Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Glenn-N


Deleted Member 2

Citaat van: Onder013 op augustus 25, 2013, 20:06:31
Ik heb de LP nog niet binnen, maar wel gekocht via ebay:



op 2* 45 toeren 180gram

en deze:



op 180 grams vinyl

Gr
Henk

Allebei binnen en perfecte kwaliteit :thumbs-up:

stefan_82

Citaat van: Onder013 op september  5, 2013, 16:38:27
Allebei binnen en perfecte kwaliteit :thumbs-up:

Live in Paris qua opnamekwaliteit de moeite om op het wereldwijde web een exemplaartje te vinden.
Op sommige fora wordt deze plaat omschreven als dé referentie of het beste album uit hun collectie
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Deleted Member 2

Citaat van: stefan_82 op september  6, 2013, 17:43:48
Live in Paris qua opnamekwaliteit de moeite om op het wereldwijde web een exemplaartje te vinden.
Op sommige fora wordt deze plaat omschreven als dé referentie of het beste album uit hun collectie

Ik zou het niet dé referentie willen noemen. Hij klinkt goed en het is heerlijke muziek. Er is nog niet al te veel tijd geweest om geconcentreerd het gehele concert te beluisteren. Zodra ik dat gedaan heb zal ik je mijn bevindingen zeker melden.

Gr
Henk

tahnee

Ik ben pas sinds kort begonnen met vinyl sparen :notify:, deze pareltjes heb ik vast in mijn groeiende collectie hihi :inlove:

Deleted Member 2

Citaat van: Onder013 op september  6, 2013, 18:15:48
Ik zou het niet dé referentie willen noemen. Hij klinkt goed en het is heerlijke muziek. Er is nog niet al te veel tijd geweest om geconcentreerd het gehele concert te beluisteren. Zodra ik dat gedaan heb zal ik je mijn bevindingen zeker melden.

Gr
Henk

Vanmorgen heb ik de LP-set gedraaid, aandachtig geluisterd en..........genoten. :thumbs-up:

Of je het een referentie moet noemen is vers twee, maar het klinkt zeer goed:
fris en dynamisch, zeer goed stereo afbeelding met diepte en instrumenten in de juiste proporties, veel detail in de stem van mevrouw Krall en van het subtiele deel van het slagwerk, etc.

Kortom, voor de liefhebber van dit genre een aanrader!

stefan_82

Citaat van: Onder013 op september  7, 2013, 12:13:50
Vanmorgen heb ik de LP-set gedraaid, aandachtig geluisterd en..........genoten. :thumbs-up:

Of je het een referentie moet noemen is vers twee, maar het klinkt zeer goed:
fris en dynamisch, zeer goed stereo afbeelding met diepte en instrumenten in de juiste proporties, veel detail in de stem van mevrouw Krall en van het subtiele deel van het slagwerk, etc.

Kortom, voor de liefhebber van dit genre een aanrader!

Top!
Maar dat vind ik ook al vd CD opname :)
Heb je de cd ook?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Deleted Member 2

Citaat van: stefan_82 op september  7, 2013, 14:16:48
Top!
Maar dat vind ik ook al vd CD opname :)
Heb je de cd ook?

Ja, de cd en de dvd.

De Lp voegt wel iets toe aan de weergave (dat beetje ongrijpbare analoge.......). De dvd is geweldig en voegt eigenlijk nog meer toe qua beleving. De Lp zou ik echter toch niet meer willen missen.
Als je een liefhebber bent van de muziek van Krall kan ik je zeker ook de dvd diana krall at the Montreal jazz festival aanraden.

Groet,

Henk

garmtz

Savages - Silence Yourself
Nine Inch Nail - Hesitation Marks
Julia Holter - Loud City Songs (had Ekstasis besteld, ben nog aan het twijfelen of ik deze ook houd)

Louis.

Die laatste plaat moet ik nog beluisteren. Ik ben eens benieuwd!

Arno P

Gisteren op het blues-rock festival Tegelen heb ik deze LP gescoord.....al jaren nar Hans gekeken maar nog nooit echt ingedoken....ik heb heel wat gemist zeg!


Deleted Member 2

vreemd he dat deze man zo relatief onbekend is in nederland

Arno P

Citaat van: Onder013 op september  8, 2013, 14:08:25
vreemd he dat deze man zo relatief onbekend is in nederland

Aan een kant niet...blues uit Nederland...Muskee, Living Blues...maar een man op een gitaar??? Geen plek voor in dit te kleine landje kennelijk...Tijd voor herziene meningen zou ik zeggen. Blues wordt door Hans respectabel en geloofwaardig (en vooral zonder enig Nederlands accent) vertolkt

Kantuit

Leuk topic. Ik doe ook mee!

Daan - Le Franc Belge



Simon Harper - Division Street



Bon Iver - For Emma, Forever Ago

Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Kantuit

#1814
Even discogs geplunderd : 31 stuks in één keer.
Belangrijkste aanwinst :



Cooler dan dit wordt moeilijk.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Bas Akkerman

Twee geweldige persingen van:





Overgenomen van forumlid BasB.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

#1816
In de voorverkoop (komt 27 september uit):

Agnes Obel: Aventine Ltd Edition Deluxe Box (LP + CD).

ik ben benieuwd....

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nosferatu

Citaat van: clockwork op september 21, 2013, 18:02:44
In de voorverkoop (komt 27 september uit):

Agnes Obel: Aventine Ltd Edition Deluxe Box (LP + CD).

ik ben benieuwd....
Ah, die heb ik ook in bestelling staan, LP+2CD Limited LP box versie. Ook benieuwd.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

clockwork

Aangezien ik haar eerste album ook veel draai, leek dit me wel een leuk begin voor een nieuwe vinylverzameling. Tot nu draai ik alleen mijn 70's en 80's LP's.

het concert van Agnes in Paradiso op 19 oktober is al helemaal uitverkocht...   :(

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Kantuit

Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Paul Demo

Citaat van: advr op oktober  4, 2013, 10:50:44
Elton John- The Diving Board



Gisteren ook mogen ontvangen. Fantastisch album

advr

vond ik ook. hoorde een nummer tijdens vakantie in Griekenland toen maar meteen besteld...8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

pietjepc

Gister wat oudjes "gescoord" op de platenbeurs in Leeuwarden:

Cat Stevens - greatest hits
CCR - Mardi gras
John Lennon - Shaved fish
John Mayall - The world of John Mayall

Nosferatu

Laraaji - Essence/Universe. Clear Vinyl, Very Limited Edition.  8)
Ambient. Bijzondere artiest. Had tot vorige week nog nooit van Laraaji gehoord maar zag deze LP release op internet (webshop uitgever) aangekondigd. Youtube bood uitkomst en daarna maar gewoon besteld. Plato leverde, zoals vanouds, weer snel.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.