel zo zwaar, 77mm , veel vignetting op FF (in tegenstelling tot de canon)
bokeh nog eens nakijken, maar als die niet super veel beter is dan de canon gaat hij in de verkoop :confused:
spijtig, had er naar uitgekeken
de 70/200 II is wel veel beter dan de I

of zou het helpen om de sigma op te sturen om na te kijken?
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Jeroen V

Vandaag een Canon EF 50mm f/1.8 II gekocht... Wat een leuk ding voor heel erg weinig geld!

ritchard

Een Canon 600d met een 17 t/m 55 mm 2.8 lens, de 600d was niet de bedoeling maar kwam met de lens mee  8)
Het is ook voorlopig het laatste op foto gebied, nee ik beloof het niet.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Starred


vtuinen

Een Canon 300 f/4 L prime lens. Helaas de non IS versie, maar ach daar was de prijs dan ook naar.

Equipment check my avatar

Hootie

Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

R


Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

Rob Eric Blank

Citaat van: vtuinen op april 16, 2012, 18:47:46
Een Canon 300 f/4 L prime lens. Helaas de non IS versie, maar ach daar was de prijs dan ook naar.
IS of VR vind ik voor gewoon fotowerk een beetje overrated. Ik heb VR op mijn 300mm en die staat eigenlijk nooit aan.

skyfox

Een cursus "hoe gebruik ik mijn camera beter" bij fotostudio Gevoelsfotografie. Vanavond is de eerste cursusavond van in totaal 5 sessies. Ben benieuwd!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Starred

Citaat van: Perfectionist op april 16, 2012, 21:19:52
Proficiat, mooi retro.  :D

Zoals je weet heb ik lang gekeken naar een D800, prachtige camera, maar uiteindelijk aan mezelf toegegeven dat ik zo'n D800 in praktijk veel te weinig zou gebruiken (met name door de bulk).

Daarom pragmatsch gekozen voor de EM5. Heerlijk compact formaat, kan mijn huidige set aan primes en zoomlenzen blijven gebruiken (er staan ook nog wat mooie fastzooms op het punt van uitkomen),  eindelijk een viewfinder en ook eindelijk vrij goed in de hogere iso's. Voor mij feitelijk het ideale compromis

Nog even een bulk vergelijking tussen FF camera en de EM5:

Rob Eric Blank

Vandaag de 70-200 f2.8 VR naar de Nikon lenzendokter gebracht. De focus doet het niet meer. Motor draait, maar de lenselementen bewegen niet (ook niet meer handmatig). Ben bang dat het weer wat kost. Door NPS kan ik de handel vrijdag ophalen. Is nodig, want zondag naar Duitsland voor wat plaatjes schieten.

VlisChris

Das vlot.

Ik sit met het tegenovergestelde op mijn 16-35 2.8
Daarvan doet de autofocus het nog wel, maar de manuele focus het niet meer.
Zo te voelen zit er een schroefje los achter de rubberen ring.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Citaat van: Christiaan S op april 24, 2012, 16:20:13
Das vlot.
Nikon Professional Service.

Is ook wel nodig, want aankomende zondag moet ik weer platen schieten in Duitsland. Week later weer in Belgie.

VlisChris

Bedoelde meer dat het vlot is dat die kapot is.
Zo lang heb je die lens toch nog niet?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Citaat van: Christiaan S op april 24, 2012, 16:30:18
Bedoelde meer dat het vlot is dat die kapot is.
Zo lang heb je die lens toch nog niet?
Een jaar of 5 denk ik.

De 300mm f2.8 heb ik net een paar maanden.

VlisChris

Oh wacht, het is Gaeje die net een 70-200 heeft gekocht geloof ik.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Gaeje

die heb ik ondertussen ook al bijna een jaar denk ik. is ook al bijna kapot  :-\

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Gaeje

nee hoor, is eigenlijk nog tip top... wou doen alsof ik m zo intensief gebruikt had, maar kan me goed voorstellen dat ie daar ook niet echt van zou slijten...

Starred

Panasonic 100-300 telelens voor mijn EM5. Wat een heerlijke camera is dat trouwens  8)

DVDGuy

Van een forumgenoot overgenomen:

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com