HUMAX iHDR-5200c Ziggo

Gestart door vik, oktober 11, 2010, 11:23:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alexander2

Heb ze nu aan de lijn. :D
Helaas is er storing maar ik word doorverbonden met een andere afdeling maar het is mij duidelijk geworden dat Ziggo klanten niet meer wil kwijt raken.
Ook hier een nwe recorder ( hoogstwaarschijnlijk Humax ) voor € 49 indien het geen Humax wordt dan kan ik de klantenservice opbellen en een Humax opnieuw aanvragen en deze wordt dan WEL geleverd.

MVG

Citaat van: MVG op april 29, 2013, 11:54:55
Dan zal ik hem denk ik niet voor die 49,- gaan kunnen bestellen vrees ik. Ben nu net sinds anderhalf jaar nieuwe klant, en toen een 5100c bij ontvangen, die cisco toestellen waren toen niet leverbaar, dus die heb ik toen zelf ergens op de kop getikt. Ik dacht die dus mooi te gaan vervangen nu want ik vind dat ding niet prettig werken. Maar goed, ik kan er eens een belletje aan wagen natuurlijk. Thanks voor de info!

Citaat van: raindog op april 29, 2013, 12:57:01
Naar aanleiding van de berichten hier zojuist ook maar even met Ziggo gebeld. De mensen aan de lijn waren erg behulpzaam en het was in een mum van tijd geregeld! Ze konden alleen geen garantie geven dat het een Humax wordt.

Mjn huidige Humax 5200 recorder (mijn 3e inmiddels na de 9200 en de 5050) heb ik vorig jaar bij Saturn gekocht voor €329,-. Nu dus een reserve-exemplaar voor €49,-...  :clapping:

Citaat van: alexander2 op april 29, 2013, 13:30:32
Heb ze nu aan de lijn. :D
Helaas is er storing maar ik word doorverbonden met een andere afdeling maar het is mij duidelijk geworden dat Ziggo klanten niet meer wil kwijt raken.
Ook hier een nwe recorder ( hoogstwaarschijnlijk Humax ) voor € 49 indien het geen Humax wordt dan kan ik de klantenservice opbellen en een Humax opnieuw aanvragen en deze wordt dan WEL geleverd.

Heb ze net gebeld. Maar ik krijg simpelweg het antwoord dat het niet mogelijk is en deze voor 199,- kan bestellen. Zelfs na enig aandringen, en zeggen dat het bij anderen wel kan nog steeds niets. Hier moest ik het maar mee doen. Wat doe ik fout? Of wat kan ik zeggen zodat ze wel overtuigd raken?  ???

alexander2

Citaat van: MVG op april 29, 2013, 13:57:27
Heb ze net gebeld. Maar ik krijg simpelweg het antwoord dat het niet mogelijk is en deze voor 199,- kan bestellen. Zelfs na enig aandringen, en zeggen dat het bij anderen wel kan nog steeds niets. Hier moest ik het maar mee doen. Wat doe ik fout? Of wat kan ik zeggen zodat ze wel overtuigd raken?  ???

?
Onbegrijpelijk ik heb de afdeling opzeggingen aan de lijn gehad en gezegd dat ik er klaar mee was omdat mijn huidige HUMAX de geest heb gegeven en als trouwe klant in de stront kon zakken.
Dus.......mevrouw zeg de hele meuk maar op stap lekker over op KPN daar ben je nog wel een klant.
Antwoord:

Meneer dat is niet ee bedoeling helaas kan ik het systeem niet in maar ik verbind u door met de JUISTE afdeling die dit voor u gaat regelen.
Enkele minuten later een vrouw aan de lijn die mijn gegevens heeft doorgenomen en mij verzekerd heeft dat ik binnen max. 2 weken een HUMAx voor € 49 in huis heb met 1 restrictie ik moet minimaal nog 1 jaar lid blijven.

MVG

Hmmzz, dan had ik toch de verkeerde afdeling aan de lijn en een trol van een verkoper. Maar goed, hoe lang ben je al lid? Ik krap 2 jaar en heb een half jaar geleden al een nieuwe humax decoder gehad ter vervanging van een kapotte.. Benieuwd of ik het dan ook voor mekaar ga krijgen. Ik ga het morgen of vanavond nog eens proberen. En dan ook zeggen dat ik naar KPN ga.

alexander2

Citaat van: MVG op april 29, 2013, 14:27:21
Hmmzz, dan had ik toch de verkeerde afdeling aan de lijn en een trol van een verkoper. Maar goed, hoe lang ben je al lid? Ik krap 2 jaar en heb een half jaar geleden al een nieuwe humax decoder gehad ter vervanging van een kapotte.. Benieuwd of ik het dan ook voor mekaar ga krijgen. Ik ga het morgen of vanavond nog eens proberen. En dan ook zeggen dat ik naar KPN ga.

Denk nu is goed na. :D
Amper 2 jaar lid en al een nwe. decoder gekregen....denk niet dat dit gaat lukken maar ik zou iets meer gezwollen taalgebruik bezigen.

MVG

Ja inderdaad dat is ook zo. Ik had een defecte 5100c onlangs, en heb zelf een keer zo een cisco los gekocht maar dat is een ding van niets eigenlijk, dus die wil ik nu wel vervangen voor zo een 5200c. Maar inderdaad onlangs is die 5100c voor op de slaapkamer kosteloos vervangen.

Maar over dat taalgebruik, ik was inderdaad nog al netjes  :D Maar moeilijk gaan doen bij opzegafdeling is ook niet echt een bezigheid die bij mij past, ik ben vaak te 'lief' voor dat soort dingen.  ;D

alexander2

Citaat van: MVG op april 29, 2013, 14:39:30
Ja inderdaad dat is ook zo. Ik had een defecte 5100c onlangs, en heb zelf een keer zo een cisco los gekocht maar dat is een ding van niets eigenlijk, dus die wil ik nu wel vervangen voor zo een 5200c. Maar inderdaad onlangs is die 5100c voor op de slaapkamer kosteloos vervangen.

Maar over dat taalgebruik, ik was inderdaad nog al netjes  :D Maar moeilijk gaan doen bij opzegafdeling is ook niet echt een bezigheid die bij mij past, ik ben vaak te 'lief' voor dat soort dingen.  ;D

Moet je niet zijn JIJ bent de klant. ;)

MVG

Dat is wel zo ja. Ach misschien morgen nog eens proberen. We zullen zien  ;)

raindog

Volgens mij is er geen enkele reden voor opgezwollen taalgebruik, gewoon lief en netjes blijven. Discussies win je met argumenten niet met gebral of gedreig.

Zelf ben ik al 10 jaar klant bij @home/ziggo en heb vijf jaar geleden voor het laatst een decoder kado gekregen bij het omzetten naar een alles-in-1 abonnement. Het is in mijn geval dus best redelijk dat Ziggo mij, als trouwe klant, gebruik laat maken van een actie die eigenlijk bedoeld is om nieuwe klanten te werven. In het geval van MvG, pas twee jaar klant, snap ik wel dat Ziggo een andere afweging maakt. Dat lijkt me niet meer dan redelijk en een grotere mond opzetten is, mijns inziens, dus niet gepast. 

Overigens is 199,- euro voor de Humax ook al een heel schappelijk bedrag. Daar kun je ze in de winkel niet voor vinden. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Ralph71

#184
Citaat van: Automaat op april 29, 2013, 11:19:13
Aan die mensen die een Humax iHDR-5200c voor €49,- hebben gekocht: hebben die een alles-in-1 pakket of alleen het tv-pakket?

Alles-in-1 hier sinds een jaar of 6-7.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

#185
Citaat van: MVG op april 29, 2013, 13:02:46
Ik ga zo ook bellen dan maar, afdeling opzegging of verkoop? Waarom opzegging eigenliijk?

Afdeling opzegging, klantenservice heeft hiervoor geen bevoegdheid (zie mijn eerdere post over deze aanbieding).
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

alexander2

Citaat van: raindog op april 29, 2013, 16:07:08
Volgens mij is er geen enkele reden voor opgezwollen taalgebruik, gewoon lief en netjes blijven. Discussies win je met argumenten niet met gebral of gedreig.

Zelf ben ik al 10 jaar klant bij @home/ziggo en heb vijf jaar geleden voor het laatst een decoder kado gekregen bij het omzetten naar een alles-in-1 abonnement. Het is in mijn geval dus best redelijk dat Ziggo mij, als trouwe klant, gebruik laat maken van een actie die eigenlijk bedoeld is om nieuwe klanten te werven. In het geval van MvG, pas twee jaar klant, snap ik wel dat Ziggo een andere afweging maakt. Dat lijkt me niet meer dan redelijk en een grotere mond opzetten is, mijns inziens, dus niet gepast. 

Overigens is 199,- euro voor de Humax ook al een heel schappelijk bedrag. Daar kun je ze in de winkel niet voor vinden.

Dan wens ik je heel veel suk6 als je een serieus probleem krijgt met Ziggo. :D
Gezwollen taalgebruik is overigens geen dreigen of brallen maar direct en duidelijk zijn, ik weet dat velen dat als 'eng' ervaren gelet de vele discussies die hier op dit forum ontstaan en ontsporen.

gast2018

Citaat van: raindog op april 29, 2013, 16:07:08


Overigens is 199,- euro voor de Humax ook al een heel schappelijk bedrag. Daar kun je ze in de winkel niet voor vinden.

Voor 199 is deze gewoon op redelijk wat adressen te krijgen.

htjan160756

Hallo,

Mijn broer heeft vorig jaar ook van Ziggo een apparaat gekregen, maar dan van het merk Cisco.
Wat een ramp zeg, dat ze dat durven te geven aan mensen.
Hij is 3 keer gebruikt waar van de recorder maar 1 keer heeft opgenomen.
Ja hoe dat kan wisten we niet, nu blijkt dat je dus in EPG eerst aan geven dat je iets wilt opnemen (herinnering) en dan moet in een ander menu aangeven dat het een opnamen moet zijn.

Ik heb maar na het lezen hier maar met Ziggo gebeld, maar eigenlijk willen er niks aan doen, terwijl de enkelen die we aan de lijn hebben gehad helemaal met me eens was.
Een bagger apparaat, nu zijn we bezig om te kijken of hij geruild kan worden voor bij na super Humax 5200 desnoods met kleine bijbetaling.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

luistervinkje

Iemand ook al ervaring met de Humax 5400 ?? of is deze verder helemaal gelijk als de 5200 met alleen het verschil in opnamecapaciteit.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

gast2018

Citaat van: luistervinkje op april 30, 2013, 07:40:21
Iemand ook al ervaring met de Humax 5400 ?? of is deze verder helemaal gelijk als de 5200 met alleen het verschil in opnamecapaciteit.

Zie
http://www.myhumax.info/5400c.htm

htjan160756

Citaat van: ergé op april 30, 2013, 09:30:49
Zie
http://www.myhumax.info/5400c.htm

Hallo,

Nou daar zit dus weinig verschil tussen de 5200 en 5400.
Het uiterlijk en meer gigabytes.
Snap niet dat ze niks nieuws kunnen verzinnen.
BV. niet 2 maar 4 opnames, Blu-ray brander en App afstandsbediening.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

alexander2

De service van Ziggo zal alleen maar beroerder worden omdat meneer John C. Malone ooit de meerderheid van Ziggo in handen heeft en er om bekend staat om waardeloze shit service voor duur te verkopen.
Nog even en UPC en Ziggo zijn 1 en dan is meneer Malone met Nederland klaar fyi Ziggo heeft na de beursgang vrijwel gaan cent geïnvesteerd in innovatie.

raindog

#193
.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

CineSmurf

Ik heb de HD meteen door een 1TB vervangen, dus eigenlijk is het nu een 5400...  :tongue2:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

gast2018

Citaat van: CineSmurf op mei  1, 2013, 14:35:10
Ik heb de HD meteen door een 1TB vervangen, dus eigenlijk is het nu een 5400...  :tongue2:

Nee, er zijn wel 2 hele verschillen. :alien: :alien: :alien:

alexander2

Citaat van: CineSmurf op mei  1, 2013, 14:35:10
Ik heb de HD meteen door een 1TB vervangen, dus eigenlijk is het nu een 5400...  :tongue2:

Jij bouwt alles om waar een schijf in zit. :D

CineSmurf

Ja, voor dit geld interesseert die garantiesticker me niet zo. HDD uit de 5050 meteen in de 5200 gezet.  :clapping:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

mondiaal

Ik heb ook maar even gebeld en krijg nu voor 49 euro een nieuwe decoder plus een nieuw modem met ingebouwde router. Iemand ervaring met het modem met router (  signaal sterk genoeg voor ontvangst wifi door het hele huis)

Helaas afwachten welke decoder het wordt maar zijn de verschillen werkelijk zo groot?

NewHT

Vandaag de Humax ontvangen  :headbanging: