Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robiwan

Citaat van: jossie op maart 29, 2019, 12:46:23
Ik weet niet of dat een goed advies is. En dan  bedoel ik niet de klank.

Je beste optie is te proberen een ander mantelstroomfilter te vinden dat misschien net geen probleem geeft.

Ik denk dat Ziggo wel weet waar je over belt, zij veroorzaken dit (potentiële) probleem probleem bij vrijwel elk huishouden.

Als je alle mogelijke oplossingen afschiet hou je alleen die over die nou net niet de bedoeling is...

geen idee met welke specs van het filter en de brom en de horizonbox goed werkt?

Dit kom ik veel tegen:
Frequency range 5...862 MHz
Durchgangsdämpfung Through loss < 0,5 dB
Rückflussdämpfung Return loss 10 dB - 1,5 dB/Okt
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

jossie

Elk mantelstroomfilter stopt de brom omdat het voor een galvanische scheiding zorgt bij lage frequenties, daar hoef je niet op te letten.

Ze zijn niet zo duur, probeer er gewoon een paar en bel ook Ziggo even, wie weet hebben ze een suggestie.

Ik verwacht dat de data voor de programmagids ergens aan een van de uiteinden van de range worden verstuurd. Het filter met de grootste range heeft dan misschien de beste kans...
Omni !

Robiwan

#3152
Citaat van: jossie op maart 29, 2019, 13:41:47
Elk mantelstroomfilter stopt de brom omdat het voor een galvanische scheiding zorgt bij lage frequenties, daar hoef je niet op te letten.

Ze zijn niet zo duur, probeer er gewoon een paar en bel ook Ziggo even, wie weet hebben ze een suggestie.

Ik verwacht dat de data voor de programmagids ergens aan een van de uiteinden van de range worden verstuurd. Het filter met de grootste range heeft dan misschien de beste kans...

- Ziggo verwees me naar de Ziggo community
- en een aardedraad van cai aansluiting (die zit niet in de meterkast, woon in oud flat) naar de geaarde verdeeldoos waar de app. op is aangesloten?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

jossie

Citaat van: Robiwan op maart 29, 2019, 14:09:54
- Ziggo verwees me naar de Ziggo community
- en een aardedraad van cai aansluiting (die zit niet in de meterkast, woon in oud flat) naar de geaarde verdeeldoos waar de app. op is aangesloten?
Bedoel je dat de cai kabel niet geaard is in de meterkast bij het overnamepunt? Die zit gewoon in de kamer?
Omni !

Bensz

Hier laatste tijd regelmatig vastlopers met de Akurate DSM.
Ondanks laatste software updates. Moet uit standby de set meestal power off/on doen.
Verlang zo af en toe naar een volledig analoog systeen.

Robiwan

#3155
Citaat van: jossie op maart 29, 2019, 18:17:35
Bedoel je dat de cai kabel niet geaard is in de meterkast bij het overnamepunt? Die zit gewoon in de kamer?

het 1e klopt, tenzij deze in de "wijk" ergens geaard wordt. De cai kabel zit aan de woonkamerzijde, daar komt van buiten een dikke groene kabel naar binnen.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Robiwan

#3156
Citaat van: Robiwan op maart 29, 2019, 21:55:31
het 1e klopt, tenzij deze in de "wijk" ergens geaard wordt. De cai kabel zit aan de woonkamerzijde, daar komt van buiten een dikke groene kabel naar binnen.

nu zelfde mantelfilter aan de horizonbox zijde aangesloten en dat lijkt waarrempel minder storing te geven???????? Oh nee toch niet :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

bmateijsen

Citaat van: Bensz op maart 29, 2019, 21:31:24
Hier laatste tijd regelmatig vastlopers met de Akurate DSM.
Ondanks laatste software updates. Moet uit standby de set meestal power off/on doen.
Verlang zo af en toe naar een volledig analoog systeen.

Is er iets veranderd in jouw situatie? Want waarom moet je uit standby een off/on doen?

i2Paq

Citaat van: Bensz op maart 29, 2019, 21:31:24
Hier laatste tijd regelmatig vastlopers met de Akurate DSM.
Ondanks laatste software updates. Moet uit standby de set meestal power off/on doen.
Verlang zo af en toe naar een volledig analoog systeen.

Dit heb ik ook gehad en na overleg met Linn Support een factory reset gedaan.

Even wat werk eea. weer opnieuw te configureren maar sinds die tijd (2 maanden) geen problemen meer.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

HJ

Hoe goed is de ingebouwde phono pre van een majic dsm eigenlijk?
Ik gebruik nu de interne maar ik heb ook een hanss audio pa-23 met externe voeding.

(Advies zelf luisteren is er uiteraard al)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


i2Paq

Citaat van: hans. op maart 30, 2019, 12:10:44
Hoe goed is de ingebouwde phono pre van een majic dsm eigenlijk?
Ik gebruik nu de interne maar ik heb ook een hanss audio pa-23 met externe voeding.

(Advies zelf luisteren is er uiteraard al)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ik kan er prima van genieten, maar ik luister weer anders dan jij waarschijnlijk.

Ook mijn muziekkeuze is misschien anders  ;D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Robiwan

#3161
Gisteren de cai aansluitdoos geaard met dik installatie draad en bromniveau is zonder mantelfilter echt een heeeeel stuk lager. Door de DSM vervolgens niet op unity gain (max. vol) in te stellen maar normaal met 1 mv ingangsgevoeligheid, vol op 55 en front pre out op +10 dB l/r is geen brom vlak voor de speakers waarneembaar, vergelijkbaar met "brom" niveau draaitafel. Kortom allerminst storend. En de box werkt zonder filter ook weer als normaal. Ben weer blij ;D

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

jossie

Werkt de box met filter ook goed? Gewoon benieuwd naar. Blijkbaar had je een fikse stoorspanning op de mantel staan. Als je een multimeter hebt kun je die wel meten (ook benieuwd naar hoe groot ;-). Eventueel meter op AC en meten tussen aarddraad en mantel.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Robiwan

Citaat van: jossie op maart 31, 2019, 12:01:35
Werkt de box met filter ook goed? Gewoon benieuwd naar. Blijkbaar had je een fikse stoorspanning op de mantel staan. Als je een multimeter hebt kun je die wel meten (ook benieuwd naar hoe groot ;-). Eventueel meter op AC en meten tussen aarddraad en mantel.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

met filter was het prima "live" tv kijken maar tv gids werkte nauwelijks, box ging regelmatig zomaar uit, updaten lukte niet, tijdindicatie was van slag enz. Zonder filter geen enkel probleem afgezien van de "normale" Ziggo storingen.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

jossie

Ik bedoel (natuurlijk) wel nu de aansluiting geaard is...
Omni !

Robiwan

Citaat van: jossie op maart 31, 2019, 17:27:22
Ik bedoel (natuurlijk) wel nu de aansluiting geaard is...

box werkt goed met geaarde mantel, is nog niet in rook opgegaan :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Bensz

Citaat van: i2Paq op maart 30, 2019, 12:01:58
Dit heb ik ook gehad en na overleg met Linn Support een factory reset gedaan.

Even wat werk eea. weer opnieuw te configureren maar sinds die tijd (2 maanden) geen problemen meer.

Hier ook een restore gedaan op Akurate en speakers.
Afwachten..

DStout

#3167
Hallo allen,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb een vraag aan de deskundigen.

Ik heb een oudere Linn installatie bestaande uit een Basik draaitafel, Karik cd speler, Wakonda, Klout en Kabers (passief).

Daarnaast stream ik Qobuz vanaf mijn iPad via wifi naar een Airport Express en een Cambridge Dacmagic 100 naar de Wakonda. Dit laat qua SQ en stabiliteit enigszins te wensen over.

Ik overweeg dan ook een Linn streamer aan te schaffen. Gelet op het budget zou dat een demo of een gebruikte moeten worden, bijvoorbeeld Majik of Akurate.

De Karik wil ik vooralsnog blijven gebruiken. Is het een goed idee om de streamer aan te sluiten op de Wakonda? Of krijg ik een betere geluidskwaliteit door de Karik op de streamer aan te sluiten en vandaar naar de Klout?

Welk model en versie streamer zou ik het beste aan kunnen denken?
Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv

bmateijsen

Er staat nog een mooie Akurate DS in de markt van ons ;). Als het een DS is, dan heb je geen voorversterker functie en sluit je de DS op de Wakonda aan. Als je een DSM gaat nemen, dan kan die de Wakonda vervangen.

Bensz

Citaat van: bmateijsen op april  2, 2019, 09:21:34
Er staat nog een mooie Akurate DS in de markt van ons ;). Als het een DS is, dan heb je geen voorversterker functie en sluit je de DS op de Wakonda aan. Als je een DSM gaat nemen, dan kan die de Wakonda vervangen.

Dan haal je wel de max uit je Qobuz(high-res) streaming tov je huidige set up(airportexpress/airplay is max samplerate van 44.1 kHz, toch?)

DStout

Het verschil tussen DS en DSM snap ik. Is er qua geluidskwaliteit ook verschil tussen DS -> Wakonda -> Klout en DSM -> Klout?

Ik ben het spoor nogal bijster voor wat betreft de verschillende versies van de Majik DS en Akurate DS. Is er een significant verschil tussen de DS/1 en de DS/2 versies (DAC, voeding)?
Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv

bmateijsen

Citaat van: DStout op april  2, 2019, 10:44:43
Het verschil tussen DS en DSM snap ik. Is er qua geluidskwaliteit ook verschil tussen DS -> Wakonda -> Klout en DSM -> Klout?

Ja, die zal er zeker zijn, waarbij DSM op Klout het mooist is, maar dan moet je wel naar Akurate en niet naar Majik.

CitaatIk ben het spoor nogal bijster voor wat betreft de verschillende versies van de Majik DS en Akurate DS. Is er een significant verschil tussen de DS/1 en de DS/2 versies (DAC, voeding)?

Als je echt ver terug gaat dan hebben sommige DS'en geen Dynamik voeding. Dit is een grote update en wat mij betreft een must. Tussen DS/1 en DS/2 bij Akurate is er een verschil, maar die is niet enorm. (toevoeging van Exakt uitgangen). 

DStout

#3172
Citaat van: bmateijsen op april  2, 2019, 18:36:33
Ja, die zal er zeker zijn, waarbij DSM op Klout het mooist is, maar dan moet je wel naar Akurate en niet naar Majik.

Is het verschil tussen Majik DS/1 en Akurate DS/1 vergelijkbaar groot? Of is dan de stap van Majik DS/1 naar Majik DS/2 relatief groter? Ik weet dat ik het moet beluisteren, maar direct vergelijken gaat met oudere versies minder makkelijk.
Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv

bmateijsen

Citaat van: DStout op april  3, 2019, 00:27:22
Is het verschil tussen Majik DS/1 en Akurate DS/1 vergelijkbaar groot?

Heel erg groot.

CitaatOf is dan de stap van Majik DS/1 naar Majik DS/2 relatief groter? Ik weet dat ik het moet beluisteren, maar direct vergelijken gaat met oudere versies minder makkelijk.

Veel minder groot dat de bovenste....

DStout

Dank! Nu nog een mooie zwarte Akurate DS/1 vinden om te proberen...
Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv