The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: manta op januari 31, 2012, 20:12:22
Krijg je er nog 2 achter? Dan is deze opstelling misschien een optie:
Denk dat ik in de problemen kom qua ruimte, maar ik zal het eens intekenen op de plattegrond.
Bedankt voor het meedenken! :headbanging:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Van je leven??? zeg nooit nooit ;)

Heel veel succes! Wat een opluchting als je er straks vanaf bent.

clockwork

Citaat van: Jean Sibelius op februari 14, 2012, 17:10:01
Zit op dit moment nog 3 weken voor hopelijk mijn laatste twee examens in mijn leven

In jouw vak? Echt?

In elk geval veel succes Jan!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

henkhifi

Jan ik vind de zwarte ook mooier bij je wanden passen

is het zo dat je altijd een stoel voor jezelf moet plaatsen voor de sweet spot ik dacht dat een goede instalatie overal goed moest klinken

ik moet namelijk als ik klaar ben ook nog een opstelling voor mijn stoelen(bank) zoeken
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

Jean Sibelius

Citaat van: R op februari 14, 2012, 17:14:27
Van je leven??? zeg nooit nooit ;)
Klopt... waarschijnlijk vind ik wel weer wat leuks om te gaan studeren :)

Citaat van: R op februari 14, 2012, 17:14:27
Heel veel succes! Wat een opluchting als je er straks vanaf bent.
Dank je wel! Ga mijn best doen :D

Citaat van: clockwork op februari 14, 2012, 17:27:47
In jouw vak? Echt?

In elk geval veel succes Jan!
Bedankt! 8) Na juni/juli van dit jaar ben ik hopelijk 'helemaal' klaar met de ruimte (die ik dan dankbaar ga gebruiken om lekker te relaxen).
Mocht ik onverhoopt iets toch niet halen, dan kan en ga ik me na de zomervakantie volledig voorbereiden op de examens van 2013 (wat hopelijk niet nodig is natuurlijk).

Is inderdaad niet waar. Binnen het octrooivak is er evenals bijvoorbeeld in de advocatuur een verplichting tot permanente educatie, dus na het behalen van mijn examens ben ik zeker niet klaar met studeren, maar dat is toch van een andere orde dan het voorbereiden en succesvol afronden van het European Qualifying Examination (EQE). Ik hoef in ieder geval geen examens te doen om mijn jaarlijkse punten te behalen. We zullen wel zien hoe loopt. Geloof me... op dit moment zou ik zelfs erg blij zijn om volgend jaar punten te moeten halen (dan ben ik nl geslaagd) :D. Een beetje hetzelfde gevoel als dat ik bijvoorbeeld elk jaar 100K belasting zou moeten betalen (dan houd je minstens ook 100K per jaar over) ;)

Citaat van: henkhifi op februari 14, 2012, 18:58:20
Jan ik vind de zwarte ook mooier bij je wanden passen
Dank je voor je reactie! Ik heb Angelie ondertussen de overweldigende voorkeur laten zien van de HT-forum communitie. Ze sluit zich aan bij het advies :D (het gaat dus zwart worden)

Citaat van: henkhifi op februari 14, 2012, 18:58:20
is het zo dat je altijd een stoel voor jezelf moet plaatsen voor de sweet spot ik dacht dat een goede instalatie overal goed moest klinken
Ik denk dat als je een sweet spot van 10cm hebt, een serieus probleem hebt met je set, maar overal even goed klinken dat zal ook niet lukken.
Er zijn natuurlijk systemen die een soort van gemiddelde bepalen, maar in mijn geval probeer ik het tenminste op 1 plek optimaal te krijgen.
Als de stoelen links en rechts dan even goed klinken dan is dat meegenomen. Ga natuurlijk zeker nog experimenteren.
Mogelijk dat de sweetspot groter is in een akoestisch geoptimaliseerde ruimte, maar dat ga ik vanzelf merken.

Citaat van: henkhifi op februari 14, 2012, 18:58:20
ik moet namelijk als ik klaar ben ook nog een opstelling voor mijn stoelen(bank) zoeken
Ik hoop ergens rond juni/juli van dit jaar een antwoord te hebben. Is dat nog op tijd in jouw situatie?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

AbZ

Weet niet of eea realistisch is getekend qua schaal en vorm vd stoelen,
maar op het plaatje lijken de rugleuningen nogal hoog ten opzicht vd rears.

R


rallufff

Duidelijk deze! Maar dat had je zelf ook al wel door zag ik  ;).

Erg mooi ziet het eruit allemaal.....  :worship:


| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Jean Sibelius

Afgelopen zaterdag is de ruimte 'Stewart scherm' gereed gemaakt (o.a. verder aansluiten van het bedieningspaneel in de koof bij de deur) en de stroom.

Helaas bleek echter ook dat de Marmitek TM13 tranceiver module het (al?) begeven heeft :o
Gelukkig heb ik nog een handbediening in de bovengenoemde koof voor 8 spots (dus ik kan wel wat licht maken in de ruimte), maar 2 maanden na ontvangst is wel erg kort om nu al stuk te gaan.
Vanochtend gebeld en ik kon het ding opsturen. Deze zou dan direct getest worden na ontvangst en indien inderdaad defect (maar wie twijfelt daaraan) dan heb ik de loop van deze week alweer een nieuwe.

Hoop dat het hierbij blijft anders had ik toch beter Lutron kunnen kopen :D

Vanaf het RPG-front blijft het ondertussen wel weer erg lang stil ondanks verschillende toezeggingen :-\


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Robbo

Citaat van: Jean Sibelius op februari 20, 2012, 14:20:54
Hoop dat het hierbij blijft anders had ik toch beter Lutron kunnen kopen :D


Tja, je was gewaarschuwd door Jaco  :)

Iets kan een keer stuk gaan. Wat dat betreft zelf nog geen problemen gehad met X10 Marmitek.   Wel is de betrouwbaar in de bediening er niet altijd.   Daarom heb ik ik 2x hetzelfde commando achterelkaar in de diverse Pronto macros staan.    Overigens dan nog wil het soms niet.  

Het is leuk speelgoed X10, maar had ik de optie gehad dan.....

HTip

De bediening van mijn KAKU via de Marmitek PowerMid XL gaat redelijk goed. Soms neemt hij 1 commando niet aan, maar meestal gaat het goed. Maar ik heb altijd de originele AB binnen handbereik ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Hmmz, een maandagochtendmodel kan er natuurlijk altijd tussenzitten. Ik hoop dat de rest het gewoon goed blijft doen.

Balen dat het op het RPG front zo stil blijft! Hoe moeilijk is het voor een bedrijf om je klanten op de hoogte te houden van het bestel/leveringsproces, vraag ik me dan af. Het is niet alsof de markt zo vet is dat klanten toch wel komen...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Citaat van: Robbo op februari 20, 2012, 18:16:02
Tja, je was gewaarschuwd door Jaco  :)
Klopt. Maar zoiets kan natuurlijk altijd een keer gebeuren. Voor de prijs van 1 Lutronsysteem koop ik 200 van deze receivers (maar fijn is het niet)

Citaat van: Robbo op februari 20, 2012, 18:16:02
Iets kan een keer stuk gaan. Wat dat betreft zelf nog geen problemen gehad met X10 Marmitek.   Wel is de betrouwbaar in de bediening er niet altijd.   Daarom heb ik ik 2x hetzelfde commando achterelkaar in de diverse Pronto macros staan.    Overigens dan nog wil het soms niet. 

Het is leuk speelgoed X10, maar had ik de optie gehad dan.....
Gebruik momenteel nog een Marmitek KR22 afstandbediening en dat werkt vooralsnog goed.
Mocht ik me op een gegeven moment echt gaan irriteren aan het hele spul, dan gaat alles er uit en komt er alsnog een Lutron of iets vergelijkbaars
(maar dan niet via die koekebakkers die ik eerst benaderd heb)

Citaat van: HTip op februari 20, 2012, 22:57:51
De bediening van mijn KAKU via de Marmitek PowerMid XL gaat redelijk goed. Soms neemt hij 1 commando niet aan, maar meestal gaat het goed. Maar ik heb altijd de originele AB binnen handbereik ;)
Ik ben gewaarschuwd ;D. De KR22 die ik nu gebruik is echt klein, dus geen probleem om die ergens achter de hand te houden ;) (voor het hoofdlicht heb ik sowieso een handbediening in de koof, dus licht maken kan altijd)
Als straks de ruimte 'helemaal' ingericht is, ga ik verder met het aan de praat krijgen van de Pronto, dus tzt zal ik verschillende mensen benaderen voor tips & tricks :D

Citaat van: skyfox op februari 21, 2012, 11:02:12
Hmmz, een maandagochtendmodel kan er natuurlijk altijd tussenzitten. Ik hoop dat de rest het gewoon goed blijft doen.
Dat hoop ik ook. Ga er vanuit dat ik deze week een nieuwe heb (dan kan ik weer spelen) :)

Citaat van: skyfox op februari 21, 2012, 11:02:12
Balen dat het op het RPG front zo stil blijft! Hoe moeilijk is het voor een bedrijf om je klanten op de hoogte te houden van het bestel/leveringsproces, vraag ik me dan af. Het is niet alsof de markt zo vet is dat klanten toch wel komen...
Ze hebben natuurlijk wel een monopolie en dat dat is nooit goed :-\.
Vandaag weer aan de telefoon gehangen en als het goed is ligt er momenteel wat in de spuitcabine in de UK.
De vorige keer betekende dat 1 week later een pallet op de stoep, dus ik heb weer goede hoop >:D.
(maar na alle toestanden ondertussen in de eerst zien dan geloven modus)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Citaat van: Jean Sibelius op februari 21, 2012, 18:47:31
Klopt. Maar zoiets kan natuurlijk altijd een keer gebeuren. Voor de prijs van 1 Lutronsysteem koop ik 200 van deze receivers

Groeten, Jan
Was dat dan een homeworks systeem ?
De 3xxx serie gaat tot 6 zones
De 4xxx serie gaat tot 24 zones volgens mij, daar boven krijg je homeworks systemen.

Ik heb een 3106 nieuw gekocht wel haast 8 jaar geleden en die was toen iets van 500 Euro.
Van de 6 zones gebruik ik er 2..

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

-madison-

Zou mooi zijn als je volgende week weer een pallet op de stoep hebt staan!
Best opvallend eigenlijk dat zij de enige zijn, je zou toch denken dat daar wel een vrij grote markt voor is..
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Jean Sibelius

Citaat van: jaco op februari 21, 2012, 19:35:19
Was dat dan een homeworks systeem ?
De 3xxx serie gaat tot 6 zones
De 4xxx serie gaat tot 24 zones volgens mij, daar boven krijg je homeworks systemen.

Ik heb een 3106 nieuw gekocht wel haast 8 jaar geleden en die was toen iets van 500 Euro.
Van de 6 zones gebruik ik er 2..
Het betrof een systeem op basis van 1x GXI 3504 en 1x GRX 3506 voor in totaal 9 dimbare lichtgroepen en 1 schakelbare lichtgroep.
Ik heb geen verdere informatie gekregen over de resterende componenten alhoewel ik dat wel expliciet had gevraagd.
Ik wacht nog steeds op antwoord na het nogmaals stellen van die vraag (waarschijnlijk waren ze bang dat ik ergens op Internet zou gaan shoppen)

Citaat van: -madison- op februari 21, 2012, 20:18:53
Zou mooi zijn als je volgende week weer een pallet op de stoep hebt staan!
Best opvallend eigenlijk dat zij de enige zijn, je zou toch denken dat daar wel een vrij grote markt voor is..
De markt is idd vrij groot (maar dat is het patentportfolio van RPG ook) ::)
Heb thuis niet de beschikking over allerlei tooltjes/links die ik op het werk wel heb om e.e.a. snel te contoleren, maar ze hebben voor de door mij bestelde RPG Diffractals zowel patent als trademarks bescherming.

Daarmee kun je aardig de deur dicht houden voor derden :) (normaal is dat mooi, in dit geval voor mij als consument nu even wat minder)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

In een uk online shop:
http://www.onidserv.com/lutronshop/group/1784/lutron-grafik-eye-grx-3500
3506:  €709.14 Exc BTW
3504: €629.94 Exc BTW

Bedienpanelen voor bij de ingang: http://www.onidserv.com/lutronshop/group/1826/europese-wandstations
8 scene + ir in:  €251.94 Exc BTW
8 scene:            €188.94 Exc BTW
4 scene+ir in:   €179.94 Exc BTW
4 scene:           €125.94 Exc BTW  


interfaces: http://www.onidserv.com/lutronshop/group/1823/grafik-eye-interfaces
rs-232: €386.94 Exc BTW
Synthetische Minimum Load (led lampen) €89.94 Exc BTW

IR afstandbediening: http://www.onidserv.com/lutronshop/group/1841/ir-afstandsbediening
4 scene: €59.34 Exc BTW
8 scene: €118.74 Exc BTW



Diversen: http://www.onidserv.com/lutronshop/group/1842/cable-terug-dozen
Lutron Backboxes - 4 Gang Metal Terug doos: €44.94 Exc BTW
Lutron Kabel Grafik Eye - Low-Voltage Cable - 150m Roll  €184.44 Exc BTW
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jean Sibelius

Bedankt voor het overzicht Jaco (ik heb je zojuist een PM gestuurd).

Ondertussen heb ik via tussenkomst van Ge weer een werkend systeem, nogmaals bedankt! (jammer dat het tzt niet lukte om alle modules in korte tijd te regelen anders had ik zeker alles bij jou besteld zoals oorspronkelijk de bedoeling was).

Dit is dus niet dankzij een zgn. 'preferred supplier' van Marmitek. Desbetreffende internet bedrijf 'www.###.nl' weigert om Marmitek apparatuur die na 2 maanden defect gaat om te ruilen (en ze sturen dezelfde defecte apparatuur weer gewoon terug). Als je ze hier over probeert te bellen, dan krijg je standaard een telefoniste aan de telefoon die keer op keer beloofd dat je wordt teruggebeld (dit terwijl ze wel in staat zijn om een defecte module die maandag op de post gaat op woensdag weer bij jou op de stoep te hebben liggen). Beetje jammer.

Ik heb ondertussen al een en ander in gang gezet om dit soort wanpraktijken heel snel een halt toe te roepen.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Hmm 2 maanden garantie klinkt niet erg goed.
9 lichtgroepen is best wel veel, maar je hebt natuurlijk een grote ruimte. Ik heb slechts 10 led armaturen hangen in 2 groepen, maar dan ga ik denk ok nog uitbreiden.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

HTip

Geloof even niet wat ik lees. Dit kan toch niet waar zijn. Dat "bedrijf" is in strijd met de Europese wetgeving over consumentengarantie. Iets voor de consumentenbond?

In ieder geval is het balen, maar wel goed dat je door Gé weer een werkend systeem hebt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: jaco op februari 25, 2012, 22:03:48
Hmm 2 maanden garantie klinkt niet erg goed.
Het ding is 2 maanden nadat ik hem had kapot gegaan, dus valt sowieso binnen de 12 maanden termijn.
Des te vreemder dat een bedrijf op deze manier denkt te kunnen handelen.
Gaat me niet om die paar Euro's, maar de manier waarop dit is gelopen gaat zo in tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel dat ik alles uit de kast ga trekken om hier een einde aan te maken.
(met name dat 'preferred supplier' van Marmitek was destijds de reden om met dit bedrijf in zee te gaan, dus daar moet sowieso iets aan gedaan worden)

Citaat van: jaco op februari 25, 2012, 22:03:48
9 lichtgroepen is best wel veel, maar je hebt natuurlijk een grote ruimte. Ik heb slechts 10 led armaturen hangen in 2 groepen, maar dan ga ik denk ok nog uitbreiden.
groep 1 = 8 inbouwspots (ieder 50W)
groep 2 = 3 inbouwspots (ieder 50W)
groep 3 = 6 inbouwspots (ieder 35W)
groep 4 = 2 richtspots (ieder 50W)
groep 5 = 6 richtspots (ieder 50W)
groep 6 = 5 wandspots (ieder 2 x 50W)
groep 7 = 50 meter LED-slang (3.5 W/m)
groep 8 = 50 meter LED-slang (3.5 W/m)
groep 9 = schakelbaar noodverlichting

Dus een hoop spots (maar het is een grote en vrij donkere ruimte) ;)

Citaat van: HTip op februari 26, 2012, 12:59:03
Geloof even niet wat ik lees. Dit kan toch niet waar zijn. Dat "bedrijf" is in strijd met de Europese wetgeving over consumentengarantie. Iets voor de consumentenbond?
Ik heb ondertussen een brief aan marmitek gestuurd waarin ik e.e.a. heb beschreven en toegelicht. Afhankelijk van de reactie die ik daarop krijg ga ik misschien nog wel verder.
Gisteren e.e.a. gedaan, dus ik verwacht niet meteen een reactie van Marmitek, maar hoop en ga er natuurlijk wel vanuit dat die gaat komen.

Citaat van: HTip op februari 26, 2012, 12:59:03
In ieder geval is het balen, maar wel goed dat je door Gé weer een werkend systeem hebt...
Houd het spannend, toch >:D! Fijn dat Gé inderdaad zo snel kon en wilde helpen :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

BarcoCRT

Citaat van: Jean Sibelius op februari 26, 2012, 14:59:51
groep 1 = 8 inbouwspots (ieder 50W)
groep 2 = 3 inbouwspots (ieder 50W)
groep 3 = 6 inbouwspots (ieder 35W)
groep 4 = 2 richtspots (ieder 50W)
groep 5 = 6 richtspots (ieder 50W)
groep 6 = 5 wandspots (ieder 2 x 50W)
groep 7 = 50 meter LED-slang (3.5 W/m)
groep 8 = 50 meter LED-slang (3.5 W/m)
groep 9 = schakelbaar noodverlichting

Dus een hoop spots (maar het is een grote en vrij donkere ruimte) ;)

Niet alleen veel licht, maar vooral veel warmte. Ik tel alleen al 1700W aan verlichting, dat is niet mis!
Heb je dit wel in de berekening van de aircocapaciteit meegenomen?
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Jean Sibelius

Citaat van: BarcoCRT op februari 26, 2012, 16:55:45
Niet alleen veel licht, maar vooral veel warmte. Ik tel alleen al 1700W aan verlichting, dat is niet mis!
Heb je dit wel in de berekening van de aircocapaciteit meegenomen?
Dat zijn inderdaad een hoop Watts, maar die zullen nooit allemaal gelijktijdig vol open staan.
Alleen groep 1 is 'echt' werklicht. De rest is meer voor sfeerverlichting. Alle groepen (1 – 8 ) zijn dimbaar (en zullen dus zelden vol openstaan).
De ruimte is verder voorzien van een luchtverversingsinstallatie (incl. warmtewisselaar) met een maximale capaciteit van 1.5 maal de inhoud van de ruimte per uur.
Tot nu toe is het nog nooit (te) warm in de ruimte geweest. Scheelt ook dat ik indien nodig 's nachts extra koele lucht in de ruimte kan brengen.
Hoe dat uitpakt als ik straks de hele dag :D (?) in de ruimte zit, nog even afwachten uiteraard. :blink:

Vooralsnog is niet in een airco voorzien, maar mocht het echt te gek worden (wat ik niet hoop uiteraard ivm de geluidsproductie), dan kan ik die nog wel ergens kwijt.
Wat dat betreft is de huidige planning natuurlijk 'ideaal'. Rond de zomer zal ik een hoop uren doorbrengen in de ruimte.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MG76

Wat een verlichting, 9 groepen das echt veel  ;D

En wat een kwaliteit qua bouw en afwerking, na zo'n lange tijd hiermee bezig te zijn (geweest) weet je dadelijk niet eens wat je met al die vrije tijd moet  ;) oh ja, films kijken  8)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.