Nog nieuws onder de zon bij USB kabels?

Gestart door Spijkie, januari 13, 2024, 16:04:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spijkie

Ik ben wel benieuwd wie met welke usb kabel speelt en of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn.

Alweer een tijd geleden ,lees 2017 of eerder,heb ik de forest, carbon en coffee van audioquest vergeleken en ben uiteindelijk voor de Carbon gegaan en later de coffee. Deze zit er nog steeds tussen.

Ik vraag me af of er in deze techniek nog wat verbeterd is, af en toe kijk ik naar een cardas clear high speed usb om deze eens te proberen.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Maximus_Aurelius

#1
Ik speel met een Zwitsers merk.
Final touch audio Sinope.

Voorheen heel lang met een NordOst Heimdall 2 gespeeld. Deze kabel na testen van verschillende merken o.a. AQ Diamond gekozen.

De Fta Sinope uitvoerig getest in mijn set samen met o.a. Tyr 2.

@Spijkie: ik zou gewoon eens proberen.
Je hebt maar twee mogelijkheden. Hij is beter dan de huidige en gaat verder dan wat je nu hebt en de totale match is subliem.
Of het is gewoon ruk en is het allemaal niet waard. :).

Life is easy. Je bent er niets mee kwijt.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rowdy

Hieronder een link van een massatest van AudioQuest USB kabels, maar er staat ook een stukje theorie in over USB audio:
https://www.alpha-audio.net/nl/review/massatest-audioquest-usb-kabels/

Bij bijvoorbeeld het merk Ricable zie ik bij de goedkoopste versie dat er 2 x 2 aders (denk voeding + data) gebruikt wordt, maar bij de duurdere 1 x 2 aders (denk alleen data) gebruikt wordt.

chansig

2013

En nu is de vraag of er nog iets nieuws onder de zon is.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Spijkie

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 13, 2024, 22:04:20Ik speel met een Zwitsers merk.
Final touch audio Sinope.

Voorheen heel lang met een NordOst Heimdall 2 gespeeld. Deze kabel na testen van verschillende merken o.a. AQ Diamond gekozen.

De Fta Sinope uitvoerig getest in mijn set samen met o.a. Tyr 2.

@Spijkie: ik zou gewoon eens proberen.
Je hebt maar twee mogelijkheden. Hij is beter dan de huidige en gaat verder dan wat je nu hebt en de totale match is subliem.
Of het is gewoon ruk en is het allemaal niet waard. :).

Life is easy. Je bent er niets mee kwijt.


Proberen kan Idd altijd maar het merk wat jij gebruikt ben ik totaal onbekend mee , zal eerst een dealer moeten zoeken hahaha.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Citaat van: chansig op januari 14, 2024, 09:27:472013

En nu is de vraag of er nog iets nieuws onder de zon is.

Gr. Hans

Hans , ik mis m even. Bedoel je dat ik de kabel sinds 2013 heb ? De coffee word nog steeds verkocht zoals ik m heb. Er zullen ongetwijfeld nieuwe spelers op de markt zijn maar de echte verbetering daar ben ik op zoek naar.

Gr. Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Spijkie op januari 14, 2024, 11:28:10Proberen kan Idd altijd maar het merk wat jij gebruikt ben ik totaal onbekend mee , zal eerst een dealer moeten zoeken hahaha.

Gr Spijkie

Jij noemt Cardas die zou ik dan eens op proef halen en in jouw set proberen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

chansig

Citaat van: Spijkie op januari 14, 2024, 11:30:17Hans , ik mis m even. Bedoel je dat ik de kabel sinds 2013 heb ? De coffee word nog steeds verkocht zoals ik m heb. Er zullen ongetwijfeld nieuwe spelers op de markt zijn maar de echte verbetering daar ben ik op zoek naar.

Gr. Spijkie
[/quote

De aangehaalde test van Alpha is van 2013.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Mij ging het puur om de theorie over USB audio. 

Is het beter om een 2-draads USB kabel (alleen data, geen voeding) of een 4-draads USB kabel (data + voeding) te nemen? Bij het laatste kán de voedingsdraden van invloed zijn op de data als beiden niet goed van elkaar gescheiden zijn.

Spijkie

Citaat van: chansig op januari 14, 2024, 13:24:26
Citaat van: Spijkie op januari 14, 2024, 11:30:17Hans , ik mis m even. Bedoel je dat ik de kabel sinds 2013 heb ? De coffee word nog steeds verkocht zoals ik m heb. Er zullen ongetwijfeld nieuwe spelers op de markt zijn maar de echte verbetering daar ben ik op zoek naar.

Gr. Spijkie
[/quote

De aangehaalde test van Alpha is van 2013.

Gr. Hans

Ah zo , ik ben weer  :colgate: . Zou toch zeggen dat t weer tijd is voor een nieuwe test.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Citaat van: Rowdy op januari 14, 2024, 13:30:36Mij ging het puur om de theorie over USB audio.

Is het beter om een 2-draads USB kabel (alleen data, geen voeding) of een 4-draads USB kabel (data + voeding) te nemen? Bij het laatste kán de voedingsdraden van invloed zijn op de data als beiden niet goed van elkaar gescheiden zijn.

Kijk, dit bedoel ik eigenlijk ook. De cardas clear high speed usb heeft de data en voeding letterlijk van elkaar gescheiden. Of t wat doet weet ik niet.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

J.A.F._Doorhof

Nog nooit getest maar je zou onze IQ wire kabels eens kunnen testen.
Dit zijn professionele kabels voor tethering maar gebruiken boosters en IQ connect voor een ultra snelle en storingsvrije overdracht, plus ze ondersteunen laden van camera's.

Nogmaals geen idee hoe ze eruit komen en USB kabels voor audio vind ik ook een wat aparte combinatie maar als iemand zich geroepen voelt kunnen we altijd eens kijken.

iqwire.nl
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Pjotr27

Vermouth uit Bali, heel erg mooi maar wel lastiger aan te komen..in vergelijk hiermee is een AudioQuest Diamond erg saai..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

MichielB

YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.


mmuetst

Ik gebruik goede USB kabels van de Action. Laatst één gekocht voor de auto want die heeft tegenwoordig USB C.
Werkt heel goed! Een USB kabel heeft geen invloed op het geluid, dus is voor mij de beste kabel ook de goedkoopste (mits deze mechanisch ook goed is). Beter voor het milieu is om te kijken of je al niet een kabel hebt liggen. Je moet ook aan de volgende generatie denken.
Dus dat is de ontwikkeling op gebied van USB.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rob_Dingen

Onze mmuetst heeft gesproken jongens.
Gooi alles maar weg en snel naar de Action. ;)

Rob

chansig

Ga je nu zijn ervaring in het belachelijke trekken ? Foei.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mmuetst

Citaat van: Rob_Dingen op februari 23, 2024, 14:08:30Onze mmuetst heeft gesproken jongens.
Gooi alles maar weg en snel naar de Action. ;)

Rob
Nee, dat was nu net niet de bedoeling, ook aan kinders van andere forum leden denken @Rob_Dingen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Dura

Citaat van: chansig op februari 23, 2024, 15:07:39Ga je nu zijn ervaring in het belachelijke trekken ? Foei.

Gr. Hans

Ervaring?
"Een USB kabel heeft geen invloed op het geluid".
Klinkt als een absolute zekerheid dat dat in alle gevallen altijd zo is. Zonder verdere onderbouwing (toegegeven, dat lijkt me ook moeilijk maar het is niet mijn formulering).
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

chansig

Dus voor mij de beste kabel.

En persoonlijke ervaringen hoeven niet onderbouwd te worden. Vooral met ohhhh en ahhh reageren. 😂

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

#21
ohhhh en ahhh

Actioncables = rommel
Vele vele geprobeerd.
Kreeg allemaal artifacts in mijn printjes.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

 :D

Ik gebruik mn actionkabels voor het opladen. Inderdaad rommel wat mij betreft.

Zo disclaimer er ook maar even geschreven. Als je Action kabels helemaal geweldig vindt dan: 👍

Niet dat je mijn duim/goedkeuring nodig hebt maar ik noem het wel even want anders voel je je misschien aangesproken en dat zou ik heel vervelend vinden. Alvast mijn excuses. Echt!!!!!

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mmuetst

#23
Citaat van: Dura op februari 23, 2024, 17:58:02Ervaring?
"Een USB kabel heeft geen invloed op het geluid".
Klinkt als een absolute zekerheid dat dat in alle gevallen altijd zo is. Zonder verdere onderbouwing (toegegeven, dat lijkt me ook moeilijk maar het is niet mijn formulering).
Als je wilt kan ik wel weer een linkje geven naar ASR dat een USB kabel niets doet met het geluid, maar dan krijg ik altijd weer zoveel commentaar, dan mag namelijk niet leven.
En dan krijgen we weer die oude vertrouwde discussie over dat je niet alles kunt meten. PS die USB C kabel van de Action is best oké en de telefoon laad goed op in de auto. Ik had die kabel nog niet in mijn voorraad doos liggen USB C naar USB C wel USB A naar USB C want anders had ik natuurlijk de hele kabel niet gekocht.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

toetertje

Die kabels van de action zijn functioneel maar naar mijn mening niet goed.
Heb in het verleden wat problemen gehad met de Raspberry pi, en het opladen van de telefoon.
Ik heb toen zo'n stroommeter gekocht om tussen de usb kabel te zetten, en al snel bleek, dat
je bijna geen stroom door die kabels krijgt. Uit mijn hoofd, was dat maximaal 300 mA.
Dat is al wel weer een tijdje terug.