Denon AVR-3805 Component in, S-video uit mogelijk?

Gestart door Nelisje, juni 28, 2006, 09:42:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nelisje

Ik wil zaterdag een Denon AVR-3805 aanschaffen, en als je dan achterop kijkt naar die gigantische hoop aansluitingen zie je component ingangen en uitgangen en s-video ingangen en uitgangen. Nu heb ik een HTPC met een component uitgang (ideaal voor een projectortje) maar mijn TV heeft geen Component in maar wel een S video ingang. Dus zie ik mogelijkheden (die er misschien helemaal niet zijn).

Nu heb ik gegoogled en ik zeg wel het volgende:
composite video to S-Video conversion, composite video to component video conversion, S-Video to component video conversion. Maar ik wil het dus andersom, van Component naar S-video of (eventueel) composiet.

Is er iemand die weet of dit mogelijk is?? Dat er kwaliteit verloren gaat kan ik nog wel mee leven (mits het niet gigantisch is).

-Freek-

S-video to component of component to s-video zou in principe niets uit moeten maken. Maar weet je wel zeker dat die eerste wel mogelijk is op de 3805. Ik heb nl. een eerder model uit de 3800 serie en die kan dit allemaal niet...

Nelisje

Als ik ernaar google zie ik het op meerdere sites, dus ik ga er vanuit dat het kan :)

-Freek-

Als je het echt zeker wilt weten probeer je het voor aanschaf toch gewoon even uit ;).

CineSmurf

Voor dit soort denon specs kan je het beste op de Duitse of Engels Denon site kijken.

Zie hier:
CitaatVideo-Konvertierung:
Video -> S-Video
Video/S-Video -> Komponente
S-Video -> Video

Dus niet component -> s-video. Overigens doet mijn 3806 dat ook niet.

Heb je geen s-video aansluiting op je pc zitten?

Dick
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Nelisje

Mijn PC heeft wel S video, mijn HTPC PC alleen component en VGA
http://www.asrock.com/product/775Twins-HDTV.htm


Naja dan wacht de HTPC maar, of ik verkoop hem en kijk later verder. Ik twijfel nog, tegenwoordig kun je net zoveel met een DVI/VGA aansluiting.

CineSmurf

Mooi moederbord. Jammer dat er geen s-video op zit. Kan je niet een oud kaartje gebruiken voor S-video? Zoveel is daar niet voor nodig. Waarschijnlijk kan je die nieuw voor een paar tientjes krijgen.

Het is op zich wel logisch dat je component slecht naar s-video kan converteren. component kan verschillende resoluties en interlace/progressive aan. Dat zou je converter allemaal moeten checken of dat goed staat voordat het naar s-video geconverteerd kan worden.

Overigens zou een ander idee voor je kunnen zijn om je VGA poort te verbinden naar Scart-RGB. Dan kan je 'm rechtstreeks op je TV aansluiten.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Nelisje

Ik heb rondgekeken ja, maar een PCI-express kaartje kost 50euro. En over een gebruikt PCI kaartje is weinig te zeggen van de kwaliteit van het beeld. Het lijkt mij persoonlijk dat de oude PCI kaartjes niet krachtig genoeg zijn voor een goede S video uitgang??

CineSmurf

tv signaal is niet echt een grote opgave voor een PC om weer te geven. Zelfs mijn oude commodore 64 uit 1980 kan dat. s-video moet ook niet heel ingewikkeld zijn.

Is de VGA->Scart geen oplossing voor je?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Nelisje

Dat is inderdaad nog een mogelijk oplossing. Ik zal er eens naar kijken, thx..