The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.



Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

jan-rotterdam


Ik ben diep onder de indruk Jan van al het tot nu toe verzette werk, er gaat zo te lezen veel tijd inzitten maar het resultaat maakt het straks als het goed is in een keer goed.

:clapping:  :clapping:  :clapping:

Groeten Jan

Madhouse

Er zit een hele hoop werk in. Iedere keer kijk ik mijn ogen weer uit na de nieuwe foto's!  :worship:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jean Sibelius

Citaat van: LexiconLogan op december 29, 2009, 20:12:36
Jeemig Jan, wat wordt het schitterend! :inlove:
Dank je LL voor je compliment O0

Citaat van: The Vampire op december 30, 2009, 00:12:11
:withstupid: :wub: :wub:
:)

Citaat van: R op december 30, 2009, 00:12:54
RESPECT!
Bedankt R 8). Er is inderdaad weer een hoop gebeurd sinds jouw laatste bezoek.
Gelukkig ben ik slecht in tekeningen lezen, maar als ik me helemaal aan jouw oorspronkelijke 3D-sketches had gehouden was ik nu al wel een stuk verder geweest ;D

Citaat van: Sonic Circle op december 30, 2009, 09:55:03
Wow, erg gaaf Jan!
Dank je! Maar tegen jullie plafond kan niets en niemand op :)

Citaat van: Fabian92 op december 30, 2009, 13:50:26
Schitterend  :inlove:
:) Dank je!

Citaat van: jan-rotterdam op december 30, 2009, 16:47:33
Ik ben diep onder de indruk Jan van al het tot nu toe verzette werk, er gaat zo te lezen veel tijd inzitten maar het resultaat maakt het straks als het goed is in een keer goed.
Thanks! Het schijnt dat de eigenaar van de zgn. 'compromisloze ruimte' 3 jaar bezig is geweest, dus ik heb nog even te gaan (en die heeft het MDF onbehandeld gehouden).
De grote basstraps zijn overigens ook wel erg groot (± 3m3 per stuk). Ik kan me destijds nog de 'kritiek' van Angelie herinneren dat het allemaal zo groot werd, nu vraagt ze zich af hoeveel m2 we nog overhouden >:D.

Ik wil eerst de achterwand nagenoeg af hebben alvorens de basstraps af te sluiten, dus het effect is nu nog niet merkbaar, maar gezien de afmetingen moeten ze wel wat doen.

Citaat van: Madhouse op december 30, 2009, 18:29:18
Er zit een hele hoop werk in. Iedere keer kijk ik mijn ogen weer uit na de nieuwe foto's!  :worship:
Dank je. Ik hoop dat de foto's van de definitieve achterwand minstens evenveel positieve reacties opleveren :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Niet actief

Alle goeds voor het nieuwe jaar, Jan en Angelie!
Vandaag maar eens het topic bijgelezen vanaf oktober of zo... Je hebt niet stilgezeten. Ik ben onder de indruk!  :)

Heb je al enig zicht op de mogelijkheden van het freeswerk met de geleende messen?

Ik ga nu snel weer naar mijn houtman. Die schijnt intussen een freesmachine te hebben gekocht waarmee hij nogal wat kan instellen. Ik wil nu weten of hij dus de ingebedde profielen voor een fractaaldiffuser kan maken. De freesmessen die jij te leen hebt zijn goed, maar ik heb intussen toch het idee dat er een beter ontwerp mogelijk is. Ze zijn wat te breed.

Jean Sibelius

Citaat van: ThingMan op januari  5, 2010, 10:09:40
Alle goeds voor het nieuwe jaar, Jan en Angelie!
Jij natuurlijk óók de beste wensen voor 2010! Hopelijk spreken en zien we elkaar weer snel (al was het maar als indicatie vd mijlpaal dat de 7 basstraps gereed zijn) :)

Citaat van: ThingMan op januari  5, 2010, 10:09:40
Vandaag maar eens het topic bijgelezen vanaf oktober of zo... Je hebt niet stilgezeten. Ik ben onder de indruk!  :)
Er is inderdaad een hoop gebeurd de laatste tijd. De afwerking van de ruimte kwam helaas op de 5e plaats, maar is ondertussen met stip gestegen naar de 3e plaats :)
(dat betekent dat het vanaf nu wat harder moet en kan gaan) => maar ik ben erg tevreden met het resultaat zover.
De eerste doos akoestisch isolatie zit ondertussen achter de panelen opgesloten.
Aanstaande donderdag weer een aanhanger MDF ophalen en dan kan ik (hopelijk) snel de werking van basstraps 1 - 3 ervaren.
=> mijn handen jeuken om aan de tekeningen van de voorzijde te beginnen.

Citaat van: ThingMan op januari  5, 2010, 10:09:40
Heb je al enig zicht op de mogelijkheden van het freeswerk met de geleende messen?
Ik heb definitief besloten om voor de commerciële diffractals te gaan en om de rest van de diffusers zelf te bouwen.
Daarvoor heb ik ondertussen een zaagtafel gekocht en in de ruimte staan. Het kost me uiteindelijk wat meer tijd, maar bespaart me significant in de kosten.
(en het is eigenlijk best leuk werk om ze te bouwen)

Citaat van: ThingMan op januari  5, 2010, 10:09:40
Ik ga nu snel weer naar mijn houtman. Die schijnt intussen een freesmachine te hebben gekocht waarmee hij nogal wat kan instellen. Ik wil nu weten of hij dus de ingebedde profielen voor een fractaaldiffuser kan maken. De freesmessen die jij te leen hebt zijn goed, maar ik heb intussen toch het idee dat er een beter ontwerp mogelijk is. Ze zijn wat te breed.
Na onze eerdere e-mails en de onbevredigende onderhandelingen met de lokale zagerij besloten om de grote bulk zelf te bouwen en om voor de diffractals te gaan op de meest cruciale plekken .
Ik heb ze ondertussen meegenomen in de begroting, want ik denk ik er spijt van zou krijgen als ik het niet zou doen. Feit blijft echter dat als jij denkt dat het de moeite loont om toch te overwegen om zelfbouw diffractals te bouwen volgens de nieuwe specificaties zonder daarbij een compromis te hoeven sluiten qua prestaties, dan hoor het graag. Ik heb de freesmessen hier naast me liggen.

Tot binnenkort!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Niet actief

Het zat er al een beetje in dat je de commerciële diffractals zou gaan gebruiken. Ik kan je geen ongelijk geven.
De freesmessen zullen ook door mij niet gebruikt worden voor fractale diffusers. Daarvoor zijn de segmentjes toch wat te breed en zodoende zal het profiel wat te breed worden om ingebed te worden in een diffuser. Je kunt er wel leuk anti-flutter profielen mee maken die als stand-alone maatregel kunnen worden ingezet.
Ik ga inderdaad binnenkort proberen om een hernieuwd ontwerp fractaaldiffuser te maken, maar heb in het geheel geen haast. Ik heb het, ook zonder dit product te produceren, druk genoeg en ken m'n grenzen...

Misschien dat ik in het laatste weekend van januari in de buurt ben. Ik neem aan dat het moment voor de eerste meting dan nog niet zal zijn aangebroken, maar als ik in de buurt ben wil ik graag weer even komen kijken! Dat hoor je uiteraard nog.

Jean Sibelius

Citaat van: ThingMan op januari  6, 2010, 12:11:27
Het zat er al een beetje in dat je de commerciële diffractals zou gaan gebruiken. Ik kan je geen ongelijk geven.
Op het moment dat ik met de zijwanden ga beginnen, dan moet ik een definitef besluit nemen omdat de uiteindelijke maten bepalend zijn voor wat ik wel en niet met de rest van de wanden kan doen (plaats van de koof bij de ingang is hier met name van belang). Dit betekent overigens niet dat ik nog alles kan doen, maar er valt nog wel wat te schuiven ;)

Citaat van: ThingMan op januari  6, 2010, 12:11:27
Misschien dat ik in het laatste weekend van januari in de buurt ben. Ik neem aan dat het moment voor de eerste meting dan nog niet zal zijn aangebroken, maar als ik in de buurt ben wil ik graag weer even komen kijken! Dat hoor je uiteraard nog.
Ik verwacht dat ik dan al wel begonnen ben met de voorwand, maar ik zal de basstraps 4 - 7 nog zeker nog niet gereed hebben. Ik heb besloten om eerst de achtwand zover mogelijk af te krijgen, dus vanaf vandaag ga ik weer starten met wat diffusie panelen te bouwen. Je bent uiteraard altijd welkom, dus tot binnenkort! :)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Ondertussen weer héél veel uren werk verzet. De 10 diffusie panelen voor de achterwand zitten in elkaar en de 3 grote basstraps doen hun werk :) (alle voorzien van absorptiemateriaal en hermetisch afgesloten).
=> morgen verder met schilderen van het hele spul en de diffusiepanelen ophangen in de rails.

Ik kon het niet laten om alvast te beginnen met de werktekeningen voor de voorzijde 8).
Alvorens echt met de voorkant verder te kunnen is het van belang om daar de stoppenkast(en) op te hangen en om de stroomvoorziening deels aan te leggen, want de 6mm2 laat zich niet makkelijk sturen.
Concreet: bestellijst klaar, volgende week zaterdag de stoppenkasten ophangen en spullen halen. Ondertussen zijn de 7 additionele AHP-klangmodule 3i + vlakdraadzekering in bestelling, dus in de loop van de week kunnen de stoppenkasten voorgemonteerd worden. Tevens in bestelling 3 x HMS enkel en 7 x HMS dubbel stopcontacten (verguld) die in het podium aan de voorzijde verwerkt zullen worden.

Helaas nog steeds geen CD/DVD-racks binnen, want Spectral schijnt een 'leveringsprobleem' te hebben :-[

Zodra één en ander hangt weer tijd voor een foto-update :) (maar dat kan niet lang meer duren)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Zo, je hebt de gang er aardig inzitten :thumbs-up:

Heb je ook detailfoto's waarmee je de bouw van de basstraps hebt gedocumenteerd? Ben ik erg in geïnteresseerd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op januari 22, 2010, 19:43:01
Zo, je hebt de gang er aardig inzitten :thumbs-up:
De achterwand is inderdaad bijna klaar, dus op naar het volgende 'grote' en leuke deel project :)

Citaat van: HTip op januari 22, 2010, 19:43:01
Heb je ook detailfoto's waarmee je de bouw van de basstraps hebt gedocumenteerd? Ben ik erg in geïnteresseerd...
Uiteraard, zie PM.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maartje

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Citaat van: Maartje op januari 23, 2010, 00:14:49
en wij maar op een houtje bijten  :D
Ondertussen is er weer wat hout bij gekomen (zie onderstaande bericht) ;)

Citaat van: celerontje op januari 23, 2010, 00:18:33
Inderdaad, flauw hoor! :devil:
Hopelijk kan ik het ooit nog eens goed maken ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

De laatste tijd weer even hard doorgetrokken en de achterwand is voorlopig even klaar... De CD/DVD-racks zijn nog niet binnen en de twee die ik al heb gaan pas op het allerlaatste moment over.
Dat betekent tevens dat de koof die in het midden gaat komen, pas op het allerlaatste moment wordt opgemeten en geplaatst. Verder tzt nog plinten monteren en een afwerkstrip rondom de nis.

Hieronder een overzicht van de achterwand waarbij alle diffusie panelen zich in gesloten toestand bevinden.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

En een foto waarbij een ruimte ter grootte van 2 diffusie panelen is gemaakt om straks bij de CD/DVD-racks te kunnen :D

In de tussentijd ga ik nog even in beraad of ik deze diffusie panelen nog wel wil gaan schilderen. Het is onwijs veel werk en ik vind het nu ook netjes...

Vanaf zaterdag verder met de voorwand 8)

Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Hahaha, wat een latjes en wat een klus moet dat geweest zijn. Respect  :worship:

Robert - Jan

If they don't know wine is finer, let them boil water!

Madhouse

Pffffffffffffffff ik word al moe als ik er naar kijk Jan. Moet je nagaan hoe jij je voelt!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

De Lange

Hoi MDF koning,

Je hebt de vaart er goed in en het ziet er zeer strak uit.
Ik zie het volgende week.




JeKa

Als ik zie wat jij allemaal vor je ruimte over hebt ben ik heel benieuwd hoeveel uurtjes per week je er door zal gaan brengen (en hoe lang je huwelijk/relatie nog standhoudt  :D).

HTip

Gaat rap daar! Zijn de diffusers verrijdbaar, zodat je erachter kan komen? Slimme oplossing :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op januari 28, 2010, 18:52:26
Hahaha, wat een latjes en wat een klus moet dat geweest zijn. Respect  :worship:
Inderdaad een hoop werk, maar de meeste tijd is gaan zitten in het 'afwerken' van de basstraps :).
=> dichtmaken, plamuren, schuren, schilderen, et cetera.

Op een gegeven moment wordt je wel handig met die diffusiepanelen bouwen. Gelukkig heb ik nog maar een paar te gaan, dus de routine komt me straks goed van pas :)
Ik schat zelfs in dat ik al vrij snel ga beginnen met de volgende serie van 10 panelen voor de voorwand, maar dat ga ik dit weekend verder uitwerken.

Citaat van: Robert - Jan op januari 28, 2010, 18:58:21
Man, dat ziet er weer super strak uit  :clapping:
Dank je! :) Het idee met de verschuifbare diffusiepanelen heeft goed uitgepakt.

Citaat van: Madhouse op januari 28, 2010, 19:21:50
Pffffffffffffffff ik word al moe als ik er naar kijk Jan. Moet je nagaan hoe jij je voelt!  ;)
MOE en spierpijn in de schouders :) Ik heb vooral spierpijn in de schouders van al het boven het hoofd schuren. Wat niet op de foto's te zien is, is hoe de nis verder is opgebouwd tbv de CD/DVD-racks en de spotjes. Ook hier gevalletje van veel gewicht aan de balken, dus ook hier zit een flinke constructie achter met veel schroeven om alles goed op zijn plek te houden. De voorwand wordt wat dat betreft een stuk makkelijker.
Alleen nog even heel goed nadenken hoe ik alle stroom straks aan wil leggen.

Citaat van: De Lange op januari 28, 2010, 21:32:01
Hoi MDF koning,

Je hebt de vaart er goed in en het ziet er zeer strak uit.
Ik zie het volgende week.
Hey Lange! Lang niet gesproken ;) Ik denk wel dat je dit tussenresultaat kunt waarderen. Nu weer even op 'normaal' tempo verder, want er moet ook nog af en toe gestudeerd worden.

Citaat van: JeKa op januari 28, 2010, 21:36:04
Als ik zie wat jij allemaal vor je ruimte over hebt ben ik heel benieuwd hoeveel uurtjes per week je er door zal gaan brengen (en hoe lang je huwelijk/relatie nog standhoudt  :D).
Zodra ik klaar ben met dit project, dan kan alle apparatuur uit de woonkamer weg en dat is hetgeen mijn vriendin graag wil hebben.
Dus ik heb een goed excuus om veel tijd daar door te brengen (het is in allebei ons belang) ;) Ik geloof inderdaad niet dat ik straks zoveel uren in de ruimte door ga brengen als nu het geval is, maar we zullen zien. Het is straks in ieder geval wel een goede reden om veel films te gaan kijken en om muziek te gaan luisteren.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)