Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jon81

Citaat van: GH op januari 25, 2012, 21:32:07
De Canon 5D2 is aangeschaft.... geweldige kwaliteit.

Mooie aanschaf  :thumbs-up:

Mijn vader heeft die laatst ook gekocht, en als je het verschil ziet wat daar uitkomt ten opzichte van zijn vorige camera (40D) en dan is er voor de rest niets veranderd, hij gebruikt de zelfde lens, maar dat is dan volgens mij ook wel een hele goede match met de 5dii, namelijk de 24-105 F4.0L

Ik heb gisteren deze mogen ontvangen: Heel erg fijn tasje, waar veel meer in past dan je zou denken op het eerste gezicht. Ik heb er mijn 40D Mét grip ingekregen, met de tamron 17-50 er op, de canon 50mm 1.8 er onder en de speedlite 430exII er naast. En dan nog diverse batterijen e.d. in de vakjes.

LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

VlisChris

Twee boeken bij Blurb besteld zonet.
Beide boeken hetzelfde, hardcover met linnen front en een stofhoes met foto's op voor/achterkant.
Zwaar en mooi papier en mooie zwarte schutbladen aan de voor en achterkant van het boek.
216 pagina's, en volledig in zwart wit. Het niet bedrukte deel van het papier is ook zwart afgewerkt.
Vind het persoonlijk een pareltje, maar moet nog even afwachten of het eindresultaat dat ook is ;)
9 Februari komen ze binnen in theorie. Vaak net wat eerder.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

NoFuzz

Canon 320EX flitser + LED lampje! Toch een stuk beter, flitsen via het plafond. Tot nu toe eigenlijk altijd geen flits gebruikt als het mooi moest zijn, mar nu maar eens een "echte" flitser.
Equipment list: Two ears, two eyes and a brain...
Sonus Faber Toy Towers|Music Hall A70.2|SMSL SU8|Chromecast Audio|Xbox one S|Oppo 93||Denon X4500H|Dynaudio Audience 62|SF Solo|42W|SVS PC+2039|Sony VPL-HW50ES

GH

#1778
Citaat van: jon81 op januari 27, 2012, 08:19:13
maar dat is dan volgens mij ook wel een hele goede match met de 5dii, namelijk de 24-105 F4.0L

Inderdaad een erg goede en vooral handige combinatie. Ik had de 24-105 al aangeschaft bij de originele 5D. En hij is nog steeds erg goed.
Om de verzameling glas enigzins compleet te maken vandaag ook nog maar een 70-200/2.8 II aangeschaft. Ook hier was de BTW korting van de MM een leuke bijkomstigheid....

VlisChris

Met of zonder IS?
Hoe dan ook bijzonder fijne lens. 2.8 is geweldig bij fotograferen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GH

De versie met IS..... heb een aantal jaren geleden de versie zonder IS gehad, maar dit moet een stukje beter zijn. Ben benieuwd.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GH

Helaas was ie niet op voorraad... moet de conclusie dus nog even reserveren. Maar al het commentaar is erg positief, we zullen zien.

jantje112

Ik als instapper een eos 1100d, wilde eigenlijk voor de 600d gaan, maar bij nader inzien lijkt mij dit als eerste DSLR wel voldoende. Eerst maar eens kijken of het virus blijft hangen, voordat er weer een kapitaal in de kast beland !

VlisChris

Verstandig ;) Ze werken beiden op dezelfde manier technisch gezien.
Maar mooie aanwinst hoor! Ga je waarschijnlijk veel plezier aan beleven.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GH

Vandaag de laatste aanschaf voor de vakantie besteld: een rugzak om alles in mee te nemen. De Kiboko 22L+

Rob Eric Blank

Vandaag komt de Nikon TC 2.0 III binnen.

Deze converter is zelfs scherper dan den 1,4 versie van Nikon. Nu in de praktijk ondervinden. Deze is vooral voor de 300mm f2.8

TheSpeedSkater

Ben benieuwd. Misschien een optie voor mijn 70-200 VRII 2.8...?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Rob Eric Blank

Citaat van: TheSpeedSkater op januari 31, 2012, 10:10:56
Ben benieuwd. Misschien een optie voor mijn 70-200 VRII 2.8...?
Ik zal de converter ook testen op mijn 70-200 VR (helaas geen II).

VlisChris

Wel even wat foto's posten he ;)
Van zowel de 300 2.8 als de nu 600 5.6 ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Citaat van: Christiaan S op januari 31, 2012, 12:00:59
Wel even wat foto's posten he ;)
Van zowel de 300 2.8 als de nu 600 5.6 ;)
Ga zondag weer eens wat schieten. Meteen wat opdrachten. Al wat getest, vooral dakpannen en dakgoten bij de buren geschoten.

TheSpeedSkater

Citaat van: Rob Eric Blank op januari 31, 2012, 13:50:58
Ga zondag weer eens wat schieten. Meteen wat opdrachten. Al wat getest, vooral dakpannen en dakgoten bij de buren geschoten.
:D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

VlisChris

Blurb bestelling komt als het goed is vandaag binnen. Hoop dat er iemand thuis is op het moment dat ze het brengen, of dat het anders bij de buren afgegeven wordt.
Ben erg, erg benieuwd. Pakketje weegt 2kg. Meer dan ik had verwacht.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

svmnb

Nog wat lichtvormers voor Elinchrom mount besteld.









Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

VlisChris

Damn. Ze zijn al langs geweest op aflever adres, maar niemand om open te doen. Ipv het afgeven bij de buren nemen ze het weer mee terug en komen ze maandag pas weer langs. Bah. Had het erg graag vanavond al door willen kijken.
Maar goede nieuws is dat het boek een stuk sneller is bezorgd dan ik had verwacht eigenlijk 8) Stond oorspronkelijk voor levering op de 9e ingepland. Dus dat scheelt nogal 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Starred


R


GH

Ziet er spectaculair lelijk en onhandig uit.... lijkt mij een verkeerd uitgevallen photoshop.

Starred


VlisChris

Laat ik het omschrijven als een sterk Retro design :D
Mijn keus zou het niet zijn qua uiterlijk. Maar misschien dat de camera wel zo goed werkt dat je dat voor lief neemt ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.