The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: Jean Sibelius op juni  2, 2011, 08:37:26
Hoi Dave. Bedankt! Ken mezelf ondertussen goed genoeg en als het niet goed is, ga ik me daar achteraf toch aan irriteren, dus dan maar meteen goed :D

Ondertussen heb ik weer wat nieuw bouwmateriaal klaar voor gebruik. Het 'laatste' MDF voor de nog resterende 41 diffusie-panelen ligt ondertussen in de ruimte klaar om verder verwerkt te worden.
Daar heb ik nog wel een stevige klus aan de komende periode, dus waarschijnlijk duurt het wel weer even voordat er hier weer een update komt. ;).

Groeten, Jan

Ik zou het gewoon zo laten liggen diffuus genoeg... ;D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

clockwork

Het je al het mdf op maat laten zagen? Dat zal wel een hoop tijd schelen.  :coffee:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Oracle

Citaat van: Jean Sibelius op juni  2, 2011, 08:37:26
Ondertussen heb ik weer wat nieuw bouwmateriaal klaar voor gebruik. Het 'laatste' MDF voor de nog resterende 41 diffusie-panelen ligt ondertussen in de ruimte klaar om verder verwerkt te worden.

Verschillende woorden schieten door mijn hoofd bij het zien van die stapel mdf-planken:
- diffusie-verslaving: is er al een zelfhulpgroep?
- wat gaat de houtzagerij straks beginnen als jij klaar bent?
- doemscenario: Angelie heeft haar droomhuis gevonden. En dat is niet jullie huidige huis...

Maar ook:
- respect. Oprecht respect voor je toewijding en inspanning. Kan niet anders zeggen!
- heel benieuwd naar het eindresultaat
- mooi gedaan allemaal en bedankt voor het verslag! Heel leuk om te volgen!
- had ik al gezegd: respect?  ;D

Gr.,
Mark

Madhouse

Ik heb dit gebouw 2 jaar geleden gezien, toen was het enkel nog een stenen hok. Maar wat je er nu van hebt gemaakt, in 1 woord: Prachtig!

Allemaal zo doordacht, dit moet haast wel audiofiele perfectie worden!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

maxtrash

super project, is al genoeg gezegd. Maar ik maak me wel een beetje zorgen of je niet in een zwart gaat vallen als het allemaal af is  ;) :blink:

Sonic Circle

Dan heeft Jan op dat moment gelukkig genoeg mogelijkheden om op audiofiel zeer verantwoorde wijze weer aan te sterken ;).

LittleNinja

Hihi.... Ik zie het echt als een soort levensproject Jan. Een beetje vergelijkbaar met de Sagrada Familia van Gaudi. Ik hoop alleen wel dat jij het eindresultaat gaat meemaken. ;)

:worship: :worship: :worship:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jean Sibelius

Hey bedankt allemaal voor jullie top-reacties! O0

Ben er even tussenuit geweest om 'verplicht' vakantie te nemen en heb wat projectjes gezien waar deze bij in het niet valt :)
o.a. projectje waar met 200.000 mensen jarenlang aan gewerkt is (maar het is wel mooi geworden).

Nu weer even wennen aan het klimaat van NL, want ruim 1 week geleden kreeg ik nog 45 graden Celcius om mijn oren :-[

Citaat van: clockwork op juni  2, 2011, 08:47:26
Wow. Ik benijd je niet. Dat gaat nog een enorme klus worden.
Dergelijke klussen is wat mij er tot nu toe van weerhoudt om hieraan te beginnen. Ik ken mezelf, daar heb ik geen geduld voor.

:worship:

Succes Jan.
Ik moet eerlijk bekennen dat deze WW-1 panelen bouwen bijna therapeutisch werkt. Als je eenmaal weet hoe je ze het beste en mooiste in elkaar kunt zetten, dan is het zelfs leuk werk om te doen.
Kost alleen een hoop tijd (evenals het schilderen). Op een gegeven moment gewoon aan beginnen (het behaalde effect varieert van matig tot zeer goed!), dus het is zeker de moeite waard.

Citaat van: Tinus_ op juni  2, 2011, 09:06:14
Succes dan maar weer met je panelen.  :clapping:
Dank je! Ik ga mijn best doen. Als ik weer wat in elkaar heb zitten en aan de muur/plafond heb ophangen, dan meld ik mezelf wel weer :D

Citaat van: Etiennevh op juni  2, 2011, 10:17:30
Donders wat een project! Echt zo enorm mooi en sjiek afgewerkt! Een echte vakman!
Bedankt voor je compliment. Wil mezelf geen vakman noemen (die zit in Venlo). Wel iemand met een linker- en rechterhand (en erg veel geduld en een bepaalde drang naar perfectie) :)

Citaat van: jan-rotterdam op juni  2, 2011, 12:05:40
:worship:   :worship:   :worship:   :worship:

Groeten Jan
Van jouw hand zegt dat genoeg 8)

Citaat van: HTip op juni  3, 2011, 09:41:17
Gelukkig zijn het er nog maar 41 :D Wat een hout is daar voor nodig zeg :o
Klopt. Ook allemaal grote lengtes (tussen 1.8 en 2.4 meter), dus het is weer een behoorlijke hoeveelheid hout wat er is bijgekomen.
Jij weet hoeveel tijd het kost om ze in elkaar te zetten, dus het houd me weer even van de straat :)

Citaat van: chansig op juni  3, 2011, 09:46:22
Ik zou het gewoon zo laten liggen diffuus genoeg... ;D

Gr Hans
LOL. Ik heb nog niet echt goed geluisterd, maar ik ben bang dat ik er over ga struikelen in het donker ::)

Citaat van: clockwork op juni  3, 2011, 09:49:20
Het je al het mdf op maat laten zagen? Dat zal wel een hoop tijd schelen.  :coffee:
Klopt. In de wetenschap dat het me in de avonduren/weekend minstens 1 week zou gaan kosten om dit allemaal te zagen. en (belangrijkste!) het feit dat het op een professionele zaagtafel toch nog wat strakker gezaagd wordt besloten om dit deel uit te besteden. De prijs was aanzienlijk interessanter als bij de zagerij die ik 2 jaar geleden heb benaderd en uiteindelijk werkt het een stuk makkelijker en sneller als alles exact op maat is. Het bedrijf waar ik eerst alles op lengte liet zagen wilde er nog wel eens een paar mm langs zitten en dan kost het veel tijd om dat achteraf weer te compenseren.

Citaat van: Oracle op juni  3, 2011, 23:03:38
Verschillende woorden schieten door mijn hoofd bij het zien van die stapel mdf-planken:
- diffusie-verslaving: is er al een zelfhulpgroep?
- wat gaat de houtzagerij straks beginnen als jij klaar bent?
- doemscenario: Angelie heeft haar droomhuis gevonden. En dat is niet jullie huidige huis...

1) Nog niet... maar mogelijk dat er die gaat komen als de ruimte klaar is en sommige mensen de ruimte hebben gehoord :) (ik meld me dan tzt graag aan). Maar zonder gekheid... ik heb nu al een paar keer het effect gehoord en indien goed toegepast is het effect echter enorm groot (en dus alle investering meer dan waard).
2) Ik heb zijn kaartje, dus als mensen de behoefte voelen om gezellig mee te bouwen... mail me! :D
3) Scenario is vooraf grondig doorgesproken. Angelie heeft ter compensatie haar 'droomtuin' hier kunnen realiseren, dus die wil nog wel even blijven ;D

Citaat van: Oracle op juni  3, 2011, 23:03:38
Maar ook:
- respect. Oprecht respect voor je toewijding en inspanning. Kan niet anders zeggen!
- heel benieuwd naar het eindresultaat
- mooi gedaan allemaal en bedankt voor het verslag! Heel leuk om te volgen!
- had ik al gezegd: respect?  ;D

Gr.,
Mark
1) Erg mooi compliment! Bedankt daarvoor :) (je kunt maar een hobby hebben, toch)
2) +1 (nu de relax vakantie voorbij is kan ik niet wachten om weer een de slag te gaan)
3) Ik vind het zelf ook leuk om bij te houden en ik hoop oprecht dat mensen dingen hieruit oppikken om zelf mee aan de slag te gaan (en niet opnieuw het wiel uit hoeven te vinden).
4) Zie 1), maar het wordt nogmaals gewaardeerd!

Citaat van: Madhouse op juni  4, 2011, 00:12:50
Ik heb dit gebouw 2 jaar geleden gezien, toen was het enkel nog een stenen hok. Maar wat je er nu van hebt gemaakt, in 1 woord: Prachtig!

Allemaal zo doordacht, dit moet haast wel audiofiele perfectie worden!  ;)
Hoi Roy. Toen was het nog een openlucht theater, maar er is ondertussen een hoop veranderd. Bedankt en ik hoop dat je gelijk gaat krijgen! :)

Citaat van: TheSpeedSkater op juni  4, 2011, 21:07:14
Man man, wat een project! Geweldig!
Bedankt! Wat dat betreft minstens evenveel respect voor jou en de toewijding die jij hebt voor je sport :headbanging:

Citaat van: maxtrash op juni  5, 2011, 23:36:33
super project, is al genoeg gezegd. Maar ik maak me wel een beetje zorgen of je niet in een zwart gaat vallen als het allemaal af is  ;) :blink:
Ik heb al weer wat nieuws in gedachte, dus dat gaat goedkomen :)

Citaat van: Sonic Circle op juni  6, 2011, 12:50:51
Dan heeft Jan op dat moment gelukkig genoeg mogelijkheden om op audiofiel zeer verantwoorde wijze weer aan te sterken ;).
Klopt. Ik loop op sommige punten hopeloos ver achter, maar ook dat gaat tzt goedkomen (eerst dit project tot een goede einde brengen) :)

Citaat van: LittleNinja op juni  8, 2011, 13:36:05
Hihi.... Ik zie het echt als een soort levensproject Jan. Een beetje vergelijkbaar met de Sagrada Familia van Gaudi. Ik hoop alleen wel dat jij het eindresultaat gaat meemaken. ;)

:worship: :worship: :worship:
Hey die Dennis! :) Dat hoop ik ook. Ik was de afgelopen weken wel even bang met de continue opstijgen en dalen met het vliegtuig (zou een beetje jammer zijn geweest) ;)
Ben natuurlijk wel van plan om dit project binnen afzienbare tijd af te maken (na al die inspanningen, ben ik veel te benieuwd wat het resultaat zou zijn geworden)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Tjemig je reageert ook nog op iedere buiging ander compliment...waar haal je de tijd vandaan.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

stevieB

Citaat van: chansig op juni 18, 2011, 12:44:45
Tjemig je reageert ook nog op iedere buiging ander compliment...waar haal je de tijd vandaan.  :D

Gr Hans

Je haalt me de woorden uit mijn mond...... ::)

Gr StevieB

PS natuurlijk wel superrrrrr  O0
Under construction.....

HTip

Citaat van: chansig op juni 18, 2011, 12:44:45
Tjemig je reageert ook nog op iedere buiging ander compliment...waar haal je de tijd vandaan.  :D

Gr Hans
Ben niet anders van Jan gewend :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: chansig op juni 18, 2011, 12:44:45
Tjemig je reageert ook nog op iedere buiging ander compliment...waar haal je de tijd vandaan.  :D
Kwestie van prioriteiten stellen en met gemiddeld 6 uur slapen per nacht, houd ik voldoende tijd over voor leuke dingen :)

Citaat van: stevieB op juni 18, 2011, 19:37:58
Je haalt me de woorden uit mijn mond...... ::)

PS natuurlijk wel superrrrrr  O0
Ik vind het persoonlijk altijd erg leuk om ze te lezen en als mensen de moeite nemen om hier een reactie te plaatsen, vind ik het niet meer als normaal om daarop (nog even) te reageren ;)

Citaat van: HTip op juni 19, 2011, 11:39:02
Ben niet anders van Jan gewend :thumbs-up:
8) maar er zijn er natuurlijk meer hier op het forum die dat doen :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Afgelopen week nog nuttig kunnen besteden o.a. aan de ruimte. Ondertussen heb ik ruim 50 meter diffusie paneel gemonteerd.

Nog maar 30 meter te gaan en dan kan ik ze verder gaan schilderen en ophangen :)
Verder heb ik gisteren het spiegel mozaiek binnengekregen (125 spiegeltjes) tbv de lichtkoof rondom het plafond, dus mocht ik me vervelen, dan kan ik altijd daar nog verder mee :)

Oftewel... hard werken, maar nog geen foto-waardig moment ;)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Je bent in ieder geval over de helft :thumbs-up: Ik heb echt respect voor je hoe je dit volhoudt :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Deleted member

En ik sluit me volledig bij HTip aan, wat een hoop werk zeg, veel respect voor je doorzettingsvermogen! :worship:

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op juni 27, 2011, 06:38:16
Je bent in ieder geval over de helft :thumbs-up: Ik heb echt respect voor je hoe je dit volhoudt :worship:
Zo denk ik er ook over ;) Het einde komt in zicht en ik ben ondertussen wel benieuwd wat het allemaal gaat opleveren.

Citaat van: Antoine op juni 27, 2011, 09:41:24
En ik sluit me volledig bij HTip aan, wat een hoop werk zeg, veel respect voor je doorzettingsvermogen! :worship:
Nu ophouden is geen optie :D (maar ik vind het echt nog steeds leuk om te doen [dus kost niet echt moeite], maar het is gewoon enorm veel werk)
=> meteen een waarschuwing voor iedereen die overweegt om ook zoiets te gaan doen :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Tinus_

Citaat van: Jean Sibelius op juni 27, 2011, 20:59:49
Zo denk ik er ook over ;) Het einde komt in zicht en ik ben ondertussen wel benieuwd wat het allemaal gaat opleveren.
Dat lijkt mij op dit moment het moeilijkste. Je bent al zo'n een eind maar je wilt toch wel ontzettend graag weten hoe 't straks gaat klinken.... (tenminste, dat zal ik wel hebben)
En op dat moment moet je dus echt doorzetten om het toch allemaal erg netjes af te blijven werken. Maar zoals ik zie is dat voor jou geen enkel probleem.  :clapping:
Rebuilding my HT

DD2

vreselijk gaaf!   mijn handen beginnen gelijk alweer te jeuken om ook een nieuwe bios te bouwen..   :worship:

Jean Sibelius

Citaat van: Tinus_ op juni 28, 2011, 09:28:10
Dat lijkt mij op dit moment het moeilijkste. Je bent al zo'n een eind maar je wilt toch wel ontzettend graag weten hoe 't straks gaat klinken.... (tenminste, dat zal ik wel hebben)
En op dat moment moet je dus echt doorzetten om het toch allemaal erg netjes af te blijven werken. Maar zoals ik zie is dat voor jou geen enkel probleem.  :clapping:
Ik heb (gelukkig) een aardig beeld van hoeveel uren ik nog moet maken, dus het heeft weinig zin om extra hard door te werken (want dat hou ik niet vol) ;)
Gewoon rustig door blijven werken, dan komt het allemaal vanzelf een keertje af :D

Citaat van: DD2 op juni 29, 2011, 10:29:37
vreselijk gaaf!   mijn handen beginnen gelijk alweer te jeuken om ook een nieuwe bios te bouwen..   :worship:
Dank je :). Ik zag dat je recentelijk bij Philip op bezoek bent geweest, dus hebt ongetwijfeld voldoende inspiratie opgedaan.
Maar of het verschil zo groot gaat worden met je huidige thuisbioscoop (die er ook erg mooi uitziet!) betwijfel ik.

Ondertussen heb ik zelf ook weer een mijlpaal(tje) bereikt.

De MDF-stroken zijn mbv lijm/schroeven aan elkaar vast gemaakt, oftewel alle 41 diffussie panelen zitten in elkaar 8)

De volgende klus gaat nu eerst het plafond verder afwerken worden:
- stucwerk lichtjes bijschuren;
- krasjes stucwerk bijwerken;
- plafond schilderen (matzwart);
- lichtslangen plafond monteren;
- buitenkoof plafond afmaken (clips, spiegels verlijmen, ophangen)

in de tussentijd de diffusie panelen waar nodig plamuren/schuren en daarna alle panelen nog schilderen en spuiten.

Zodra dat klaar is kan e.e.a. gecombineerd worden tot het definiteve plafond (grove tijdsinschatting voordat het zover is 200 uren werk) >:D

Op dat moment ga ik eens telefoneren waar het projectiescherm blijft :)


Groeten, Jan (a.k.a. WW-master) ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)


clockwork

Prachtig werk Jan. :clapping:

Als je al aan het projectiescherm gaat denken schiet het al lekker op..... :D


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

stevieB

Under construction.....

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op juli 10, 2011, 19:11:22
Groeten, Jan (a.k.a. WW-master) ;)
:clapping: Pas maar op dat Toine je niet in dienst wil nemen :D

Prachtig hoe je die diffusers hebt gebouwd. Nu "alleen nog" afwerken :unsure: :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive